Όσον αφορά τα ηλεκτρικά σκούτερ, τα οποία αρχίζουν να γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ελλάδα, οι κύριες ερωτήσεις που καλούμαστε συχνά να απαντήσουμε, αφορούν δύο πράγματα: Την αυτονομία και το κόστος τους. Και αν η απάντηση στο πρώτο συνήθως αφήνει ικανοποιημένους τους περισσότερους, δεν ισχύει τόσο και με την απάντηση στο δεύτερο σκέλος. Αρκετοί είναι όσοι ψάχνουν ένα πραγματικά οικονομικό, ηλεκτρικό δίκυκλο. Είτε γιατί δεν έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν πολλά χρήματα, είτε γιατί απλώς θέλουν να δοκιμάσουν την ηλεκτροκίνηση, προτού αποφασίσουν να “ανέβουν κατηγορία”. Επιπλέον, δεν είναι λίγοι όσοι θέλουν κάτι πιο άνετο και ασφαλές από ένα ηλεκτρικό πατίνι ή ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, χωρίς μεγάλο κόστος. Για όλους τους παραπάνω, μια από τις προτάσεις της αγοράς που θα τους ταιριάξει “γάντι” είναι το EMW Portable/1000, το οποίο δοκιμάσαμε εκτενώς και σας παρουσιάζουμε παρακάτω!

EMW Portable/1000 video review

Περί… EMW

Η EMW (Electric Motor Way), δεν χρειάζεται συστάσεις σε όσους ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας. Είναι από τις πρώτες εταιρείες που δραστηριοποιήθηκε δυναμικά στην αγορά, με ηλεκτρικά μοτοποδήλατα/σκούτερ, ενώ είναι αρκετά πιθανό να έχετε δει κάποιο από τα μοντέλα της στο δρόμο, αν κυκλοφορείτε στα μεγάλα αστικά κέντρα. Η εταιρεία επενδύει σταθερά στην ηλεκτροκίνηση και διαρκώς βελτιώνει τη γκάμα της. Έχει το δικό της service center στην Αθήνα και αναπτύσσει ταχέως το δίκτυο συνεργατών της σε όλη την Ελλάδα. Παρέχει πλήρες after sales support και εγγύηση για τα οχήματά της, έτσι είναι ένας από τα πλέον αξιόπιστα brands για τον υποψήφιο αγοραστή. Στη γκάμα της θα βρείτε και ηλεκτρικά ποδήλατα. Προς το παρόν, εστιάζουμε στα ηλεκτρικά της σκούτερ, που αποτελούν προσιτές λύσεις στην μικρή και μεσαία κατηγορία. Όπως το Portable/1000, που θα δούμε ευθύς αμέσως!

Εκδόσεις και τιμή

Προτού συνεχίσουμε, να ξεκαθαρίσουμε ό,τι αφορά τις εκδόσεις του Portable/1000. Έρχεται σε έκδοση με τελική 25 Km/h, η οποία μπορεί να οδηγηθεί από οποιονδήποτε άνω των 15 ετών, χωρίς δίπλωμα, όπως σας έχουμε αναφέρει με βάση το νέο Νόμο. Επίσης, έρχεται σε έκδοση με τελική 45 Km/h, οπότε και εμπίπτει στην κατηγορία των 50cc. Έτσι, είτε χρειάζεται άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου (50cc), είτε μπορείτε να το οδηγήσετε ελεύθερα αν είστε τουλάχιστον 27 ετών και έχετε δίπλωμα Ι.Χ. (Β’ κατηγορίας) τουλάχιστον 6 έτη. Αυτό και πάλι με βάση το νέο Νόμο.

Οι δύο εκδόσεις έχουν ακριβώς τα ίδια specs, αν εξαιρέσουμε την τελική ταχύτητα. Αμφότερες έχουν πινακίδα (αριθμό κυκλοφορίας) και απαιτούν ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων.

Το EMW Portable/1000 κοστίζει €1.275 με την επιδότηση 20% του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά (λιανική τιμή €1.520). Έτσι, είναι από τα οικονομικότερα ηλεκτρικά σκούτερ στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή!

