Το 2020 ήταν μια καλή χρονιά και για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι πωλήσεις τους υπερδιπλασιάστηκαν. Η Κίνα προσπαθεί εδώ και αρκετά χρόνια να ανταγωνιστεί τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά με έως τώρα δεν τα κατάφερε. Η ηλεκτροκίνηση, όμως, της δίνει άλλη μια ευκαιρία…

Οι κατασκευαστές εκ Κίνας δείχνουν πιο ώριμοι και η εγχώρια παραγωγή μπαταριών λιθίου είναι ένα μεγάλο “όπλο” στην προσπάθειά τους, καθώς τους βοηθά να διατηρήσουν χαμηλά το κόστος παραγωγής, άρα και την τελική τιμή πώλησης. Επιπλέον, σε σύγκριση με 10 ή 15 χρόνια πριν, οι καταναλωτές δείχνουν πιο δεκτικοί σε νέα brands με ολιγοετή ιστορία και λιγότερο πιστοί στις παραδοσιακές μάρκες από την Ευρώπη και την Ιαπωνία.

Έτσι, όπως ήταν αναμενόμενο, η Nio, η Li Auto και η Xpeng σημείωσαν μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους το 2020, κυρίως στην Ασία. Πρόκειται για τους 3 μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, οι οποίοι, βέβαια, στηρίζονται δυναμικά και από το κράτος με επιδοτήσεις, φορολογικές ελαφρύνσεις και τη δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης, για το οποίο δεν επιβαρύνονται.

Li One SUV

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Βιομηχανίας και IT της Κίνας, οι πωλήσεις ηλεκτρικών στη χώρα αυξήθηκαν κατά 4,4% το 2020, αν και λόγω της πανδημίας η αγορά αυτοκινήτων συνολικά “έπεσε” κατά 7,6%. Οι μετοχές των τριών εταιρειών στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εκτοξεύθηκαν σε αξία. Για παράδειγμα, η μετοχή της Nio γνώρισε αύξηση 1.100%.

Oι πωλήσεις των “big 3” της Κίνας

Οι πωλήσεις της Nio υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2019, αγγίζοντας τις 43.728. Σταθερά ανοδική η πορεία τους, σημειώνοντας ρεκόρ το Δεκέμβριο του 2020 (7.000 οχήματα). Η εταιρεία προσπαθεί να επεκταθεί εκτός Κίνας και στις αρχές του έτους εξασφάλισε χρηματοδότηση $1 δις από επενδυτές (ουσιαστικά κρατική χρηματοδότηση).

Η Li Auto ήρθε δεύτερη με 32.624 πωλήσεις, αλλά ουσιαστικά αυτή ήταν η πρώτη της χρονιά στην αγορά. Έτσι, το νούμερο είναι μάλλον εντυπωσιακό. Μόνο το Δεκέμβριο του 2020 πουλήθηκαν 6.126 Li One SUVs.

Τέλος, η Xpeng κατάφερε να διαθέσει 27.041 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020, επίσης υπερδιπλασιάζοντας τις πωλήσεις της YoY (Year-over-Year). Πάνω από το 50% αυτών αφορούσαν το νέο Xpeng P7 sedan, το οποίο άρχισε να διατίθεται στα τέλη Ιουνίου.

Xpeng P7 Sedan

Αρκετά ενθαρρυντικά όλα τα παραπάνω για τους Κινέζους κατασκευαστές, αλλά ακόμα και οι αθροισμένες πωλήσεις των τριών “μεγάλων” είναι σχεδόν το 1/5 αυτών της Tesla. Όπως αναφέραμε εχθές, η εταιρεία του Elon Musk άγγιξε τις 500.000 πωλήσεις το 2020 και δείχνει έτοιμη για ένα ακόμα πιο δυναμικό έτος. Αξίζει να σημειωθεί πως η Tesla διατηρεί μονάδα παραγωγής και στην Κίνα, με δυναμικότητα 250.000 οχημάτων ετησίως. Επιπλέον, ξεκινά άμεσα τις παραδόσεις του Tesla Model Y (που κατασκευάζεται στην Κίνα) με τιμή 339.000 Yuan (€42.752). Ήτοι, 30% φθηνότερα απ’ότι είχε ανακοινώσει αρχικά. Το σίγουρο είναι πως η Κίνα δεν θέλει ακόμα μια αμερικάνικη εταιρεία να κυριαρχήσει στην εγχώρια αγορά της. Έτσι, θα στηρίξει τους “δικούς της” κατασκευαστές στην προσπάθεια να την ανταγωνιστεί.

Δείτε επίσης:

Πως η Tesla κατέκτησε την Κίνα σε 6 μήνες!

Πηγή: CNBC

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.