Μετά την «έκρηξη» εταιρειών ενοικίασης (sharing) ηλεκτρικών πατινιών που είδαμε να συμβαίνει τα προηγούμενα χρόνια, η αγορά έχει κορεστεί και δείχνει να ξεκινά μια διαδικασία «αυτορύθμισης», καθώς οι περισσότεροι «παίκτες», αν όχι όλοι, δυσκολεύονται να καταγράψουν κέρδη.

Οι εταιρείες ενοικίασης e-scooters συνηθίζουν να αναθέτουν την καθημερινή φόρτιση των πατινιών τους σε ελεύθερους επαγγελματίες (η Lime, για παράδειγμα, τους ονομάζει «juicers») οι οποίοι εντοπίζουν τα πατίνια μέσω GPS, τα μεταφέρουν στο χώρο τους, τα επαναφορτίζουν και τα επανατοποθετούν στις πόλεις, έναντι ενός συγκεκριμένου αντιτίμου για κάθε πατίνι (το οποίο μπορεί να ανέρχεται στα €3 ή στα €5).

Ωστόσο, το σχήμα αυτό, παρ’ότι σχετικά ευέλικτο, έχει τα προβλήματά του, καθώς οι περισσότεροι juicers είναι μικροί ιδιώτες με περιορισμένες δυνατότητες μεταφοράς και φόρτισης πατινιών. 

Έτσι, οι πρώτες startups που εστιάζουν στη μαζική φόρτιση των πατινιών, αρχίζουν να εμφανίζονται ανά τον κόσμο. Μια από αυτές είναι και η Charge, η οποία μόλις παρουσίασε τον πρώτο της σταθμό φόρτισης για ηλεκτρικά πατίνια (αλλά και ηλεκτρικά σκούτερ-μοτοσυκλέτες) στο Los Angeles των ΗΠΑ, ενώ σύντομα θα επεκταθεί στην υπόλοιπη California αλλά και στο Παρίσι, την πόλη με τα περισσότερα ηλεκτρικά πατίνια στην Ευρώπη. Έχει ήδη έρθει σε συμφωνία με το Δήμο Παρισιού, ο οποίος «υποφέρει» και από τον τεράστιο αριθμό πατινιών που βρίσκονται σταθμευμένα στα πεζοδρόμιά του.

Δείτε επίσης: Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα (χάρτης)

Η Charge προήλθε από δύο επενδυτές της Lime που αντιλήφθηκαν αυτό το trend και το κενό που υπήρχε στην αγορά. Με τον αριθμό των ηλεκτρικών πατινιών αλλά και των ηλεκτρικών σκούτερ να μεγαλώνει, σύντομα θα χρειάζονται σταθμοί φόρτισης στα κέντρα των πόλεων, ώστε να εξυπηρετούν το κοινό.

Πως λειτουργεί η υπηρεσία

Ο εκάστοτε «juicer» θα μπορεί να δεσμεύσει θέσεις στα κέντρα αυτά για 24 ώρες κάθε φορά, με κάθε «υποχώρο» να χωράει 18 scooters, ενώ το κέντρο του Los Angeles έχει συνολικά θέσεις για 72 scooters. Αφού τα πατίνια φορτιστούν, ο juicer θα μπορεί να τα παραλάβει και να τα επανατοποθετήσει στην πόλη.

Ωστόσο, για να είναι συμφέρουσα αυτή η λύση για τον juicer, θα πρέπει το κόστος φόρτισης να μην υπερβαίνει ένα κρίσιμο επίπεδο. Η Charge χρεώνει $30 για κάθε τέτοιο χώρο φόρτισης 18 θέσεων, ήτοι περίπου $1,66 για το κάθε πατίνι. Ο juicer θα μπορούσε να φορτίζει το πατίνι στο δικό του χώρο, με οικιακό ρεύμα, έναντι περίπου 5-10 cents στη χειρότερη των περιπτώσεων, έτσι ένα μεγάλο ποσοστό από την αμοιβή της εταιρείας ενοικίασης έμενε «στην τσέπη του».

Από την άλλη, θα έπρεπε να πληρώσει καύσιμα για τη μεταφορά τους, να έχει ένα αρκετά μεγάλο όχημα και να έχει χώρο φόρτισης κοντά στο κέντρο της πόλης, ο οποίος να χωράει ένα αρκετά μεγάλο αριθμό πατινιών. Όλα αυτά αναλογούν σε περισσότερα έξοδα για τον juicer. Έτσι, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να μεγαλώσει το περιθώριο κέρδους του, να κερδίσει χρόνο και να μη χρησιμοποιεί τον προσωπικό του χώρο για τα πατίνια. Προφανώς, θα πρέπει να συλλέγει και να φορτίζει ταυτόχρονα 18 πατίνια για να μεγιστοποιεί το κέρδος του.

Startups όπως η Charge έχουν ήδη συγκεντρώσει χρηματοδότηση ύψους $19 εκατομμυρίων από επενδυτές, παρά τη μικρή τους «ηλικία». Άλλες, γνωστές startups είναι η Perch Mobility και η Swiftmile, με διαφορετικά μοντέλα λειτουργίας.

Πηγή: Techcrunch

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here