25 Οκτωβρίου 2021. Ήταν η πρώτη μέρα λειτουργίας του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων incharge της nrg, το οποίο αισίως αύριο, Παρασκευή, συμπληρώνει 3 χρόνια “ζωής”. Μαζί με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, η οποία βρισκόταν ακόμα σε… νηπιακό στάδιο, η incharge προσπάθησε στο βάθος της τριετίας να αναπτύξει το δίκτυο, να αυξήσει την ισχύ, να καλύψει νευραλγικά σημεία του οδικού δικτύου και της επικράτειας αλλά και να διορθώσει όλες τις παιδικές ασθένειες που μοιραία θα αντιμετώπιζε.

Με αφορμή, λοιπόν, τα 3 χρόνια του δικτύου incharge, επιβιβαστήκαμε σε αμιγώς ηλεκτρικά, 7-θέσια και 8-θέσια vans και αναχωρήσαμε με προορισμό το Μέτσοβο, όπου οι άνθρωποι της εταιρείας θα μας ενημερώναν για την έως τώρα πρόοδο, αλλά και τα επόμενα, σημαντικά, βήματα. Στην πορεία θα είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε το ταξίδι των 400 Km με τα ηλεκτρικά οχήματα, σε πραγματικές συνθήκες, φορτίζοντας στους DC ταχυφορτιστές της incharge κατά μήκος της διαδρομής. Αυτό το EV road trip έχει καταγραφεί και αναλυτικά θα διαβάσετε σε ξεχωριστό άρθρο και θα δείτε σε ειδικό video μας, αλλά εν συντομία, όλα κύλησαν ομαλά και η εμπειρία ήταν ξεκούραστη και αθόρυβη, όπως με κάθε ηλεκτρικό!

Όσο τα βανάκια μας φόρτιζαν στους incharge AC φορτιστές του ξενοδοχείου, ο Ηλίας Πετρής, Business Operations Manager της nrg, μας παρουσίασε τα έως τώρα δεδομένα που αφορούν το δίκτυο αλλά και τι επιφυλάσσει το μέλλον για όλους τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων.

Το δίκτυο incharge, παρ΄ότι είναι το δεύτερο σε απόλυτα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα, έχει καταφέρεσει να διεισδύσει “βαθύτερα” στην επικράτεια και ακολουθώντας μια διαφορετική στρατηγική, είναι πλέον πρώτο σε τοποθεσίες φόρτισης.

Για την ακρίβεια, φορτιστές incharge βρίσκονται σε πάνω από 760 σημεία της Ελλάδας, από 60 το 2021. Οι 1200+ φορτιστές προσφέρουν συνολικά πάνω από 1.600 “plugs”, ή θέσεις φόρτισης, σε σύνολο περίπου 6.500 κοινόχρηστων θέσεων στη χώρα αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία του ΜΥΦΑΗ, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η αύξηση είναι θεαματική καθώς το 2021, το δίκτυο incharge είχε μόλις 190 σημεία σε 60 τοποθεσίες και μόλις 35 φορτιστές ήταν DC. Οι ταχυφορτιστές DC, οι οποίοι είναι και οι σημαντικότεροι για τους περισσότερους χρήστες EVs, αυξήθηκαν μέσα στην τριετία σε πάνω από 160, με 37 από αυτούς να είναι high-power, δηλαδή τουλάχιστον 180 KW ισχύος. Να σημειωθεί οτι στο δίκτυο της incharge βρίσκονται και οι ισχυρότεροι σε απόλυτη ισχύ φορτιστές αυτή τη στιγμή στη χώρα, οι 360 KW της Starcharge, στους οποίους είχαμε τη δυνατότητα να φορτίσουμε στη διαδρομή μας, άλλωστε.

Εξ’ισου σημαντικό νούμερο είναι οι σχεδόν 300 φορτιστές σε γραφειακές/κτιριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, με πάνω από 200 να βρίσκονται στο Μέγαρο του ΟΤΕ, ένα τεράστιο project που λειτουργεί απρόσκοπτα και με dynamic load balancing για να ρυθμίζεται σε πραγματικό χρόνο η παρεχόμενη ισχύς στα οχήματα, σε μια εγκατάσταση που έχει τεράστιες ενεργειακές ανάγκες, ιδίως το καλοκαίρι.

