Μετά το πρόσφατο test drive μας του plug-in υβριδικού Peugeot 308 Hybrid, επιστρέφουμε στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με ένα πολύ ιδιαίτερο EV πόλης. Το Fiat 500e αποδεικνύεται εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας και καταγράφει υψηλότατες πωλήσεις, οπότε δεν χάσαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε για να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι, τι το κάνει τόσο ξεχωριστό! Ακόμα καλύτερα, το είχαμε στη διάθεσή μας στην cabrio έκδοσή του, ιδανική για το ελληνικό κλίμα… πάμε να το δούμε!

Fiat 500e cabrio video review

Πριν συνεχίσουμε να σημειώσουμε οτι το Fiat 500e cabrio της δοκιμής μας παραχώρησε το instacar. Πρόκειται για μια νέα υπηρεσία leasing αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με πολλά πλεονεκτήματα για ιδιώτες και επιχειρήσεις, ενώ στον στόλο του (που διαρκώς μεγαλώνει) θα βρείτε αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, απλά υβριδικά αλλά και συμβατικά μοντέλα βενζίνης/diesel, όπως και ηλεκτρικά σκούτερ αλλά και ηλεκτρικά ποδήλατα! Τα κύρια πλεονεκτήματά του είναι η έλλειψη χρονικής δέσμευσης για την μίσθωση και το leasing χωρίς προκαταβολή, ενώ η διαδικασία αίτησης, έγκρισης και παραλαβής γίνεται σε μεγάλο βαθμό digitally, μέσα σε λίγα λεπτά, μέσω της καλοσχεδιασμένης πλατφόρμα του instacar.gr. Δεν θα επεκταθούμε αλλά θα σας αφήσουμε να δείτε τα διαθέσιμα μοντέλα αυτοκινήτωνσκούτερ και ποδηλάτων στο instacar και να εξερευνήσετε τις δυνατότητες που σας προσφέρει…

Εξωτερικές διαστάσεις και εμφάνιση

Όπως προείπαμε, είχαμε το Fiat 500e στη διάθεσή μας στην έκδοση ICON, στην cabrio εκδοχή. Αυτή διαφέρει λιγότερο ή περισσότερο από τις εκδόσεις hatchback και 3+1, αλλά φυσικά η “βάση” είναι ίδια. Το χρώμα του οχήματος της δοκιμής ήταν το White Ice αλλά υπάρχουν και τα Onyx Black, Celestial Blue, Mineral Gray, Ocean Green, Rose Gold, Glacier Blue και Cloud Grey.

Το Fiat 500e είναι πολύ γνώριμο σχήμα, κυκλοφορώντας χρόνια στη χώρα μας ως “νέο” 500, αλλά ταυτόχρονα αποτίει φόρο τιμής στο κλασικό μοντέλο του 1957. Τα πλαϊνά φλας-“βέλη” που προεξέχουν, τα λογότυπα “FIAT” και “500” πίσω και εμπρός, ακόμα και οι πολυάκτινες ζάντες των 16″, παντρεύουν τη σύγχρονη με την παλιά εποχή, με αρμονικό τρόπο. Μήκος 3,631m, πλάτος 1,9m (1,683m με κλειστούς καθρέπτες) και ύψος 1,529m το καθιστούν ένα πραγματικό “μικρό”, ευέλικτο μέσα στην πόλη. Σε αυτό βοηθά πολύ ο κύκλος στροφής των 9,7m, που κάνει παιχνιδάκι τους ελιγμούς. Μόνο αρνητικό, όπως σε κάθε EV, το βάρος του. Στα 1.405 Kg (1.365 Kg το hatch), το Fiat 500e σίγουρα δεν είναι το ελαφρύ μικρό που δείχνει εκ πρώτης όψεως. Το μεταξόνιο, για όποιον ενδιαφέρεται, είναι 2,322m.

Όμορφο, λοιπόν, αλλά άμεσα αναγνωρίσιμο στο δρόμο, ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα 500 χάρη στο λογότυπο 500e στο πίσω μέρος αλλά και την υφασμάτινη οροφή του. Περισσότερα γι’αυτήν στη συνέχεια.

