Συνεχίζουμε τις δοκιμές ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ένα μεσαίο SUV που μάλλον θα απασχολήσει αρκετούς οικογενειάρχες (και όχι μόνο), με “τίμια” specs και προσπαθώντας να είναι προσιτό στην κατηγορία του. Το Opel Mokka-e είναι η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του γνωστού μοντέλου της εταιρείας, ικανό να καλύψει άνετα τις αστικές αλλά και υπεραστικές σας μετακινήσεις σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, με όλα (σχεδόν) τα οφέλη που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση… πάμε να το δούμε!

Opel Mokka-e video review

Πριν συνεχίσουμε να σημειώσουμε οτι το Opel Mokka-e της δοκιμής μας παραχώρησε το instacar. Πρόκειται για μια νέα υπηρεσία leasing αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με πολλά πλεονεκτήματα για ιδιώτες και επιχειρήσεις, ενώ στον στόλο του (που διαρκώς μεγαλώνει) θα βρείτε αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, απλά υβριδικά αλλά και συμβατικά μοντέλα βενζίνης/diesel, όπως και ηλεκτρικά σκούτερ αλλά και ηλεκτρικά ποδήλατα! Τα κύρια πλεονεκτήματά του είναι η έλλειψη χρονικής δέσμευσης για την μίσθωση και το leasing χωρίς προκαταβολή, ενώ η διαδικασία αίτησης, έγκρισης και παραλαβής γίνεται σε μεγάλο βαθμό digitally, μέσα σε λίγα λεπτά, μέσω της καλοσχεδιασμένης πλατφόρμα του instacar.gr. Δεν θα επεκταθούμε αλλά θα σας αφήσουμε να δείτε τα διαθέσιμα μοντέλα αυτοκινήτωνσκούτερ και ποδηλάτων στο instacar και να εξερευνήσετε τις δυνατότητες που σας προσφέρει…

Εξωτερικές διαστάσεις και εμφάνιση

Το Mokka-e καταφέρνει να είναι μικρό σε μήκος (4.151mm) με μεταξόνιο 2.561mm και πλάτος 1.987mm με ανοικτούς καθρέπτες. Το ύψος του φθάνει τα 1.534mm στο απόβαρο και σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να το πούμε “compact”, αλλά μάλλον όχι ευέλικτο. Το εμπρός μέρος σε συνδυασμό με την κάπως περιορισμένη ορατότητα από τη θέση του οδηγού καθιστούν δύσκολη την προσαρμογή στην κίνηση με το Mokka-e σε στενούς χώρους, αλλά το κύριο πρόβλημα είναι ο μεγάλος κύκλος στροφής που φθάνει τα 11 μέτρα. Λέμε “μεγάλος” διότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μας έχουν συνηθίσει σε πολύ χαμηλότερα νούμερα και η επιστροφή σε ένα μοντέλο με την κίνηση (και τα ημιαξόνια) μπροστά, σίγουρα δεν ήταν ευχάριστη. Από την άλλη, όμως, μένει περισσότερος χώρος πίσω για αποσκευές και headroom για τους επιβάτες. Αυτά, στη συνέχεια…

Εμφανισιακά το Mokka-e δεν διαφέρει πολύ από το θερμικό αδερφάκι του και είναι αρκετά ελκυστικό έμπροσθεν. Τα χαρακτηριστικά DRLs, οι γραμμές των εμπρός φώτων που συνεχίζονται από τη μάσκα και το κεντρικό νεύρο στο καπώ δίνουν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμφάνιση στο μοντέλο της Opel. Ειδικά στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, ο συνδυασμός λευκού-μαύρου με τις κόκκινες λωρίδες στα pillars, μας άρεσε αρκετά. Το λογότυπο της Opel δεν διακρίνεται εμπρός, όντας μαύρο glossy σε… μαύρη glossy μάσκα. Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση είναι μάλλον λιγότερο ενδιαφέρουσα και δεν ξεχωρίζει από τη… μάζα, αλλά το λογότυπο είναι πιο διακριτό. Κι εκεί, όμως, ξεχωρίζουν αμέσως τα όμορφα πίσω φώτα. Το μικρό spoiler πάνω από το πίσω τζάμι βοηθά στην αεροδυναμική και σε γενικές γραμμές το Mokka-e είναι όμορφο και ένα χαρακτηριστικό σχήμα στο δρόμο.