Κατασκευή και εμφάνιση

Το EMW Portable/1000, όπως υποδηλώνει η ονομασία του, είναι… μικρό. Με διαστάσεις 171 x 65 x 108 cm, χωράει παντού ενώ μπορεί να υποστηρίξει άνετα αναβάτες ύψους έως 1,80-1,90cm. Εντυπωσιακά χαμηλό είναι το βάρος του, μόλις στα 52 Kg, ώστε να το σηκώνετε ακόμα και με τα χέρια! Διατίθεται σε μαύρο και σε λευκό χρώμα, με ορισμένες λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν. Όπως οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων και τα νίκελ/ασημί τμήματα. Ουσιαστικά η λευκή έκδοση αποτελεί διχρωμία (λευκό-μαύρο) ενώ η μαύρη είναι “total black”. Αυτήν είχαμε στη διάθεσή μας και θα δείτε στο video και τις φωτογραφίες.

Εμφανισιακά, είναι πράγματι ο ορισμός του μοτοποδηλάτου! Έχει “light” κατασκευή με ορισμένα τμήματα να μην καλύπτονται από πλαστικά, περιορίζοντας έτσι τον όγκο του σημαντικά. Λασπωτήρες εμπρός και πίσω εξασφαλίζουν οτι δε θα λερωθείτε στο βρεγμένο, ο πίσω, μάλιστα, έχει και δικό του στήριγμα. Ένα πλαϊνο και ένα κεντρικό σταντ αναλαμβάνουν την στήριξη κατά τη στάθμευση. Όμορφη και η κατασκευή της σέλας που μοιάζει να “αιωρείται” στο πίσω μέρος, ενώ το εμπρός φως και το περίβλημά του δείχνουν επιθετικά. Στις φωτογραφίες θα παρατηρήσετε και την ύπαρξη πεταλιών, για τα οποία θα μιλήσουμε αργότερα. Τέλος, παρά τα λίγα πλαστικά τμήματα, οι τριγμοί εμφανίζονται σχετικά γρήγορα, εξ’αιτίας και των κακών δρόμων μας.αν το χρησιμοποιείτε σε κακό οδόστρωμα.

Κινητήρας και επιδόσεις

Στην ονομασία του Portable/1000 “κρύβεται” και η μέγιστη ισχύς του. Ανέρχεται στα 1.000W, με την “διαρκή” (nominal) ισχύ να είναι 800W. Το hub motor βρίσκεται ενσωματωμένο στον πίσω τροχό. Είναι αρκετά μεγάλο, έτσι αποδίδει ικανοποιητική ροπή και δεν “κουράζεται” με τίποτα.

Από πλευράς απόδοσης, τα 800-1000W είναι αρκετά για να σας ωθήσουν στα 45 Km/h (GPS), σε ευθεία και ελαφρά κατηφόρα. Με δεδομένο βάρος αναβάτη 75-80 Kg, το Portable/1000 κινείται άνετα με ικανοποιητική ταχύτητα (30+ Km/h) σε ήπιες ανηφόρες, κλίσης περίπου 5%. Σε μεγαλύτερες κλίσεις, κοντά στο 10%, η ταχύτητά του πέφτει στα 20 Km/h. Κοντά στο 15-20% είναι το όριό του για αυτό το βάρος αναβάτη, αφού κάπου εκεί θα χρειαστούν… τα πετάλια για συνεχίσετε. Τα παραπάνω με υψηλή στάθμη μπαταρίας, φυσικά, και στο Mode 3. Όσο αδειάζει η μπαταρία, η ταχύτητα και η ισχύς μειώνονται. Κοντά στο 10% θα κινείστε σε ευθεία με περίπου 25 Km/h, ενδεικτικά.

Bonus… τα πετάλια!