Καμπίνα και χώροι

Περνώντας στο εσωτερικό του Fiat 500e cabrio, μας υποδέχονται τα υφασμάτινα καθίσματα, άνετα και ποιοτικά, όπως και το διάκτινο τιμόνι με το μεγάλο, κυκλικό κέντρο, το οποίο επίσης θυμίζει το κλασικό Fiat 500. Ένα μικρό… easter egg έχουν κρύψει οι σχεδιαστές στις εσωτερικές λαβές των πορτών. Η φιγούρα του Fiat 500 του 1957, με τη φράση “Made In Torino” δίπλα του. Εκεί (αν και όχι αποκλειστικά) γινόταν η κατασκευή και συναρμολόγηση του 500. Οι ομοιότητες με το παλιό μοντέλο τελειώνουν κάπου εδώ, αφού σε διαστάσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά, είναι η μέρα με τη νύχτα.

Το ταμπλώ είναι από σκληρό πλαστικό, εν μέρει glossy στο χρώμα του αμαξώματος και ασημί, εν μέρει με την κλασική “τραχιά” υφή, αλλά όχι της μαλακής επένδυσης που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια από τους περισσότερους κατασκευαστές. Ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι αποδεκτός, ακόμα και για πιο ψηλά του μέσου όρου άτομα. Για τις 2 πίσω θέσεις (4θέσιο), βέβαια, δεν ισχύει το ίδιο. Πρακτικά μόνο παιδιά και μικρόσωμοι έφηβοι/έφηβες μπορούν να μείνουν πίσω για πάνω από 10′, αφού το legroom είναι σχεδόν ανύπαρκτο, τουλάχιστον το headroom θα καλύψει άτομα μέχρι και 1,85cm, άλλωστε υπάρχει και η ανοιγόμενη οροφή. Το θετικό είναι πως έχουμε isofix στις πίσω θέσεις αλλά και στου συνοδηγού, οπότε μπορείτε να τοποθετήσετε παιδικό καθισματάκι/καθισματάκια όπου θέλετε.

Χώροι, part II

Οι μικροχώροι είναι λίγοι, αλλά αναμενόμενοι. Βαθιά θήκη κάτω από τον υφασμάτινο τεμπέλη, άλλη μια μικρότερη εμπρός του, μια υποδοχή ασύρματης φόρτισης κινητού στην κεντρική κονσόλα, το ντουλαπάκι και δύο μικρές τσέπες στις εμπρός πόρτες. That’s it. Πίσω δεν υπάρχουν χώροι, ούτε θύρες φόρτισης και λοιπά αντίστοιχα. Θα βρείτε μια παροχή 12V (αναπτήρα) μπροστά από τον τεμπέλη, στη μικρή θήκη, όπως και μια θύρα φόρτισης Type-C, αλλά και μια Type-A. Επίσης μια θύρα φόρτισης/σύνδεσης Type-A, στον ίδιο χώρο που είναι η υποδοχή ασύρματης φόρτισης. Μην ξεχάσουμε την πτυσσόμενη, μονή ποτηροθήκη που είναι χαμηλά, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό.

Όσο για το port-baggage, έχει χωρητικότητα 185 λίτρων και μια στενόμακρη πόρτα, που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Για 2-3 μικρά sac-voyage, όμως, είναι μια χαρά. Ρίχνοντας και τα πίσω καθίσματα, ο χώρος φθάνει τα 550 λίτρα.

Infotainment και χειριστήρια

Αναμφίβολα, το infotainment είναι σημαντικό σε ένα EV πόλης, αφού θα περνάμε αρκετή ώρα στην κίνηση, ενώ πρέπει να είναι και εύχρηστο. Η κεντρική οθόνη των 10,25″ είναι σωστά τοποθετημένη, με πολύ καλή απόκριση στην αφή και μόνο μειονέκτημα το glaring υπό ήλιο/έντονο φωτισμό. Συνδυάζεται με ένα απλό ηχοσύστημα 6 ηχείων που… κάνει τη δουλειά, χωρίς να διεκδικεί δάφνες. Τα φυσικά πλήκτρα είναι παρόντα για να σας κάνουν τη ζωή ευκολότερη. Πλήκτρο για τα αλάρμ, το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των πορτών αλλά και μια σειρά πλήκτρων μόνο για τον κλιματισμό. Μερικά είναι και διπλά (πάνω-κάτω), π.χ. αυτό της θερμοκρασίας και αυτό της ταχύτητας ανεμιστήρα.

