Επιστροφή στα hatches μετά το πρόσφατο review μας του αμιγώς ηλεκτρικού Opel Mokka-e και μάλιστα με ένα “hot” hatch, το plug-in Peugeot 308 Hybrid! Το νέο μοντέλο του γαλλικού brand σηματοδοτεί μια αλλαγή για την ίδια, περισσότερο εμφανή στο νέο της λογότυπο/έμβλημα, το οποίο και κοσμεί αρκετά σημεία του 308 Hybrid. Πως τα καταφέρνει, όμως, στην κάλυψη των αναγκών του μέσου αλλά και του “ανήσυχου” οδηγού; Η απάντηση στο video και το άρθρο παρακάτω!

Peugeot 308 Hybrid video review

Πριν συνεχίσουμε να σημειώσουμε οτι το Peugeot 308 Hybrid της δοκιμής μας παραχώρησε το instacar. Πρόκειται για μια νέα υπηρεσία leasing αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με πολλά πλεονεκτήματα για ιδιώτες και επιχειρήσεις, ενώ στον στόλο του (που διαρκώς μεγαλώνει) θα βρείτε αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, απλά υβριδικά αλλά και συμβατικά μοντέλα βενζίνης/diesel, όπως και ηλεκτρικά σκούτερ αλλά και ηλεκτρικά ποδήλατα! Τα κύρια πλεονεκτήματά του είναι η έλλειψη χρονικής δέσμευσης για την μίσθωση και το leasing χωρίς προκαταβολή, ενώ η διαδικασία αίτησης, έγκρισης και παραλαβής γίνεται σε μεγάλο βαθμό digitally, μέσα σε λίγα λεπτά, μέσω της καλοσχεδιασμένης πλατφόρμα του instacar.gr. Δεν θα επεκταθούμε αλλά θα σας αφήσουμε να δείτε τα διαθέσιμα μοντέλα αυτοκινήτωνσκούτερ και ποδηλάτων στο instacar και να εξερευνήσετε τις δυνατότητες που σας προσφέρει…

Εξωτερικές διαστάσεις και εμφάνιση

Έχοντας στη διάθεσή μας την έκδοση Allure Plus σε λευκό χρώμα, μάλλον θα συμφωνήσετε οτι εξωτερικά το 308 Hybrid είναι αρκετά ελκυστικό. Τα φωτιστικά σώματα, που πλέον κάνουν τη “διαφορά” μεταξύ brands, δίνουν πολλούς πόντους στην εμφάνιση, τόσο πίσω όσο και εμπρός. Το καπώ είναι ίσως πιο φουσκωμένο και με περισσότερες καμπύλες απ’όσες θα θέλαμε, όντας μια μικρή παραφωνία σε σύγκριση με τις γωνίες και ακμές του οχήματος, μέσα και έξω. Το μήκος είναι 4,36m και το πλάτος 1,86m με τους ηλεκτρικούς καθρέπτες κλειστούς (2,06m με ανοικτούς). Το ύψος είναι 1,44m και το μεταξόνιο είναι αξιοπρεπέστατο, στα 2,675m. Ακόμα και η απόσταση από το έδαφος είναι ικανοποιητική, παρά τις “μικρές” ζάντες. Δυστυχώς, όπως σε και κάθε ηλεκτρικό/υβριδικό όχημα, το βάρος είναι αυξημένο, στα 1.580 Kg. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε φθορές, ασφάλεια, συμπεριφορά και κατανάλωση.

Ο κύκλος στροφής είναι 10,5m και σε συνδυασμό με την “κοντή κρεμαγιέρα”, το 308 Hybrid κάνει εύκολα ελιγμούς ακόμα στα πιο στενά… στενά της πόλης. Οι πολύ όμορφες ζάντες της έκδοσής μας είναι των 17″, με ελαστικά 225/45/17 της Michelin, αλλά μπορείτε να το επιλέξετε και με 18″ ζάντες. Το νέο έμβλημα της Peugeot βρίσκεται στο εμπρός μέρος, μέσα στην ευμεγέθη μάσκα, αλλά και στο πίσω μέρος. Αν μας “ξένισε” κάτι πλην του καπώ στο νέο 308, είναι οι νίκελ faux απολήξεις εξατμίσεων στο πίσω μέρος. Δεν υπήρχε λόγος να είναι εκεί και σίγουρα θα το προτιμούσαμε χωρίς αυτές.

