Μετά το VeloGreen Voltage που σας παρουσιάσαμε πριν λίγους μήνες, η εταιρεία επανέρχεται για τη νέα σεζόν με ένα νέο ηλεκτρικό ποδήλατο, λίγο διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Πρόσφατα, λοιπόν, βρεθήκαμε στο νέο showroom της VeloGreen, στην Κάντζα, όπου είδαμε φορά τη νέα ηλεκτρική “κούρσα” VeloGreen Ebfec και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία για μια πρώτη βόλτα μαζί της!

VeloGreen Ebfec video

Η εταιρεία διοργανώνει ένα open day για το νέο της showroom το ερχόμενο Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου, όπου θα μπορέσετε να γνωρίσετε τους ανθρώπους της αλλά και τα e-bikes της, όπως και το Ebfec φυσικά. Το νέο showroom βρίσκεται στη Λεωφόρο Λαυρίου 21 (ρεύμα προς Αθήνα), στην Κάντζα, εντός του εμπορικού κέντρου και μπορείτε να δείτε το Google Maps pin εδώ!

Όσον αφορά την Ebfec, είναι μια πολωνική εταιρεία η οποία ιδρύθηκε το 2008. Οι εγκαταστάσεις κατασκευής και συναρμολόγησης e-bikes της ανέρχονται στα 10.000 τ.μ. και παράγει 200.000 ηλεκτρικά ποδήλατα ετησίως. Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο επίσημο site της.

Το VeloGreen Ebfec είναι διαθέσιμο ήδη μέσω του site της εταιρείας, στα €1.299 (τιμή γνωριμίας), αλλά με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ μπορείτε να το αποκτήσετε με €879.

Κατασκευή, φρένα

Το Ebfec είναι διαθέσιμο μόνο σε κόκκινο χρώμα και μόνο σε Large (55cm) μέγεθος. Αυτό σημαίνει οτι είναι ιδανικό για αναβάτες μέσου ύψους (1,70-1,90cm) και βάρους έως 120 Kg. Στόχος με το Ebfec ήταν να κρατηθεί το βάρος όσο το δυνατόν πιο χαμηλά και το ποδήλατο να μην “προδίδει” την ηλεκτρική του υποβοήθηση. Όντως, ζυγίζει μόλις 18 Kg, τουλάχιστον 5-7 Kg λιγότερα από τα τυπικά e-bikes που σας παρουσιάζουμε κατά καιρούς. Επιπλέον, η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στη διαγώνιο του πλαισίου και χωρίς να αυξάνει ιδιαίτερα το πάχος της. Έτσι, το Ebfec δείχνει σαν ένα απλό e-bike, μέχρι να προσέξετε το μοτέρ στο πίσω μέρος και τη θύρα φόρτισης!

Το πλαίσιο από αλουμίνιο, λοιπόν, είναι υψηλής ποιότητας και μελετημένης σχεδίασης. Το ποδήλατο έρχεται με extras που δεν θα δείτε στο βίντεο, όπως φώτα LED, φτερά εμπρός και πίσω, μεταλλικό stand και κουδουνάκι. Το τιμόνι είναι 600mm, flat, ενώ γενικότερα τα πάντα πάνω στο Ebfec είναι επιλεγμένα για μείωση βάρους και υψηλές ταχύτητες, όπως και αποστάσεις. Ξεχωρίζουν τα καφέ, δερμάτινα χερούλια με τη χιαστί ραφή, όπως και η καφέ, δερμάτινη σέλα με τα bronze rivets.

Τα φρένα είναι σχετικά απλά, δισκόφρενα 160mm εμπρός και πίσω με ντίζα και ακινητοποιούν εύκολα το ποδήλατο από τα 40 Km/h. Προαιρετικά, ωστόσο, μπορείτε να ζητήσετε κατά την αγορά μια αναβάθμιση σε ημιυδραυλικό σύστημα (μανέτες/δαγκάνες), για καλύτερη αίσθηση και αποτέλεσμα.

Ισχύς και ταχύτητα

Όπως προείπαμε, το VeloGreen Ebfec σχεδιάστηκε ως “κούρσα”, για όσους δεν θέλουν το τυπικό commuter e-bike αλλά θέλουν να αθλούνται όπως με ένα οποιοδήποτε ποδήλατο, έχοντας τα οφέλη της ηλεκτρικής υποβοήθησης, με μικρό κόστος και χωρίς “εκτόξευση” του βάρους. Έτσι, οι τροχοί των 28″ έχουν αεροδυναμική σχεδίαση και φορούν ελαστικά Compass, διαστάσεων 700Cx25. Έχουν πολύ μικρές τριβές και επιτρέπουν υψηλές ταχύτητες με άνεση, ενώ θα “συγχωρήσουν” και μερικές από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Αν η διαδρομή σας μέχρι να βγείτε σε “ανοιχτό” δρόμο είναι προβληματική, τότε μπορείτε να επιλέξετε και ελαστικά έως 700Cx32, λίγο φαρδύτερα, με μικρή αύξηση τριβών αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια.

