Ένα από τα μεγάλα προβλήματα και εμπόδια στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, για αρκετούς, είναι η απουσία ιδιωτικής θέσης στάθμευσης, άρα και δυνατότητας οικιακής φόρτισης. Έχουμε δει συχνά στις ελληνικές πόλεις… μπαλαντέζες να κρέμονται από μπαλκόνια, δέντρα, ακόμα και στύλους ρευματοδότησης, προκειμένου να επαναφορτιστεί ένα EV μπροστά στην οικία του κατόχου του. Οι στήλες φόρτισης επί του πεζοδρομίου προς το παρόν δεν είναι εφικτή λύση για ιδιώτες στη χώρα μας, αλλά στο Ηνωμένο Βασίλειο όχι απλώς συνηθίζονται, αλλά πλέον και επιδοτούνται!

Η επιδότηση της κυβέρνησης στο UK πλέον επεκτείνεται και σε όσους σταθμεύουν στο δρόμο, προσφέροντάς τους μια λύση σε αυτό το πρόβλημα. Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, οι οδηγοί EV που ζουν σε πόλεις και δεν έχουν πρόσβαση σε δικό τους γκαράζ θα μπορούν να επιδοτούνται έως και κατά 75% στο κόστος αγοράς και εγκατάστασης μιας στήλης φόρτισης (ή άλλου τύπου φορτιστή), με ανώτατο όριο τις 350 λίρες.

Φυσικά, ισχύους ορισμένες προϋποθέσεις: Πρώτον, ο αιτών πρέπει να αποδείξει ότι είναι ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής ενός οικιστικού ακινήτου, στο οποίο διαμένει μόνιμα. Δεύτερον, το τοπικό συμβούλιο της πόλης πρέπει να επιβεβαιώσει ότι διαθέτει επαρκή χώρο στάθμευσης στον δρόμο. Απαιτείται επίσης άδεια από τρίτους εμπλεκόμενους, όπως ο ιδιοκτήτης του κτιρίου/συγκροτήματος. Το επόμενο βήμα είναι ο αιτών να ζητήσει άδεια από το τοπικό συμβούλιο για την εγκατάσταση μιας ατομικής υποδομής φόρτισης επί του πεζοδρομίου, μεταξύ της οικίας και του εγκεκριμένου χώρου στάθμευσης.

Εξυπακούεται οτι ο τρόπος εγκατάστασης πρέπει να είναι ασφαλής για τους πεζούς και κάθε διερχόμενο άνθρωπο ή όχημα και να γίνει από επαγγελματία εγκαταστάτη/ηλεκτρολόγο. Σε κάθε περίπτωση, είναι μια λύση που παρ’ότι εμπεριέχει αρκετή “γραφειοκρατία”, μπορεί να βοηθήσει όσους δεν έχουν δική τους θέση στάθμευσης, άρα και φόρτισης.

Επιστρέφοντας στην ελληνική πραγματικότητα, οι δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι πολλές. Το νομοθετικό πλαίσιο δεν υφίσταται για μια τέτοια λύση η οποία, μεταξύ άλλων, θα περιελάμβανε και την παραχώρηση θέσης στάθμευσης επί του οδοστρώματος σε συγκεκριμένα οχήματα, όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή με τα αυτοκίνητα των ΑμΕΑ. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρχει αρκετός χώρος για την τοποθέτηση της λύσης φόρτισης, στα στενά πεζοδρόμια μιας πόλης, ενώ απαιτούνται και εργασίες επί του πεζοδρομίου (υπόγεια) ώστε να συνδεθεί ο φορτιστής με την παροχή ρεύματος του ιδιοκτήτη, σε πολυκατοικία ή μονοκατοικία. Σίγουρα, όμως, θα βοηθούσε χιλιάδες υποψήφιους κατόχους EV στη χώρα μας…

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Schneider Electric EVLink Pro AC: Η ιδανική λύση φόρτισης EV για επιχειρήσεις

Πηγή: Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.