Εν γένει, ένα πολύ όμορφο και επιθετικό σχήμα, κυρίως χάρη στα φωτιστικά σώματα αλλά και το προφίλ του. Εκτός από το λευκό χρώμα (μεταλλικό ή περλέ) θα το βρείτε επίσης σε γκρι, μαύρο, πράσινο (πολύ ενδιαφέρον), κόκκινο και το κλασικό, πολύ όμορφο μπλε ηλεκτρίκ.

Καμπίνα και χώροι

Το Peugeot 308 Hybrid είναι πολύ πιθανό να καταλήξει στα χέρια κάποιου “ανήσυχου” οικογενειάρχη, που θέλει 5θυρο hatch αλλά με χώρους και επιδόσεις. Ξεκινώντας με αυτούς, λοιπόν, το port-baggage έχει όγκο 361 λίτρων και στην πράξη είναι αρκετά ευρύχωρο, φωτιζόμενο, οπότε μας ικανοποίησε πλήρως. Το πλήκτρο για το ξεκλείδωμά του βρίσκεται κρυμμένο κάτω από την “ένωση” των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Κάτω από τη μοκέτα υπάρχει, φυσικά, το κιτ επισκευής ελαστικού.

Εννοείται πως ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα κερδίζετε πολύ περισσότερο χώρο (40/60). Αξίζει να αναφερθεί το “πορτάκι” που κρύβεται πίσω από τον τεμπέλη στα πίσω καθίσματα και επιτρέπει πρόσβαση στο port-baggage, για να πάρετε ή να αφήσετε κάτι, χωρίς να βγείτε από το όχημα. Επίσης, για να έχετε μια εικόνα, το μη υβριδικό 308 έχει 51 λίτρα επιπλέον χώρου πίσω.

Άπλετος είναι ο χώρος και για τους επιβάτες, κυρίως εμπρός (5-θέσιο), όπως και για μικροαντικείμενα. Το headroom και το legroom είναι ικανοποιητικό για τους πίσω επιβαίνοντες. Οι πόρτες έχουν “τσέπες” για μικροαντικείμενα, όπως και τα εμπρός καθίσματα, στο πίσω μέρος τους. Μια μικρή θήκη υπάρχει πίσω από τον τεμπέλη, μαζί με 2 αεραγωγούς και δύο θύρες USB-A, μια για φόρτιση και μια για φόρτιση/σύνδεση με το infotainment. Οι δύο πλαφονιέρες πίσω είναι ισχυρότατες, όπως και η εμπρός.

Για οδηγό και συνοδηγό, ο χώρος παραμένει άπλετος. Μια δύσκολη δοκιμή για κάθε αυτοκίνητο είναι ένα ογκώδες παιδικό καθισματάκι πίσω από το κάθισμα του οδηγού, facing backwards. Το δοκιμάσαμε, με οδηγό 1,78cm στη θέση του και το αποτέλεσμα μας ικανοποίησε απόλυτα. Από μικροχώρους (34 λίτρα), έχουμε τσέπες στις εμπρός πόρτες και μάλιστα φωτιζόμενες, χώρο μέσα στον τεμπέλη, μικρό χώρο μπροστά του, διπλή ποτηροθήκη πιο μπροστά και άλλο ένα μικροχώρο μπροστά της (με υποδοχή αναπτήρα 12V και θύρα USB-C για σύνδεση με το infotainment/φόρτιση). Ακριβώς από πάνω της, μια υποδοχή για ασύρματη φόρτιση κινητού.

