Είναι γεγονός οτι η entry-level αγορά ηλεκτρικών πατινιών έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Από τα basic μοντέλα των €300-500, οι περισσότεροι χρήστες που θέλουν ένα μέσο καθημερινής μετακίνησης σταδιακά αυξάνουν τις απαιτήσεις αλλά και το budget τους, αναζητώντας λίγη περισσότερη ισχύ, μεγαλύτερη άνεση και άλλα χαρακτηριστικά. Έτσι, τα πατίνια των €600-1000 έρχονται στο προσκήνιο και ο ανταγωνισμός εντείνεται. Το Inmotion S1F που μόλις ήρθε στην ελληνική αγορά, μπαίνει πολύ δυνατά στην κατηγορία αυτή και υπόσχεται όλα όσα περιμέναμε εδώ και χρόνια από ένα πατίνι του είδους του… πάμε να το δούμε!
Πριν συνεχίσουμε, σημειώνουμε οτι τα πατίνια της Inmotion έρχονται απίσημα στην Ελλάδα από την Ecodrome. Την ξέρετε χάρη στο πολύ δημοφιλές brand Dualtron, τα Speedway και Futecher πατίνια αλλά και τις μοτοσυκλέτες Tromox. Το Inmotion S1F έρχεται με δύο χρόνια εγγύηση και τιμή €999 σε προσφορά, για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Κατασκευή και εμφάνιση
Το Inmotion S1F, εμφανισιακά, είναι ένα “minimal” πατίνι και μας θυμίζει πολλά μοντέλα της entry-level κατηγορίας. Δεν έχει “κραυγαλέο” σχεδιασμό, είναι διακριτικό και μόνο μια πιο προσεκτική ματιά θα αποκαλύψει κάποια από τα πλεονεκτήματά του. Οι διαστάσεις του είναι σχετικά μικρές, σε σύγκριση με πατίνια-“θηρία” που βλέπουμε στα €1.000-1.500, αλλά σίγουρα δεν είναι από τα πλέον compact μοντέλα της αγοράς. Με μήκος 126,4cm, πλάτος 52cm (τιμόνι) και ύψος 122cm (54,1cm αναδιπλωμένο), αξίζει να… μετρήσετε τους χώρους σας για να βεβαιωθείτε οτι χωράει όπου θέλετε. Το καλό είναι οτι μπορεί να εξυπηρετήσει και ψηλότερους αναβάτες, με απόσταση deck-τιμονιού στα 108cm. Το ground clearance είναι “τίμιο”, στα 10cm, ενώ το ύψος του deck από το έδαφος είναι 18cm.
Μιλώντας για το deck, έχει αντιολισθητική, λαστιχένια επένδυση και 65cm μήκος με 18cm πλάτος. Είναι ένα μέτριων διαστάσεων deck, λοιπόν, και θα καλύψει τους περισσότερους χρήστες. Να πούμε οτι το Inmotion S1F μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες έως 140 Kg επίσημα. Ένα από τα μεγάλα του πλεονεκτήματα είναι και η στεγανότητα, καθώς έχει IP55 πιστοποίηση απέναντι σε νερό και σκόνη, από τα ελάχιστα πατίνια της αγοράς με ένα τέτοιο χαρακτηριστικό. Τέλος, το βάρος του είναι 24,7 Kg, σύμφωνα με τη δική μας μέτρηση. Παρ’ότι στη “μικρή” κατηγορία, λοιπόν, πρέπει να λάβετε υπ΄όψιν το βάρος, αν πρόκειται να το σηκώνετε συχνά.
Τροχοί και μηχανισμός αναδίπλωσης
Το S1F έχει τροχούς 10″ με tubeless ελαστικά 10×2,5″-6,5. Το πατίνι της δοκιμής μας είχε διαφορετικής χάραξης ελαστικά, μικρότερου φάρδους, οπότε δεν έχουμε άποψη για την πρόσφυσή τους, αλλά από μια μικρή βόλτα που κάναμε, μας άφησαν καλές εντυπώσεις. Τα “10άρια” είναι το minimum που θα πρέπει να αναζητάτε, πλέον, αν θέλετε ασφάλεια απέναντι σε μεγάλες λακκούβες που ίσως πετύχετε στις διαδρομές σας.
