Όπως συχνά τονίζουμε, το μεγαλύτερο μέρος του κόστους ενός EV αφορά τη μπαταρία Λιθίου του. Μια μεγάλη μπαταρία μπορεί να κοστίζει ακόμα και €10.000, αυξάνοντας σημαντικά την τελική τιμή πώλησης του μοντέλου. Ωστόσο, η τιμές των μπαταριών έχουν σχεδόν υποδεκαπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία, επιτρέποντάς μας σήμερα να έχουμε τόσες επιλογές ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχετικά λογικό κόστος. Το πρόβλημα είναι πως η “έκρηξη” της ζήτησης επηρεάζει την τιμή του Λιθίου, η οποία επιδίδεται σε ανοδικό “ράλι” το τελευταίο έτος. Που θα σταματήσει η άνοδός της;

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Rystad Energy, η τιμή του Λιθίου στην Ασία ανέρχεται αυτή τη στιγμή στα $35/Kg. Είναι σε ιστορικά υψηλό επίπεδο με σαφώς ανοδική τάση, ειδικά από τον Σεπτέμβριο του 2021 και έπειτα. Οι ίδιοι αναλυτές προβλέπουν πως η τιμή του πολύτιμου στοιχείου θα σταθεροποιηθεί, πιθανότατα, το καλοκαίρι του 2022, στα περίπου $52,5/Kg. Σχεδόν 5 φορές πάνω απ’ότι ήταν τον Ιούνιο του 2021, δηλαδή!

Στο πρόβλημα συμβάλλει και η μη αύξηση της εξόρυξης Λιθίου σε Ασία και Ν.Αμερική, κυρίως λόγω των παγκόσμιων καθυστερήσεων στις μεταφορές αγαθών και πρώτων υλών. Μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στα logistics, λοιπόν, ο ρυθμός εξόρυξης δεν θα αυξηθεί ιδιαίτερα, παρ’ότι υπάρχει η δυνατότητα.

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω για τον τελικό καταναλωτή; Πολύ απλά, η τιμή των μπαταριών Λιθίου για EVs θα παύσει την διαρκή πτώση της. Από τα περίπου €1.050/kWh το 2010 έπεσε στα €115/kWh το 2021. Δεν θα καταφέρει να “σπάσει” το ψυχολογικό “φράγμα” των €100/KWh, όμως, εξ’αιτίας της προαναφερθείσας αύξησης στην τιμή του Λιθίου. Οι αναλυτές εκτιμούν πως η τιμή τους θα σταθεροποιηθεί κοντά στα €115-120/kWh το 2022.

Η Κίνα ελέγχει το 65% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών EVs και περίπου το 50% της παραγωγής Λιθίου.  Πολλά εξαρτώνται από αυτήν, λοιπόν, παρ’ότι νέα ορυχεία Λιθίου θα λειτουργήσουν σύντομα σε Ν.Αμερική, ενώ και η Αυστραλία έχει σημαντικά κοιτάσματα (χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν θα ελέγχονται και αυτά από κινέζικες εταιρείες). Εν κατακλείδι, αν και φτάσαμε στην εποχή που υπό κανονικές συνθήκες οι τιμές των EVs θα μειώνονταν σημαντικά, αυτό δεν θα συμβεί στον αναμενόμενο βαθμό…

Δείτε επίσης:

Η έλλειψη σε Νικέλιο θα φέρει προβλήματα στην ηλεκτροκίνηση

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Πηγή: TheDriven

Προηγούμενο άρθροΤο ηλεκτρικό Fiat Panda ίσως γίνει το φθηνότερο ευρωπαϊκό EV
Επόμενο άρθροΗ TÜV AUSTRIA Hellas πιστοποίησε την ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.