Εσωτερικό design

Για το Peugeot 308 Hybrid χρειάζεται μια ειδική ενότητα εσωτερικής σχεδίασης. Ο λόγος είναι το ταμπλώ, το οποίο κάποιοι θα λατρέψουν, αλλά όχι όλοι. Εμείς ανήκουμε στην πρώτη κατηγορία μάλλον, αν και περισσότερο μας ενδιαφέρει η χρηστικότητα και η εργονομία, παρά ο σχεδιασμός. Πολλές ακμές, πολλά “τρίγωνα” και γενικά επιθετική σχεδίαση στο εμπρός μέρος της καμπίνας. Συνδυασμός υφασμάτινων και μαλακών επενδύσεων στην έκδοσή μας, χωρίς “κραυγαλέες” λεπτομέρειες, αλλά σίγουρα η αισθητική ξεχωρίζει από τη μάζα. Οι αεραγωγοί είναι μικρού προφίλ αλλά τοποθετημένοι σωστά, το τιμόνι είναι flat πάνω και κάτω, ενώ το κέντρο του είναι ογκώδες και πολύγωνο, ξεχωρίζοντας επίσης. Για τις οθόνες θα μιλήσουμε στη συνέχεια αλλά τώρα πρέπει να σχολιάσουμε ίσως το μεγαλύτερο ατόπημα των σχεδιαστών της Peugeot.

Πρόκειται, φυσικά, για την θέση του dash σε σχέση με το τιμόνι (ή τούμπαλιν). Ακόμα και στις φωτογραφίες, χωρίς να δείτε το video μας, θα διαπιστώσετε αμέσως το πρόβλημα. Το πάνω μέρος του τιμονιού εξ’ορισμού “κρύβει” την οθόνη μπροστά από τον οδηγό. Τόσο, ώστε αναρωτηθήκαμε αν κάνουμε κάτι… λάθος. Η λύση είναι είτε κατέβασμα της κολώνας του τιμονιού πολύ χαμηλά (κακή εργονομία), είτε η ανύψωση του καθίσματος αρκετά ώστε να βλέπετε “πάνω” από το τιμόνι. Δυστυχώς, το να δείτε το dash “μέσα” από το τιμόνι είναι πολύ δύσκολο, εκτός αν είστε 1,60cm με μικρό κορμό. Τότε, όμως, θα πρέπει να σηκώσετε το κάθισμα για να έχετε ορατότητα του δρόμου, οπότε… αδιέξοδο.

Εν τέλει αγνοήσαμε το οδηγικό μας ένστικτο που θέλει το κάθισμα όσο πιο χαμηλά γίνεται και το σηκώσαμε, κατεβάζοντας ελαφρά και το τιμόνι. Όλο αυτό θα μπορούσε να αποφευχθεί απλώς τοποθετώντας λίγο πιο ψηλά το dash. Υπήρχε άπλετος χώρος και δεν θα στερούσε ορατότητα καθώς το καπώ ήδη είναι σχετικά ψηλά. Γιατί, Peugeot;

Τα καθίσματα έχουν μια μείξη υφάσματος και δέρματος ως επένδυση, με ποιοτικές και όμορφες ραφές, ενώ παρέχουν και καλή πλευρική στήριξη σε οδηγό και συνοδηγό.

Infotainment

Πάμε και στα “ηλεκτρονικά” του 308 Hybrid, για να έχετε μια πλήρη εικόνα. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μια οθόνη αφής 10″. Όλοι φοβόμαστε τις οθόνες αφής στα αυτοκίνητα γιατί ξέρουμε πολύ καλά οτι σπάνια προσφέρουν μια ευχάριστη εμπειρία χρήσης. Ευτυχώς στο 308 Hybrid, η οθόνη αποκρίνεται καλά και κάτω από αυτήν, τα πλήκτρα αφής είναι τόσο μεγάλα που αποκλείεται να μην τα “πετύχετε” με την πρώτη. Μόνο μειονέκτημα οι δακτυλιές που μαζεύει και φαίνονται την ημέρα, αλλά και το οτι πρέπει να περιμένετε να τελειώσει το “animation” αλλαγής οθόνης για να κάνετε swipe ή touch εκ νέου.

