Το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της πρότασης για το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7, αν και η τελική πρόταση ήταν σαφώς πιο “χαλαρή” από την αρχική του 2022.

Κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας, η συμφωνία εγκρίθηκε με 297 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 37 αποχές, σύμφωνα με ανακοίνωση του Κοινοβουλίου. “Τα οχήματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, διασφαλίζοντας ότι θα παραμένουν καθαρότερα καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους”, δήλωσαν οι βουλευτές.

Ο συμβιβασμός που τέθηκε σε ψηφοφορία στο Κοινοβούλιο αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης τον Δεκέμβριο του 2023. Δεν περιελάμβανε πλέον τους αυστηρότερους κανόνες της αρχικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τον Νοέμβριο του 2022. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα κράτη-μέλη “πίεσαν” για λιγότερο αυστηρά όρια, τον περασμένο Σεπτέμβριο, έτσι ώστε το Euro 7 να μην υπερβαίνει το Euro 6 όσον αφορά τις εκπομπές καυσαερίων.

Έτσι, πρακτικά μένουμε στους ίδιους περιορισμούς ρύπων που ισχύουν από το… 2014. Ωστόσο, υπάρχουν νέες απαιτήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τη διάρκεια ζωής των μπαταριών και τη φθορά των φρένων. Στα επιβατικά αυτοκίνητα, οι μπαταρίες πρέπει να διατηρούν το 80% της αρχικής τους χωρητικότητας μετά από 5 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα και το 72% μετά από 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Για τα φορτηγά, ισχύουν τιμές 75% και 67% αντίστοιχα. Όσον αφορά τις εκπομπές μικροσωματιδίων των φρένων (PM10), οι οριακές τιμές για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά είναι 3 mg/km για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και 7 mg/km για τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου.

Στο μέλλον κάθε όχημα θα λαμβάνει ένα “περιβαλλοντικό διαβατήριο “ που θα περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κατά τη στιγμή της ταξινόμησης (π.χ. οριακές τιμές για τις εκπομπές ρύπων, τις εκπομπές CO2, την κατανάλωση καυσίμου και ισχύος, την ηλεκτρική αυτονομία, τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας). Οι χρήστες του οχήματος μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση σε ενημερωμένες πληροφορίες “σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, την κατάσταση της μπαταρίας, τις εκπομπές ρύπων και άλλες σχετικές πληροφορίες που παράγονται από τα συστήματα και τις οθόνες επί του οχήματος”.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Μήπως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τους ρύπους των ελαστικών;

Πηγή: Europa.eu

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.