 

Πιο χαμηλά στην κεντρική κονσόλα έχουμε τα 4 πλήκτρα επιλογής “σχέσης”. Τέλος, κοντά στο δεξί σας χέρι, μπροστά από τον τεμπέλη, έχουμε πλήκτρο για επιλογή mode, ηλεκτρικό χειρόφρενο και on/off – ένταση infotainment. Ομολογουμένως, εκεί θα θέλαμε και τα πλήκτρα επιλογής σχέσης, για καλύτερη εργονομία, ειδικά στο παρκάρισμα.

Οι διαθέσιμες προβολές της οθόνης είναι χρήσιμες, ευκρινείς και μπορείτε να ορίσετε διαφορετικές homescreens, με 2 ή 3 “widgets”. Παραμετροποιείτε το προφίλ σας, επιλέγετε avatar, το χρώμα του theme και γενικά οι προεπιλογές προβολής είναι αρκετές για να έχετε την πληροφόρηση που θέλετε, όταν τη θέλετε, με ένα ή δύο αγγίγματα το πολύ. Οι χάρτες μπορούν να εμφανίζονται και στην κεντρική οθόνη, και στο dash του οδηγού. Ένα eco rating σας δείχνει πόσο οικονομικά οδηγείτε και μια άλλη οθόνη δείχνει σε πραγματικό χρόνο την κατανάλωση ενέργειας για την κίνηση, αλλά και για τον κλιματισμό/καλοριφέρ. Υποστηρίζεται Android Auto και Apple CarPlay, ασύρματα. Το Fiat app σας επιτρέπει απομακρυσμένο έλεγχο του οχήματος και ρυθμίσεις, μεταξύ άλλων θέρμανση ή ψύξη καμπίνας ώστε να είναι έτοιμη όταν φτάσετε στο όχημα.

Να σημειωθεί οτι πλήκτρα για την ένταση, την αλλαγή σταθμού/track, το mute κ.λπ. υπάρχουν και πίσω από το τιμόνι, στα δύο χέρια σας.

Οδηγικά (και μη) βοηθήματα, φώτα, ασφάλεια

Από πλευράς βοηθημάτων και λειτουργιών, η έκδοση ICON δεν έχει πολλά πράγματα. Υπάρχει, όμως, η La Prima, που σας προσφέρει αρκετά περισσότερα. Στην ICON θα βρείτε απλούς αισθητήρες παρκαρίσματος με οπτική και ηχητική ένδειξη, Lane Keep Assist που λειτουργεί πολύ καλά και μάλιστα ρυθμίζεται η ευαισθησία και η παρέμβασή του, Cruise Control (όχι Adaptive), Speed Limiter, ειδοποίηση επικείμενης πρόσκρουσης με αυτόματη υποβοήθηση στα φρένα αν χρειαστεί (επίσης ρυθμίζεται και δεν είναι πολύ παρεμβατική/εκνευριστική) και… αυτά. Στην πλουσιότερη έκδοση θα βρείτε και το Adaptive Cruise μαζί με Lane Centering (Fiat Co-Pilot), κάμερα οπισθοπορείας και 360 view, έλεγχο τυφλών σημείων στους καθρέπτες κ.λπ.