Επίσης, πολύ σημαντική η ύπαρξη φυσικών πλήκτρων κάτω από αυτά της αφής. Μέσω αυτών μπορείτε να ελέγξετε σε ένα βαθμό τον διζωνικό κλιματισμό, την ανακύλωση αέρα, το ξεθάμπωμα τζαμιών, τα αλάρμ αλλά και να πάτε στην homescreen πληροφοριών οχήματος. Δίπλα τους, ένας περιστροφικός διακόπτης για την ένταση του ήχου και το ON/OFF του ηχοσυστήματος.

Το menu στην κεντρική οθόνη δεν θέλει υπερπροσπάθεια για να εξοικειωθείτε μαζί του. Κρύβει αρκετές επιλογές, μπορείτε να φτιάξετε την επιφάνεια εργασίας της αρεσκείας σας και γενικά παρέχει ικανοποιητική (όχι 100%) πληροφόρηση. Μάλιστα, μπορείτε να φτιάξετε έως 8 προφίλ οδηγών, επιλέγοντας ακόμα και το avatar τους, μεταξύ διάφορων λογοτύπων και trademarks της Peugeot. Είναι περιττό να τα αναφέρουμε εδώ όλα, το video θα σας δείξει περισσότερα.

Το ηχοσύστημα αποτελείται από 10 ηχεία της Focal και μας ικανοποίησε με την απόδοσή του. Άλλωστε, δύσκολα ένα σύγχρονο όχημα τέτοιας κατηγορίας θα μας αφήσει παράπονα σε αυτό τον τομέα. Να πούμε, επίσης, πως υποστηρίζεται Android Auto, Apple CarPlay και λειτουργία MirrorScreen για το κινητό σας, ασύρματα. Οι χάρτες πλοήγησης είναι της TomTom και κρίνονται ικανοποιητικοί, αν και οι περισσότεροι θα πλοηγείστε με το smartphone σας, μάλλον.

Driver’s dash και ambient φωτισμός

Για το dash του οδηγού, έχουμε μια οθόνη επίσης 10″. Παρέχει αρκετή πληροφόρηση και το σημαντικότερο, είναι πολύ παραμετροποιήσιμη, μέσω της κεντρικής οθόνης. Μπορείτε να έχετε διαφόρων ειδών “dashes”, της αρεσκείας σας, επιλέγοντας ποια widgets θα εμφανίζονται στο κέντρο, αριστερά και δεξιά. Η εναλλαγή γίνεται από το κουμπί στο μοχλό των φλας. Έτσι, μπορείτε να έχετε ένα dash για ηλεκτρική οδήγηση (μπαταρία, αυτονομία, κατανάλωση, ροή ενέργειας), ένα άλλο για sport οδήγηση με τον βενζινοκινητήρα (με RPM, θερμοκρασία κ.λπ.), ένα για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ένα για πλοήγηση κ.ο.κ.. Αν εξαιρέσουμε μερικές απροσδόκητες ελλείψεις (π.χ. στιγμιαία κατανάλωση), το dash του 308 Hybrid μας ικανοποίησε και μάλιστα μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ 3 διαφορετικών χρωμάτων. Σας παραπέμπουμε και πάλι στο video μας για να δείτε πως λειτουργεί. Τέλος, να πούμε οτι υπάρχει και έκδοση με HUD από την Peugeot, αν και η διαθεσιμότητα ποικίλλει.

Στον τομέα του εσωτερικού design, δεν γίνεται να μην συμπεριλάβουμε και τον ambient φωτισμό. Αποτελείται από δύο LED καμπύλες στις εμπρός πόρτες και ένα backlight πίσω από την κεντρική οθόνη. Χωρίς να ενοχλεί και να είναι κραυγαλέος, δίνει μια εντυπωσιακή αύρα στην καμπίνα, ειδικά το βράδυ. Μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ 8 διαφορετικών χρωμάτων αλλά και να ρυθμίσετε την ένταση. Ίσως η χρυσή τομή στον ambient φωτισμό με τα όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα.