Ο μηχανισμός αναδίπλωσης είναι εύχρηστος και δείχνει ανθεκτικός. Το “άνοιξε-κλείσε” μπορεί να γίνει ακόμα και με το ένα χέρι, αν χρειαστεί, ενώ μετά από 100 Km βαριάς χρήσης δεν παρατηρήσαμε κάτι ανησυχητικό στον μηχανισμό. Ένα πλαστικό γαντζάκι στην κολώνα του τιμονιού “πιάνει” στο αντίστοιχο σημείο, στο πίσω μέρος του deck, για εύκολη μεταφορά του πατινιού. Να σημειωθεί οτι το σημείο που “σπάει” η κολώνα είναι αρκετά ψηλά, αλλά δεν γινόταν διαφορετικά, καθώς ήδη η κολώνα είναι πολύ ψηλή.
Ανάρτηση και συμπεριφορά
Το μεγάλο πλεονέκτημα του Inmotion S1F στην κατηγορία του, είναι η διπλή ανάρτηση. Στο εμπρός μέρος έχουμε ένα basic, τηλεσκοπικό πηρούνι, με ρύθμιση προφόρτισης. Είναι από τις πιο απλές λύσεις της αγοράς, αλλά ακόμα και μεταξύ τέτοιων πηρουνιών, υπάρχουν διαφορές στην ποιότητα και την απόδοση. Με χαρά μας, λοιπόν, διαπιστώσαμε οτι είναι από τα “καλά” του είδους του, λειτουργεί σωστά και ομαλά, δεν τερματίζει εύκολα και βοηθά στην απόσβεση κραδασμών χωρίς να διαταράσσει τη συμπεριφορά του πατινιού.
Στο πίσω μέρος, εκεί που τελειώνει το deck, ξεκινά το ξεχωριστό τμήμα που φέρει τον πίσω τροχό. Γυρνώντας το πατίνι ανάποδα διακρίνονται ο σύνδεσμος και τα δύο, μικρά, κόκκινα ελατήρια που αναλαμβάνουν την απόσβεση. Και στην περίπτωση αυτή είναι μια καλή μέθοδος απόσβεσης, το σύστημα είναι στιβαρό και βοηθάει αρκετά στο να μην κουράζεστε σε κακό οδόστρωμα, σε σχέση με ένα απλό πατίνι χωρίς ανάρτηση.
Από πλευράς συμπεριφοράς, λοιπόν, το S1F είναι ένα ευέλικτο πατίνι με μια καλή, basic ανάρτηση εμπρός πίσω. Εξαιρώντας το ελαφρύ τιμόνι δεν μας άφησε κάποιο παράπονο με τη συμπεριφορά του και σίγουρα, για κάποιον που κάνει πάνω από 2-3 Km σε καθημερινή βάση, θα το προτείναμε έναντι οποιουδήποτε πατινιού χωρίς ανάρτηση, τουλάχιστον εμπρός.
Ισχύς και επιδόσεις
Τα 250W είναι πλέον λίγα για πολλούς χρήστες, καθώς οι απαιτήσεις μας αυξάνονται. Έτσι, το Inmotion S1F αποδίδει 500W nominal ισχύος και 1.000W peak στον πίσω τροχό, ώστε να διατηρεί την ταχύτητά του ακόμα και σε ανηφορικές κλίσεις. Η επιτάχυνσή του είναι ικανοποιητικότατη στο S mode, μέχρι την τελική των 25 Km/h. Σε κλίσεις 5-8% μπορεί άνετα να κρατήσει αυτή την ταχύτητα, πάντα με αναβάτη 75-80 Kg και μπαταρία άνω του 50%. Εν τέλει μπορεί να ανέβει σε κλίσεις μέχρι και 10-15%, αλλά όχι πάνω από αυτό το ποσοστό. Κατά τη δοκιμή “νιώσαμε” οτι το μοτέρ μπορεί να τα καταφέρει, αλλά η εταιρεία έχει μειώσει την απόδοση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, για να προστατεύσει μοτέρ και controller, ίσως. Κρατήστε ως θετικό το οτι μπορείτε να ανεβαίνετε με 25 Km/h άνετα στις περισσότερες ανηφόρες, πλην ακραίων καταστάσεων.
