Η ηλεκτροκίνηση είναι “φθηνή”, προς το παρόν, αυτό είναι γεγονός. Με το κόστος των ορυκτών καυσίμων να βρίσκεται σε σχεδόν… αστεία υψηλά επίπεδα εδώ και χρόνια στη χώρα μας, αλλά σε πολλές χώρες της Ευρώπης, λόγω της βαριάς φορολόγησης (περίπου 60% της τιμής της αμόλυβδης στην Ελλάδα είναι φόροι), η κιλοβατώρα (KWh) παραμένει αρκετά φθηνή ώστε να συμφέρει η κίνηση με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τουλάχιστον όσο αφορά τα οικιακά τιμολόγια.

Πόσο, όμως, κοστίζει να κινηθούμε για 1 έτος με ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Δεδομένα για τη χώρα μας δεν υπάρχουν ακόμα, όμως μπορούμε εύκολα να εξάγουμε συμπεράσματα από τα αντίστοιχα δεδομένα που αφορούν τις ΗΠΑ, απλώς προσαρμόζοντας την τιμή του ρεύματος στα “δικά μας” επίπεδα. Η τιμή της KWh σε πέντε, ενδεικτικές πολιτείες των ΗΠΑ κυμαίνεται από $0,12 έως $0,21, αρκετά χαμηλότερα από την αντίστοιχη στην Ελλάδα (που αγγίζει τυπικά τα €0,20, μαζί με τους φόρους). Για τον υπολογισμό χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από τον πίνακα κατανάλωσης που διατηρεί και ενημερώνει το American Council for an Energy Efficient Economy (ACEEE), για πέντε διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς. Τέλος, ο υπολογισμός έγινε με βάση μια ετήσια, διανυθείσα απόσταση των 18.733 Km (11.643 μίλια), που είναι μάλλον μεγαλύτερη από την αντίστοιχη, μέση “ελληνική”.

Τα “MPGe” που θα δείτε παρακάτω, ως μονάδα μέτρησης της κατανάλωσης, ουσιαστικά περιγράφουν την κατανάλωση ενέργειας του οχήματος, προσαρμοσμένη στα γνωστά Miles Per Gallon (MPG), δηλαδή μίλια ανά γαλλόνι καυσίμου. Ενδεικτικά, 50 MPG= 4,7 lt/100 Km, 100 MPG=2,35 lt/100 Km.

BMW i3

Κατανάλωση: 113 MPGe

Αυτονομία: 153 μίλια

  • Los Angeles, California: $600/έτος @ $0.18/kWh
  • Portland, Maine: $750/έτος @ $0.21/kWh
  • Baltimore, Maryland: $400/έτος @ $0.12/kWh
  • New York City, New York: $600/έτος @ $0.17/kWh
  • Portland, Oregon: $600/έτος @ $0.18/kWh
  • National Average: $450/έτος @ $0.13/kWh

 

Chevrolet Bolt EV

  • Los Angeles, California: $600/έτος @ $0.18/kWh
  • Portland, Maine: $700/έτος @ $0.21/kWh
  • Baltimore, Maryland: $400/έτος @$0.12/kWh
  • New York City, New York: $550/έτος @ $0.17/kWh
  • Portland, Oregon: $600/έτος @ $0.18/kWh
  • National Average: $450/έτος @ $0.13/kWh

 

Jaguar i-Pace

  • Los Angeles, California: $950/έτος @ $0.18/kWh
  • Portland, Maine: $1,100/έτος @ $0.21/kWh
  • Baltimore, Maryland: $600/έτος @ $0.12/kWh
  • New York City, New York: $900/έτος @ $0.17/kWh
  • Portland, Oregon: $950/έτος @ $0.18/kWh
  • National Average: $650/έτος @ $0.13/kWh

 

Nissan Leaf

  • Los Angeles, California: $650/έτος @ $0.18/kWh
  • Portland, Maine: $750/έτος @ $0.21/kWh
  • Baltimore, Maryland: $400/έτος @ $0.12/kWh
  • New York City, New York: $600/έτος @ $0.17/kWh
  • Portland, Oregon: $650/έτος @ $0.18/kWh
  • National Average: $450/έτος @ $0.13/kWh

 

Tesla Model 3 Standard Range Plus

  • Los Angeles, California: $500/έτος @ $0.18/kWh
  • Portland, Maine: $600/έτος @ $0.21/kWh
  • Baltimore, Maryland: $350/έτος @ $0.12/kWh
  • New York City, New York: $450/έτος @ $0.17/kWh
  • Portland, Oregon: $500/έτος @ $0.18/kWh
  • National Average: $350/έτος @ $0.13/kWh

Αν θέλαμε να “μεταφράσουμε” τα παραπάνω με βάση τα ελληνικά “μέτρα και σταθμά”, το κόστος για περίπου 18.500 Km με το BMW i3 (3.333,33 KWh), για παράδειγμα, θα ήταν περίπου €666, με την τιμή της KWh στα €0,20. Αν και υψηλότερο το κόστος σε σχέση με τις ΗΠΑ, λοιπόν, θα παρέμενε πολύ χαμηλότερο από ενός τυπικού βενζινοκίνητου αυτοκινήτου, ακόμα και πολύ μικρής κατανάλωσης (έστω 3,5 lt/100 Km), με την τρέχουσα τιμή της απλής αμόλυβδης, ήτοι €1,623/lt. Συγκεκριμένα, θα ήταν €1.051.

Φυσικά, τα νούμερα καθαυτά δε περιγράφουν πλήρως την κατάσταση. Η διαφορά είναι μεγάλη αλλά δεν έχει υπολογιστεί το κόστος αγοράς (ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ακριβότερ από το αντίστοιχο με ΚΕΚ, προς το παρόν), ενώ έχει θεωρηθεί δεδομένη η τιμή του ρεύματος, που δεν αποκλείεται να αυξηθεί στο μέλλον. Επίσης, ας μη ξεχνάμε πως η ταχεία φόρτιση κοστίζει περισσότερο από την “αργή” και ένας ταχυφορτιστής θα μας “χρεώσει” περισσότερα σε σχέση με μια απλή παροχή. Η απλή φόρτιση, όμως, μπορεί να διαρκέσει πολλές ώρες μέχρι να γεμίσει η μπαταρία του αυτοκινήτου μας…

Πηγή: Forbes

Προηγούμενο άρθροΟ προσομοιωτής της Nissan Formula E στην CES 2020
Επόμενο άρθροΤο πρώτο του ηλεκτρικό αυτοκίνητο απέκτησε ο Δήμος Κορυδαλλού
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.