Οδηγικά (και μη) βοηθήματα, ασφάλεια

Πάμε και στα βοηθήματα οδηγού/επιβατών. Βαθιά ανάσα… έχουμε, λοιπόν, keyless entry, το οποίο λειτουργεί υποδειγματικά. Πρακτικά δεν θα χρειαστεί ποτέ να πατήσετε τα κουμπιά, απλώς πλησιάζετε ή απομακρύνεστε από το όχημα. Έχουμε κρυφό φωτισμό κάτω από τους καθρέπτες, που φωτίζει το έδαφος. Έλεγχο τυφλών σημείων στους πλαϊνούς καθρέπτες (δείτε το video). Κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και 4 κάμερες στάθμευσης 360 μοιρών (θα μπορούσαν να λειτουργούν καλύτερα, αλλά κάνουν τη δουλειά τους).

Έχουμε 6 αερόσακους, ABS με EBD και brake assist, ESP με ASR και Hill Assist, Adaptive Cruise Control με Stop and Go σύστημα αλλά και Lane Keep Assist. Όσον αφορά το προτελευταίο, λειτουργεί καλά, ίσως με μια μικρή υστέρηση στο Stop and Go, αλλά θα θέλαμε και Auto Hold mode χωρίς να έχουμε ενεργοποιημένο το CC. Όσον αφορά το Lane Keep Assist, είναι σχετικά διακριτικό αλλά αποτελεσματικό, όχι ιδιαίτερα ενοχλητικό. Έχουμε, επίσης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης. Επίσης πολύ διακριτικά στη λειτουργία τους, οπότε κανένα πρόβλημα εδώ, για όσους τα θεωρούν υπερβολικά παρεμβατικά στα σύγχρονα μοντέλα.

Μιλήσαμε αρχικά για τα φωτιστικά σώματα. Εμπρός έχουμε matrix LED φανάρια (ή απλά LED), με αυτόματη δέσμη και αυτόματη μεγάλη σκάλα. Το κλασικό “δόντι λιονταριού” ως DRL είναι εντυπωσιακό, ενώ στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα αποτελούνται από 3 “παύλες” είναι αρκετά όμορφα. Να σημειωθεί τα φλας εμπρός είναι ουσιαστικά τμήμα των DRLs, οπότε είναι όσο πιο ευδιάκριτα θα μπορούσαν.

Dynamics, άνεση, φρένα

Αφού τελειώσαμε με την “τεχνολογία”, πάμε και σε πιο “αναλογικές”, μηχανολογικές ιδιότητες του Peugeot 308 Hybrid. Όσο θα μπορούσαν, εν πάσει περιπτώσει. Η εταιρεία έχει τεράστια παράδοση στις αναρτήσεις και είναι πασίγνωστη για τα “στριφτερά” της δημιουργήματα. Το 308 Hybrid δεν αποκλίνει από τον κανόνα (με MacPherson γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω) και εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, ενθαρρύνοντας και το ξεκόλλημα του πίσω μέρους, υπό προϋποθέσεις. Η ανάρτηση καταφέρνει να κρύψει το μεγάλο βάρος και το traction control κρατά το εμπρός μέρος “μέσα” όταν χρειάζεται. Ίσως κάποιοι την βρουν λίγο πιο “ξερή” απ’ότι θα ήθελαν, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας. Στην πόλη και σε κακοτεχνίες του δρόμου, το 308 Hybrid είναι εν γένει άνετο και η ποιότητα συναρμογής είναι καλή. Η ηχομόνωση, πάντως, θα μπορούσε να ήταν λίγο καλύτερη.

Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και μη αεριζόμενα πίσω. Μη μας ρωτάτε τη διάμετρο, οι κατασκευαστές όλο και συχνότερα δεν ανακοινώνουν διαστάσεις δίσκων σε mainstream μοντέλα. Τα φρένα είναι αρκετά ισχυρά και δεν θα κουραστούν πολύ εύκολα, ενώ βοηθά και η αναγεννητική πέδηση. Ειδικά στο “B” mode, είναι αρκετά επιθετική και μπορείτε να εξασκηθείτε εύκολα στο one-pedal driving, κυρίως σε ανοιχτό δρόμο. Αυτό που δεν μας άρεσε, όμως, ήταν η ανομοιογενής πέδηση σε χαμηλές ταχύτητες, λίγο πριν σταματήσει το όχημα. Νιώθαμε διαρκώς μικρές αυξομειώσεις στην ισχύ πέδησης, σε ενοχλητικό βαθμό. Αυτό με όλα τα modes λειτουργίας, με βενζίνη ή ηλεκτρική ενέργεια.

Συνολικά, το 308 Hybrid αποτελεί ένα αρκετά καλό συνδυασμό για daily, άνετη οδήγηση, ταξίδια αλλά και την περιστασιακή πίεση σε κλειστές ή ανοιχτές διαδρομές. Σε αυτό παίζει ρόλο και ο βενζινοκινητήρας, για τον οποίο θα διαβάσετε ακριβώς παρακάτω.

Επιδόσεις και ισχύς (EV-Hybrid)

Ως plug-in υβριδικό, το Peugeot 308 Hybrid διαθέτει δύο κινητήρες. Έναν 4κύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα 1.600cc απόδοσης 150 ίππων και 250Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων. Συνδυαστικά αποδίδουν 180 ίππους και 360 Nm ροπής. Σε άλλες χώρες υπάρχει διαθέσιμη και μια έκδοση με συνολική απόδοση 225 ίππων (180 από τον βενζινοκινητήρα). Ο θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο σασμάν 8 σχέσεων (e-EAT8). Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225 Km/h (βενζίνη) ή τα 135 Km/h (EV mode). Όσο για το 0-100 Km/h, το μετρήσαμε στα 7,8-7,9″, με την εταιρεία να ανακοινώνει 7,6″.

Υπάρχουν 3 διαθέσιμα modes: Sport, Hybrid και Electric. Στα δύο τελευταία, το όχημα κινείται κυρίως ή αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Η ροπή και η ισχύς είναι υπεραρκετές για κίνηση στην πόλη, κίνηση στον αυτοκινητόδρομο αλλά και προσπεράσεις με άνεση. Αφήνοντας γκάζι ή φρενάροντας, η αναγεννητική πέδηση επαναφορτίζει και την μπαταρία. Τα οφέλη της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης τα ξέρετε, οπότε δεν χρειάζεται να πούμε πόσο ευχάριστο είναι το 308 στο Electric mode. Το μόνο που θα σημειώσουμε είναι ο υψίσυχνος ήχος που παράγεται με μικρό φορτίο στο EV mode, ή πατώντας το φρένο. Με κλειστά παράθυρα δεν γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτός, αλλά με ανοιχτά, σε χαμηλές ταχύτητες, ίσως σας ενοχλήσει.

Στο Hybrid mode, το όχημα λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια, εκτός αν το φορτίο ξεπεράσει ένα σημείο. Αυτό το σημείο φαίνεται με ένα μικρό βελάκι στο dash, μέσα στη ζώνη Eco. Αν το ξεπεράσετε, μπαίνει σε λειτουργία και ο βενζινοκινητήρας. Κάτι που ειλικρινά δεν γίνεται αντιληπτό από οδηγό και επιβάτες, παρά μόνο αν κοιτάξετε την ένδειξη στο dash! Τέλος, να σημειωθεί οτι και στο Electric mode, το kick-down (πλήρες πάτημα του πεντάλ του γκαζιού μέχρι το “κλικ”) ενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα. Αυτό για να επιταχύνετε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, σε μια ώρα ανάγκης, χωρίς να “ψάχνετε” τα modes.