Όπως θα παρατηρήσετε, διαθέτει και ένα μικρό γρανάζι, ώστε να λαμβάνει κίνηση από τα πετάλια, μέσω αλυσίδας. Τα πετάλια μπορούν να αφαιρεθούν και δεν επηρεάζουν σε τίποτα την λειτουργία του σκούτερ, ούτε την κατηγορία στην οποία εμπίπτει ως όχημα. Ωστόσο, αποδεικνύονται χρήσιμα σε πολύ μεγάλες ανηφόρες για υποβοήθηση του μοτέρ, αλλά και σε περίπτωση που μείνετε από μπαταρία. Επίσης, είναι ιδανικά για χαλαρή ποδηλάτηση σε πεζόδρομους/ποδηλατόδρομους, αν θέλετε να κινηθείτε με μικρή ταχύτητα μαζί με τους πεζούς κ.λπ. Αν τα αφαιρέσετε, παραμένει στη θέση της η αλυσίδα, χωρίς όμως να επιβαρύνει το μοτέρ με οποιονδήποτε τρόπο. Να σημειωθεί οτι το μοτέρ είναι εντελώς αθόρυβο, όπως και η υπόλοιπη μετάδοση.

Μπαταρία και φόρτιση

Η μπαταρία είναι αφαιρούμενη, φυσικά, και βρίσκεται κάτω από τη σέλα. Έχει τάση 48V και χωρητικότητα 26 Ah, με βάρος γύρω στα 7Kg. Έχει περίεργο σχήμα (γωνία 45 μοιρών) και το casing καταλαμβάνει περισσότερο χώρο απ’ότι η μπαταρία καθαυτή. Ο λόγος είναι πως, κατόπιν παραγγελίας και συννενόησης με την εταιρεία, μπορεί να τοποθετηθεί μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας κατά περίπου 50%, αυξάνοντας την αυτονομία σχεδόν κατά το ίδιο ποσοστό (+40 Km περίπου). Αποτέλεσμα, πάντως, είναι να μην μένει σχεδόν καθόλου ελεύθερος χώρος για αντικείμενα κάτω από την σέλα. Δίπλα στη μπαταρία υπάρχει ένας ρελές και η αφαίρεσή της είναι σχετικά εύκολη, αν και η μπαταρία είναι “στριμωγμένη”. Η φόρτισή της γίνεται με τον παρεχόμενο φορτιστή των 250W, ο οποίος έχει και ενεργό σύστημα ψύξης. Ευτυχώς, όμως, είναι σχετικά αθόρυβο (το μετρήσαμε στα 30db σε μικρό, κλειστό δωμάτιο). Έτσι, οριακά ίσως μπορείτε να κοιμηθείτε δίπλα του ενώ φορτίζει η μπαταρία, αλλά και να συγκεντρωθείτε, αν εργάζεστε, χωρίς να σας ενοχλεί. Δεν ζεσταίνεται καθόλου και μόνο του “πλην” είναι το κοντό καλώδιο (μεταξύ πρίζας και φορτιστή).

Η φόρτιση της εντελώς άδειας μπαταρίας μέχρι να σταματήσει η λειτουργία του φορτιστή, διαρκεί 6,5 ώρες. Πρακτικά τα τελευταία λεπτά γίνεται το “ramp-down”, οπότε ας πούμε 6 ώρες και 15′. Αν έχετε πρίζα στο χώρο στάθμευσης του σκούτερ, μπορείτε να το επαναφορτίσετε χωρίς να αφαιρεθεί η μπαταρία. Η θύρα φόρτισης είναι ανάποδα, κάτω από τη σέλα, πάνω από τον πίσω τροχό. Να τονίσουμε οτι η μπαταρία είναι rated για περίπου 850 κύκλους φόρτισης, δηλαδή σχεδόν 50.000 Km.

Αυτονομία και κόστος χρήσης, συντήρησης

Πάμε και στο έτερο, σημαντικό κομμάτι, της αυτονομίας. Η EMW ανακοινώνει 80 Km αυτονομίας για το Portable/1000. Αυτό είναι εφικτό με ταχύτητες έως 30 Km/h και αναβάτη 75-80 Kg, σε μεικτή διαδρομή, υπό κανονικές συνθήκες. Για την έκδοση με τα 45 Km/h τελικής, το πιθανότερο είναι πως θα την χρησιμοποιείτε διαρκώς στο Mode 3. Σε αυτό, η πραγματική αυτονομία που πετύχαμε ήταν κοντά στα 50-55 Km, σε μεικτή διαδρομή. Αυτή είναι και η ρεαλιστική αυτονομία του μοντέλου, για εμάς, χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν μπορείτε να “δείτε” και τα 80 Km με μια φόρτιση, αν το θέλετε.