Υπάρχουν τρία modes λειτουργίας, τα Eco, Dynamic και Sport. Στο πρώτο η τελική φτάνει τα 15 Km/h και η ισχύς είναι περιορισμένη. Στο δεύτερο και στο τρίτο η τελική φτάνει τα 25 Km/h, αλλά η πλήρης ισχύς αποδίδεται μόνο στο Sport. Κάτι πολύ σημαντικό αφορά το “speed clamp” που θα βρείτε μέσα στο app της Inmotion. Μπορείτε μέσω αυτού να αφαιρέσετε τον περιορισμό ταχύτητας, για χρήση σε πίστα ή γενικότερα εκτός δημόσιων δρόμων. Στην περίπτωση αυτή, η τελική ταχύτητα πλησιάζει τα 40 Km/h (GPS) και είναι σαφώς υψηλότερη από την τυπική των 25 Km/h. Θυμίζουμε οτι ταχύτητες άνω των 25 Km/h είναι παράνομες σε δημόσιο δρόμο, φυσικά.
Αυτονομία και φόρτιση
Το Inmotion S1F έχει μια αρκετά μεγάλη μπαταρία για την κατηγορία του και την τιμή του. Με τάση 54V (!) και 12,5Ah “εντός της”, η μπαταρία έχει χωρητικότητα 675 KWh. Αυξάνει ελαφρώς το βάρος του πατινιού, βέβαια, αλλά ανταμοίβει με μεγάλη αυτονομία. Στο Eco mode μπορείτε να καλύψετε ακόμα και 90+ Km με μια φόρτιση. Στο D mode θα καλύψετε περίπου 55+ Km με μια φόρτιση ενώ στο ακραίο σενάριο, με S mode, χωρίς περιοριστή και διαρκώς “τέρμα”, σε διαδρομή με ανηφόρες και και κατηφόρες, θα καλύψετε έως 35+ Km με μια φόρτιση. Η επίδοση είναι εξαιρετική για ένα πατίνι τέτοιας κατηγορίας, όπου συχνά γίνονται “εκπτώσεις” στην μπαταρία για να κρατηθεί χαμηλά η τιμή.
Το S1F έχει δύο υποδοχές φόρτισης με ιδιαίτερη, 3-pin διαμόρφωση. Αυτές καλύπτονται από λαστιχένια καπάκια για στεγανότητα. Με χρήση του ενός φορτιστή (1,8A), μια πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 7 ώρες. Το καλό είναι οτι μπορείτε να αγοράσετε και έναν δεύτερο, ίδιο φορτιστή, έναντι €80. Έτσι, αν συνδέσετε ταυτόχρονα και τους δύο φορτιστές, η φόρτιση ολοκληρώνεται σε 3,5 ώρες. Ο φορτιστής αποδίδει peak 115W και μια πλήρης φόρτιση απαιτεί 0,8 KWh ενέργειας.
Φρένα
Από πλευράς πέδησης, έχουμε μόνο ένα ταμπούρο στον εμπρός τροχό και το e-brake στον πίσω. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται, στον πίσω τροχό, όπως προείπαμε, όπου δεν υπάρχει άλλο φρένο. Για ταχύτητες έως 25 Km/h το σύστημα πέδησης είναι επαρκέστατο. Από εκεί και πάνω, όμως, η απόσταση ακινητοποίησης μεγάλωνει αισθητά και χρειάζεται επιμονή, υπομονή και επιφυλακτική οδήγηση, ειδικά πάνω από τα 35 Km/h.
