Η αγορά των high-end ηλεκτρικών πατινιών κερδίζει όλο και περισσότερους αναβάτες που επιζητούν υψηλή ισχύ, μεγάλη αυτονομία και premium κατασκευή. Η Nami Electric είναι μια νέα εταιρεία που δημιουργήθηκε από έμπειρους ανθρώπους της αγοράς και αποφάσισε να ξεκινήσει από τα… ψηλά προς τα χαμηλά, με το Nami Burn-E (γνωστό στο εξωτερικό και ως Nami Viper), με ισχύ 8.400W και high-tech χαρακτηριστικά και εξαρτήματα. Το είχαμε στα χέρια μας για πολυήμερη δοκιμή, το χρησιμοποιήσαμε σε δρόμο αλλά και εντός πίστας και ιδού οι εντυπώσεις μας!

Το Nami Burn-E εισάγεται επίσημα στην Ελλάδα από τη Dualtron Greece και θα το βρείτε στο Dualtron.gr.

Nami Burn-E video:

Κατασκευή, αναδίπλωση και εργονομία

Από την πρώτη στιγμή, το Burn-E καθιστά σαφές ότι δεν φτιάχτηκε για… το instagram. Total black βαφή με ματ φινίρισμα, “γυμνό” αλουμίνιο χωρίς πολλά πλαστικά και “άγριο” look. Οι κολλήσεις σε ορισμένα σημεία του πλαισίου δείχνουν “χοντροκομμένες” αλλά, αλλά προσωπικά με ενδιαφέρει περισσότερο η αντοχή και η στιβαρότητα, παρά η εμφάνιση. Στα πλαϊνά του deck έχουμε μια μεταλλική κατασκευή που μοιάζει με “εξωσκελετό” και βοηθά στην ακαμψία. Πίσω έχουμε ένα 2-piece πλαστικό φτερό με μεταλλικό στήριγμα. Στο εμπρός μέρος έχουμε ένα μικρότερο, “μονό” φτερό, πολύ διακριτικό. Το πλαίσιο ανασηκώνεται προς το πίσω μέρος και δημιουργεί μια λαβή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να σηκώσετε πιο εύκολα το πατίνι, κάτι που θα εκτιμήσετε καθώς ζυγίζει 47 Kg!

Nami Burn-E

Διακρίνονται εύκολα οι αναρτήσεις και τα ειδικά σχεδιασμένα ψαλίδια εμπρός και πίσω, με κόκκινα ρυθμιστικά για το rebound. Η κολώνα του τιμονιού δείχνει λεπτή και ευαίσθητη, ωστόσο αυτό είναι μια λανθασμένη εντύπωση καθώς είναι κατασκευασμένη από carbon, ανθεκτική και ελαφριά, έχοντας ακριβώς όσο “flex” χρειάζεται για να απορροφά τη μεταφορά βάρους του αναβάτη, αλλά χωρίς να “χάνει” σε αίσθηση. Το σημαντικότερο εδώ είναι ο μηχανισμός αναδίπλωσης. Είναι από ανοξείδωτο ατσάλι 304 και ένας χοντρός λαιμός βιδώνει πάνω στο σασί. Είναι ένας μηχανισμός που μας έδειξε πολύ μεγάλη αντοχή αλλά επιτρέπει και την αναδίπλωση σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, ακόμα και με το ένα χέρι.

Οι διαστάσεις του Nami Burn-E είναι 1346mm x 620mm x 1446mm (640mm διπλωμένο). Είναι ένα μεγάλο πατίνι, κάτι που δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό από τις φωτογραφίες. Η απόστασή του από το έδαφος είναι 150mm (μέχρι το stand), οπότε δύσκολα θα “βρείτε”. Ο αναβάτης πατά πάνω σε ένα πολύ πλατύ deck, σε ύψος 292mm από το έδαφος. Τέλος, το τιμόνι απέχει 109cm από το deck, ιδανικό για αναβάτες ύψους 1,75-1,90m.

Αναρτήσεις, ελαστικά, φρένα

Σε ένα τόσο ισχυρό πατίνι, το πλαίσιο και η ανάρτηση πρέπει να είναι υψηλού επιπέδου. Από πλευράς αντοχής, όπως προείπαμε, το Burn-E δείχνει πολύ καλό, δεν τρίζει, δεν αποκτά εύκολα τζόγους και μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες μεγάλους βάρους. Περνώντας στις αναρτήσεις, που είναι “το Α και το Ω”, έχουμε αμορτισέρ λαδιού της KKE με μονό ελατήριο, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι 165mm και υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης τόσο του rebound, μέσω των ρυθμιστικών βιδών, όσο και της προφόρτισης, που είναι πολύ σημαντική.