Καμπίνα και χώροι

Ανοίγοντας τις πόρτες με τα κλασικά, ογκώδη “εξωτερικά” χερούλια, βρισκόμαστε στην καμπίνα. Πολύ ευρύχωρη για οδηγό και συνοδηγό, με οδηγοκεντρική σχεδίαση και την κεντρική κονσόλα να “κοιτάει” τον οδηγό. Έχουμε faux δέρμα στις πόρτες και το ταμπλό αποτελεί κυρίως από το ίδιο υλικό, αλλά και γυαλιστερό πλαστικό με ή χωρίς “carbon” φινίρισμα προς τη μεριά του συνοδηγού, με ορισμένες κόκκινες λεπτομέρειες να σπάνε τη μονοτονία. Το πρόβλημα είναι πως αυτές οι γυαλιστερές επιφάνειες… λατρεύουν τη σκόνη, ειδικά οι μαύρες που βρίσκονται ανάμεσα σε οδηγό-συνοδηγό, μπροστά από τον τεμπέλη και γύρω από τον επιλογέα σχέσεων και το χειρόφρενο. Ως εκ τούτου, αν σας ενοχλεί αυτό το θέμα, προμηθευτείτε πανάκια μικροϊνών και οτιδήποτε άλλο θα σας βοηθήσει να απομακρύνετε τη σκόνη.

Οι πίσω επιβάτες (το Mokka-e είναι 5θέσιο) είναι οι “χαμένοι” της υπόθεσης. Ουσιαστικά πρόκειται για το δεύτερο από τα λίγα μειονεκτήματα του ηλεκτρικού SUV, ειδικά για τους οικογενειάρχες. Το legroom στο πίσω μέρος είναι περιορισμένο και σίγουρα θα θέλαμε περισσότερο χώρο εκεί. Ένας ψηλός οδηγός ή συνοδηγός θα περιορίσει σημαντικά τον επιβάτη πίσω του, ή θα περιοριστεί ο ίδιος/η ίδια με ένα παιδικό καθισματάκι πίσω του/της. Πρόκειται για ένα σημαντικό “πλην” καθώς το target group του Mokka-e είναι ακριβώς οι άνθρωποι που θέλουν χώρο και για επιβάτες/παιδιά στο πίσω μέρος.

Από μικροχώρους έχουμε τον τεμπέλη, μια διπλή ποτηροθήκη εμπρός του, ένα πολύ “βαθύ” ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό, ένα μικρό ραφάκι κάτω από τα χειριστήρια του clima και “τσέπες” στις πόρτες.

Η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη στο χώρο αποσκευών ο οποίος έχει χωρητικότητα 310 λίτρα (1.060 με πεσμένα τα 60-40 καθίσματα). Εκεί βρήκαμε και την τσάντα μεταφοράς του καλωδίου φόρτισης από πρίζα σούκο (περισσότερα στη σχετική ενότητα). Αξίζει να αναφερθεί οτι το κουμπί για το άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ δεν είναι εκεί που θα το περίμενε κανείς. Βρίσκεται χαμηλότερα, πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας του Mokka-e.

Dynamics, άνεση, φρένα

Αλληλένδετα καθώς σε μεγάλο βαθμό ορίζονται από το setup της ανάρτησης, τα ελαστικά, τις ζάντες αλλά τα features εντός καμπίνας. Είχαμε το Opel Mokka-e στη διάθεσή μας με ζάντες 17″ και ελαστικά Continental EcoContact 6Q, σε διάσταση 215/60/17. Σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις του, λοιπόν, προσφέρουν μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, υψηλά επίπεδα άνεσης ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους. Ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα είναι σχεδόν μηδενικός, ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, αλλά ακόμα και πάνω από τα 100 Km/h δεν είναι άξιος αναφοράς.

Υπό πίεση, το Mokka-e δεν δυσανασχετεί, αλλά ούτε εντυπωσιάζει. Δεν θα πει “όχι”, λοιπόν, σε μια στριφτερή διαδρομή, χωρίς να παίρνει ιδιαίτερα μεγάλες κλίσεις, αλλά σαφώς και δεν βρίσκεται στο στοιχείο του σε αυτή την περίπτωση. Το τιμόνι έχει την αναμενόμενη αίσθηση για την κατηγορία και εστιάζει κυρίως στην ευκολία και την άνετη χρήση του, με 3,25 στροφές από στοπ σε στοπ.

Στην άνεση συμβάλλουν και τα καθίσματα, υφασμάτινα στο “δικό” μας Mokka-e, τα οποία παρέχουν και μια βασικού επιπέδου πλευρική στήριξη, ενώ δεν κουράζουν κατά την πολύωρη χρήση. Προαιρετικά είναι και θερμαινόμενα.

