Η γκάμα Speedway της γνωστής Minimotors περιλαμβάνει αρκετά ηλεκτρικά πατίνια σε προσιτές τιμές, για όσους θέλουν το “κάτι παραπάνω”. Αν ένα απλό πατίνι των 250-300W δεν σας αρκεί, αν καλύπτετε μεγάλες αποστάσεις, αν θέλετε μεγαλύτερη άνεση, ισχύ και ταχύτητα, τότε ήρθε η ώρα να ανεβείτε κατηγορία. Ένα από τα καλύτερα “value for money” μοντέλα αυτή τη στιγμή είναι και το Speedway Leger Pro, το οποίο είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή!
Όλα τα μοντέλα Speedway και Dualtron της Minimotors εισάγονται επίσημα στην Ελλάδα από τη Dualtron Greece και θα τα βρείτε στο Dualtron.gr.
Speedway Leger Pro video:
Κατασκευή, αναδίπλωση και εργονομία
Το Leger Pro, εμφανισιακά, θυμίζει πολύ το απλό Leger. Έχει τον τον ανασχεδιασμένο μηχανισμό αναδίπλωσης της Minimotors, ο οποίος είναι εύκολος στη χρήση με το πόδι. Η κολώνα του τιμονιού είναι επίσης ανασχεδιασμένη και πιο ελκυστική. Το τιμόνι παραμένει πτυσσόμενο και τα χερούλια “σπαστά”, για να το αποθηκεύετε και να το μεταφέρετε πανεύκολα, αν χρειαστεί. Το μήκος του αγγίζει τα 110cm και το πλάτος του deck τα 20cm, αρκετά άνετο για τον αναβάτη. Μας άρεσε η απόσταση από το έδαφος (10cm) που εξασφαλίζει οτι δύσκολα θα “βρείτε” κατεβαίνοντας από ένα τυπικό πεζοδρόμιο ή ράμπα. Όπως μας άρεσε και το μέγιστο ύψος τιμονιού από το deck, στα 97-98 cm. Έτσι, ακόμα και ένας πολύ ψηλός αναβάτης θα νιώσει άνετα πάνω στο πατίνι.
Λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας του, το βάρος του Leger Pro αγγίζει τα 22,2 Kg. Ωστόσο, δεν είναι “απαγορευτικό” και οι μικρές διαστάσεις βοηθούν στη μεταφορά. Μακάρι κάποια στιγμή η Minimotors να αλλάξει την άβολη “κόψη” της κολώνας του τιμονιού… Στο εμπρός μέρος έχουμε μια basic ανάρτηση που όμως απορροφά αρκετούς κραδασμούς. Στο πίσω μέρος έχουμε ανάρτηση με δύο ελατήρια που κάνουν ακόμα καλύτερη δουλειά. Οι τροχοί είναι μικροί για την κατηγορία, βέβαια, στις 8,5″, οπότε η προσοχή σε μεγάλες λακκούβες είναι επιβεβλημένη. Το πατίνι είναι… “total black”, κάτι που δίνει πόντους στην εμφάνισή του. Το deck καλύπτεται σχεδόν κατά 60% από grip tape. Στο πίσω μέρος του, μάλιστα, είναι ανασηκωμένο ώστε να μπορείτε να βάλετε “κόντρα” με το πόδι κατά την επιτάχυνση αλλά και κατά την επιβράδυνση, αν χρειαστεί.
“Bonus”, τα side LEDs!
Αρκετά όμορφα είναι τα πλαστικά στις δύο πλευρές του deck, τα οποία διαθέτουν cutouts για LEDs, σχηματίζοντας τις λέξεις “Speedway Leger”. Το βράδυ είναι εντυπωσιακά και βοηθούν στην ορατότητα του πατινού αν κάποιος σας πλησιάζει κάθετα. Τα πλαστικά φτερά εμπρός και πίσω είναι πολύ ανθεκτικά ενώ το μοτέρ βρίσκεται στον πίσω τροχό. Στην αριστερή πλευρά θα βρείτε τη θύρα φόρτισης και το πλήκτρο για τα φώτα. Να σημειωθεί πως το μέγιστο φορτίο αγγίζει τα 120 Kg με βάση τα specs, αν και ξέρουμε οτι το πραγματικό όριο είναι αρκετά μεγαλύτερο. Περιττό να αναφέρουμε πως η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου, όπως μας συνηθίζει η Minimotors, σε αντίθεση με αρκετά, μη επώνυμα πατίνια της αγοράς.
Στη συσκευασία θα βρείτε αγγλικό user manual, ελληνική κάρτα επεξήγησης των ρυθμίσεων του menu, τον φορτιστή των 2A και ένα compact πολυεργαλείο για σφίξιμο βιδών κ.λπ.