Sport mode (βενζίνης) και e-EAT8 σασμάν

Στο Sport mode, για πολλούς, φαίνεται ο πραγματικός χαρακτήρας του 308 Hybrid. Φυσικά, αυτό δεν χρειάζεται παρά μόνο αν θέλετε να εκμεταλλευθείτε την πλήρη ισχύ του, τις επιδόσεις και τις δυνατότητές του εκτός πόλης. Στο Sport mode το τιμόνι “βαραίνει”, η απόκριση βελτιώνεται και το σασμάν αλλάζει πιο “μετά”. Αν έχετε φορτισμένη μπαταρία, τότε έχετε 180 ίππους. Αν όχι, έχετε 150. Σε κάθε περίπτωση, το κοντό σασμάν (και ταυτόχρονα μακρύ, στην 7η και 8η σχέση) προσφέρει ικανοποιητικότατες επιδόσεις. Κρατά τον κινητήρα μέσα στο φάσμα του εύκολα, οι αλλαγές έρχονται στις 6.200 rpm περίπου και αν δεν σας αρέσει η λειτουργία του, μπορείτε να το κάνετε override μέσω των paddles στο τιμόνι.

Πιθανότατα να το προτιμήσετε, καθώς ομολογουμένως σε κλειστές διαδρομές, με πολλές αλλαγές κλίσης, το σασμάν συχνά “ψάχνει” και ανεβοκατεβάζει σχέσεις αναίτια, με αποτέλεσμα να αλλοιώνει την οδηγική εμπειρία. Στα θετικά του, το οτι οι αλλαγές γίνεται πολύ γρήγορα (ιδίως τα “ανεβάσματα”) και το οτι έχει πολύ μακριές overdrive σχέσεις. Έτσι, με περίπου 130 Km/h, ταξιδεύετε με 2.400 rpm. Κάτι που ωφελεί και την κατανάλωση, εννοείται.

Κατανάλωση και αυτονομία

Μιλώντας για κατανάλωση, ας δούμε τι “καίει”, το Peugeot 308 Hybrid, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Αρχικά να πούμε οτι το ντεπόζιτο έχει χωρητικότητα 40 lt και η μπαταρία, 12,4 kWh. Το πορτάκι της βενζίνης είναι στα δεξιά και της Type-2 υποδοχής φόρτισης στα αριστερά. Επίσης, να πούμε οτι η Peugeot ανακοινώνει κατανάλωση 6,1 lt/100 Km με τον βενζινοκινητήρα μόνο, 14,7 kWh/100 Km με τον ηλεκτροκινητήρα και… 1,1 lt/100 Km στο Hybrid mode. Όσον αφορά το πρώτο σκέλος, με ήπια οδήγηση είδαμε περίπου 5,5 lt/100 Km, μέσα στην πόλη και στα προάστια. Υπό πίεση, βέβαια, θα δείτε ακόμα και πάνω από 20 lt/100 Km, όσο διαρκεί η “διασκέδαση”. Στο “EV” κομμάτι, είδαμε κοντά στις 15-15,5 kWh/100 Km, με εγκρατή οδήγηση. Είναι δύσκολο να πέσετε πολύ χαμηλότερα και κάπως έτσι πετύχαμε 60-65 Km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, σχεδόν όσα ανακοινώνει και η Peugeot.

Το Hybrid mode… είναι μια ιδιαίτερη κατάσταση. Ουσιαστικά το όχημα λειτουργεί με την μπαταρία, μέχρι αυτή να χρειαστεί επαναφόρτιση από τον θερμικό κινητήρα. Αυτό, φυσικά, αν πατήσετε βαθιά το δεξί πεντάλ, όπως προείπαμε. Τα 1,1 lt/100 Km που ανακοινώνει η εταιρεία προφανώς ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας, εκτός έχει κάποιο μαγικό φίλτρο για να το πετύχει. Ουσιαστικά, μέχρι ενός σημείου, αφού ξεκινήσετε με γεμάτη μπαταρία, η κατανάλωση αυτή είναι εφικτή. Στην πράξη, βέβαια, αν ξεκινήσετε ένα ταξίδι πολλών Km, καταλαβαίνετε οτι είναι ανέφικτη. Εν τέλει, δε βρήκαμε ιδιαίτερο νόημα σε αυτή τη λειτουργία, αφού χρησιμοποιούσαμε είτε το Electric, είτε το Sport mode. Ίσως σε κάποιες περιπτώσεις έχει νόημα, για κάποιους οδηγούς.