Σε αυτό βοηθούν, φυσικά, και τα tubeless ελαστικά στους τροχούς των 11″, με διαστάσεις 90/65-6,5. Ιδανική πίεση κοντά στα 35-37 psi καθώς από τα 40 και πάνω, οι κραδασμοί αυξάνονται. Από πλευράς πρόσφυσης μας ικανοποίησαν απόλυτα, αν και δεν είχαμε την ευκαιρία να τα δοκιμάσουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα. Σημειώνουμε πως καθώς το προφίλ τους δεν είναι οβάλ, το contact patch μειώνεται πάνω από ορισμένη γωνία κλίσης, οπότε μην πλαγιάζετε πολύ…

Τα φρένα είναι υδραυλικά της Nutt με δίσκους 165mm εμπρός και πίσω. Η αίσθηση στις μανέτες είναι εξαιρετική, το φρενάρισμα γίνεται πανεύκολα με ένα δάχτυλο και οι δαγκάνες έχουν σχεδιασμό ψύκτρας για μεγαλύτερη αντοχή σε παρατεταμένη πίεση. Ιδιαίτερα χρήσιμο σε μεγάλες, κατηφορικές διαδρομές (π.χ. από την κορυφή του Υμηττού, όπου βρέθηκα για το video shooting).

Οδική συμπεριφορά

Η ανάρτηση είναι πολύ άνετη και “καταπίνει” τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με ευκολία. Ωστόσο, υπό πίεση (π.χ. εντός πίστας), αποδείχθηκε μαλακή, ακόμα και στη σκληρότερη ρύθμιση. Παρά το σχετικά μικρό βάρος μου (75 Kg), στα ισχυρά modes, το Burn-E “καθόταν” πίσω. Με πιο βαρύ αναβάτη το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο και σίγουρα όχι επιθυμητό. Όσοι, λοιπόν, σκοπεύετε να χρησιμοποιείτε το Burn-E στο όριο, μάλλον θα χρειαστείτε σκληρότερα ελατήρια, τα οποία είναι σχετικά φθηνά. Θα βοηθήσουν πολύ με το dive και το squat αν και οι λακκούβες θα γίνουν κάπως πιο δυσάρεστες. Εναλλακτικά μπορείτε να δώσετε λίγη προφόρτιση και να έχετε το rebound στο “hard.

Nami Burn-E

Όσον αφορά τη σταθερότητά, το ψηλό deck και το σχετικά μικρό τιμόνι με την ελαφριά κολώνα, έδειξαν τα υπέρ και τα κατά τους. Σε χαμηλές ταχύτητες το Burn-E είναι ευέλικτο, αλλάζει πορεία εύκολα και δεν κουράζει καθόλου. ΅Εντός πίστας το δοκιμάσαμε σε υψηλές ταχύτητες και αυτό άλλαξε. Από τα 50 Km/h και πάνω έκανε την εμφάνισή του ένα wobble στο εμπρός μέρος, κυρίως στο “άσε” του γκαζιού. Ήταν ένα φαινόμενο επαναλαμβανόμενο σε συγκεκριμένα σημεία, οπότε οφείλουμε να το αναφέρουμε.

Δεδομένου του οτι το Burn-E μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως και 100 Km/h (προσωπικά το έφτασα μέχρι τα 87 Km/h), σίγουρα χρήζει βελτίωσης στο εμπρός μέρος για τέτοιες περιπτώσεις. Η εταιρεία ήδη ετοιμάζει ένα stabilizer. Θα είναι, φυσικά, διαθέσιμο από την ελληνική αντιπροσωπεία, οπότε περιμένουμε να το δοκιμάσουμε. Κάτι άλλο που βοηθάει είναι η ρύθμιση της ανάρτησης στο hard, ίσως και ένα πιο φαρδύ τιμόνι.