Να σημειωθεί οτι μπορείτε να απενεργοποιήσετε το ESC αν θέλετε. Από πλευράς φωτισμού, εμπρός έχουμε απλές λάμπες αλογόνου, στην έκδοση ICON. Μπορείτε να ρυθμίσετε από την καμπίνα το ύψος της δέσμης. Τα DRL είναι αυτά που ξεχωρίζουν μέρα και νύχτα, ενώ τα φλας είναι σε ξεχωριστό σώμα, κάτω από τα κύρια φώτα. Δυστυχώς, ο ψυχρός φωτισμός τους κάνει τις λάμπες αλογόνου να δείχνουν “κίτρινες” και “παλιές”, στην έκδοση αυτή. Το Auto mode ανάβει τη μικρή σκάλα αυτόματα, μόλις νυχτώσει ή σε ένα τούνελ. Στο πίσω μέρος έχουμε LED φωτιστικά σώματα που ξεχωρίζουν το Fiat 500e από τα παλαιότερα μοντέλα. Η εσωτερική πλαφονιέρα είναι απλώς ΟΚ. Επίσης, να σημειωθεί οτι το πίσω δεξί τζάμι είναι θερμαινόμενο για ξεθάμπωμα, ενώ το πίσω αριστερό όχι. Αυτά τα τζάμια δεν ανοίγουν, πάντως, σαν τα τυπικά “φινιστρίνια”.

Από έξω, οι πόρτες ανοίγουν μέσω ηλεκτρικών λαβών, κανένα παράπονο εδώ. Εσωτερικά, ανοίγουν μέσω ηλεκτρικών πλήκτρων (φωτιζόμενων), αλλά υπάρχουν και τα κλασικά latches, χαμηλά στην πόρτα, σε περίπτωση που τα ηλεκτρικά πλήκτρα δεν λειτουργήσουν για τον οποιονδήποτε λόγο.

Dynamics, άνεση, φρένα

Αν μη τι άλλο, το Fiat 500e δεν φτιάχτηκε με την επιθετική οδήγηση κατά νου. Είναι μαλακό, άνετο, αλλά ταυτόχρονα “πλαδαρό”. Η ανάρτηση είναι ξεκούραστη στην πόλη και τις λακκούβες, με τους τροχούς των 16″ (17″ στην La Prima) και ελαστικά 195/55/16 της Continental (EcoContact) να είναι το minimum για ένα σύγχρονο όχημα και δη ηλεκτρικό. Ωστόσο, σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες, συνεχόμενες ή μη, αν κινείστε με πάνω από 50 Km/h, η ανάρτηση δείχνει το πόσο “αργή” είναι και ενίοτε και καταλήγει σε μια ταλάντωση που αποσυντονίζει τον οδηγό και δεν είναι επιθυμητή. Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε για τη συμπεριφορά υπό πίεση στις στροφές, σαφώς και δεν είναι το δυνατό σημείο του εν λόγω μοντέλου της Fiat.

Όσο για τα φρένα, αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω. Δεν μας προβλημάτισαν σε καμία περίπτωση, το ABS δεν είναι υπερ-ευαίσθητο και υποβοηθούνται πάρα πολύ από την αναγεννητική πέδηση, το e-brake εμπρός.

Να αναφέρουμε, τέλος, οτι το μέγιστο φορτίο του Fiat 500e cabrio, σύμφωνα με τη Fiat, ανέρχεται στα 400 Kg. Κάπου εδώ θα θέλαμε να σας δώσουμε και μια εικόνα για το βάρος της μπαταρίας του. Το Fiat 500e βγαίνει και σε έκδοση με 24 kWh μπαταρία (όχι στην Ελλάδα), που ζυγίζει 1.281 Kg. Ήτοι, 180 λιγότερα από την 42 kWh έκδοση που είχαμε στα χέρια μας.

Cabrio mode!

Δική της ενότητα αξίζει η υφασμάτινη, ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή του Fiat 500e cabrio. Διαθέσιμη σε κάποια διαφορετικά χρώματα (η δική μας ήταν μπλε), κάνει τη διαφορά ακόμα και εντός πόλης. Στο πίσω μέρος της έχει και ένα μικρό, πλαστικό spoiler που βοηθά αεροδυναμικά όταν είναι κλειστή. Ανοίγει και κλείνει μέσω δύο πλήκτρων που βρίσκονται στην πλαφονιέρα. Αυτό είναι εφικτό μόνο κάτω από τα 100 Km/h, που κρίνονται υπέρ-αρκετά για το σκοπό αυτό. Δεν χρειάζεται να κρατάτε πατημένο το εκάστοτε πλήκτρο, ένα πάτημα για 1-2″ αρκεί ώστε να ολοκληρωθεί αυτόματα το άνοιγμα/κλείσιμο.