Το hub motor των 250W στον πίσω τροχό αποδίδει 60Nm ροπής και σε συνδυασμό με ελαστικά και μικρό βάρος, μπορεί να κινήσει με μεγάλη άνεση και ευκολία τo Ebfec ακόμα και σε ανηφόρες. Ας μην ξεχνάμε οτι πρόκειται για ένα ποδήλατο των 1.300-1.400 ευρώ, σε μια κατηγορία που συνήθως βρίσκουμε “basic” χαρακτηριστικά και επιδόσεις. Φυσικά είναι αδιάβροχο με βάση το πρότυπο IP54 και δεν έχετε να φοβάστε τίποτα αν σας πιάσει βροχή. Σε συνδυασμό με το 9τάχυτο σασμάν του ποδηλάτου, με μακρύ “βήμα”, μπορείτε εύκολα να ποδηλατήσετε μέχρι και τα 40 Km/h, διατηρώντας αυτή την ταχύτητα με άνεση στα flat κομμάτια. Το καλό είναι οτι ακόμα και με την 9η σχέση επιλεγμένη, μπορείτε άνετα να εκκινήσετε ακόμα και σε μικρή ανηφόρα, χάρη στην υποβοήθηση και τα λεπτά ελαστικά. Ο δισκοβραχίονας είναι 44Τ και το freewheel είναι 11-32Τ.

Επιπλέον, το Ebfec διαθέτει ενσωματωμένο torque sensor στη μεσαία τριβή, καλά κρυμμένο μέσα της. Δεν βασίζεται στον κλασικό αισθητήρα κίνησης, λοιπόν. Αντιλαμβάνεται αμέσως την προσπάθεια που καταβάλλετε με ποδηλατώντας και η υποβοήθηση έρχεται με άμεση απόκριση, τη στιγμή που την θέλετε.

Μπαταρία και αυτονομία

Η μπαταρία του ποδηλάτου είναι επιμελώς κρυμμένη μέσα στο frame. Αποτελείται από στοιχεία της LG και έρχεται με 12 μήνες εγγύηση από τη VeloGreen. Έχει χωρητικότητα 7Ah και είναι ιδανική για ένα τέτοιο e-bike, αφού αυξάνει το βάρος λίγο αλλά προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία, από 40 έως 60 Km. Αυτό ανάλογα με το επίπεδο υποβοήθησης που θα επιλέξετε, φυσικά, από τα διαθέσιμα 5, αλλά και από τις ταχύτητες που κινείστε και την προσπάθεια που καταβάλλετε. Η θύρα φόρτισης καλύπτεται από ένα μικρό πορτάκι και είναι διακριτική. Όσο για τον παρεχόμενο φορτιστή, είναι ο κλασικός των 2A και θα επαναφορτίσει πλήρως τη μπαταρία σε περίπου 3,5-4 ώρες.

Όντας μέσα στο πλαίσιο, τόσο η μπαταρία όσο και ο controller του ποδηλάτου προστατεύονται από το νερό. Τέλος, αρκετά καλή δουλειά έχει γίνει για την απόκρυψη των κάθε είδους καλωδίων, ώστε το Ebfec να μην θυμίζει e-bike, εκ πρώτης όψεως.

Συμπέρασμα

Το VeloGreen Ebfec είναι από τις πιο προσιτές επιλογές αυτή τη στιγμή στην αγορά για όσους αναβάτες θέλουν ένα ποδήλατο για άθληση, θέλουν να τολμήσουν μεγάλες διαδρομές και αποστάσεις, αλλά θα ένιωθαν πιο άνετα να το κάνουν γνωρίζοντας οτι η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι “εκεί” για να τους βγάλει από μια δύσκολη θέση, αν χρειαστεί. Σχεδόν τα πάντα πάνω του είναι σχεδιασμένα για να καλύπτετε πολλά χιλιόμετρα με υψηλές ταχύτητες, χωρίς να καταβάλλετε υπερπροσπάθεια στα 30 Km/h, αλλά ρολλάροντας άνετα και ξεκούραστα στα 40+ Km/h. Το μικρό του βάρος το καθιστά εύκολο στη μεταφορά με το ένα χέρι και υπό προϋποθέσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για το περιστασιακό commuting.

Βρείτε το VeloGreen Ebfec στο www.velogreen.eu!

Velogreen Ebfec photo gallery

Προηγούμενο άρθροΔιαθέσιμο στην Ελλάδα το Skoda Enyaq Coupe iV με δώρο e-bike
Επόμενο άρθροLG και SoundHound φέρνουν AI στο μελλοντικό infotainment
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.