Ηλεκτρικό fatbike δεν σας παρουσιάζουμε για πρώτη φορά, αλλά όχι τόσο οικονομικό όσο το House of Wheels RSII-L! Είναι το δεύτερο ηλεκτρικό ποδήλατο της ελληνικής εταιρείας που βλέπετε στις σελίδες μας, μετά το CD-15 e-MTB και έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Το υψηλό value for money καθώς είναι από τα φθηνότερα μοντέλα στην κατηγορία τους. Δοκιμάσαμε το RSII-L σε μεικτές συνθήκες και… πάμε να το δούμε!

House of Wheels RSII-L video review

Πριν συνεχίσουμε το review μας, να σημειώσουμε πως το RSII-L είναι διαθέσιμο σε προσφορά μέχρι τις 7 Ιανουαρίου, στα… €665 (με την επιδότηση στα €450!), από €950 που είναι η κανονική τιμή του και την οποία αναφέρουμε στο video μας. Έρχεται με 1 χρόνο εγγύηση και μπορείτε να το βρείτε στο houseofwheels.gr και να το δείτε από κοντά στο κατάστημα της εταιρείας, στη Γλυφάδα.

Κατασκευή και εργονομία

Το RSII-L, ως fatbike, έχει “βαρύ” σασί για να αντέχει την καταπόνηση. Έτσι, ζυγίζει περίπου 27-28 κιλά, αλλά το θετικό είναι πως είναι αναδιπλούμενο και έτσι οι διαστάσεις του μειώνονται σημαντικά, για να χωρέσει όπου δεν μπορεί ένα μη σπαστό ποδήλατο. Ο μηχανισμός αναδίπλωσης στην κεντρική δοκό είναι εύκολος και γρήγορος στη χρήση αλλά ταυτόχρονα ασφαλής, με πολλές προστατευτικές “δικλείδες”. Η κολώνα του τιμονιού είναι επίσης σπαστή, με έναν απλό και εύχρηστο μηχανισμό.

Το είχαμε στη διάθεσή μας σε μαύρο ματ χρώμα αλλά θα το βρείτε και σε σκούρο πράσινο, το οποίο προσωπικά βρίσκω πιο όμορφο αλλά… περί ορέξεως! Το μέγιστο φορτίο που υποστηρίζει είναι 127 Kg, μαζί με το δικό του βάρος. Για χρήση εντός δρόμου, βέβαια, δεν θα έχει πρόβλημα ακόμα και με έναν βαρύ αναβάτη. Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη καθ’ύψος αλλά και με ένα μοχλό για να “πέφτει” κατά 90 μοίρες, ώστε να αφαιρείτε τη μπαταρία χωρίς να πειράζετε το ύψος της. Τέλος, στο πίσω μέρος υπάρχει και σχάρα για τη μεταφορά φορτίου. Μιλώντας για τη σέλα, είναι παχιά, με σούστες από κάτω, αλλά μετά από 30-40′ αρχίζει να κουράζει.

Ανάρτηση, τροχοί, φρένα

Η απόσβεση των κραδασμών είναι από τα πλεονεκτήματα των fatbikes, χάρη στα χοντρά τους λάστιχα. Στο RSII-L αυτά είναι της CST, με διαστάσεις 20×4.0″, σε πολυάκτινες ζάντες των 20″. Ακόμα και χωρίς την βασική ανάρτηση στο εμπρός πηρούνι (μη ρυθμιζόμενη), λοιπόν, το μοντέλο αυτό “καταπίνει” με ευκολία κάθε λακκούβα, νεροφάγωμα ή οτιδήποτε άλλο βρεθεί στο δρόμο σας. Σε υψηλές ταχύτητες, βέβαια, θέλει λίγη προσοχή καθώς εμφανίζεται το περιβόητο “bouncing”, αν περάσετε πάνω από μεγάλη, εγκάρσια ανωμαλία. Ανάλογα με την πίεση και του αέρα στα λάστιχα, βέβαια. Για χρήση δρόμου δεν προτείνουμε πάνω από 15 psi ενώ για off-road καταστάσεις, τα 10 psi είναι αρκετά.

Από πλευράς πέδησης έχουμε μηχανικά δισκόφρενα των 160mm εμπρός και πίσω. Η αίσθηση στις μανέτες είναι καλή (για την κατηγορία τους) και τα λάστιχα βοηθούν στην πέδηση. Είχαμε λίγο θόρυβο από το πίσω δισκόφρενο μετά τα πρώτα 20 Km αλλά αυτό δεν προβληματίζει από πλευράς αξιοπιστίας.

Ισχύς και αυτονομία

Το House of Wheels RSII-L έχει ένα μοτέρ 250W της RKS, με λειτουργία στα 36V. Ο controller είναι πιθανότατα 13 ή 15A, αν κρίνουμε από την ένδειξη της μέγιστης έντασης ρεύματος που είδαμε στην οθόνη μας. Ως εκ τούτου, δεν περιμέναμε θαύματα. Το ποδήλατο θα σας υποβοηθήσει άνετα μέχρι τα 25 Km/h, ακόμα και σε ήπιες ανηφόρες. Σε μεγαλύτερες κλίσεις, άνω του 5%, το έργο πέφτει στα πόδια σας, αφού τα fat λάστιχα και το βαρύ σασί είναι “too much” για το μοτέρ.