Το ενδιαφέρον είναι πως η οροφή έχει 2 προεπιλεγμένες θέσεις. Η μια “ξεσκεπάζει” οδηγό, συνοδηγό και τμήμα των πίσω θέσεων, αλλά όχι πλήρως. Σε αυτή τη θέση μπορείτε να ταξιδεύετε άνετα και στον αυτοκινητόδρομο με λογικές ταχύτητες (100-110 Km/h), χωρίς να επικρατεί… χαμός από τον αέρα στο εσωτερικό. Αν θέλετε, όμως, μπορείτε να την ανοίξετε μέχρι πίσω, ώστε και οι πίσω επιβάτες να νιώσουν… cabrio. Σε αυτή την περίπτωση χάνετε το μεγαλύτερο μέρος της ορατότητας από τον κεντρικό καθρέπτη, ενώ και ο αέρας εισέρχεται έντονα στην καμπίνα από τα 70-80 Km/h και πάνω. Είναι, όμως, διασκεδαστικό για όλους τους επιβαίνοντες!

Να σημειωθεί πως μπορείτε να σταματήσετε το άνοιγμα/κλείσιμο της οροφής πρακτικά σε όποια θέση θέλετε, απλώς πατώντας μια φορά το κουμπί. Ωστόσο, οι προεπιλεγμένες θέσεις είναι μελετημένες για τη ροή του αέρα. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι οτι σχεδόν σε οποιαδήποτε άλλη θέση επιλέξαμε, η ροή επηρεαζόταν αρνητικά, με αποτέλεσμα θόρυβο και ενόχληση στην καμπίνα.

Τέλος, η ηχομόνωση είναι σαφώς υποδέεστερη της hatchback ή της 3+1 εκδοχής του Fiat 500e, ακριβώς λόγω του υφασμάτινης οροφής του.

Επιδόσεις και ισχύς

Πάμε να δούμε τα της… ηλεκτροκίνησης του Fiat 500e. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός, κινεί προφανώς τους εμπρός τροχούς και αποδίδει 118 ίππους και 220 Nm ροπής. Μεγέθη υπερ-αρκετά να κινήσουν με άνεση το 500αράκι μέσα στην πόλη, στον επαρχιακό αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Η σβελτάδα με την οποία επιταχύνει είναι χαρακτηριστικό όλων των EVs, αλλά και σε απόλυτα νούμερα, δεν τα πάει άσχημα. Η εταιρεία αναφέρει 9″ για το 0-100 Km/h και για την ακρίβεια το μετρήσαμε επανειλλημένα στα 9,1-9,2″, οπότε… μια χαρά! Η επιτάχυνση από στάση είναι εξαιρετική για να ξεκινάτε γρήγορα από το φανάρι, “καθαρίζοντας” την κίνηση πίσω σας, αλλά και οι ρεπρίζ κάνουν την προσπέραση με μεσαίες ταχύτητες, μια πολύ απλή διαδικασία. Προφανώς ο ρυθμός πέφτει πάνω από τα 100 Km/h, με την τελική να αγγίζει τα 150 Km/h. 

Περισσότερο από τις επιδόσεις, όμως, μας αρέσει να μιλάμε για την πραγματική εμπειρία χρήσης. EV από EV διαφέρει και δύο οχήματα με ίδια ισχύ και επιδόσεις, μπορεί να απέχουν σημαντικά στο πόσο ευχάριστα είναι εντός και εκτός πόλης. Το Fiat 500e ανήκει σαφώς στην κατηγορία των αρκετά ευχάριστων! Ο τρόπος που αποδίδεται ισχύς και ροπή, που περνάει στο δρόμο, αλλά και η αναγεννητική πέδηση στα modes Range και Sherpa, ευνοούν ιδιαιτέρως το one-pedal driving και θα κάνουν το μποτιλιάρισμα όσο λιγότερο δυσάρεστο γίνεται.

