Μικρή αλλά σταθερή η άνοδος του μεριδίου πωλήσεων ηλεκτρικών επιβατικών στην Ευρώπη σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA. Ταυτόχρονα τα ποσοστά των diesel μοντέλων κατακρημνίζονται, με αρκετούς να στρέφονται και πάλι προς τη “βενζίνη”.
Αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα αφορούν το 24,3% των ταξινομήσεων στην Ευρώπη μέσα στο 2023, μέχρι στιγμής, ενώ μαζί με τα “απλά” υβριδικά (μη plug-ins), το ποσοστό ανεβαίνει στο 47,6% (Ιανούαριος-Νοέμβριος). Εν ολίγοις, σχεδόν 1 στα 2 επιβατικά που ταξινομήθηκαν φέτος, έχει μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα. Το αντίστοιχο πσοοστό πέρυσι ήταν 43%.
Το Νοέμβριο, τα αμιγώς ηλεκτρικά έφτασαν το 16,3%, από 15% τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Για όλο το 2023 βρίσκονται στο 14,2%, ξεπερνώντας σταθερά τα diesel μοντέλα (13,7%). Τα plug-ins βρέθηκαν αρκετά χαμηλότερα, στο 8,1%, αν και στις μη ανεπτυγμένες αγορές (όπως στην Ελλάδα) εξακολουθούν να είναι περισσότερα από τα BEVs. Τα βενζινοκίνητα οχήματα κρατιούνται στην επιφάνεια χάρη στην πτώση των diesels, με 32,7%.
Οι ταξινομήσεις αυξάνονται εδώ και 16 μήνες στην Ε.Ε., ενώ οι Ευρωπαίοι δείχνουν σαφή τάση προς τα υβριδικά, με αύξηση 28,7% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2022. Τα plug-in hybrids, όμως, σημείωσαν μείωση 22,1%. Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυξήθηκαν κατά 4,2% ενώ των diesel μειώθηκαν κατά 10,3%. Χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Γερμανία στρέφονται μακριά από τα diesel μοντέλα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ενώ οι μικρότερες ακολουθούν με χαμηλότερο ρυθμό.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα – Νοέμβριος 2023
Πηγή: Electrek