Κινητήρας και επιδόσεις
Όσοι εξετάζουν την αγορά ενός Leger Pro, σίγουρα θέλουν μεγάλη ισχύ. Αν προέρχεστε από 250άρι πατίνι, θα σας εντυπωσιάσει. Ο ηλεκτροκινητήρας των 500W (1.450W peak) είναι αρκετός για κλίσεις 10% με 25-35 Km/h, ενώ ανάλογα με το βάρος σας, ακόμα και κλίσεις έως 27%. Χάρη στον controller των 25Α δύσκολα θα νιώσετε… “αδύναμοι”, ακόμα και με μισοάδεια μπαταρία. Βέβαια, δεν συγκρίνεται με τα dual-motor μοντέλα της εταιρείας που έχουν μεγαλύτερη ισχύ. Αν στις διαδρομές σας συναντάτε πολύ μεγάλες ανηφόρες και είστε 90+ Kg, ίσως υπάρξουν περιπτώσεις που το Leger Pro θα ζοριστεί. Στο 98% των δρόμων, όμως, θα σας υπερκαλύψει. Για τους υπόλοιπους, υπάρχουν και ισχυρότερα Speedway και Dualtron…
Πέραν της ισχύος, όμως, η τελική ταχύτητα είναι ένα μεγάλο “όπλο” του μοντέλου αυτού. Χάρη στη μπαταρία των 52V, μπορείτε να “καταπίνετε” χιλιόμετρα με ταχύτητες μέχρι και 50 Km/h (GPS). Εντός πόλης, μια τέτοια ταχύτητα θα σας κάνει να νιώσετε άνετα ακόμα και σε μεγάλες λεωφόρους, ενώ κινείστε μαζί με τη ροή των υπόλοιπων οχημάτων. Πραγματικά δεν υπήρξε στιγμή μέσα στην Αθήνα που να ένιωσα οτι θα ήθελα υψηλότερη τελική, αν και η σταθερότητα του πατινιού είναι αρκετή ακόμα και για 60 Km/h. Εν ολίγοις, μπορείτε άνετα να κινείστε με 45+ Km/h σε μηδενική ή μικρή κλίση αλλά και να διατηρείτε 25-30 Km/h σε ανηφόρες που ένα μικρό πατίνι θα έπεφτε στα 10 ή τα 15 Km/h. Εκεί ακριβώς είναι και η αξία ενός μοντέλου όπως το Leger Pro, που σας “ανεβάζει” κατηγορία.
Αυτονομία
Εκτός από μεγαλύτερη τάση λειτουργίας σε σχέση με το απλό Leger, το Leger Pro έχει και μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας. Στις 18,2 Ah, για την ακρίβεια, που μας δίνουν συνολικά 946,4Wh. Η Minimotors ανακοινώνει αυτονομία 55 Km για αναβάτη 60 Kg που κινείται με 25 Km/h. Φυσικά, αυτό είναι το ιδανικό σενάριο και έπρεπε να διαπιστώσουμε την πραγματική αυτονομία. Με κρύο καιρό, λοιπόν (έχει σημασία), δύσκολες διαδρομές σε μεγάλες ανηφόρες, πάντα στο mode 3 και βάρος αναβάτη 80 Kg, πετύχαμε περί τα 40 Km πραγματικής αυτονομίας με μία φόρτιση. Ουσιαστικά διπλάσια από την πραγματική αυτονομία ενός Xiaomi M365 Pro/Pro 2, για παράδειγμα, αλλά με σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ και τελική ταχύτητα. Είμαι σίγουρος πως με χρήση των modes 1-2 σε μηδενική κλίση, θα μπορούσα να ξεπεράσω τα 55 Km που αναγράφονται στα specs.
Ο φορτιστής των 2Α αποδίδει 116W και χρειάζεται περίπου 8 ώρες για να γεμίσει πλήρως τη μπαταρία. Είναι ογκώδης και βιδώνεται πάνω στη 3-pin υποδοχή του πατινιού για σταθερότητα και ασφάλεια.
Αντίστοιχο είναι και το κόστος πλήρους φόρτισης, όπως αναφέρεται στον σχετικό μας Πίνακα Κόστους Χρήσης πατινιών. Έτσι, έχουμε ένα κόστος ρεύματος ανά 100 Km που κυμαίνεται κοντά στα 47 cents, σε ρεαλιστικές συνθήκες, με αναβάτη 80 Kg.
