Την καθιερωμένη ετήσια δοκιμή ηλεκτρικών οχημάτων εκτέλεσε επιτυχώς το νορβηγικό μέσο ενημέρωσης Motor.no σε συνεργασία με τη Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Στη διαδικασία έλαβαν μέρος και ορισμένα κινεζικά EVs που είναι πλέον διαθέσιμα στη χώρα. Συνήθως γίνεται μια χειμερινή και μια καλοκαιρινή δοκιμή κάθε χρόνο, με στόχο η αξιολόγηση της πραγματικής απόδοσης δημοφιλών οχημάτων. Έτσι, ο καθένας μπορεί να κατανοήσει τις αποκλίσεις που προκύπτουν στην αυτονομία, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία.
Φέτος, η έκδοση LR του Tesla Model S έσπασε το ρεκόρ του Model 3 LR Dual Motor από το 2021, καλύπτοντας 530 Km. Για σύγκριση, το Model 3 έφτασε στα 521 Km. Μάλιστα, το Model S της δοκιμής μπορούσε να επαναφορτιστεί μόνο μέχρι το 98%. Το Motor.no ανέφερε ότι οι μέσες θερμοκρασίες δοκιμής ήταν μεταξύ -5°C και -10°C. Σε ένα πολύ μικρό μέρος της διαδρομής το θερμόμετρο έγραψε ακόμα και -19°C.
Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα φαίνεται να χάνουν μεταξύ 20% και 30% της αυτονομίας τους σε αυτές τις συνθήκες, με ορισμένες εξαιρέσεις. Το Tesla Model S είναι ένα από αυτά με 16,4% απόκλιση. Καλά τα πήγε και το Maxus Euniq6, που στην πραγματικότητα έχασε μόνο 10,45%. Το MG Marvel R και το MG 5 είναι επίσης κοντά στους αριθμούς που αναφέρει ο κατασκευαστής, με αποκλίσεις 16% και 17%, αντίστοιχα.
Πίνακας αποτελεσμάτων
Model | Advertised range (WLTP) | Actual range | Deviation from WLTP |
---|---|---|---|
Tesla Model S LR | 614km 382mi |
530km 329mi |
-16.40% |
Mercedes EQE 300 | 614km 382mi |
409km 254mi |
-33.39% |
BMW i7 xDrive60 | 595km 370mi |
424km 263mi |
-28.74% |
Nio ET7 100kWh | 580km 360mi |
434km 270mi |
-25.17% |
BMW i4 eDrive40 | 565km 351mi |
434km 263mi |
-23.19% |
Tesla Model X Plaid | 543km 337mi |
444km 276mi |
-18.23% |
Nissan Airya 2WD | 533km 331mi |
400km 249mi |
-24.95% |
Volkswagen ID.5 Pro | 526km 327mi |
378km 235mi |
-28.14% |
BYD Han | 521km 324mi |
406km 252mi |
-22.07% |
Hongqi E-HS9 prototype (120 kWh) | 515km 320mi |
389km 242mi |
-24.47% |
Skoda Enyaq Coupe RS | 510km 317mi |
338km 210mi |
-33.73% |
Toyota bZ4X 2WD | 503km 313mi |
323km 201mi |
-35.79% |
Voyah Free | 501km 311mi |
391km 243mi |
-21.96% |
Hongqi E-HS9 99kWh | 465km 289mi |
303km 188mi |
-34.84% |
Kia Niro EV | 460km 285mi |
343km 213mi |
-25.43% |
Tesla Model Y SR+ RWD | 455km 283mi |
337km 209mi |
-25.93% |
Hyundai Ioniq 5 LR 4WD | 454km 282mi |
345km 214mi |
-24.01% |
Mercedes EQB 250 | 452km 281mi |
334km 208mi |
-26.11% |
MG ZS LR | 440km 273mi |
352km 219mi |
-20.00% |
JAC e–JS4 | 433km 269mi |
323km 201mi |
-25.40% |
BMW iX1 xDrive30 | 428km 266mi |
337km 209mi |
-21.26% |
Renault Megane E-Tech | 428km 266mi |
318km 198mi |
-25.70% |
MG4 EV LR | 425km 264mi |
338km 210mi |
-20.47% |
Kia EV6 GT | 424km 263mi |
349km 217mi |
-17.69% |
BYD Atto 3 | 420km 261mi |
311km 193mi |
-25.95% |
Volkswagen ID. Buzz Pro | 408km 254mi |
310km 193mi |
-24.02% |
MG5 LR | 380km 236mi |
313km 194mi |
-17.63% |
MG Marvel R AWD | 370km 230mi |
308km 191mi |
-16.76% |
Maxus Euniq6 | 354km 220mi |
317km 197mi |
-10.45% |
Πίνακας: ArenaEV.com
Στο άλλο άκρο του φάσματος, η Mercedes EQE 300 είχε απόκλιση 33,39% από τη διαφημιζόμενη αυτονομία. Ακόμα κι έτσι, πάντως, κατάφερε να ξεπεράσει τα 400 Km, χάρη στη μεγάλη της μπαταρία.
Το Toyota bZ4X στην δικίνητη έκδοση είχε τη μεγαλύτερη απόκλιση (35,79%) από την αναφερόμενη αυτονομία. Σημειωτέον οτι η Toyota δεν ήθελε να διαθέσει για τη δοκιμή την έκδοση 4WD, καθώς το μοντέλο έχει χαμηλές επιδόσεις σε δοκιμές αυτονομίας και θέλησε να εφαρμόσει ορισμένα updates προτού το υποβάλλει σε οποιαδήποτε δοκιμασία.
Η λίστα περιλαμβάνει επίσης 12 EVs από την Κίνα, μερικά από τα οποία πρόκειται να κυκλοφορήσουν σύντομα στην Ευρώπη. Παραδείγματα είναι τα JAC e-JS4, Voyah Free, BYD Atto, BYD Han και Nio ET7.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ArenaEV
δοκιμή αυτονομίας δοκιμή αυτονομίας