Η Κίνα ανακοίνωσε ένα ακόμη ρεκόρ πωλήσεων BEVs και PHEVs. Τον Νοέμβριο, πωλήθηκαν 1,823 εκατομμύρια οχήματα νέας ενέργειας, 108.000 περισσότερα από τον Οκτώβριο. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Κατά την εξέταση των στοιχείων της Κινεζικής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (CAAM), υπάρχουν, όπως πάντα, διάφορες πτυχές που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Πρώτον, η κατηγορία των οχημάτων νέας ενέργειας (NEV) δεν περιλαμβάνει μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, αλλά και τα υβριδικά οχήματα με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο, οπως και τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα με range extender (EREV) που έχουν πρόσφατα αποκτήσει μεγάλη δημοφιλία, ταξινομούνται ως υβριδικά οχήματα με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο, αν και δεν γίνεται περαιτέρω διάκριση μεταξύ PHEV και EREV.

BYD Sealion 7

Το σύνολο των 1,823 εκατομμυρίων οχημάτων νέας ενέργειας που αναφέρθηκε από την CAAM αναφέρεται στις χονδρικές και όχι στις λιανικές πωλήσεις εντός της Κίνας. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το άθροισμα όλων των οχημάτων εναλλακτικής ενέργειας που κατασκευάζονται στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των σταθερά αυξανόμενων εξαγωγών. Η τάση για αυτόν τον δείκτη παραμένει σταθερά θετική: σε ετήσια βάση έως τον Νοέμβριο του 2024, η αύξηση ανέρχεται σε 20,6% και ο προηγούμενος ρεκόρ μήνας του Οκτωβρίου 2025 ξεπεράστηκε κατά 6,3%.

Geely EX5

Οι εξαγωγές έχουν πλέον καταστεί σημαντικός παράγοντας σε αυτά τα στοιχεία, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα πωλούνται στο εξωτερικό. Από τα προαναφερθέντα, 1,522 εκατομμύρια οχήματα νέας ενέργειας παρέμειναν στην Κίνα, με αισθητά βραδύτερη ανάπτυξη της αγοράς: σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 6,5%, ενώ η αύξηση σε σύγκριση με τον Οκτώβριο είναι 4,3%. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά την επιβράδυνση της ανάπτυξης, περισσότερα NEVs πωλήθηκαν στην Κίνα σε ένα μόνο μήνα από ποτέ άλλοτε — ένα νέο ρεκόρ.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι 300.000 οχήματα νέας ενέργειας εξήχθησαν από την Κίνα τον Νοέμβριο. Το 2023 και το 2024, οι περισσότερες μήνες παρουσίασαν εξαγωγές της τάξης των πέντε ψηφίων, με μόνο λίγες εξαιρέσεις. Ενώ υπήρξε σταθερή ανάπτυξη καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, το καλοκαίρι σχηματίστηκε ένα πλατό περίπου 200.000 εξαγωγών ανά μήνα. Ωστόσο, οι εξαγωγές NEV αυξήθηκαν δραματικά τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο: τα 300.000 οχήματα που εξήχθησαν τον Νοέμβριο αντιπροσωπεύουν ετήσια αύξηση 260%.

Chery Tiggo 8 PHEV

Κατά την εξέταση των τύπων κινητήρων, δεν γίνεται διάκριση μεταξύ των οχημάτων που παραμένουν στην Κίνα και εκείνων που εξάγονται. Διατίθενται μόνο τα στοιχεία χονδρικής πώλησης (τα οποία περιλαμβάνουν τις εξαγωγές). Τα BEVs πέτυχαν πωλήσεις άνω του ενός εκατομμυρίου για τρίτο συνεχόμενο μήνα, με 1,17 εκατομμύρια μονάδες. Σε ετήσια βάση, σημείωσαν αύξηση άνω του μέσου όρου κατά 28,9%, ενώ η αύξηση σε μηνιαία βάση σε σύγκριση με τον Οκτώβριο είναι 5,5%.

Τα PHEVs (συμπεριλαμβανομένων των EREVs) έχουν παρουσιάσει μια ισχυρότερη τάση πρόσφατα: από τον Ιούνιο, οι χονδρικές πωλήσεις έχουν υπερβεί σταθερά τα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Ενώ η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε αισθητά τον Νοέμβριο του 2024, τα οχήματα με μερική ηλεκτρική κίνηση διατήρησαν τη δυναμική τους φέτος, φτάνοντας τις 652.000 πωλήσεις. Σε ετήσια βάση, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 7,9%, ενώ η μηνιαία αύξηση είναι 7,8% — υπογραμμίζοντας πόσο κοντά ήταν οι πωλήσεις PHEVs τον Οκτώβριο του 2024 και του 2025.

Σε όλους τους τύπους κινητήρων, συνολικά 3,43 εκατομμύρια νέα οχήματα πωλήθηκαν στην κινεζική αγορά χονδρικής τον Νοέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 3,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και 3,2% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο. Έτσι, το μερίδιο των NEV συνεχίζει να αυξάνεται, φτάνοντας το 53,2%. Τον Οκτώβριο, ήταν στο 51,2%, ξεπερνώντας ήδη το μισό, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα ήταν μόνο 45,6%.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Ταξινομήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη – Οκτώβριος 2025

Πηγή: Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.