Αναγεννητική πέδηση

Σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της αγοράς, το 500e ακινητοποιείται πλήρως χωρίς φρένο και με πολύ έντονη αναγεννητική πέδηση. Έχουμε δοκιμάσει μοντέλα που κάτω από τα 8-10 Km/h αρχίζουν να “ρολλάρουν” ελεύθερα, άρα πρέπει να πιέσετε το φρένο για να σταματήσετε. Έτσι, το “σταμάτα-ξεκίνα” είναι όσο κουραστικό θα ήταν με οποιοδήποτε αυτόματο αυτοκίνητο, ηλεκτρικό ή μη. Το 500e φρενάρει μόνο του, πρακτικά, και μένει ακίνητο μόλις σταματήσει, χωρίς να πιέζετε το φρένο, ακόμα και σε έντονα ανηφορική ή κατηφορική κλίση.

Το regenerative braking δεν είναι ρυθμίσιμο σε ένταση, δυστυχώς. Είναι αρκετά έντονο και στα δύo modes που προαναφέραμε, αλλά δεν λειτουργεί στο Normal mode. Οπότε, αν δεν σας αρέσει, θα κινείστε με αυτό το mode. Προσωπικά το λατρεύω και έτσι κινήθηκα σχεδόν αποκλειστικά στο Range mode τις ημέρες που είχα το όχημα της δοκιμής. Εννοείται πως ανακτά και αρκετή ενέργεια κατά την επιβράδυνση ώστε να αυξήσει λίγο την αυτονομία. Στον “live” μετρητή ισχύος στην κεντρική οθόνη, βλέπαμε συνήθως από -25 έως -45 kW (ανάκτησης ενέργειας) κατά το φρενάρισμα/επιβράδυνση. Ειδικά στις μεγάλες κατηφόρες, αν συνηθίσετε με τέτοιο mode, δύσκολα ξαναπάτε σε “απλό” αυτοκίνητο.

Η εκκίνηση σε μεγάλη κλίση και γλιστερό οδόστρωμα γίνεται σχετικά εύκολα, χωρίς “δράμα”. Ακόμα και αν πατήσετε το δεξί πεντάλ πολύ περισσότερο απ’όσο πρέπει.

Κατανάλωση και αυτονομία

Πάμε και στα της αυτονομίας, που είναι πολύ σημαντικά. Άλλωστε, για να επιλέξετε ένα Fiati 500e με την 42 kWh μπαταρία, σημαίνει οτι την χρειάζεστε. Η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 37,3 kWh. Η Fiat ανακοινώνει έως 460 Km μέσα στην πόλη και 320 Km κατά WLTP σε μικτό κύκλο.

Πιο ρεαλιστικές εκτιμήσεις στο διαδίκτυο αναφέρουν 350 Km εντός πόλης, 210-220 στον αυτοκινητόδρομο και 270 Km σε μικτό κύκλο, με ήπιο καιρό. Τι είδαμε, στην πράξη; Σε μικτό κύκλο, σε αυτοκινητόδρομο με 100-110 Km/h, κέντρο πόλης με κίνηση και σε μεσαίες ταχύτητες σε λεωφόρους και προάστια (αναλογία περίπου 1/1/1), με περιστασιακή χρήση A/C και σε 1-2 περιπτώσεις, για λίγο, καλοριφέρ, με την οροφή κατά 90% ανοικτή (όλα μετράνε), είχαμε αναγραφόμενη μέση κατανάλωση 12,5 kWh/100 Km. Αυτή μεταφράστηκε στην πράξη σε περίπου 280-290 Km αυτονομίας, με μια φόρτιση. Προφανώς με κλειστή οροφή, με ταχύτητες όχι πάνω από τα 70-80 Km/h και με πολύ ήπια inputs, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί και η αυτονομία να ξεπεράσει και το WLTP νούμερο.