Κινητήρας και επιδόσεις

Αναμφίβολα το μεγάλο “όπλο” του Nami Burn-E είναι οι επιδόσεις του. Δύο ηλεκτροκινητήρες των 1.500W (4.200W peak) έκαστος, βρίσκονται στους τροχούς. Καθένας έχει τον δικό του controller των 50Α, τύπου sine-wave. Αυτό σημαίνει πολύ μικρότερο παραγόμενο θόρυβο, κάτι που διαπιστώσαμε στην πράξη. Το πατίνι είναι αθόρυβο σε σχέση με αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας του, με συμβατικούς controllers. Επιπλέον, οι controllers είναι αδιάβροχοι με βάση το IP65 πρότυπο. Σημαντικό, καθώς πρακτικά είναι ορατοί κάτω από το deck, στο εμπρός μέρος του και εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες. Γενικά, όμως, η βροχή δεν πρέπει να σας φοβίζει, καθώς όλα τα ηλεκτρονικά του Burn-E είναι αδιάβροχα με βάση τα IP55 και IP65 πρότυπα. Ακόμα και η κόρνα (επίσης εκτεθειμένη στο κάτω μέρος)!

Τα 8.400W (peak) εκτοξεύουν το Burn-E σε υψηλές ταχύτητες μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Ακόμα και στην μεγαλύτερη ανηφόρα που μπορέσαμε να βρούμε, εκκινώντας από στάση, τα 30 Km/h ήρθαν με ευκολία. Αν μη τι άλλο, η δύναμη είναι το μόνο που δεν θα σας λείψει με το πατίνι της Nami. Επίσης, να σημειώσουμε την ύπαρξη Turbo mode, το οποίο για λίγα δευτερόλεπτα αυξάνει την ένταση του ρεύματος στα 60Α, αν νιώσετε οτι χρειάζεστε λίγη παραπάνω ισχύ.

Το μειονέκτημα των sine-wave controllers είναι μια μικρή υστέρηση στην απόκρισή τους. Είναι σχεδόν ανεπαίσθητη στα 3 μεγαλύτερα από τα 5 modes, αλλά σαφώς πιο αισθητή στα 2 μικρότερα. Το ίδιο ισχύει και για το e-brake, αντίστοιχα, καθώς υπάρχει lag μεταξύ της έλξης της μανέτας και της ενεργοποίησής του. Αυτά θέλουν εξοικείωση από τον αναβάτη και διορθώνονται σε ένα βαθμό μέσω των πολλών ρυθμίσεων του menu. Θα αναφερθούμε στη συνέχεια σε αυτό.

Αυτονομία

Το Burn-E διαθέτει μια μπαταρία 72V και 35Ah, με τα κορυφαία στοιχεία της Panasonic. Είναι αρκετά μεγάλη, λοιπόν, από κάθε άποψη. Προσφέρει αυτονομία έως 150 Km σύμφωνα με την εταιρεία, με αναβάτη 70 Kg και ταχύτητα 30 Km/h. Σε δοκιμές μας πλησιάσαμε πολύ αυτό το νούμερο, όντως. Σε συνθήκες απαιτητικής χρήσης, βέβαια, η αυτονομία μειώνεται αισθητά. Ρεαλιστικά, εντός πόλης με ανηφόρες/κατηφόρες, θα πετύχετε περίπου 80-100 Km αυτονομίας. Σε “βαριά” χρήση εντός πίστας με τα δυνατά modes, αναμείνατε περί τα 60-70 Km.

Μια τόσο μεγάλη μπαταρία χρειάζεται και ταχεία φόρτιση. Για το λόγο αυτό, μαζί με το Burn-E παίρνετε και δύο φορτιστές των 2,8A έκαστος. Συνδέονται στις δύο θύρες φόρτισης που βρίσκονται μπροστά από το deck. Είδαμε περίπου 450W κατανάλωσης (peak) στον μετρητή μας, ενώ η φόρτιση (10-100%) χρειάστηκε περίπου 6 ώρες. Το καλό είναι πως οι φορτιστές δεν ζεσταίνονται πολύ, δεν χρειάζονται ενεργό σύστημα ψύξης και έχουν σχετικά μικρό όγκο και βάρος, έκαστος.

Αντίστοιχο είναι και το κόστος πλήρους φόρτισης, όπως αναφέρεται στον σχετικό μας Πίνακα Κόστους Χρήσης πατινιών. Έτσι, έχουμε ένα κόστος ρεύματος ανά 100 Km που κυμαίνεται κοντά στα 60 cents, σε ρεαλιστικές συνθήκες, με αναβάτη 75 Kg.