Όσο για το σύστημα πέδησης, αποτελείται από δισκόφρενα εμπρός και πίσω και συνεπικουρείται από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης. Δυστυχώς εδώ έχουμε να αναφέρουμε δύο σημαντικά μειονεκτήματα. Πρώτον, την κακή αίσθηση του πεντάλ του φρένου στην αρχή της διαδρομής του. Πρακτικά δεν δίνει feedback και δεν μας άρεσε καθόλου, τουλάχιστον στις ήπιες διαδρομές εντός πόλης, όπου ούτως ή άλλως δεν χρειάζεται να το πιέζετε πολύ. Το δεύτερο μειονέκτημα είναι η απουσία auto hold από το χειρόφρενο όταν σταματάτε στην κίνηση. Όλα τα EVs, BEVs και PHEVs, που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα έχουν αυτό το βοήθημα. Ομολογουμένως είναι εξαιρετικά χρήσιμο στην πόλη και απογοητευθήκαμε από την έλλειψή του. Έτσι, κάθε φορά που σταματάτε, πρέπει να κρατάτε πατημένο το φρένο ή να ενεργοποιείτε το ηλεκτρικό χειρόφρενο με το χέρι. Τέλος, να πούμε οτι η αναγεννητική πέδηση παύει από τα 10 Km/h και κάτω, οπότε πρέπει να ακινητοποιήσετε εσείς το όχημα εντελώς.

Οδηγικά βοηθήματα και ασφάλεια

Όπως κάθε σύγχρονο EV, το Opel Mokka-e διαθέτει αρκετά βοηθήματα για τον οδηγό, με γνώμονα την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Παραδείγματα άνεσης είναι το keyless entry και ο κρυφός φωτισμός κάτω από τους πλαϊνούς καθρέπτες, ο οποίος φωτίζουν το έδαφος και είναι πολύ χρήσιμος το βράδυ. Η πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών βοηθά μέσα στην πόλη και γενικά στη στάθμευση, αν ο τρόπος που προβάλλεται η εικόνα της στην οθόνη δεν είναι ίσως ο ιδανικός. Σε πλουσιότερες εκδόσεις υπάρχει το Park Assist ώστε απλώς να σταματάτε παράλληλα με την θέση και το όχημα να παρκάρει μόνο του.

Έχουμε επίσης διατήρηση λωρίδας, cruise control (όχι adaptive στο όχημα δοκιμής) από τα 30 μέχρι τα 180 Km/h και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το οποίο λειτουργεί 100% μέχρι τα 30 Km/h και επιβραδύνει σημαντικά το όχημα μεταξύ 30 και 50 Km/h. Το καλό είναι πως όλα αυτά τα βοηθήματα δεν είναι ιδιαίτερα ενοχλητικά και παρεμβατικά για τον οδηγό.

Στα θετικά συγκαταλέγεται οπωσδήποτε και η ειδοποίηση τυφλής γωνιάς με LEDs στους πλαϊνούς καθρέπτες. Είναι ένα εξαιρετικό χαρακτηριστικό που πάντα χαιρόμαστε να βλέπουμε και η υλοποίηση στο Mokka-e είναι σχετικά καλή. Δεν ενοχλεί, αλλά είναι αντιληπτό και την ημέρα με μια γρήγορη ματιά. Ίσως αν ήταν λίγο πιο ισχυρός ο φωτισμός, να γινόταν αντιληπτός και μέσω της περιφερειακής όρασης του οδηγού.

Τα εμπρός φώτα του Opel Mokka-e είναι είτε LED Matrix, είτε Eco LED. Η δέσμη και ο φωτισμός είναι σε πολύ καλό επίπεδο και το Auto mode λειτουργεί ικανοποιητικά, οπότε δεν είχαμε παράπονο. Το όχημά μας είχε και φώτα ομίχλης, μικρά σε μέγεθος αλλά ικανοποιητικά επίσης.

Infotainment, χειριστήρια, κλιματισμός

Πάμε και στην τεχνολογία της καμπίνας… Το όχημα της δοκιμής μας δεν είχε τις “μεγάλες” οθόνες σε dash και κεντρική κονσόλα. Έτσι, αρκεστήκαμε στην εμπειρία με τα panels των 7″, με συμπληρωματικά πλήκτρα αφής για την κεντρική οθόνη του infotainment. Η χρήση της είναι απλή και τα πλήκτρα αποκρίνονται καλά, ενώ μας άρεσε η παρουσία και αρκετών φυσικών πλήκτρων και περιστροφικών “knobs” για το clima, τα alarm, την ένταση του ηχοσυστήματος κ.λπ. Να σημειώσουμε την ύπαρξη δύο πλήκτρων για την απενεργοποίηση της ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας αλλά και των ήχων των parking sensors.