Τα 460 Km εντός πόλης είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθούν και έχουν αξία περισσότερο ως… ακαδημαϊκό νούμερο. Επίσης, σε ταξίδι με ταχύτητες κοντά στα 110 Km/h, μην περιμένετε πάνω από 220 Km αυτονομίας, ρεαλιστικά. Με 130 Km/h θα είναι λιγότερα, με ανοικτή οροφή ακόμα λιγότερα. Θα δείτε όμως εξαιρετική αυτονομία κατά την κίνηση με σταθερή ροή, με μέτριες ταχύτητες, σε επαρχιακούς δρόμους π.χ. Εκεί είναι το “sweet spot” για τα EVs, κατά κανόνα. Να τονίσουμε οτι οι δοκιμές έγιναν στο Range mode. Στο Sherpa mode η κατανάλωση ελαχιστοποιείται (εις βάρος κλιματισμού/καλοριφέρ και ισχύος) οπότε, αν έχετε αρκετή υπομονή, με τις κατάλληλες ταχύτητες, μια μονοψήφια μέση κατανάλωση δεν είναι στη σφαίρα του φανταστικού. Γενικά, όμως, θα λέγαμε οτι σε ρεαλιστικές συνθήκες, τα 280 Km σε μικτό κύκλο είναι η αυτονομία του 500e.

Φόρτιση

Σημαντικό πλεονέκτημα για ταξίδια είναι η υποστήριξη ταχείας φόρτισης DC έως 85 kW. Μέσα σε 35′ μπορείτε να φτάσετε τη μπαταρία στο 80% και να συνεχίσετε άνετα το ταξίδι σας. Έτσι, προορισμοί ακόμα και 400 ή 500 Km μακριά δεν πρέπει να σας “τρομάζουν”. Για τυπική, καθημερινή χρήση και φόρτιση, ο OBC είναι 11 kW. Μέσω 11kw wallbox ή σε 11-22άρη AC κοινόχρηστο φορτιστή, λοιπόν, μια πλήρης φόρτιση απαιτεί περίπου 4 ώρες. Στα “κλασικά” 7,4 kW χρειάζεται 5,5 ώρες περίπου ενώ με το παρεχόμενο καλώδιο για φόρτιση μέσω σούκο που υποστηρίζει 3 kW, χρειάζονται περίπου 12-14 ώρες. Αν η παροχή σας δεν το “σηκώνει”, τότε θα φορτίσετε στο 1,8 kW, μέσα σε περίπου 22 ώρες.

Να σημειώσουμε οτι μέσω της κεντρικής οθόνης μπορείτε να ρυθμίσετε την ισχύ φόρτισης σε 5 σκαλοπάτια, αν θέλετε. Επίσης μπορείτε να κάνετε πλήρη προγραμματισμό φόρτισης για κάθε ώρα και μέρα της εβδομάδας. Τέλος, παραθέτουμε την καμπύλη DC φόρτισης όπως την βρήκαμε μέσω του FastNed, για να δείτε την ισχύ ανάλογα με το επίπεδο της μπαταρίας.

Συμπέρασμα

Το Fiat 500e Cabrio είναι ένα από τα καλύτερα μικρά ηλεκτρικά πόλης, αναμφίβολα. Σίγουρα δεν είναι ο ορισμός του λιλιπούτειου city car, αφού υπάρχουν μικρότερα μοντέλα, με σαφώς μικρότερη αυτονομία όμως και ενίοτε διθέσια. Με τα 3,6 και κάτι μέτρα μήκους του, όμως, τις 4 θέσεις και το (έστω μικρό) χώρο αποσκευών, αποτελεί ένα εξαιρετικό EV για αστική χρήση, με αρκετά μεγάλη αυτονομία για μια εξόρμηση, ένα ταξίδι, χωρίς range anxiety. Η έκδοση cabrio ICON στην Ελλάδα ξεκινά από τις €36.900 (€28.900 με την επιδότηση).

Ευτυχώς, μπορείτε να το αποκτήσετε πολύ πιο οικονομικά, εύκολα και γρήγορα μέσω του instacar, οπότε ρίξτε του μια ματιά εδώ!

Fiat 500e Cabrio photo gallery

Προηγούμενο άρθροΗ Inergion συνδυάζει την ηλιακή ενέργεια με την φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων!
Επόμενο άρθροΞεκινά ο Δακτύλιος τη Δευτέρα 10/10, ελεύθερα τα EVs
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.