Επιστροφή στα ηλεκτρικά ποδήλατα μετά από καιρό και το μοντέλο που δοκιμάσαμε πρόσφατα προέρχεται από την VeloGreen. Ίσως θα θυμάστε το Kristall E5 Pro που σας παρουσιάσαμε πριν λίγους μήνες. Ήταν το πρώτο e-bike της εταιρείας στην Ελλάδα και πλέον απέκτησε δύο “αδερφάκια”. Το ελαφρώς βελτιωμένο Kristall E5 Pro Hydro 29″ αλλά και το σαφώς ανώτερο VeloGreen Kristall E300! Τα δοκιμάσαμε αμφότερα και στο παρόν άρθρο/video θα μάθετε περισσότερα για το E300. Το Kristall E5 Pro Hydro θα δείτε τις επόμενες μέρες στο κανάλι μας…

VeloGreen Kristall E300 video

Πριν συνεχίσουμε, να σημειώσουμε οτι το Kristall E300 κοστίζει €1.599 αλλά επιδοτείται, φυσικά, με 40% μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”. Έτσι, η τελική τιμή του φθάνει τα €1.083, διατηρώντας το κοντά στην entry-level κατηγορία, αλλά με χαρακτηριστικά και εμφάνιση που παραπέμπουν σε αρκετά πιο ακριβό e-bike. Μπορείτε να το δείτε και στην επίσημη σελίδα της VeloGreen.

velogreen kristall e300

Εμφάνιση και κατασκευή

Το Kristall E300 είναι ένα all-terrain ποδήλατο με πολύ ελκυστικό σχεδιασμό. Το αλουμινένιο πλαίσιο έχει ενσωματωμένη τη μπαταρία με πολύ όμορφο τρόπο, αλλά αυτή παραμένει αφαιρούμενη με ευκολία. Μέσα στο frame κρύβονται και αρκετά από τα καλώδια, δίνοντας ένα πιο “καθαρό” look στο ποδήλατο. Στην εξωτερική εμφάνιση συμβάλλουν ιδιαίτερα και τα ελαστικά με sidewalls στο χρώμα του δέρματος, που κάνουν πολύ ενδιαφέρουσα αντίθεση με το μαύρο frame. Το βάρος του ποδηλάτου είναι σε λογικά επίπεδα για την κατηγορία του, στα 21,2 Kg, ενώ οι διαστάσεις του είναι 170×20×80 cm. Να σημειωθεί οτι διατίθεται μόνο σε Large μέγεθος, άρα είναι ιδανικό για αναβάτες ύψους 1,75-1,90cm περίπου.

velogreen kristall e300

Οι τροχοί είναι των 29″ από την Retrospec και τα ελαστικά είναι για μεικτή χρήση, 29×2,25″. Σε συνδυασμό με την εμπρός ανάρτηση της KST με διαδρομή 100mm, προσφέρουν ικανοποιητική άνεση εντός και εκτός πόλης, δεδομένου του οτι πρόκειται για ένα σχετικά φθηνό μοντέλο και όχι full-suspension. Η ανάρτηση είναι ρυθμιζόμενη, φυσικά, όσον αφορά την προφόρτιση, ενώ μπορεί και να “κλειδώσει”.

velogreen kristall e300

Μετάδοση και λοιπός εξοπλισμός

Αρκετά πράγματα πάνω στο E300 είναι της Retrospec, όπως το τιμόνι, ο λαιμός, η ντίζα της σέλας, τα πετάλια, το quick release του εμπρός τροχού, ακόμα και ο δισκοβραχίονας (38T). Γενικά δείχνουν ποιοτικά και δεν μας προβλήματισαν στα λίγα Km που διανύσαμε, εντός και εκτός δρόμου.

velogreen kristall e300

Το ντεραγιέ είναι της SRAM (MX9) και έχουμε μετάδοση 9 σχέσεων, με rapid fire επιλογέα. Πρακτικά το γρανάζωμα επιτρέπει ποδηλάτηση μέχρι τα 33-34 Km/h περίπου, αν και ένας μεγαλύτερος δισκοβραχίονας θα ήταν ευπρόσδεκτος. Τα φρένα είναι ημι-υδραυλικά της γνωστής Zoom, entry-level αλλά επαρκή σε συνδυασμό με τους δίσκους των 160mm και τα ελαστικά της Innova-Pro. Η σέλα είναι ικανοποιητική για τυπική, καθημερινή χρήση.

velogreen kristall e300

Εν ολίγοις, το VeloGreen Kristall E300 είναι εξοπλισμένο αρκετά “ισορροπημένα”, χωρίς να διαπιστώσουμε κάποιον “αδύναμο κρίκο” πάνω του, σε σχέση με τα υπόλοιπα εξαρτήματα. Πάμε, όμως, να δούμε τις επιδόσεις και την αυτονομία.

