Επιστροφή στα e-bike reviews μετά από ένα μικρό… πατινο-διάλειμμα, με το νέο VeloGreen Kristall E5 Pro που μόλις έφτασε στην Ελλάδα και το είχαμε πρώτοι στα χέρια μας για δοκιμή! Κλασικό “250άρι” mtb για μικτή χρήση, με 60Nm ροπής και πολύ δελεαστική τιμή, χάρη και στην επιδότηση 40% του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά. Πάμε να το δούμε!

Η VeloGreen είναι ένα νέο brand ηλεκτρικών ποδηλάτων που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και το Kristall E5 Pro είναι το πρώτο της μοντέλο.

Περισσότερες πληροφορίες για το brand αλλά και το ποδήλατο θα βρείτε στο www.velogreen.eu

Κατασκευή και εργονομία

Το VeloGreen Kristall E5 Pro είναι ένα “βασικό” ηλεκτρικό ποδήλατο και στόχος του είναι να καλύψει τις ανάγκες του απλού χρήστη. Το είχαμε στα χέρια μας σε μαύρο-πράσινο χρώμα, ενώ θα το βρείτε και σε total black, ή μαύρο-κόκκινο. Γενικά, τα μεγάλα ποδήλατα δεν είναι η πρώτη μας προτίμηση λόγω του όγκου και του βάρους τους, ειδικά αν έχετε μικρό ασανσέρ στο σπίτι και θέλετε να τα μεταφέρετε με αυτό, για παράδειγμα. Ή, αν θέλετε να τα βάζετε μέσα στο αυτοκίνητο, χωρίς την ειδική βάση στο πίσω μέρος. Ωστόσο, παρέχουν μεγαλύτερη σταθερότητα στο δρόμο και είναι ιδανικά για μεγαλύτερες διαδρομές, σε σχέση με τα μικρά, σπαστά μοντέλα. Το 27,5άρι “medium” Kristall E5 Pro που είχαμε είναι κατάλληλο για άντρες και γυναίκες ύψους 1,65-1,90m.

Ο σκελετός είναι αλουμινένιος (6061), με πολύ καλό “φινίρισμα” και στιβαρότητα. Ευτυχώς, το βάρος δεν ξεπερνά τα 21 Kg, οπότε θα μπορέσετε να το σηκώσετε, αν χρειαστεί. Οι διαστάσεις του είναι 140 × 20 × 80 cm αλλά ο εμπρός τροχός έχει quick-release σύστημα. Έτσι, μπορείτε να τον αφαιρέσετε σε λίγα δευτερόλεπτα, αν ο χώρος αποθήκευσης ή μεταφοράς σας είναι περιορισμένος. Η σέλα είναι πτυσσόμενη και σχετικά άνετη, ακόμα και μετά από 10-15 Km πάνω στο ποδήλατο. Το σταντ είναι προεγκατεστημένο και επαρκέστατο, ενώ ικανοποιητικό είναι και το cable management που έχει γίνει στο ποδήλατο. Τα καλώδια δεν είναι εντελώς “κρυφά”, βέβαια, αλλά κυρίως από το τιμόνι και πίσω, δεν ενοχλούν καθόλου.

Τα λαστιχένια χερούλια στο τιμόνι προσφέρουν επαρκές grip και εν γένει, η ποιότητα κατασκευής είναι στα αναμενόμενα επίπεδα. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα entry-level ηλεκτρικό ποδήλατο. Τούτου λεχθέντος, δεν μας προβλήματισε κάτι πάνω στο Kristal E5 Pro.

Εδώ να τονίσουμε ότι ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά του ποδηλάτου είναι αδιάβροχα (IP54/IPX6) οπότε αν σας πιάσει βροχή στο δρόμο ή τύχει να περάσετε από νερά/λάσπες, don’t worry! Ένα στέγνωμα/καθάρισμα μπαταρίας, μοτέρ και οθόνης, όμως, πάντα βοηθάει μετά από μια τέτοια “αναποδιά”…

Ανάρτηση, τροχοί, φρένα

Η κυκλοφορία εντός και εκτός πόλης, πάντα έχει… σκαμπανεβάσματα. Χάριν άνεσης, λοιπόν, το μοντέλο της VeloGreen έχει μια ανάρτηση KST στο εμπρός πηρούνι, με διαδρομή 100mm και ρύθμιση προφόρτισης, αλλά και “κλείδωμα” αν βρίσκεστε σε ομαλό οδόστρωμα. Σίγουρα δεν ενδείκνυται για “βαρύ” off-road αλλά βοηθά στην απόσβεση των κραδασμών από λακκούβες/σαμαράκια. Και, φυσικά, επιτρέπει το περιστασιακό, “‘ήπιο” off-road.

