Έχουμε ήδη αναφερθεί εκτενώς πριν λίγους μήνες σε όλες τις αλλαγές που έφερε το νέο νομοσχέδιο για την αστική κινητικότητα και το πως αυτές επηρέασαν τους αναβάτες ηλεκτρικών πατινιών, ηλεκτρικών ποδηλάτων και σκούτερ κάθε είδους (50 και 125cc). Οι αλλαγές είναι σημαντικές και επηρεάζουν εκατομμύρια Έλληνες, οπότε μπορείτε να ενημερωθείτε γι’αυτές στα 3 παραπάνω links. Ωστόσο, υπάρχει και μια νέα κατηγορία που διαμορφώθηκε, για όσους θέλουν ένα σχετικά ισχυρό ηλεκτρικό δίκυκλο (μοτοποδήλατο) για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες, χωρίς δίπλωμα.

Πλέον, χάρη στο νέο νομοσχέδιο, αυτό είναι εφικτό. Μάλιστα, καταργούνται ουσιαστικά τα “ημίμετρα” που είδαμε τα τελευταία χρόνια. Όπως, για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά σκούτερ με πετάλια, που εκμεταλλεύονταν το “παραθυράκι” στον ΚΟΚ. Σημαντικό ήταν και το ζήτημα της ύπαρξης (ή μη) χειρόγκαζου σε αυτά τα μοντέλα. Το είχαμε σχολιάσει σε αρκετές περιπτώσεις και πλέον αυτό διευθετείται.

Τι ισχύει, λοιπόν;

Στο νομοσχέδιο, διαβάζουμε το παρακάτω:

α. Κατηγορία ΑΜ:
Μοτοποδήλατα και ελαφρά τετράκυκλα,
Ειδικά για την οδήγηση των µοτοποδηλάτων µε µέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 χλµ. ανά
ώρα, δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει οτι οποιοσδήποτε άνω των 15 ετών μπορεί να οδηγήσει χωρίς δίπλωμα, ηλεκτρικά δίκυκλα (μοτοποδήλατα) με μέγιστη ταχύτητα 25 Km/h εκ κατασκευής. Ωστόσο, τονίζουμε οτι αυτά ΔΕΝ κατατάσσονται στα απλά ποδήλατα, καθώς εξακολουθούν να έχουν χειρόγκαζο, ενώ δεν διαθέτουν πετάλια και δεν απαιτείται μυϊκή προσπάθεια από τον αναβάτη. Επίσης, τονίζουμε οτι χρειάζονται άδεια, πινακίδες, ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων και είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους (μοτοσυκλέτας, όχι ποδηλατικού).

Το σημαντικό είναι οτι τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας δεν υπόκεινται στον περιορισμό των 250W, όπως ισχύει για τα υποβοηθούμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, για παράδειγμα. Έτσι, μπορούν να διαθέτουν ηλεκτροκινητήρες με peak ισχύ 1000-1500W, αρκετά για άνετη χρήση εντός πόλης.

Τέλος, αυτά τα μοντέλα επιδοτούνται σε ποσοστό 20% μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”. Παρακάτω θα βρείτε τον οδηγό μας για να υπολογίσετε ποια είναι η επιδότηση που δικαιούστε.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Πως να υπολογίσετε την επιδότηση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σκούτερ, ποδήλατο

 

Προηγούμενο άρθροΝέο ηλεκτρικό πατίνι και cargo bike από την BMW
Επόμενο άρθροΠρόγραμμα έμμισθης εκπαίδευσης και απασχόλησης σε τεχνολογίες λιθίου νέας γενιάς από τη SUNLIGHT
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.