Επιδόσεις, υποβοήθηση

Το ποδήλατο είναι 48V, κάτι που μεταφράζεται σε αυξημένη ισχύ, χωρίς να “ζορίζονται” ιδιαίτερα τα ηλεκτρονικά του. Το μοτέρ είναι 250W, φυσικά, με peak ισχύ 350W και μεγάλη ροπή (70Nm). Στο 5ο (και μεγαλύτερο) επίπεδο υποβοήθησης, ανεβήκαμε σχετικά εύκολα μια ανηφόρα κλίσης 20%, με 2η σχέση στο σασμάν, με ελάχιστη προσπάθεια. Σε ευθεία, η ταχύτητα με την όποια το E300 φτάνει τα 25 Km/h είναι εντυπωσιακή, με ελάχιστη προσπάθεια από μέρους μας. Φυσικά, μπορείτε να επιλέξετε και ένα από 4 χαμηλότερα επίπεδα υποβοήθησης. Έτσι θα αυξήσετε την αυτονομία και θα ασκηθείτε περισσότερο. Ως κλασικό hub motor με αισθητήρα κίνησης στα πετάλια, η απόκριση στην ποδηλάτηση δεν είναι ακαριαία, αλλά χρειάζεται σχεδόν μια πλήρης περιστροφή για να ξεκινήσει η υποβοήθηση.

velogreen kristall e300

Η LCD οθόνη είναι ευκρινής, φωτιζόμενη και παρέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες. Στα αριστερά θα βρείτε τον επιλογέα 3 πλήκτρων (Power, επίπεδα υποβοήθησης). Μέσω αυτού μπορείτε να μπείτε και στο menu της οθόνης, για παραμετροποίηση του ποδηλάτου. Φυσικά, όλα τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά μέρη είναι αδιάβροχα (IP54 για το μοτέρ).

velogreen kristall e300

Αυτονομία

Όσον αφορά την αυτονομία, οφείλεται στη μπαταρία των 48V/10,4Ah. Είναι μια μεσαίου μεγέθους μπαταρία, έτσι δεν “ξεφεύγει” σε βάρος, αλλά προσφέρει καλή αυτονομία. Ανάλογα με το επίπεδο υποβοήθησης μπορείτε να περιμένετε, ρεαλιστικά, 50-80 Km αυτονομίας. Ο φορτιστής είναι και την επαναφορτίζει σε περίπου 5 ώρες. Είναι αφαιρούμενη πολύ εύκολα με το ειδικό κλειδί, αλλά δεν χαλάει την αισθητική του ποδηλάτου, χάρη στο έξυπνα σχεδιασμένο frame. Σύμφωνα με την εταιρεία, αντέχει περίπου 1.000 κύκλους φόρτισης και έχει στοιχεία της LG.

velogreen kristall e300

Το VeloGreen Kristall E300 ξεχωρίζει κυρίως χάρη στο σχεδιασμό του, ενώ και ο εξοπλισμός του είναι ένα “κλικ” ανώτερος των φθηνών, entry-level ποδηλάτων. Η λειτουργία στα 48V του δίνει σαφές πλεονέκτημα έναντι των 36V e-bikes και δεδομένης της τιμής του, θα ικανοποιήσει τις προσδοκίες σας σε μεγάλο βαθμό. Να σημειωθεί οτι η εταιρεία προσφέρει και test ride του E300, όπως και όλων των μοντέλων της, κατόπιν συννενόησης.

Περισσότερες πληροφορίες για το VeloGreen Kristall E300 θα βρείτε στο www.velogreen.eu.

VeloGreen Kristall E300 photo gallery

Προηγούμενο άρθροΠρώτη βόλτα με το Tromox Mino e-moto!
Επόμενο άρθροΝέο, “συναισθηματικό” spot για το Skoda Enyaq iV
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.