Η οθόνη στο dash, μπροστά στον οδηγό, είναι ευκρινής και παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες. Ωστόσο, δεν μας άφησαν πλήρως ικανοποιημένους τα διάφορα modes προβολής και οι ενδείξεις του καθενός. Θα θέλαμε περισσότερες δυνατότητες παραμετροποίησης, σίγουρα. Επίσης, θα μπορούσε να γίνει καλύτερη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου στην οθόνη, για την προβολή περισσότερων δεδομένων ταυτόχρονα. Η εναλλαγή γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο μοχλό των φλας.

Το τιμόνι, θερμαινόμενο προαιρετικά, πολύ όμορφο και ποιοτικό, έχει τα δικά του χειριστήρια. Για το cruise control στα αριστερά και για το infotainment στα δεξιά, τα οποία δεν μας άφησαν κάποιο “παράπονο”. Κάτω και αριστερά από το τιμόνι βρίσκονται ένας περιστροφικός διακόπτης με δύο πλήκτρα για τον έλεγχο των φώτων και μια “ροδέλα” για την ένταση φωτισμού οθονών και πλήκτρων μέσα στην καμπίνα. Συνολικά, από πλευράς εργονομίας και πληροφόρησης, το Mokka-e σε αυτή την εκδοχή του είναι σε ένα καλό επίπεδο, αλλά με κάποια περιθώρια βελτίωσης.

Όσο για τον κλιματισμό, μας κάλυψε απόλυτα αλλά με “ερωτηματικό” την τοποθέτηση του κεντρικού, οριζόντιου αεραγωγού. Πάντως, το οτι δεν χρειάζεται να αγγίξετε ούτε μια φορά την οθόνη ή κάποιο πλήκτρο αφής για να ελέγξετε θέρμανση, ψύξη, ανακύκλωση, ξεθάμπωμα κ.λπ., μας αρκεί.

Μπροστά θα βρείτε και μια USB θύρα για φόρτιση του κινητού σας και σύνδεση με το infotainment, ενώ πίσω υπάρχουν άλλες δύο, για τους επιβάτες. Τα 6 ηχεία της έκδοσής μας είναι ικανοποιητικότατα για απλή χρήση και δεν θα χρειαστείτε κάτι επιπλέον.

Επιδόσεις και ισχύς

Πάμε και στα της… ηλεκτροκίνησης! Τo Opel Mokka-e διαθέτει στο εμπρός μέρος έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής, από το “μηδέν”, φυσικά. Ως εκ τούτου και παρά το βάρος των 1.600 Kg του, μπορεί να επιταχύνει άμεσα και σβέλτα μέσα στην πόλη, αλλά και κατά τη διάρκειας μια προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο. Το 0-100 Km/h ήρθε σε 9,2″ με βάση τις δικές μας μετρήσεις, αρκετά αξιοπρεπές θα λέγαμε. Οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές μέχρι τα 100 Km/h αλλά από εκεί και πάνω δεν εντυπωσιάζουν. Όσο για την τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 Km/h. Για το φαινόμενο των χαμηλών τελικών ταχυτήτων στα EVs έχουμε γράψει σχετικά, οπότε αν θέλετε διαβάστε περισσότερα εδώ.

Στη διάθεσή του ο οδηγός έχει 3 modes: Eco, Normal και Sport. Το Eco μειώνει όσο μπορεί την κατανάλωση, ακόμα και από τον κλιματισμό/θέρμανση, ουσιαστικά για συνθήκες “οριακές”. Το Normal είναι το πιο… κανονικό mode και αυτό που θα χρησιμοποιείτε συνήθως εντός πόλης. Το Sport αποδίδει την πλήρη ισχύ παντού και έχει πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, ενώ σηματοδοτείται και από ένα κόκκινο φωτισμό στο dash, όπως θα δείτε και στο video. Είναι από τις περιπτώσεις που κρατώντας σταθερό το γκάζι εν κινήσει και κάνοντας εναλλαγή μεταξύ των modes, θα διαπιστώσετε πως η απόδοση αυξομειώνεται αντίστοιχα, ενώ αλλάζει και ένδειξη στην μπάρα “κατανάλωσης”. Αφού αναφερθήκαμε σε αυτήν, να τονίσουμε οτι είναι σχετικά εύκολο να παραμείνετε μέσα στο φάσμα “eco” ενώ οδηγείτε, χωρίς να προσέχετε πάρα πολύ το δεξί πεντάλ. Εννοείται οτι η δύναμη περνάει αυτούσια στο δρόμο και ολίσθηση δεν υπάρχει υπό κανονικές συνθήκες, ακόμα κι αν το επιδιώξετε.

