Για αρκετούς αναλυτές, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα είναι μια τεράστια “φούσκα”, έτοιμη να σκάσει ανά πάσα στιγμή. Η ραγδαία άνοδος της Tesla το τελευταίο 6μηνο ίσως αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη προς την ίδια κατεύθυνση, αλλά όλα θα κριθούν από δύο παράγοντες.

Πριν τους δούμε, όμως, λίγη προϊστορία. Η Κίνα στηρίζει μαζικά την ηλεκτροκίνηση εδώ και σχεδόν… 20 χρόνια, έχοντας επιδοτήσει με πολλά δισεκατομμύρια την αγορά αυτή και έχοντας διευκολύνει το έργο των επιχειρήσεων που αποφάσισαν να δραστηριοποιηθούν στην κατασκευή και διάθεση ηλεκτρικών οχημάτων πάσης φύσεως. Απόδειξη το οτι πέρυσι, για κάποια χρονική περίοδο, υπάρχαν 500 κατασκευστές EVs καταχωρημένοι στην Κίνα!

Η ζήτηση μειώνεται, η “πίτα” μικραίνει…

Ωστόσο, η ζήτηση για ηλεκτρικά στη χώρα, παρ’ότι μεγάλη σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, δεν είναι αρκετή για να συντηρήσει όλες αυτές τις εταιρείες και ειδικά τις startups. Μόλις 11 από τις 100 startups κατασκευής EVs κατάφεραν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση το 2019 και το μέλλον για πολλές από τις υπόλοιπες προδιαγράφεται… ζοφερό. Οι 11 τυχερές ήταν οι NIO, Lixiang Automotive, Byton, WM Motor Technology, Xpeng Motors Technology, Bordrin, Enovate Motors, Aiways Automobile, Singulato Motors, Leap Motor και Hozon New Energy Automobile.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν κατρακυλήσει τους τελευταίους μήνες, τόσο λόγω της πανδημίας, όσο και λόγω της απόφασης της κυβέρνησης να μειώσει τις επιδοτήσεις για αγορά EVs. Αυτό είναι κάτι που θα συνέβαινε νομοτελειακά, καθώς οι επιδοτήσεις αυτές παρέμεναν σε υψηλά επίπεδα για πολλά χρόνια, αρκετά πριν η Ευρώπη αρχίσει να προωθεί την ηλεκτροκίνηση. Οι πωλήσεις EVs για τον Ιούνιο ανήλθαν στις 85.600, μειωμένες κατά 35%.

Έτσι, πολλές startups πιθανότητα θα εξαφανιστούν/εξαγοραστούν/συγχωνευθούν καθώς αδυνατούν να συγκεντρώσουν την απαραίτητη χρηματοδότηση και να κατασκευάσουν μαζικά τα οχήματά τους. Σε καλύτερη μοίρα βρίσκονται οι κατασκευαστές που ήδη επιτυγχάνουν μαζική παραγωγή εδώ και καιρό, όπως η NIO. Ακόμη κι αυτή, όμως, δεν έχει παρά ένα μικρό ποσοστό της αγοράς (3.740 ταξινομήσεις τον Ιούνιο), εξ’αιτίας του μεγάλου ανταγωνισμού.

Η ραγδαία άνοδος της Tesla

Και μέσα σε όλα αυτά, ήρθε… η Tesla. Ο κολοσσός του Elon Musk (που πρόσφατα ξεπέρασε σε κεφαλαιοποίηση την Toyota και έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως, από πλευράς αξίας), ξεκίνησε την κατασκευή και διάθεση των μοντέλων του πριν από 6 μήνες και ήδη έχει ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς, σύμφωνα με τους αναλυτές. Οι μηνιαίες ταξινομήσεις της Tesla στην Κίνα ξεπερνούν ήδη τις 10.000, καθιστώντας την market leader στη χώρα.

Το εργοστάσιο της Tesla στη Shanghai λειτουργεί… υπερωρίες, κάτι που εξ’αρχής επιθυμούσε η κυβέρνηση. Η Κίνα προσπάθησε επί χρόνια να προσελκύσει μεγάλους, δυτικούς κατασκευαστές όπως η Tesla και η VW, ώστε να δημιουργήσουν εκεί νέες γραμμές παραγωγής και να διαθέσουν τα οχήματά τους εντός και εκτός χώρας.

Διαβάστε επίσης: Στο 29% το μερίδιο της Tesla στα EVs

Τα καλά νέα για την Tesla, όμως, είναι άσχημα για τους Κινέζους κατασκευαστές. Το τρίτο “θύμα” του τελευταίου 6μήνου είναι η Byton Ltd, ακολουθώντας τις Bordrin Motors και Jiangsu Saleen Automotive Technology. Ο αυξημένος ανταγωνισμός, οι μειωμένες επιδοτήσεις και η πανδημία κατέβαλαν τις τρεις εταιρείες, οι οποίες διέκοψαν τη δραστηριότητά τους. Και φυσικά, δεκάδες ακόμη αναμένεται να έχουν την ίδια μοίρα.

Από τι θα εξαρτηθεί η συνέχεια; Πρώτον, από τις επιδοτήσεις. Οι οποίες είναι απίθανο να επανέλθουν στα επίπεδα του παρελθόντος, ώστε να αυξήσουν τη ζήτηση τεχνηέντως. Οπότε, όλα καταλήγουν στον δεύτερο παράγοντα. Το πόσο γρήγορα θα αυξηθεί η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, αλλά και το πόσο γρήγορα θα μπορέσουν μειωθούν οι τιμές τους και να εμφανιστούν προσιτά, “base model” EVs. “Θύματα” θα υπάρξουν, αλλά ο αριθμός τους θα εξαρτηθεί από τα παραπάνω…

Πηγή: Straitstimes

Προηγούμενο άρθρο0-45 Km/h με το Fiido D3S 48V!
Επόμενο άρθροΣτις 15 Ιουλίου παρουσιάζονται τα νέα πατίνια της Xiaomi
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.