Φρένα, άνεση και φωτισμός
Ένα γρήγορο πατίνι χρειάζεται και τα αντίστοιχα φρένα. Το Speedway Leger Pro έχει ταμπούρα και στους δύο τροχούς, με δύο μανέτες. Ένα καλό ταμπούρο μπορεί να είναι εξ’ίσου αποτελεσματικό με ένα δισκόφρενο και φθείρεται πιο αργά. Η αίσθηση των φρένων είναι καλή, λοιπόν, ενώ μπορείτε άνετα να φρενάρετε με ένα ή δύο δάκτυλα. Ουσιαστικά η πέδηση περιορίζεται από την πρόσφυση των 8,5 x 2″ ελαστικών. Προσοχή, λοιπόν, στην κατανομή του βάρους σας σε περίπτωση φρεναρίσματος “πανικού”. Επίσης, υπάρχει και ηλεκτρόφρενο στον πίσω τροχό που βοηθάει, αλλά και E-ABS, το οποίο προσωπικά ποτέ δεν «συμπάθησα» σε τέτοιας κατηγορίας πατίνια.
Σίγουρα θα προτιμούσαμε το Speedway Leger Pro με τροχούς 10″. Ακόμα κι έτσι, όμως, οι αναρτήσεις κάνουν αρκετά καλή δουλειά. Κάποιοι θόρυβοι γίνονται αντιληπτοί στις λακκούβες και τα “σπασμένα” κομμάτια, αλλά είναι λίγοι και μη ενοχλητικοί. Σε γενικές γραμμές, θεωρώ το επίπεδο άνεσης του Leger Pro το ελάχιστο ανεκτό για τους ελληνικούς δρόμους. Οτιδήποτε υποδεέστερο θα σας κουράσει, αργά ή γρήγορα.
Ο φωτισμός περιορίζεται σε δύο λευκά LEDs εμπρός και δύο κόκκινα πίσω. Η απουσία κεντρικού, μεγάλου LED εμπρός σημαίνει πως ο φωτισμός αρκεί για βασική χρήση εντός πόλης. Αν συνηθίζετε να κινείστε το βράδυ και σε σκοτεινούς δρόμους, μάλλον θα χρειαστείτε ένα επιπλέον φως στο τιμόνι. Τα πίσω LEDs, πάντως, είναι ευδιάκριτα και τραβούν την προσοχή των οδηγών που σας ακολουθούν. Ανάβουν πιο έντονα όταν πατάτε το φρένο, όπως συνήθως στα πατίνια. Τέλος, κίτρινα ανακλαστικά αυτοκόλλητα υπάρχουν στο εμπρός πηρούνι και ένα κόκκινο στο πίσω μέρος.
Menu και λειτουργίες
Το κλασικό EYE throttle της Minimotors βρίσκεται στο τιμόνι και αναλαμβάνει την παραμετροποίηση αλλά και την προβολή πληροφοριών. Δεν χρειάζεται να εμβαθύνουμε καθώς το έχουμε καλύψει στο παρελθόν εκτενώς. Στο σχετικό μας video θα δείτε τι κάνει η κάθε επιλογή του menu και πως να φέρετε το Leger Pro στα “μέτρα” σας. Σημειώνουμε, απλώς, πως υποστηρίζεται και Cruise Control, αρκεί να το ενεργοποιήσετε. Tα modes ισχύος είναι τρία και όλες οι δοκιμές μας έγιναν με το 3ο.
Συμπέρασμα
Το Speedway Leger Pro τοποθετείται, τιμολογιακά, στα €1.150, ένα ποσό που αξίζει να ξοδέψετε αν καλύπτετε καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα με το πατίνι σας. Τι μας “έλειψε” από το μοντέλο αυτό; Βασικά πράγματα που πλέον περιμένουμε από κάθε πατίνι, όπως κόρνα και ένα καλό φως στο εμπρός μέρος, λίγο μεγαλύτεροι τροχοί και λίγο ευκολότερη μεταφορά με το χέρι. Τι μας άρεσε; Η υψηλή τελική ταχύτητα, η εμφάνιση, η ποιότητα κατασκευής και τα φρένα του.
Τα μικρής κατηγορίας πατίνια είναι βολικά και οικονομικά, σαφώς. Αλλά αν κάνετε συχνή χρήση, θα το νιώσετε… στα γόνατα και τη μέση σας, αργά ή γρήγορα. Αρκετοί χρήστες ουσιαστικά αντικαθιστούν το μηχανάκι ή το αυτοκίνητό τους με ένα πατίνι, πλέον. Έτσι, δεν υπάρχει “δικαιολογία” για να μην επενδύσετε σε ένα ποιοτικό μοντέλο. Αν θέλετε να καλύπτετε μεγάλες αποστάσεις των 20-30 και πλέον Km την ημέρα, αλλά χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία, το Leger Pro ίσως είναι το ιδανικό για εσάς!