Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, η Ε.Ε. κατέγραψε €921 εκ. σε εξαγωγές ποδηλάτων κάθε τύπου το 2021. Οι εισαγωγές από χώρες εκτός Ε.Ε. ανήλθαν σε €1,896 δις.
Διαχωρίζοντας τα ηλεκτρικά ποδήλατα από τα συμβατικά, η “ψαλίδα” παραμένει μεγάλη. Αυτό παρά το οτι σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες οι πωλήσεις e-bikes ήδη έχουν φτάσει στο ίδιο επίπεδο με των συμβατικών ποδηλάτων, όπως έχουμε αναφέρει παλαιότερα.
Όσον αφορά τα συμβατικά ποδήλατα, εξήχθησαν 1.487.700 μονάδες, αξίας €433 εκ. και εισήχθησαν 5.743.700 μονάδες, αξίας €1,046 δις. Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός συμβατικών ποδηλάτων που εξήχθησαν ήταν αυξημένος κατά 16% και τα εισαχθέντα ήταν 17% περισσότερα.
Πάμε και στα ηλεκτρικά ποδήλατα, όμως. 315.800 e-bikes, αξίας €488 εκ., εξήχθησαν από την Ε.Ε. Παράλληλα, εισήχθησαν 1.148.600 e-bikes, αξίας €849 εκ. Ο αριθμός εξαγωγών και εισαγωγών ήταν αυξημένος κατά 15% και 37% αντίστοιχα σε σχέση με το 2020.
Συμπεράσματα και επί μέρους χώρες
Από τα παραπάνω μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε οτι η αγορά e-bikes μεγαλώνει ταχύτερα από των συμβατικών ποδηλάτων, βασιζόμενη κυρίως στις εισαγωγές από τρίτες χώρες, όπως η Ταϊβάν. Σχεδόν 1,5 εκ. e-bikes έναντι σχεδόν 7 εκ. συμβατικών ποδηλάτων εισήχθησαν/εξήχθησαν. Επίσης, η μέση τιμή εισαγόμενων e-bikes αγγίζει τα €739 και των εξαγόμενων τα €1.545. Κάτι που δείχνει οτι οι εξαγωγές αφορούν premium brands και μοντέλα e-bikes, ενώ και το κόστος τους είναι προφανώς μεγαλύτερο, ενώ οι εισαγωγές αφορούν σε μεγάλο βαθμό μικρά, οικονομικά μοντέλα. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, οτι η μέση τιμή εισαγόμενων συμβατικών ποδηλάτων είναι… €182. Ένα εισαγόμενο e-bike, λοιπόν, έχει κατά μέσο όρο σχεδόν τετραπλάσια τιμή από ένα εισαγόμενο συμβατικό ποδήλατο!
Πάμε και σε επιμέρους χώρες. Το UK ήταν ο κύριος αποδέκτης εξαγόμενων συμβατικών ποδηλάτων, αφού πλέον δεν ανήκει στην Ε.Ε. (30% κατά αξία). Ακολούθησε η Ελβετία (21%), οι ΗΠΑ (6%) και οι Νορβηγία/Αυστραλία (από 5%).
Η Ελβετία και το UK ήταν οι κύριοι αποδέκτες e-bikes από την Ε.Ε. (38% και 27% αντίστοιχα). Η Νορβηγία ήταν τρίτη με 13% και οι ΗΠΑ τέταρτες με 8%.
Τα εισαγόμενα ποδήλατα προήλθαν κυρίως από την Καμπότζη (27%), την Ταϊβάν (26%), την Κίνα (10%), το Μπαγκλαντές (8%) και την Τουρκία (5%). Η κατάσταση ανατρέπεται στα e-bikes. Το 57% ήρθε από την Ταϊβάν, το 13% από την Ελβετία, το 11% από το Βιετνάμ και μόλις το 7% από την Κίνα, όπως και το 6% από την Τουρκία.
Τέλος, συνολικά 13,5 εκ. ποδήλατα παρήχθησαν στην Ε.Ε. το 2021, αυξημένα κατά 11% σε σχέση με το 2020. “Πρωταθλήτρια” στην κατασκευή τους η Πορτογαλία (2,9 εκ.), ακολουθούμενη από τις Ρουμανία (2,5 εκ.), Ιταλία (1,9 εκ.), Γερμανία (1,4 εκ.) και Πολωνία (1,2 εκ.).
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Cyclingindustry