Σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση, είδαμε παράλληλα και τη στροφή των κατασκευαστών στις οθόνες αφής για το infotainment και όχι μόνο, κάτι που σε πολλές περιπτώσεις υποβίβασε σημαντικά την εμπειρία του χρήστη (UX). Όχι μόνο αυτό, αλλά η μεγάλη “εξάρτηση” από τις οθόνες αφής, ακόμα και για βασικές λειτουργίες, αποσπά εν τέλει την προσοχή των οδηγών από τον δρόμο, κάτι που εγκυμονεί κινδύνους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τόσο το user interface των μοντέλων της Tesla με τα ελάχιστα φυσικά πλήκτρα (παρ’ότι σαν touch interface είναι γενικώς από τα καλύτερα), όσο και αρκετά BEVs του VW Group, κυρίως τα βασιζόμενα στην MEB πλατφόρμα.

Αρκετοί κατασκευαστές αντιλήφθηκαν το σφάλμα τους και ευτυχώς τα φυσικά πλήκτρα κάνουν ένα μικρό comeback. Αυτό μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερο από το 2026, καθώς το Euro NCAP θα ξεκινήσει να αφαιρεί βαθμούς ασφάλειας από 1/1/2026 για τα οχήματα που δεν έχουν εύχρηστα πλήκτρα για βασικές λειτουργίες.

Ποιες είναι αυτές; Τα φλας, τα αλάρμ, η κόρνα, οι υαλοκαθαριστήρες και το eCall SOS, τουλάχιστον για αρχή. Ευελπιστούμε η λίστα να επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει λειτουργίες όπως ο κλιματισμός και τα βασικά του infotainment (ένταση, previous/next, play/pause κ.λπ.), σε περίπτωση που αυτά δεν βρίσκονται ήδη στο τιμόνι.

Ο Matthew Avery, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης στο Euro NCAP, δήλωσε στους Times :

“Η υπερβολική χρήση οθονών αφής είναι ένα πρόβλημα σε όλη τη βιομηχανία, καθώς σχεδόν κάθε κατασκευαστής οχημάτων μετακινεί τα βασικά χειριστήρια σε οθόνες, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να πάρουν τα μάτια τους από το δρόμο και αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων εξαιτίας απόσπασης της προσοχής. Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP που αναμένονται το 2026 ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ξεχωριστά, φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες με διαισθητικό τρόπο, προάγοντας την οδική ασφάλεια”.

Σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, οι οδηγοί ασχολούνται με δραστηριότητες που αποσπούν την προσοχή για περίπου το ήμισυ του χρόνου οδήγησης και οι κύριες αιτίες είναι η χρήση τηλεφώνου, η προσαρμογή των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η αλληλεπίδραση με τους επιβάτες και το φαγητό.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Τα EVs αλλάζουν ό,τι ξέραμε για την τελική ταχύτητα

Πηγή: ArenaEV

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.