Οι επιπτώσεις που προκαλεί το Brexit στους Βρετανούς είναι, όπως αναμενόταν, σημαντικές. Μια από αυτές αφορά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στο UK και κινδυνεύουν από υψηλούς δασμούς, εν καιρώ.
Το ζήτημα εντοπίζεται στο ποσοστό των μερών του οχήματος που κατασκευάζονται εκτός Ε.Ε. Καθώς οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούν συχνά το 30-50% της αξίας του και κατασκευάζονται κατά κύριο λόγω σε Κίνα, Ν.Κορέα και Ιαπωνία, η πιθανότητα επιβολής δασμών ήταν πολύ πιθανή. Σε μια τέτοια περίπτωση, το κόστος των αυτοκινήτων θα αυξανόταν κατά 10% περίπου, επηρεάζοντας σαφώς τις προτιμήσεις των καταναλωτών υπέρ των συμβατικών μοντέλων.
Οι διαπραγματευτές του UK για το Brexit πρότειναν όριο 70% για τα μέρη του οχήματος που θα μπορούσαν να κατασκευάζονται εκτός Ε.Ε/UK. Η Ε.Ε. αντιπρότεινε ένα ποσοστό της τάξεως του 45%, κάτι που σίγουρα θα είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή δασμών. Όμως, με την ηλεκτροκίνηση και τη μείωση των εκπομπών ρύπων να βρίσκονται τόσο ψηλά στην αντζέντα της Ε.Ε. μια τέτοια απόφαση θα ήταν “αυτοκαταστροφική”. Έτσι, η Ε.Ε. αποφάσισε να εξαιρέσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους δασμούς, αλλά μόνο για 6 χρόνια, μέχρι το 2026.
Μέχρι τότε, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να έχουν μεταφέρει τις γραμμές παραγωγής τους εντός ΕΕ αλλά και να προμηθεύονται μπαταρίες από εταιρείες εντός της Ένωσης. Σε περίπτωση που μετά το 2026 πάνω από το 55% των εξαρτημάτων ενός EV προέρχεται από χώρα εκτός Ε.Ε., θα επιβάλλονται δασμοί 10% σε πωλήσεις από το UK στην Ε.Ε. και τούμπαλιν. Οι κατασκευαστές ήδη κάνουν σχετικές κινήσεις ώστε να “απεξαρτηθούν” από την Ασία, αλλά αυτό θα απαιτήσει ορισμένα χρόνια.
Γερμανία και Γαλλία ετοιμάζουν εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών με κόστος €5 δις
Πηγή: Forbes