Κόρνα και φωτισμός

Ο φωτισμός του Burn-E περιλαμβάνει 2 LED stripes στα πλαϊνά και ένα ισχυρό, διπλό φως στο εμπρός μέρος. Ξεκινώντας από το δεύτερο, είναι τοποθετημένο ψηλά στην κολώνα του τιμονιού. Είναι αδιάβροχο και αποδίδει 2000 lumens, ενώ έχει μόνο μια “σκάλα”. Δημιουργεί μια ικανοποιητική δέσμη μπροστά από το πατίνι και παρέχει λευκό προς ψυχρό φως, το οποίο μας κάλυψε ακόμα και το βράδυ, σε σκοτεινούς δρόμους.

Οι ταινίες LED βρίσκονται στις δύο πλευρές του deck, “κρυμμένες” μέσα από το μεταλλικό “πλέγμα” του σασί. Διατρέχουν το deck, ενώ επεκτείνονται ελαφρώς και στο πίσω μέρος, ώστε να είναι ορατά από τους οδηγούς που ακολουθούν. Στο μεγαλύτερο μέρος τους έχουν λευκά και κίτρινα LEDs, ενώ πίσω έχουν κόκκινα. Ο λόγος είναι απλώς. Όταν ανάψετε το εμπρός φως, αυτόματα ανάβουν τα λευκά LEDs στο πλάι και τα κόκκινα πίσω. Ο φωτισμός είναι σταθερός και όχι παλλόμενος, ενώ είναι αρκετά ισχυρός. Πατώντας το φρένο τα πίσω, κόκκινα LEDs ανάβουν πιο έντονα. Ανάβοντας το αριστερό ή το δεξί φλας, έχουμε ένα ωραίο animation των κίτρινων LEDs στα πλάγια.

Δυστυχώς, τα κίτρινα LEDs δεν επεκτείνονται και στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα να είναι ορατά μόνο από το πλάι, κάτι που σημαίνει οτι θα χρειαστείτε ένα ξεχωριστό φλας για τους πίσω, αν το θέλετε. Ο φωτισμός “χτυπά” και στο έδαφος, δημιουργώντας ένα ατμοσφαιρικό εφέ το βράδυ, όπου κι αν βρίσκεστε.

Όσο για την κόρνα, είναι μοτοσυκλέτας, αδιάβροχη και πραγματικά ισχυρή, ώστε να γίνεστε αντιληπτοί πολύ γρήγορα από τους υπόλοιπους οδηγούς και πεζούς, αν χρειαστεί να την χρησιμοποιήσετε.

Χειριστήρια και οθόνη

Ένα από τα “δυνατά” χαρακτηριστικά του Nami Burn-E είναι η LCD οθόνη του. Βρίσκεται στο κέντρο και η γωνία της ρυθμίζεται. Είναι έγχρωμη και μεγάλη, ευκρινής το βράδυ, αλλά την ημέρα αντανακλά έντονα το φως, με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται εύκολα. Στο αριστερό (ή στο δεξί) χέρι υπάρχει ένα χειριστήριο 4 πλήκτρων. Μέσω αυτού επιλέγετε τα driving modes αλλά και το τι πληροφορίες θα προβάλλει η οθόνη. Μπορείτε να δείτε την ταχύτητα, την μέση ταχύτητα, το trip και το total trip, την τάση της μπαταρίας, την υπολειπόμενη αυτονομία, (αν και δεν είναι ιδιαίτερα χρηστική ένδειξη) κ.λπ. Επιπλέον, μπορείτε να δείτε την θερμοκρασία του κάθε κοντρόλερ ξεχωριστά! Τέλος, μπορείτε να δείτε ακόμα και τα μέγιστα G επιτάχυνσης και επιβράδυνσης που πετύχατε (αλλά όχι τα πλευρικά).

Nami Burn-E

Υπάρχουν δύο ανεξάρτητες ενδείξεις οπότε μπορείτε να βλέπετε 2 από τα παραπάνω ταυτόχρονα. Επίσης, υπάρχουν σταθερές ενδείξεις για το ποσοστό της ισχύος ανά πάσα στιγμή, και για τα δύο μοτέρ! Ένδειξη για το φως, για το cruise control, για το Turbo mode, για το φρένο, την αυξημένη θερμοκρασία κ.λπ.

Μέσω των πλήκτρων + και – αλλάζετε mode ισχύος. Κρατώντας πατημένο για λίγο το -, εν κινήσει, ενεργοποιείτε το Cruise Control. Κρατώντας πατημένο το + ενεργοποιείτε το Turbo mode. Τα άλλα δύο πλήκτρα είναι το ON/OFF και το Mode.