Το σασμάν της Shimano είναι 6τάχυτο με επιλογέα στο δεξί χέρι του ποδηλάτη. Σε συνδυασμό με τον 40T δισκοβραχίονα έχουμε ένα κοντό “βήμα”, το οποίο βοηθά πολύ στις ανηφόρες, αλλά “τελειώνει” κοντά στα 25 Km/h. Με γρήγορη ποδηλάτηση μπορείτε να φτάσετε τα 30 Km/h στην ευθεία αλλά μέχρι εκεί.

Η μπαταρία, όπως προείπαμε, είναι 36V και αφαιρούμενη, τοποθετημένη σε όρθια θέση, κάτω από τη σέλα. Έχει χωρητικότητα 10Ah και είναι σχετικά ελαφριά, ενώ διαθέτει και χερούλι για εύκολη αφαίρεση και μεταφορά. Στο πλάι της θα βρείτε την θύρα φόρτισης και την κλειδαριά της. Στην 1η θέση ξεκλειδώνει για να αφαιρεθεί, στην 2η κλειδώνει και στην 3η (Ignition) παρέχει ενέργεια στο ποδήλατο. Μόνο τότε μπορείτε να το ενεργοποιήσετε από την οθόνη και το κλειδί πρέπει να παραμείνει στη μπαταρία. Ο φορτιστής των 2A την επαναφορτίζει σε 5 ώρες.

Όσο για την αυτονομία, είναι λίγο κάτω από τα 20 Km, στο μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης, σε μικτές συνθήκες. Στην καλύτερη περίπτωση, σε flat διαδρομή με ελαφρύ αναβάτη και μικρό επίπεδο υποβοήθησης, μπορείτε να πετύχετε και 40+ Km.

Χειριστήρια, οθόνη, φώτα

Στην αριστερή μεριά του τιμονιού βρίσκουμε την οθόνη και ένα πλήκτρο για την κόρνα. Η κόρνα είναι “ποδηλατική”, σαφώς προτιμότερη από ένα κουδουνάκι, αλλά διακριτική και δεν ακούγεται εύκολα μέσα στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου με κλειστά παράθυρα. Η οθόνη είναι ευκρινής μέρα και νύχτα και έχει 4 πλήκτρα. Το δεξί αφορά τα φώτα εμπρός και πίσω, ενώ τα πάνω και κάτω αυξομειώνουν την υποβοήθηση. Το αριστερό πλήκτρο είναι το ON/OFF, όμως αλλάζει και τις ενδείξεις οδόμετρου κ.λπ. Το πάνω πλήκτρο, επιπλέον, αλλάζει τις ενδείξεις μέγιστης/μέσης ταχύτητας κ.λπ. Κρατώντας πατημένα το πάνω και το κάτω ταυτόχρονα, ενεργοποιείται και το μενού με αρκετές ρυθμίσεις για το ποδήλατο.

Όσον αφορά τα φώτα, στο εμπρός μέρος έχουμε ένα απλό, σχετικά αδύναμο projector, με ψυχρό φως. Περισσότερο χρησιμεύει για να σας βλέπουν οι απέναντι το βράδυ, ή να βλέπετε στο σκοτάδι, στο γκαράζ ή όπου αλλού βρίσκεστε. Αν κυκλοφορείτε σε σκοτεινούς δρόμους συχνά, σίγουρα θα χρειαστείτε κάτι ισχυρότερο. Το πίσω φως, όμως, είναι πολύ καλύτερο και διακριτό από μεγάλη απόσταση, όντας αρκετά ισχυρό.

Συμπέρασμα

Το House of Wheels RSII-L είναι ένα entry-level ηλεκτρικό fatbike αλλά με καλό σασί και περιφερειακά. Δεν απευθύνεται σε πολύ απαιτητικούς χρήστες αλλά μπορεί άνετα να σας καλύψει για ήπιες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης, ενώ το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η πολύ χαμηλή τιμή του. Αν θέλετε ένα πολύ προσιτό e-fatbike, με βασικές δυνατότητες αλλά αξιόπιστο στη χρήση, τότε μάλλον το βρήκατε! Στα €450 με την επίδοτηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά μέχρι τις 7/1/2022 και στα €645 με την επίδοτηση υπό κανονικές συνθήκες, είναι μια εξαιρετικά οικονομική λύση ως το πρώτο σας fatbike! Δείτε το στο houseofwheels.gr!

House of Wheels RSII-L photo gallery

Προηγούμενο άρθροΣτην κυκλοφορία τα πρώτα 5 χλμ του “Θέρμη-Γαλάτιστα”
Επόμενο άρθρο3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης για το COSMOTE Insurance
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.