Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, η Ε.Ε. κατέγραψε €921 εκ. σε εξαγωγές ποδηλάτων κάθε τύπου το 2021. Οι εισαγωγές από χώρες εκτός Ε.Ε. ανήλθαν σε €1,896 δις.

Διαχωρίζοντας τα ηλεκτρικά ποδήλατα από τα συμβατικά, η “ψαλίδα” παραμένει μεγάλη. Αυτό παρά το οτι σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες οι πωλήσεις e-bikes ήδη έχουν φτάσει στο ίδιο επίπεδο με των συμβατικών ποδηλάτων, όπως έχουμε αναφέρει παλαιότερα.

Όσον αφορά τα συμβατικά ποδήλατα, εξήχθησαν 1.487.700 μονάδες, αξίας €433 εκ. και εισήχθησαν 5.743.700 μονάδες, αξίας €1,046 δις. Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός συμβατικών ποδηλάτων που εξήχθησαν ήταν αυξημένος κατά 16% και τα εισαχθέντα ήταν 17% περισσότερα.

Πάμε και στα ηλεκτρικά ποδήλατα, όμως. 315.800 e-bikes, αξίας €488 εκ., εξήχθησαν από την Ε.Ε. Παράλληλα, εισήχθησαν 1.148.600 e-bikes, αξίας €849 εκ. Ο αριθμός εξαγωγών και εισαγωγών ήταν αυξημένος κατά 15% και 37% αντίστοιχα σε σχέση με το 2020.

Συμπεράσματα και επί μέρους χώρες

Από τα παραπάνω μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε οτι η αγορά e-bikes μεγαλώνει ταχύτερα από των συμβατικών ποδηλάτων, βασιζόμενη κυρίως στις εισαγωγές από τρίτες χώρες, όπως η Ταϊβάν. Σχεδόν 1,5 εκ. e-bikes έναντι σχεδόν 7 εκ. συμβατικών ποδηλάτων εισήχθησαν/εξήχθησαν. Επίσης, η μέση τιμή εισαγόμενων e-bikes αγγίζει τα €739 και των εξαγόμενων τα €1.545. Κάτι που δείχνει οτι οι εξαγωγές αφορούν premium brands και μοντέλα e-bikes, ενώ και το κόστος τους είναι προφανώς μεγαλύτερο, ενώ οι εισαγωγές αφορούν σε μεγάλο βαθμό μικρά, οικονομικά μοντέλα. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, οτι η μέση τιμή εισαγόμενων συμβατικών ποδηλάτων είναι… €182. Ένα εισαγόμενο e-bike, λοιπόν, έχει κατά μέσο όρο σχεδόν τετραπλάσια τιμή από ένα εισαγόμενο συμβατικό ποδήλατο!

Πάμε και σε επιμέρους χώρες. Το UK ήταν ο κύριος αποδέκτης εξαγόμενων συμβατικών ποδηλάτων, αφού πλέον δεν ανήκει στην Ε.Ε. (30% κατά αξία). Ακολούθησε η Ελβετία (21%), οι ΗΠΑ (6%) και οι Νορβηγία/Αυστραλία (από 5%).

Η Ελβετία και το UK ήταν οι κύριοι αποδέκτες e-bikes από την Ε.Ε. (38% και 27% αντίστοιχα). Η Νορβηγία ήταν τρίτη με 13% και οι ΗΠΑ τέταρτες με 8%.

Τα εισαγόμενα ποδήλατα προήλθαν κυρίως από την Καμπότζη (27%), την Ταϊβάν (26%), την Κίνα (10%), το Μπαγκλαντές (8%) και την Τουρκία (5%). Η κατάσταση ανατρέπεται στα e-bikes. Το 57% ήρθε από την Ταϊβάν, το 13% από την Ελβετία, το 11% από το Βιετνάμ και μόλις το 7% από την Κίνα, όπως και το 6% από την Τουρκία.

Infographic of "EU trade in Bicycles"

Τέλος, συνολικά 13,5 εκ. ποδήλατα παρήχθησαν στην Ε.Ε. το 2021, αυξημένα κατά 11% σε σχέση με το 2020. “Πρωταθλήτρια” στην κατασκευή τους η Πορτογαλία (2,9 εκ.), ακολουθούμενη από τις Ρουμανία (2,5 εκ.), Ιταλία (1,9 εκ.), Γερμανία (1,4 εκ.) και Πολωνία (1,2 εκ.).

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

1 στους 5 ενήλικες Ολλανδούς έχει ηλεκτρικό ποδήλατο!

Πηγή: Cyclingindustry

 

Προηγούμενο άρθροΙδού το VW ID. XTREME με 382 ίππους και off-road δυνατότητες!
Επόμενο άρθροΕπίσημη η Zero DSR/X, ηλεκτρικό Mega On-Off με 225 Nm ροπής!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.