Αξίζει να σημειωθεί το “downhill assistance” χαρακτηριστικό που μπορείτε να ενεργοποιήσετε μέσω του app. Το Inmotion S1F δεν έχει το κλασικό KERS, την μόνιμη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνσή του. Αφήνοντας το γκάζι απλώς “ρολλάρει”, μέχρι να πιέσετε το φρένο. Ωστόσο, με το downhill assistance, το πατίνι αναγνωρίζει το πότε βρίσκεστε σε μια πολύ έντονη κατηφόρα και εφαρμόζει ισχύρο e-braking. Έτσι, μπορείτε να κατεβείτε μια κατηφόρα ακόμα και 10-15% κλίσης με ελάχιστη ή καθόλου χρήση του φυσικού φρένου!
Φώτα, οθόνη, app
Τα φώτα του Inmotion S1F είναι ικανοποιητικότατα και κρύβουν μια… έκπληξη! Το εμπρός φως αποτελείται από 2 λευκά LEDs μέσα στο εμπρός housing που στεγάζει και την οθόνη. Τα φώτα είναι ισχυρά και με καλή δέσμη, αν και όχι ιδιαίτερα μακρινή, όμως μας ικανοποίησαν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το πίσω, κόκκινo LED είναι… μια χαρά, ανάβει πιο έντονα όταν πιέζετε φρένο και γενικά είναι ικανοποιητικό.
Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί ο ambient, μπλε φωτισμός από τις δύο LED ταινίες, κάτω από το deck. Ο δρόμος φωτίζεται μπλε κάτω από το πατίνι, δημιουργώντας ένα ωραίο εφέ το βράδυ. Τα ίδια LEDs μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα ιδιαίτερο “φλας”, ανάβοσβήνοντας κόκκινα. Αν ενεργοποιήσετε τη σχετική λειτουργία μέσα από το app, τότε ελάχιστη κλίση του πατινιού αριστερά ή δεξιά ενεργοποιεί το αντίστοιχο “φλας”. Το βράδυ είναι ορατό, ειδικά το βράδυ, αν και τη μέρα πρακτικά δεν διακρίνεται. Ωστόσο, είναι πολύ “ευαίσθητο” στην κλίση του πατινιού, άρα ανάβει με την παραμικρή αλλαγή πορεία σας, οπότε δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο ως πραγματικό φλας.
Η οθόνη είναι μικρή αλλά ευανάγνωστη, προσφέροντας την απαραίτητη, βασική πληροφόρηση. Το πλήκτρο λειτουργεί με τον κλασικό τρόπο. Ένα πάτημα ανάβει ή σβήνει τα φώτα, διπλό πάτημα αλλάζει mode.
Τέλος, το app της Inmotion για Android και iOS είναι όμορφο, χρηστικό και παρέχει ορισμένες χρήσιμες ρυθμίσεις και ενδείξεις. Μπορείτε να το δείτε σε “δράση” μέσα στο video μας.
Συμπέρασμα
Το Inmotion S1F είναι, σε μεγάλο βαθμό, το πατίνι που περιμέναμε εδώ και χρόνια στη “μικρή” κατηγορία. Με αξιοπρεπή ισχύ, minimal σχεδιασμό, ανάρτηση εμπρός-πίσω, στεγανότητα και μεγάλη αυτονομία, η τιμή των €999 κρίνεται καλή και του προσφέρει ένα ικανοποιητικό value for money, ειδικά αν αναλογιστούμε οτι η Inmotion είναι από τα γνωστά brands της αγοράς και προσφέρει καλή ποιότητα κατασκευής. Συστήνεται για βασική και λίγο πιο απαιτητική χρήση!
Inmotion S1F photo gallery