 

e-SAVE mode και φόρτιση

Τέλος, οφείλουμε να αναφέρουμε το e-SAVE mode. Αυτό το mode ενεργοποιείται κατά βούληση από τον οδηγό, μέσω της κεντρικής οθόνης. Ουσιαστικά επιτρέπει στον βενζινοκινητήρα να επαναφορτίζει την μπαταρία, ενώ λειτουργεί κανονικά, όσο κινείστε με βενζίνη. Μπορείτε να επιλέξετε για πόσα Km θα το κάνει, ή να το απενεργοποιήσετε. Το θετικό είναι οτι αν π.χ. κάνετε ένα μεγάλο ταξίδι και έχει αδειάσει η μπαταρία σας, κάποια στιγμή θα ξαναγεμίσει και θα έχετε πάλι 60 Km ηλεκτρικής αυτονομίας, εντός ή εκτός αυτοκινητόδρομου. Το αρνητικό είναι πως η λειτουργία αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου αισθητά (περίπου 20-30%) και σας στερεί λίγη από την ισχύ του βενζινοκινητήρα. Οπότε, τα 5,5 lt/100 Km που αναφέραμε παραπάνω γίνονται αυτομάτως 7-8 lt/100 Km, για παράδειγμα. Εν τέλει, εσείς θα επιλέξετε αν το θέλετε ενεργοποιημένο ή όχι.

Κλείνουμε με την επαναφόρτιση. Μαζί με το Peugeot 308 Hybrid παίρνετε το κλασικό καλώδιο σούκο σε Type-2. Υποστηρίζει έως ρεύματος σε μονοφασική παροχή, ήτοι 1,8 kW ισχύ φόρτισης. Έτσι, μια πλήρης φόρτιση με αυτό απαιτεί περίπου 7,5 ώρες. Ο OBC (On-Board Charger) του οχήματος είναι 3,7 kW (AC). Σε ένα σταθμό φόρτισης AC, λοιπόν, ή με wallbox, η φόρτιση απαιτεί περίπου 3,5-4 ώρες. Προαιρετικά μπορείτε να αγοράσετε καλώδιο σούκο σε Type 3,7 kW-16A (€248) ή/και να πάρετε το όχημα με OBC 7,4 kW (€595), για επαναφόρτιση σε κάτω από 2 ώρες.

Συμπέρασμα

Το Peugeot 308 Hybrid (PHEV) είναι σίγουρα από τα πιο “hot” μοντέλα της κατηγορίας αυτή τη στιγμή και θα μπορούσαμε να το περιγράψουμε ως υβριδικό hot hatch. Έχει χώρους, όμορφη σχεδίαση, υψηλή τεχνολογία, πολύ καλές επιδόσεις και συμπεριφορά στο δρόμο, ενώ θα σας βοηθήσει να μειώσετε το κόστος χρήσης αλλά και να κινηθείτε αθόρυβα και χωρίς άμεση εκπομπή ρύπων. Μια-δύο “ατοπήματα” θα μπορούσαν να αποφευχθούν εύκολα, ενώ δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και την τιμή του, που στην Ελλάδα ξεκινά από τις €43.000 και κάτι (Allure Plus).

Ευτυχώς, μπορείτε να το αποκτήσετε πολύ πιο οικονομικά, εύκολα και γρήγορα μέσω του instacar, οπότε ρίξτε του μια ματιά εδώ!

Peugeot 308 Hybrid photo gallery

Προηγούμενο άρθροΟι υποχρεώσεις όσων παράγουν μπαταρίες ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα
Επόμενο άρθρο6.000 παιδιά πέθαναν στους δρόμους της ΕΕ τα τελευταία 10 έτη
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.