Η Νορβηγία παραμένει εύκολα η “βασίλισσα” του κόσμου όσον αφορά τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου. Με βάση αυτά, σχεδόν 9 στα 10 αυτοκίνητα (89%) που ταξινομήθηκαν τον προηγούμενο μήνα ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά!

Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEVs) έφτασαν το απίστευτο 61,5%, σε σύνολο 15.552 πωλήσεων τον Σεπτέμβριο. Στην πρώτη θέση (σε αντίθεση με τη Γερμανία όπου βρίσκεται στην τρίτη), το νέο VW ID.3, με το 12,8% των πωλήσεων. Ακολουθείται από το Tesla Model 3 και το Polestar 2 (Volvo), το οποίο, όμως, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας και ανακλήθηκε μαζικά πριν λίγες μέρες.

Επικείμενη αύξηση φόρων για τα EVs

Τα παραπάνω ποσοστά θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο μέχρι το τέλος της χρονιάς, αφού τα BEVs βρίσκονται ήδη στο 65% για τον Οκτώβριο. Ωστόσο, με τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης να είναι σε τόσο υψηλά επίπεδα, πληθαίνουν οι “φωνές” που ζητούν μείωση των φορολογικών απαλλαγών για τα EVs. Οι κάτοχοι ηλεκτρικών απολαμβάνουν (μεταξύ άλλων) μέχρι και 50% φθηνότερο parking και διόδια, μέχρι και 90% μικρότερα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένες χρεώσεις στα ferries της Νορβηγίας.

Ο στόχος της Νορβηγίας είναι να ταξινομούνται μόνο ηλεκτρικά ή PHEVs μέχρι το 2025, κάτι που θα πετύχει, όπως όλα δείχνουν. Μάλλον αναμενόμενο, λοιπόν, το οτι θα αυξήσει τα τέλη κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά οχήματα από το 2021, στα €194 το χρόνο. Τα οχήματα με ΚΕΚ θα εξακολουθούν να πληρώνουν περίπου 30-40% υψηλότερα τέλη, βεβαίως, αλλά η “ψαλίδα” μειώνεται.

Δείτε επίσης: Τα EVs στη Νορβηγία θα πληρώνουν και πάλι διόδια

Ακόμα κι έτσι, όμως, τα ηλεκτρικά παραμένουν πιο οικονομικά από τα συμβατικά αυτοκίνητα στη χώρα. Η εταιρεία leasing LeasPlan δημοσίευσε μια ανάλυση του κόστους με δεδομένα που έλαβε από το στόλο οχημάτων της, σε βάθος 4ετίας. Σύμφωνα με αυτή, ένα μεσαίο ηλεκτρικό κοστίζει περίπου €747 το μήνα, έναντι €848 ενός συμβατικού βενζινοκίνητου και €910 ενός πετρελαιοκίνητου. Το κόστος αυτο περιλαμβάνει καύσιμα/ρεύμα, απαξίωση του οχήματος, φόρους, ασφάλιση και συντήρηση/επισκευές. Από τα ίδια δεδομένα συμπεραίνεται πως ένα μεσαίο ηλεκτρικό έχει περίπου το ίδιο κόστος κατοχής και χρήσης με ένα συμβατικό σε περίπου 14 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Γαλλία, η Γερμανία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Πηγή: WeForum

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here