Συνώνυμος όρος της μικροκινητικότητας είναι το λεγόμενο “last mile transportation”, ιδιαίτερα όσον αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια. Το σκεπτικό είναι απλό. Ένα ηλεκτρικό πατίνι είναι αρκετό για να καλύψει μικρές, σχετικά, αποστάσεις μεταξύ της αφετηρίας ή του προορισμού του χρήστη και των υπόλοιπων μέσων που χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, ο χρήστης μπορεί να απέχει 1 Km από τον κοντινότερο σταθμό του Μετρό, ή μια στάση λεωφορείου. Ή μπορεί να σταθμεύσει το αυτοκίνητό του με σχετική άνεση σε μια περιοχή κοντά στον προορισμό και να διανύσει την υπόλοιπη απόσταση με το πατίνι που έχει στο πορτ-μπαγκάζ του. Αποστάσεις μισού ή ενός χιλιομέτρου μπορεί να ακούγονται μικρές, αλλά απαιτούν σημαντικό χρόνο για να διανυθούν περπατώντας, ενίοτε προϋποθέτουν και ταλαιπωρία για τον πολίτη. Αυτός είναι ο ορισμός του last mile transportation και ο τομέας στον οποίο η μικροκινητικότητα είναι πραγματικά η ιδανική λύση.

Δυστυχώς, ειδικά σε συνδυασμό με ΜΜΜ, εμφανίζεται ένα μεγάλο πρόβλημα. Αυτό της στάθμευσης του πατινιού, κοντά στον σταθμό/στάση που μας εξυπηρετεί. Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενο πατίνι, προφανώς δεν θέλουμε να το πάρουμε μαζί μας καθώς θα συνεχίσει να μας χρεώνει ενώ βρισκόμαστε στο ΜΜΜ. Επιπλέον, για τα μέσα μη σταθερής τροχιάς (λεωφορεία, τρόλλεϋ κ.λπ.), η μεταφορά πατινιού γίνεται δυσκολότερη, πιο επικίνδυνη και απαιτεί ειδικό σάκο μεταφοράς. Περισσότερα για τα πατίνια και τη μεταφορά τους με ΜΜΜ θα βρείτε στο σχετικό μας άρθρο. Ταυτόχρονα, λόγω του βάρους και του όγκου τους, αλλά και της έλλειψης σημείων κλειδώματος πάνω στο πατίνι (π.χ. με λουκέτο η αλυσίδα), η κλοπή τους είναι συχνό φαινόμενο. Η λύση είναι ειδικά docks στάθμευσης και κλειδώματος (αλλά και φόρτισης) για μέσα μικροκινητικότητας. Έχουμε παρουσιάσει μια τέτοια λύση στο παρελθόν και μάλιστα από ελληνική εταιρεία. Πως, όμως, θα αποφασίσουμε που να τοποθετήσουμε αυτές τις βάσεις;

έξυπνη βάση για ηλεκτρικά ποδήλατα

Που πρέπει να μπουν τα docking stations;

Μια ιδέα μας δίνει η αμερικάνικη Bird. Σε συνεργασία με την WeGo, η οποία διαχειρίζεται δημόσια συγκοινωνία, η Bird εντοπίζει τα “hotspots” όπου οι χρήστες θα ήθελαν να αφήσουν τα πατίνια της για να πάρουν, για παράδειγμα, το λεωφορείο. Τα δεδομένα παρέχει η ίδια η WeGo, ώστε η Bird να γνωρίζει ποιες στάσεις είναι οι πλέον πολυσύχναστες. Σε αυτές, λοιπόν, θα τοποθετεί τα ειδικά docking stations της, ώστε οι χρήστες να μπορούν να σταθμεύσουν τα πατίνια. Σε αυτά είναι εφικτή και η φόρτισή τους, ενώ το σύστημα κλειδώματός τους είναι πολύ δύσκολο να παραβιαστεί.

Είναι μια απλή, φαινομενικά, κίνηση, αλλά μεγάλης σημασίας. Τα docking stations έχουν υψηλό κόστος και δεν μπορούν να βρίσκονται… παντού. Επιτρέπουν τη τακτική στάθμευση πατινιών χωρίς το “χάος” της εγκατάλειψής τους οπουδήποτε (dockless), αλλά και την φόρτισή τους, χωρίς την ανάγκη συλλογής τους από υπαλλήλους για επαναφόρτιση. Εκτός από κομβικά σημεία μιας πόλης (πλατείες, εμπορικά κέντρα κ.λπ.), η τοποθέτησή τους κοντά σε σημαντικές στάσεις/σταθμούς ΜΜΜ είναι επιβεβλημένη για την υγιή ανάπτυξη της μικροκινητικότητας και της αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων της. Τα δεδομένα από τους διαχειριστές των ΜΜΜ αλλά και άλλους φορείς σε μια έξυπνη πόλη, μπορούν να βοηθήσουν στον προσδιορισμό των ιδανικών θέσεων για ένα τέτοιο dock. Και στα δικά μας, στην Ελλάδα, όπου βέβαια οι μεγάλες εταιρείες ενοικίασης πατινιών λάμπουν δια της απουσίας τους…

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Ξύπνησε και βρήκε 100 πατίνια έξω από το σπίτι του!

Πηγή: Masstransitmag

μικροκινητικότητα μικροκινητικότητα μικροκινητικότητα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.