Αν μη τι άλλο, οποιοσδήποτε ασχολείται έστω και επιφανειακά με την αυτοκίνηση, θα έχει συνδέσει το Lotus brand με ελαφριά, μικροκαμωμένα sports cars, ενώ το πιθανότερο είναι πως θα έχει ακουστά την εμβληματική Lotus Elise. Για όλους τους υπόλοιπους, λοιπόν, ίσως η νέα Lotus Eletre, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, να μην φαντάζει τόσο αποσυνδεδεμένη από την ιστορία της εταιρείας. Για εμάς σίγουρα αυτό αποτελεί, όχι απλά ένα νέο “κεφάλαιο”, αλλά μάλλον το τέλος μιας εποχής. Όπως και να έχει, πάμε να δούμε μερικές λεπτομέρειες για την Eletre!

Θα έχει ισχύ 600 ίππων και θα είναι ουσιαστικά το entry-level μοντέλο στη γκάμα SUVs της Lotus. Το κορυφαίο θα έρθει προς το 2024-2025, με ισχύ… 900 ίππων και θα κάνει το 0-100 Km/h σε κάτω από 3″. Σε αντίθεση με τις φήμες που κυκλοφορούσαν, η Eletre δεν θα σχετίζεται με τα υπάρχοντα Volvo και Polestar EVs. Υπενθυμίζουμε οτι Lotus, Volvo και Polestar ανήκουν στο κινέζικο Geely Group. Η Eletre, λοιπόν, θα βασίζεται σε μια νέα 800V πλατφόρμα. Θα έχει μήκος 508cm, πλάτος 200cm και ύψος 163cm, με μεταξόνιο 302cm.

New tech

Έχει γίνει σημαντική προσπάθεια μείωσης της αεροδυναμικής αντίστασης του οχήματος. Οι “active” γρίλιες εμπρός και το spoiler πίσω θα συνεργάζονται με τις 22-23″ ζάντες, για βελτίωση του συντελεστή αεροδυναμικής. Η Eletre θα έχει, επίσης, LiDar αισθητήρες και δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης. Σύμφωνα με τη Lotus, θα μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει μόνη της, χωρίς οδηγό (summon μέσω smartphone). Επίσης θα έρχεται (προαιρετικά) με πλαϊνές κάμερες αντί καθρεπτών. Η φωτεινή, LED μπάρα στην πίσω πόρτα θα μπορεί να αλλάζει χρώματα (πράσινο, μπλε, κόκκινο, πορτοκαλί), τόσο για λόγους σήμανσης, όσο και για το… wow factor, αλλά και λειτουργικότητας (π.χ. δείχνοντας τη στάθμη της μπαταρίας κατά τη φόρτιση).

Στο εσωτερικό θα υπάρχουν είτε 4, είτε 5 θέσεις για επιβαίνοντες. Η πανοραμική οροφή θα βοηθά τη θέρμανση της καμπίνας το χειμώνα ενώ σε γενικές γραμμές, το SUV δείχνει αρκετά ευρύχωρο και στο πίσω μέρος. Μια 15,1 OLED κεντρική οθόνη θα είναι η “καρδιά” του infotainment, συνεπικουρούμενη από ένα ηχοσύστημα 800W και 15 ηχείων, ή 1.500W και 23 ηχείων, προαιρετικά. Σύμφωνα με τη Lotus, πάντως, το 95% των λειτουργιών/ρυθμίσεων θα μπορούν να γίνονται με “τρία ή λιγότερα αγγίγματα της οθόνης”.

Ισχύς, αυτονομία και… βάρος!

Πάμε και στα πιο ενδιαφέροντα. Οι 600 ηλεκτρικοί ίπποι θα αποδίδονται και στους τέσσερις τροχούς. Η 900 ίππων έκδοση που θα φθάσει αργότερα στην αγορά θα έχει επιπλέον 300 ίππους στους πίσω τροχούς. Η μπαταρία δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα αλλά θα έχει χωρητικότητα πάνω από 100 kWh. Κατά WLTP θα προσφέρει αυτονομία 500+ Km στην Lotus Eletre, ενώ θα υποστηρίζει φόρτιση DC έως 350kW. Έτσι, θα επαναφορτίζεται κατά τα 2/3 μέσα σε 20′. Όσο για την τελική ταχύτητά της, θα αγγίζει τα 260 Km/h.

Adaptive αερανάρτηση θα είναι στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Θα μπορεί να αυξάνει το ύψος του SUV έως και κατά 5cm για off-road διαδρομές ή να το μειώνει κατά 2,5cm για σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον ξέρουμε για την ύπαρξη carbon-κεραμικών φρένων, τετραδιεύθυνσης και ενεργής αντιστρεπτική μπάρας.

Σίγουρα η Lotus Eletre δείχνει high-tech και θα προσελκύσει αρκετούς, αν και αποκλίνει σημαντικά από τις “ρίζες” της εταιρείας. Με βάρος περίπου 2,5 τόνων και τιμή που μάλλον θα ξεκινά κοντά στις $120.000 (στις ΗΠΑ), το ηλεκτρικό SUV της Lotus “κλείνει το μάτι” στη νέα γενιά high-profile αγοραστών, αλλά “γυρνά την πλάτη” στους παραδοσιακούς οπαδούς του brand. Οι οποίοι, πάντως, μάλλον θα ένιωθαν πιο άνετα μέσα στην Eletre, παρά σε μια Elise S1…

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η Britishvolt θα κατασκευάζει μπαταρίες για τις ηλεκτρικές Lotus

Πηγή: Caranddriver.com

Προηγούμενο άρθροTo μεγαλύτερο ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο έχει μπαταρία… 7.500 kWh!
Επόμενο άρθροΟι μπαταρίες της KYMCO θα τροφοδοτούν φανάρια και φωτισμό στους δρόμους
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.