Στα μεγάλα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου συμπεριλαμβάνονται τα ελαστικά της Kenda με φάρδος 1,95″. Είναι κατάλληλα για μικτή χρήση και δεν παράγουν μεγάλες τριβές στην άσφαλτο, αλλά ταυτόχρονα δεν θα δυσκολευτούν στο χώμα. Βοηθούν τη λειτουργία της ανάρτησης, αλλά καλύτερα να δοκιμάσετε διαφορετικές πιέσεις, ανάλογα με τις ανάγκες και το βάρος σας.

Όσο για τα φρένα, αποτελούνται από δισκόφρενα εμπρός και πίσω με μονές δαγκάνες της Z.Star. Είναι ένα “basic” σύστημα, αρκετό για ταχύτητες 25-30 Km/h και μέτρια προς καλή αίσθηση στις μανέτες. Ωστόσο, θα παρουσιάσει σημάδια κόπωσης σχετικά γρήγορα κατά την απαιτητική χρήση, σε παρατεταμένες κατηφόρες, ειδικά με βαρύ αναβάτη.

Ισχύς και υποβοήθηση

Στον πίσω τροχό βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας των 250W, ο οποίος αποδίδει έως 60 Nm ροπής. Λειτουργεί με τάση 36V και καθιστά πολύ άνετη την ποδηλάτηση σε κλίσεις έως και 10%, τις οποίες θα ανεβείτε άκοπα, με ελάχιστη προσπάθεια, ακόμα και με την 9η σχέση στο σασμάν της Shimano. Σε μεγαλύτερες κλίσεις, 20-30%, θα χρειαστείτε μικρή σχέση στο σασμάν και το μοτέρ βοηθά την προσπάθειά σας σε ένα βαθμό. Το θετικό είναι πως η 1η σχέση είναι αρκετά κοντή και θα σας διευκολύνει σε μεγάλες ανηφόρες. Η υποβοήθηση διακόπτεται στα 25 Km/h και μπορεί να ποδηλατήσετε άνετα μέχρι τα 30-33 Km/h. Από εκεί και πάνω, ο 38T δισκοβραχίονας κρίνεται μάλλον μικρός.

 

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των e-bikes είναι η ακρίβεια και η λειτουργία της υποβοήθησης. Προφανώς ένα wheel hub motor δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα μεσαίας τριβής μοτέρ. Ωστόσο, στο Kristall E5 Pro, οι αισθητήρες και ο controller συνεργάζονται αρκετά καλά, με αποτέλεσμα την άμεση υποβοήθηση όταν ξεκινάτε την ποδηλάτηση και την αντίστοιχα άμεση διακοπή της, όταν σταματήσετε. Το “lag” είναι μικρό (περίπου 1/4 της στροφής ή 0,5″) και η εμπειρία σαφώς ανώτερη από άλλων entry-level e-bikes της αγοράς.

Μπαταρία και αυτονομία

Περνάμε και στην αυτονομία, η οποία οφείλεται στη μπαταρία των 36V και 10 Ah. Βρίσκεται σε “shark” case και είναι στερεωμένη στη διαγώνιο του frame με ασφάλεια. Μπορείτε να την αφαιρέσετε πανεύκολα, ξεκλειδώνοντας την ασφάλεια, για να την πάρετε μαζί σας για φόρτιση ή προστασία από κλοπή. Στη μια πλευρά θα βρείτε 4 LEDs και ένα πλήκτρο, για γρήγορη προβολή του επιπέδου φόρτισης. Στην άλλη θα βρείτε ένα λαστιχένιο κάλυμμα ώστε νερά και βρωμιές να μην φθάνουν στη θύρα φόρτισης. Επιπλέον, υπάρχει ένα on/off πλήκτρο (αν θέλετε να απομονώσετε την παροχή ενέργειας. Τέλος, μια USB θύρα 10W (5V-2A) για να επαναφορτίζετε γρήγορα το smartphone σας ενώ κινείστε (ή όποτε θέλετε). Ο παρεχόμενος φορτιστής αποδίδει περίπου 65W (2Α ονομαστικά) και χρειάζεται περίπου 7-7,5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.