Η πλήρης φόρτιση απαίτησε 1,5 kWh ενέργειας, σύμφωνα με τον μετρητή μας. Στο χειρότερο σενάριο αυτό μεταφράζεται σε κόστος χρήσης περίπου €0,5/100 Km. Αν φορτίζετε με νυχτερινό τιμολόγιο ή/και έχετε μικρό βάρος (άρα μεγαλύτερη αυτονομία), τότε σε ένα καλό σενάριο μπορεί να πληρώνετε €0,2/100 Km. Όσον αφορά τη συντήρηση, πρακτικά αφορά μόνο τα δισκόφρενα και τα ελαστικά, άρα είναι πολύ μικρή.

Ανάρτηση, συμπεριφορά, φρένα

Το EMW Portable/1000 έχει μια βασική ανάρτηση με πηρούνι στο εμπρός μέρος και διπλή ανάρτηση αερίου με ελατήρια και εξωτερικά δοχεία στο πίσω. Από πλευράς άνεσης, κάνει βασική απόσβεση κραδασμών στους κακούς ελληνικούς δρόμους, αλλά αρχίζει να κουράζει μετά από αρκετή ώρα χρήσης. Σε αυτό δεν βοηθά ιδιαίτερα το στενό deck για τα πόδια, ειδικά αν είστε πολύ ψηλοί και με μεγάλα άκρα. Πάντως, είναι αρκετά σταθερό και ευέλικτο σε κάθε περίπτωση, ενώ εμπνέει την απαιτούμενη εμπιστοσύνη στον αναβάτη.

Οι τροχοί είναι των 14″ και τα ελαστικά είναι 18×2,5″, tubeless φυσικά. Το φάρδος τους είναι αρκετό για την πρόσφυση που απαιτεί το βάρος του σκούτερ και η ισχύς του. Σε συνδυασμό με τα υδραυλικά δισκόφρενα εμπρός και πίσω, η πέδηση είναι ικανοποιητική. Να σημειώσουμε πως δεν υπάρχει regenerative braking και άρα ούτε e-brake.

Καντράν και φώτα

Τα φώτα είναι LED εμπρός και πίσω, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά σκούτερ της αγοράς. Τα φλας είναι αρκετά όμορφα, ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Το εμπρός φως αποτελείται από DRLs και έναν κεντρικό projector με δύο “σκάλες”. Η δέσμη είναι επαρκής για χρήση εντός πόλης. Βοηθάει ιδιαίτερα και η κίνηση του φωτός μαζί με το τιμόνι. Η δέσμη της μεγάλης σκάλας είναι μικρή και στοχευμένη στο κέντρο και μακριά, ενισχύοντας την ορατότητα σε σκοτεινές ευθείες. Εντός πόλης τα εμπρός φως μας κάλυψε, σε σκοτεινούς δρόμους και εκτός πόλης, θα θέλαμε μεγαλύτερη ισχύ από τo LED της “μεσαίας” σκάλας. Το πίσω, κόκκινο φως είναι μικρό, αλλά ισχυρό, μέρα και νύχτα.

Όσον αφορά την οθόνη, χαρήκαμε ιδιαίτερα με τo LCD panel. Αποδεδειγμένα είναι πολύ πιο ευκρινές την ημέρα σε χώρες με έντονη ηλιοφάνεια. Τα περισσότερα ηλεκτρικά σκούτερ της αγοράς, ακόμα και στα διπλάσια χρήματα, έχουν πρόβλημα με την αντανάκλαση (glare). Όχι, όμως, το Portable/1000. Στην οθόνη βλέπετε την ταχύτητα, τη στάθμη της μπαταρίας (αν και δεν είναι ακριβής), τη θερμοκρασία και το Mode λειτουργίας. Ακριβώς από πάνω της υπάρχουν οι ενδείξεις των φλας, της χαμηλής στάθμης μπαταρίας και των φώτων. Επίσης και η ένδειξη “Ready” που ενεργοποιείται με το πλήκτρο στον δεξί σας αντίχειρα και επιτρέπει την εκκίνηση. Τέλος, η οθόνη έχει μπλε φωτισμό το βράδυ.