Μια μικρή αναφορά στο thumb throttle. Βρίσκεται στα δεξιά και είναι “οριζόντιου” τύπου. Προσωπικά με δυσκόλεψε στο να το χρησιμοποιώ ενώ έχω σε ετοιμότητα το δεξί φρένο και θα προτιμούσα ένα throttle-σκανδάλη, αν και αυτό έγκειται στην προτίμηση του αναβάτη.

Modes και menu

Μια ολόκληρη ενότητα χρειάζεται το menu του Nami Burn-E καθώς είναι το πιο παραμετροποιήσιμο πατίνι που έχουμε δει! Για να δείτε το πως θα πλογηθείτε στο menu, δείτε το video μας και διαβάστε το (αγγλικό) user manual. Εκτός από τις κλασικές ρυθμίσεις που βρίσκουμε σε κάθε πατίνι, το Burn-E προσφέρει πλήρη ρύθμιση και των 5 modes. Έτσι, σε κάθε ένα από τα 5 modes μπορείτε να ρυθμίσετε τα παρακάτω:

  • Αρχική ισχύς πίσω μοτέρ (1-5)
  • Αρχική ισχύς εμπρός μοτέρ (1-5)
  • Μέγιστη ισχύς πίσω μοτέρ (10-100%)
  • Μέγιστη ισχύς εμπρός μοτέρ (10-100%)
  • Μέγιστη ταχύτητα (%, μέχρι 25 Km/h σε δημόσιους δρόμους)
  • Ισχύς e-brake (1-5)
  • Turbo mode (0-5)

Μπορείτε να ρυθμίσετε την κατανομή ισχύος εμπρός-πίσω ανάλογα με τις προτιμήσεις σας. Μπορείτε να έχετε ελάχιστο ή μέγιστο ebraking. Μπορείτε να έχετε διαθέσιμο το Turbo mode ή όχι. Όσον αφορά το Turbo mode, αν οριστεί στο “5”, μπορεί να αυξήσει τη μέγιστη ισχύ κατά 12% για μια μικρή χρονική περίοδο (π.χ. στην ευθεία μιας πίστας).

Μόνη εξαίρεση των 5 modes αποτελεί το Eco mode (E). Εκεί υπάρχει ανώτατο όριο στην ισχύ (40%) και ενεργοποιείται αυτόματα όταν η μπαταρία σας πέσει κάτω από ένα ορισμένο ποσοστό (το επιλέγετε). Τα υπόλοιπα modes είναι παραμετροποιήσιμα ανάλογα με τα γούστα σας. Μπορείτε να έχετε, π.χ. ένα “ήπιο” mode με μικρή αρχική επιτάχυνση για ελιγμούς μέσα στην πόλη. Μπορείτε να έχετε ένα πιο… “πισωκίνητο” mode για stunts και απολαυστική χρήση. Μπορείτε να έχετε ένα mode με υψηλή ισχύ μόνο για ανηφόρες και ούτω καθεξής. Οι συνδυασμοί είναι δεκάδες!

Nami Burn-E

Συμπέρασμα

Το Nami Burn-E, με τιμή €4.490, δεν είναι ένα φθηνό ηλεκτρικό πατίνι και σίγουρα απευθύνεται σε πολύ απαιτητικούς χρήστες. Έχει “άγρια”, “γυμνή” εμφάνιση, είναι στιβαρό και ανθεκτικό. Έχει πολύ άνετες αναρτήσεις, αλλά για απαιτητική χρήση χρειάζεται σκληρότερα ελατήρια και ένα stabilizer στο τιμόνι. Λάστιχα και φρένα δεν “σηκώνουν” κριτική, ενώ η οθόνη και το menu είναι δυνατά χαρακτηριστικά του. Το σίγουρο, όμως, είναι οτι έχει φοβερή ισχύ και επιτάχυνση, που θα σας υπερκαλύψουν!

Βρείτε το Nami Burn-E στο Dualtron.gr με 2 έτη εγγύησης και πλήρη after sales υποστήριξη!

Nami Burn-E photo gallery

Προηγούμενο άρθροΠαρουσιάστηκε η υβριδική Ferrari 296 GTB
Επόμενο άρθροΠωλήσεις EVs στην Ελλάδα – Μάιος 2021
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.