cargo bikes είναι μια από τις ανερχόμενες εναλλακτικές όσον αφορά τη διανομή προϊόντων και εμπορευμάτων στις πόλεις. Είναι μικρά, ελαφριά, ηλεκτρικά και μπορούν να μεταφέρουν σαφώς μεγαλύτερο φορτίο από ένα κλασικό σκούτερ. Το σημαντικότερο είναι οτι είναι σαφώς πιο ευέλικτα από ένα φορτηγό/βαν διανομής. Πόσο πιο γρήγορα, όμως;

Η απάντηση είναι… εξαρτάται. Μια νέα έρευνα δείχνει οτι σε αστικά κέντρα, τα cargo bikes κάνουν διανομές έως και 60% ταχύτερα από τα βαν διανομής. Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο κάνουν 10 διανομές την ώρα, ενώ τα φορτηγάκια περιορίζονται στις 6 διανομές. Τα δεδομένα προέρχονται από την εταιρεία Pedal Me, που λειτουργεί σε ακτίνα 15 Km από το κέντρο του Λονδίνου.

Όσον αφορά τους εκπεμπόμενους ρύπους, βέβαια, είναι αρκετά λιγότεροι. Έως και κατά 90% και έως και κατά 30% σε σχέση με τα ηλεκτρικά βαν! Όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν cargo bikes για τη διανομή προϊόντων στις πόλεις, λόγω της ευελιξίας τους.

Φυσικά, αυτά σε μια ανεπτυγμένη πόλη όπως το Λονδίνο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το Λονδίνο υποφέρει από πολύ χαμηλές ταχύτητες κίνησης αυτοκινήτων τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Το σημαντικότερο, όμως, είναι το εκτενές δίκτυο ποδηλατόδρομων που διαθέτει. Τα cargo bikes μπορούν να κινηθούν στους ποδηλατόδρομους και κατά συνέπεια, το κανουν αρκετά ταχύτερα από τα φορτηγάκια διανομής που είναι κολλημένα στο μποτιλιάρισμα.

Τα cargo bikes και η ελληνική πραγματικότητα

Τα cargo bikes έχουν λίγο έως πολύ μεγαλύτερο πλάτος από ένα απλό δίκυκλο. Όπως καταλαβαίνετε, χωρίς ποδηλατόδρομους ή/και ποδηλατολωρίδες, το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους χάνεται, για παράδειγμα σε πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Ακόμα κι έτσι, διατηρούν το πλεονέκτημα της εύκολης στάθμευσης, του πολύ μικρού κόστους χρήσης (~€0,5/100 Km) και των μηδενικών ρύπων που τους επιτρέπει να κινηθούν οπουδήποτε χωρίς περιορισμούς.

Τούτων λεχθέντων, έχουν μέλλον στην Ελλάδα τα cargo bikes; Η απάντηση είναι “ναι”. Μπορεί να έχουμε ένα ισχνό δίκτυο ποδηλατόδρομων, αλλά ακόμα κι έτσι, ένα cargo bike είναι η ιδανική λύση για διανομή φορτίου μεγάλου όγκου, σε περιοχές όπου τα φορτηγά όχι μόνο “ασφυκτιούν”, αλλά επιβαρύνουν σημαντικά την κυκλοφορία και το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων (ρύποι, θόρυβος, στάθμευση κ.λπ.). Ειδικά στα ελληνικά νησιά, σε περιοχές όπως το “εμπορικό τρίγωνο” της Αθήνας, σε πεζόδρομους, σε περιοχές όπου η κυκλοφορία οχημάτων απαγορεύεται κάποιες ώρες της ημέρες (ειδικά το καλοκαίρι), η διανομή με ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικά cargo bikes μπορεί να δώσει πολλές λύσεις.

Δείτε την πλήρη έρευνα εδώ.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Αυθημερόν παραδόσεις με ηλεκτρικά ποδήλατα από τον Κωτσόβολο

Προηγούμενο άρθροΠωλήσεις EVs στην Ελλάδα – Ιούλιος 2021
Επόμενο άρθροΦινάλε με νίκη για την Audi στη Formula E
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.