Μπορείτε να επιδοθείτε και σε one-pedal driving με την χρήση αναγεννητικής πέδησης, φυσικά. Δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει και το B mode, που την μεγιστοποιεί. Περισσότερα στην ενότητα “φρένα”.

Κατανάλωση και αυτονομία

Πάμε και στην αυτονομία, που ενδιαφέρει τους πάντες και είναι ένας από τους λόγους να επιλέξει κάποιος το Opel Mokka-e ακόμα και για υπεραστικές διαδρομές. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 50 kWh (45 ωφέλιμη). Η Opel ανακοινώνει έως 338 Km αυτονομίας κατά WLTP και μέση κατανάλωση κοντά στις 15-16 kWh/100 Km. Αυτό υπό κανονικές συνθήκες ήπιας οδήγησης, σε μεικτό κύκλο. Φυσικά, εμείς κάναμε πολλές δοκιμές για να σας μεταφέρουμε την πραγματική κατανάλωση. Με κλιματισμό στους 21-22 βαθμούς Κελσίου διαρκώς, φυσικά. Μια ρεαλιστική αυτονομία μέσα στο λεκανοπέδιο, λοιπόν, είναι περί τα 280-290 Km, κυρίως στο Normal mode, αλλά με περιστασιακές επιταχύνσεις και χιλιόμετρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Με Eco mode, με κλιματισμό, μέσα στην πόλη, είδαμε μέχρι 11-12 kWh/100 Km. Άρα ναι, μπορείτε να φτάσετε μέχρι και τα 390-400 Km αυτονομίας, σε ένα ιδανικό σενάριο.

Στον αυτοκινητόδρομο τα πράγματα αλλάζουν, εννοείται, ανάλογα με την ταχύτητα που θα επιλέξετε. Με 110 Km/h σταθερά, η κατανάλωση ανεβαίνει στις 17-18 kWh/100 Km. Οπότε προτείνουμε να μην ξεπερνάτε τα 120 Km/h αν έχετε μεγάλο ταξίδι μπροστά σας, δεν αξίζει. Με ταχύτητα 130 Km/h, για παράδειγμα, η αυτονομία μειώνεται στα 150 Km περίπου. Ευτυχώς για εμάς αλλά και εσάς, η Opel έχει ένα εξαιρετικό calculator στο site της. Μπορείτε να το βρείτε εδώ, να βάλετε τις συνθήκες που σας ενδιαφέρουν και θα σας πει την εκτιμώμενη αυτονομία. Με βάση την εμπειρία μας, το calculator πέφτει “μέσα” σε γενικές γραμμές, οπότε εμπιστευθείτε το.

Το Mokka-e επαναφορτίζεται μέσω πρίζας σούκο στα 1,8kW (30 ώρες), με το παρεχόμενο καλώδιο (10A – 6 μέτρα). Μέσω AC φορτιστή μπορεί να “γεμίσει” τη μπαταρία του στα 7,4kW (μονοφασικό) ή 11kW (τριφασικό), σε 7,5 ή 5 ώρες αντίστοιχα. Mέσω DC φορτιστή 100kW, το 0-80% έρχεται σε 30′. Τέλος, να τονίσουμε οτι η Opel δίνει 8 χρόνια ή 160.000 Km εγγύησης για τη μπαταρία.

Συμπέρασμα

Το Opel Mokka-e προσπαθεί να τοποθετηθεί στο “sweet spot” της κατηγορίας του, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία από ένα απλό μοντέλο πόλης. Με την τιμή του να ξεκινά από τις €27.650 στην βασική έκδοση (με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2), μπορεί να αποτελέσει μια δημοφιλή επιλογή για πολλές οικογένειες που ψάχνουν ένα σχετικά προσιτό, μεσαίο SUV με decent αυτονομία για all-around χρήση. Ναι, έχει ορισμένα ψεγάδια, που θα μπορούσαν άνετα να μην υπάρχουν. Συνολικά, όμως, είναι μια “τίμια” επιλογή, ειδικά για “εισαγωγή” στην ηλεκτροκίνηση. Ευτυχώς, μπορείτε να το αποκτήσετε πολύ πιο οικονομικά, εύκολα και γρήγορα μέσω του instacar, οπότε ρίξτε του μια ματιά εδώ!

Opel Mokka-e photo gallery

Προηγούμενο άρθροΗ Κούβα γεμίζει ηλεκτρικά σκούτερ εν μέσω κρίσης
Επόμενο άρθροΗ ειδική έκδοση VW ID.3 PRIME PRO S στην ελληνική αγορά
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.