Ένας από τους λόγους για τους οποίους τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι τόσο δημοφιλή, είναι και το οτι δεν χρειάζονται άδεια οδήγησης και άδεια κυκλοφορίας, ούτε φέρουν πινακίδες. Στη Γαλλία, ωστόσο, αυτό ίσως αλλάξει σύντομα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Γαλλία “τολμά” μεγάλες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη μικροκινητικότητα και τις Μεταφορές εν γένει. Πρόσφατα ένα νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη χώρα, στοχεύει να κάνει υποχρεωτική την δήλωση πατινιών και e-bikes ως κανονικών οχημάτων, με υποχρεωτική έκδοση άδειας κυκλοφορίας. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τέτοια απόπειρα στη Γαλλία. Είναι, όμως, η πρώτη φορά που μια τέτοια ρύθμιση μπορεί να ψηφιστεί.
Από τη μία πλευρά, η ρύθμιση θα ωφελήσει τα οχήματα και τους κατόχους τους. Θα αποτρέπει τις κλοπές σε ένα βαθμό, ενώ οι χρήστες τους θα έχουν περισσότερα “δικαιώματα” επί του δρόμου.
Από την άλλη, θα εισάγει στην εξίσωση μια γραφειοκρατική διαδικασία και αποδίδει περισσότερες ευθύνες και υποχρεώσεις σε αγοραστές και χρήστων αυτών των οχημάτων. Δεν αποκλείεται να επιφέρει και κάποια επιπλέον έξοδα, αλλά είναι μάλλον απίθανο αυτό το σενάριο.
Προφανώς ο στόχος του νομοσχεδίου είναι η αποτελεσματικότερη ρύθμιση και έλεγχος των χρηστών πατινιών και e-bikes. Με τον αριθμό τους να έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια στη Γαλλία και ολοένα και περισσότερους να τα χρησιμοποιούν σαν οχήματα καθημερινής μετακίνησης, το να αντιμετωπίζονται και ως τέτοια έχει μια λογική. Ωστόσο, μειώνει σημαντικά την “ελευθερία” χρήσης μέσων μικροκινητικότητας, ειδικά για νέους ενήλικες, οι οποίοι μπορεί να μην τα επιλέξουν εν τέλει, προτιμώντας στην καλύτερη περίπτωση ένα απλό ποδήλατο αλλά στη χειρότερη ένα μεγαλύτερο σκούτερ ή ένα Ι.Χ.
Ποια είναι η γνώμη σας;
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: InsideEVs
άδεια κυκλοφορίας