Λοιπά features

Στα λοιπά χαρακτηριστικά του Portable/1000, έχουμε να αναφέρουμε το keyless entry και την USB θύρα φόρτισης. Η δεύτερη συνδυάζεται ιδανικά με την βάση κινητού που περιλαμβάνεται στην αγορά του σκούτερ. Μπορεί να φαίνεται… αστείο, αλλά πολλά από τα μοντέλα που έχουμε δοκιμάσει δεν έχουν σημείο ικανό να βιδωθεί μια βάση για smartphone. Στο μοντέλο της EMW έρχεται προεγκατεστημένη και έτσι μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε άνετα για πλοήγηση.

Όσον αφορά το keyless entry, επιτυγχάνεται με τη χρήση του τηλεχειριστηρίου συναγερμού. Πρακτικά μπορείτε να ξεκλειδώσετε το σκούτερ με αυτό και να ξεκινήσετε, χωρίς να βάλετε το κλειδί στη “μίζα”. Εξ’ίσου εύκολο και το κλείδωμα, φυσικά. Να τονίζουμε οτι η κόρνα είναι αρκετά ισχυρή, όπως και ο συναγερμός. Κάτι που επίσης δεν πρέπει να θεωρείτε δεδομένο για όλα τα μοντέλα της αγοράς.

Διαθέσιμοι χώροι και μεταφορά φορτίου

Όπως προαναφέραμε, ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ελάχιστος. Για την αποθήκευση αντικειμένων, το Portable/1000 έχει ένα πλαστικό βαλιτσάκι στο εμπρός μέρος. Ξεκλειδώνει με το κλειδί και μπορεί να δεχθεί μικροαντικείμενα. Για παράδειγμα το κινητό, τα κλειδιά, το πορτοφόλι σας κ.λπ. Δυστυχώς δεν χωράει τον φορτιστή του σκούτερ, οπότε θα πρέπει να τον μεταφέρετε με άλλο τρόπο.

Ένας γάτζος βρίσκεται μπροστά στα πόδια σας για να κρεμάσετε κάποια σακούλα ή τσάντα. Επίσης, μια σχετικά μικρή, μεταλλική λαβή βρίσκεται πίσω από την σέλα, για να προσαρμόσετε κάποιο άλλο βαλιτσάκι κ.λπ. Το σκούτερ μπορεί να υποστηρίξει φορτίο 150 Kg, μαζί με τον αναβάτη. Φυσικά, υπάρχουν και πτυσσόμενα, αλουμινένια πατάκια για δεύτερο αναβάτη, αν χρειαστεί.

Συμπέρασμα

Το EMW Portable/1000 είναι ένα entry-level ηλεκτρικό σκούτερ, ικανό να καλύψει τις βασικές ανάγκες μετακίνησής σας, με πολύ μικρό κόστος. Πρακτικά κοστίζει όσο ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό ποδήλατο, αλλά προσφέρει την άνεση και την ασφάλεια ενός σκούτερ. Είναι ιδανικό για αναβάτες βάρους έως 80-90 Kg και για διαδρομές χωρίς πολύ μεγάλες ανηφόρες, ενώ η αυτονομία του θα καλύψει τους περισσότερους, εντός αστικών κέντρων. Σαφώς υπάρχουν προτάσεις που προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση, ισχύ και αυτονομία, ακόμα και μέσα στη γκάμα της EMW (π.χ. το EMW Robo S και το Robo S Maxi), αλλά με το διπλάσιο, τουλάχιστον, κόστος. Το συστήνουμε σε όσους θέλουν να κάνουν “εισαγωγή” στην ηλεκτροκίνηση και να αφήσουν στην άκρη το Ι.Χ. τους για αστικές διαδρομές, αλλά και σε όσους θέλουν να αναβαθμιστούν από το πατίνι ή το ποδήλατό τους, με σχετικά μικρό κόστος!

Μπορείτε να κάνετε δωρεάν test ride του EMW Portable/1000 και να δείτε περισσότερα γι’αυτό στο www.emw.gr

 

EMW Portable 1000 photo gallery

Προηγούμενο άρθροΗ Kosmocar παρουσιάζει το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης στην 85η ΔΕΘ
Επόμενο άρθροΠαίξτε το περιβαλλοντικό QUIZ και κερδίστε ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.