Πριν λίγες μέρες η πολιτεία της Victoria στην Αυστραλία ανακοίνωσε τσουχτερά πρόστιμα για όσους καταλαμβάνουν θέσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (δίπλα σε φορτιστές) με συμβατικά οχήματα. Επίσης, πρόστιμο θα δέχονται και οι κάτοχοι EVs που παρκάρουν σε αυτές τις θέσεις, αλλά χωρίς να φορτίζουν το όχημά τους. Στη χειρότερη περίπτωση, το πρόστιμο θα φθάνει τα €203. Και μπορεί αυτό το μέτρο να έρχεται σε αντίθεση με την πρόσφατη ανακοίνωση για φορολογία των ηλεκτρικών στην Αυστραλία, αλλά ας εστιάσουμε στο ζήτημα της στάθμευσης που αφορά και την Ελλάδα.

Στη χώρα μας υπάρχουν λίγες εκατοντάδες σταθμοί φόρτισης αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με το δημοφιλές PlugShare, όμως ιδιαίτερα στις πόλεις, ήδη το πρόβλημα είναι εμφανές. Αρκετοί κάτοχοι συμβατικών μοντέλων συχνά καταλαμβάνουν θέσεις με φορτιστές που είναι δεσμευμένες μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό συμβαίνει εξ’αιτίας της γενικότερης έλλειψης θέσεων στάθμευσης, αλλά κυρίως εξ’αιτίας της νοοτροπίας ορισμένων οδηγών να αδιαφορούν για κανόνες, αρκεί να παρκάρουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στην είσοδο του καταστήματος/super market που θέλουν, ή απλώς να παρκάρουν όσο το δυνατόν συντομότερα στον προορισμό τους. Φυσικά, υπάρχουν ακόμα αρκετοί συμπολίτες μας που αγνοούν την ύπαρξη και κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων, οπότε θεωρούν πως δε θα ενοχλήσουν κανέναν αν καταλάβουν μια τέτοια θέση στάθμευσης. Ή, απλώς, δεν είναι αρκετά παρατηρητικοί ώστε να αντιληφθούν πως η θέση αυτή δεν προορίζεται για συμβατικά οχήματα.

Εν πάσει περιπτώσει, το πρόβλημα υφίσταται και ήδη είναι ορατό. Οι φωτογραφίες που βλέπετε παρακάτω έχουν παρθεί από το FB group “Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα” και αφορούν τέτοια περιστατικά που κατέγραψαν με την κάμερά τους ιδιώτες.

 

Οι πιθανές λύσεις

Όπως φαίνεται, χρειάζεται σαφώς μια πιο έντονη/εμφανής σήμανση σε ορισμένες θέσεις ηλεκτρικών αλλά, όντας στην Ελλάδα, γνωρίζουμε οτι χωρίς πρόστιμο, το φαινόμενο θα συνεχιστεί. Και εφ’όσον η τροχαία δεν μπορεί να ανταποκρίνεται τόσο γρήγορα για ένα τέτοιο περιστατικό (ή ίσως δεν έχει δικαιοδοσία στον χώρο που βρίσκεται η θέση), το… μπαλάκι πέφτει στους υπευθύνους/διαχειριστές του χώρου, είτε πρόκειται για πολυκατάστημα/super market, είτε για ΣΕΑ αυτοκινητόδρομου, είτε για μεγάλο parking κτιριακής εγκατάστασης.

Θα μπορούσε, άραγε, η εκάστοτε φύλαξη του χώρου να επιβλέπει και τις θέσεις αυτές, ώστε να μην καταλαμβάνονται από συμβατικά οχήματα; Ή θα πρέπει να περιμένουμε για κάποια αυτοματοποιημένη μορφή ελέγχου της θέσης, π.χ. με κολωνάκια/μπάρες, που θα αναγνωρίζει ένα δηλωθέν ηλεκτρικό αυτοκίνητο (με βάση την πινακίδα ή άλλο τρόπο) και θα του επιτρέπει τη στάθμευση;

Δείτε επίσης: Πράσινο Ταμείο: Πρόσκληση στους Δήμους για την εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Σίγουρα δεν είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας αυτή τη στιγμή, αλλά δεν παύει να υφίσταται και να αποδεικνύει οτι δεν έχουμε ωριμάσει αρκετά, ακόμα, για να την υιοθετήσουμε.

 

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το παρκάρισμά του Caddy στη θέση αυτή, η φωτογραφία και το ανέβασμα στην ομάδα της ηλεκτροκίνησης ήταν “τρολιά”, καθώς όπως είναι γνωστό (σε όλους πλην των… αρμοδίων), πως οι 8 σταθμοί που έχουμε στην Κοζάνη δεν λειτουργούν εδώ και κοντά 10 χρόνια:

    https://youtu.be/vmXws5cIOdM

  2. Στο πάρκινγκ του Βασιλόπουλου στη Βάρη έχουν 8 από τις 20 θέσεις για ηλεκτρικά. Είναι λογικό αυτό? Σήμανση απαγόρευσης δεν υπάρχει. Εσείς δεν μας λέτε τι λέει ο νόμος. Ή δεν υπάρχει νόμος?

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.