Δοκιμάζοντας το ποδήλατο στην Αθήνα, σε διαδρομές 10 έως και 30 Km, σε διαφορετικά επίπεδα υποβοήθησης, διαπιστώσαμε τα εξής. Στο 5ο επίπεδο υποβοήθησης καταβάλαμε ελάχιστη προσπάθεια αλλά η αυτονομία δεν ξεπέρασε τα 25-30 Km. Το 3ο επίπεδο υποβοήθησης ήταν η “χρυσή τομή”, υποβοηθώντας αρκετά αλλά με την αυτονομία να αυξάνεται στα 40+ Km. Τέλος, αν έχετε όρεξη για άθληση ή/και θέλετε να διανύσετε μεγάλες αποστάσεις, το 1ο επίπεδο υποβοήθησης θα σας διευκολύνει ελαφρώς και θα αυξήσει την αυτονομία στα 60+ Km περίπου.

Για όσους θέλουν… το “κάτι παραπάνω”, η εταιρεία προσφέρει και μεγαλύτερη μπαταρία ίδιου τύπου, με χωρητικότητα 13Ah. Τοποθετείται στην ίδια θέση με ευκολία και προσφέρει περίπου 30% επιπλέον αυτονομία.

Χειριστήρια και οθόνη

Φώτα δεν υπάρχουν στο VeloGreen Kristall E5 Pro και θα πρέπει να βάλετε τα δικά σας, κάτι πολύ σημαντικό (και υποχρεωτικό για να κινηθείτε σε δημόσιο δρόμο). Έτσι, δεν τα βάλαμε στον τίτλο της παραγράφου. Πάμε στα χειριστήρια και την οθόνη. Εκτός από τις μανέτες των φρένων, έχουμε στα δεξιά ένα rapid-fire επιλογέα της Shimano για το 9τάχυτο σασμάν.

Στα αριστερά βρίσκεται η οθόνη LCD, η οποία είναι και φωτιζόμενη για το βράδυ (κρατάτε πατημένο το +). Με τα πλήκτρα + και – αλλάζετε το επίπεδο υποβοήθησης ενώ με το Μ αλλάζετε τις πληροφορίες που προβάλλει η οθόνη. Μπορείτε να δείτε την τάση της μπαταρίας, τα Amperes που “τραβάει” το μοτέρ, το trip, το οδόμετρο, τη διάρκεια της διαδρομής κ.λπ. Το κοντέρ “κλέβει” λίγο (περίπου 10%) αλλά μπορείτε να το ρυθμίσετε μέσω του menu. Μπαίνετε σε αυτό κρατώντας πατημένα ταυτόχρονα τα + και -. Έπειτα, έχετε στη διαθεσή σας 20 διαφορετικά settings. Απλώς, μην πειράξετε κάτι για το οποίο δεν είστε σίγουροι!

Συμπέρασμα

Το VeloGreen Kristall E5 Pro είναι ένα entry-level ηλεκτρικό ποδήλατο πόλης, με δυνατότητα για μικτή χρήση. Έχει αρκετά καλό frame, ανάρτηση εμπρός και ποιοτικά εξαρτήματα μετάδοσης. Θα καλύψει άνετα τις βασικές ανάγκες του μέσου ποδηλάτη, είτε για καθημερινή μετακίνηση, είτε για αναψυχή. Ως 250W επιδοτείται από το κράτος με 40%, με την τελική τιμή του να “πέφτει” στα €677. Ως εκ τούτου, προσφέρει πολύ καλό value for money με κλασικό design, άμεση υποβοήθηση και ό,τι θα περιμέναμε από ένα e-bike της κατηγορίας του. Συστήνεται για αρχάριους/μέσης εμπειρίας χρήστες και όχι ψάχνουν ένα οικονομικό e-bike για να “μυηθούν” στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και σε όποιον θέλει να μετακινείται ακούραστα μέσα στην πόλη.

Βρείτε το Kristall E5 Pro στο www.velogreen.eu

 

Προηγούμενο άρθρο25.000 φορτιστές στην Ελλάδα μέχρι το 2030
Επόμενο άρθροΠαρουσιάστηκε το ηλεκτρικό πατίνι Lenovo M2!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.