Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα επιτυχίας κινήτρου για την ηλεκτροκίνηση από το πρόγραμμα επιδοτήσεων για leasing EVs στη Γαλλία. Σας γράψαμε γι’αυτό μόλις πριν 2 μήνες, για την ακρίβεια στις 19 Δεκεμβρίου. Πλέον, το πρόγραμμα βρίσκεται σε παύση γιατί ήδη ξεπέρασε κατά 100% το στόχο-budget του για όλο το έτος!

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γαλλία, σχεδόν 50.000 αιτήσεις εγκρίθηκαν για leasing EV από πολίτες και νοικοκυριά χαμηλών εισοδημάτων. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος για το 2024 θα μπορούσε να καλύψει περίπου 25.000 αιτήσεις, αλλά η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που μέσα σε σχεδόν 1,5 μήνα, έγιναν οι διπλάσιες. Έτσι, δεν γίνονται πλέον δεκτές αιτήσεις και η κυβέρνηση εξετάζει τις επιλογές της, αλλά το σίγουρο είναι οτι το πρόγραμμα… παραήταν επιτυχημένο!

Αν μη τι άλλο, αυτή η επιτυχία δείχνει τη “δίψα” των χαμηλών εισοδημάτων για προσιτή ηλεκτροκίνηση, έστω και με τη μορφή μικρών EVs πόλης, όπως το Fiat 500e (δείτε τη δοκιμή μας εδώ) ή το Opel Corsa-e. Σύμφωνα με τα κριτήρια του προγράμματος, όσοι πολίτες έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω των €15.400 μπορούσαν να αποκτήσουν από… €100/μήνα ένα μικρό ηλεκτρικό επιβατικό, για 3 έτη, με δικαίωμα εξαγοράς. Απαραίτητη προϋπόθεση να καλύπτουν τουλάχιστον 8.000 Km ετησίως και να μένουν τουλάχιστον 18 Km από τον τόπο εργασίας τους, με το σκεπτικό οτι μικρότερες ανάγκες μπορούν να καλυφθούν από τα ΜΜΜ, τα σκούτερ/μοτοσυκλέτες, τα ποδήλατα ή τα πατίνια.

Δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε περαιτέρω και θα χαιρόμασταν ιδιαίτερα να δούμε κάτι αντίστοιχο και στην Ελλάδα, όπου η ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον όσον αφορά τα Ι.Χ., παραμένει ρεαλιστική επιλογή για περιορισμένη μερίδα του κοινού, ενώ και η αγορά μεταχειρισμένων EVs είναι ακόμα αρκετά “μικρή”.

Σε άλλα νέα από τη Γαλλία, η κυβέρνηση μείωσε την επιδότηση για αγορά EV από τις €5.000 στις €4.000, για τα υψηλότερα εισοδήματα, ενώ παραμένει στις €7.000 για τα χαμηλότερα εισοδήματα. Η επιδότηση για leasing μεταχειρισμένων EVs αυξήθηκε κατά €1.000, ταυτόχρονα. Ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα επιδοτήσεων ανέρχεται στο €1,5 δισ.

(AP Photo/Michel Euler, File)

Λίγο πιο… δίπλα, στο Βέλγιο, η κυβέρνηση ανακοίνωσε οτι το 2024 θα είναι η τελευταία χρόνια με ενέργη επιδότηση για αγορά/leasing EV. Αρχικά, το πλάνο θα “έτρεχε” τόσο το 2025, όσο και το 2026, αλλά η αγορά ωριμάζει, οι τιμές μειώνονται και κρίθηκε οτι δεν θα είναι πλέον τόσο σημαντική η ύπαρξή του. Αξίζει να σημειωθεί οτι η επιδότηση για αγορά νέου EV φθάνει τις €5.000, αν η τιμή του είναι έως €40.000, αλλά υπάρχει και επιδότηση €3.000 για αγορά μεταχειρισμένου EV (αν κόστιζε έως €60.000 ως καινούριο). Καθώς πλησιάζουν και οι εθνικές εκλογές, θα είναι στην ευχέρεια της επόμενης κυβέρνησης το να επεκτείνει το πρόγραμμα ή όχι.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Τέλος η επιδότηση για EV στη Γερμανία, “τιμωρεί” τα made in China η Γαλλία

Πηγή: Electrive, Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.