Όσον αφορά το “hardware”, δηλαδή τους φορτιστές καθαυτούς, η nrg/incharge επεκτείνει το δίκτυο με έμφαση στους αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με τα όσα μάθαμε, συγκεκριμένα, θα εγκατασταθούν 360 KW DC φορτιστές (Starcharge Nova) σε Ακράτα, Φιλιππιάδα και Μέγαρα. Σε άλλα ΣΕΑ όπου ήδη υπάρχουν παλαιότεροι φορτιστές της εταιρείας (π.χ. 50 KW DC) θα τοποθετηθούν 180άρηδες της Starcharge, οι οποίοι θα μπορούν να αποδώσουν 350A και άρα θα εξυπηρετούν την πλειονότητα των EVs (400V) με ταχύτητες έως περίπου 120KW (ανά όχημα). Μια τέτοια περίπτωση είναι τα ΣΕΑ Αλμυρού, ένα κομβικό σημείο για το ελληνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, όπου οι φορτιστές ήδη έχουν μπει και εκκρεμεί η σύνδεσή τους με το δίκτυο και η ενεργοποίησή τους. Οι 360άρηδες, βέβαια, επιτυγχάνουν σαφώς υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης, όντας υδρόψυκτοι και με μέγιστη ένταση ρεύματος 500A, αν το όχημα μπορεί να το υποστηρίξει (800V μοντέλα έχουν καταφέρει να “τραβήξουν” έως 270KW μέχρι στιγμής). Ένας 360άρης προορίζεται ακόμα και για τους Σοφάδες, όπου κάναμε στάση για χρήση του υπάρχοντα 50 KW DC, ενώ 360άρηδες θα μπουν και σε λοιπές τοποθεσίες, ακόμα και εντός πόλεων.

Εδώ αξίζει μια παρένθεση καθώς οι 50άρηδες DC της incharge είναι από τους ελάχιστους, αν όχι οι μόνοι, που διαθέτουν και CHAdeMO βύσμα. Αυτό χρησιμοποιείται από ελάχιστα EVs της αγοράς καθώς έχει επικρατήσει το κλασικό Type-2/CCS combo εδώ και χρόνια, αλλά υπολογίζεται οτι ένα 5-6% του στόλου EVs χρησιμοποιούν το βύσμα, κυρίως τα Nissan Leaf που κυκλοφορούν στη χώρα μας. Έτσι, η εταιρεία θα διατηρήσει αυτούς τους 50άρηδες για ορισμένα χρόνια ακόμα, ώστε να εξυπηρετεί αυτά τα οχήματα, αλλά δίπλα τους θα τοποθετηθούν και ισχυρότεροι, πιο συγχρονοι φορτιστές. Αν μας διαβάζουν κάτοχοι Leaf, σημειώνουμε οτι στην αγορά κυκλοφορούν CHAdeMO to Type-2 αντάπτορες και μπορούν να σας βοηθήσουν, πλέον.

Ωστόσο, οι σημαντικότερες αλλαγές που μας ανακοίνωσε η incharge και πλέον είναι επίσημες, αφορούν τόσο την λειτουργία των φορτιστών σε επίπεδο software, app και δυνατοτήτων, όσο και τη νέα της εμπορική πολιτική.

Ξεκινώντας από την δεύτερη, πλέον θα υπάρχουν 3 “κατηγορίες” χρηστών φορτιστών incharge. Η πρώτη είναι η “guest”/pay as you go, χωρίς να απαιτείται εγγραφή στην υπηρεσία. Εκεί η AC φόρτιση θα κοστίζει €0,45/KWh και η DC €0,57/KWh, ενώ στους DC αυτοκινητοδρόμων θα κοστίζει €0,67/KWh. Μάλιστα, σε περιόδους μη αιχμής (21.00-09.00), θα υπάρχει επιπλέον 20% μείωση τιμής σε όλα τα AC σημεία (πλην ξενοδοχείων), άρα η τιμή για εκείνες τις ώρες θα διαμορφώνεται στα €0,31/KWh, από τις χαμηλότερες της αγοράς αυτή τη στιγμή.

Η δεύτερη, θα είναι τα εγγεγραμμένα μέλη (members), τα οποία αυτή τη στιγμή αριθμούν τις 23.000 στην υπηρεσία incharge. Μάλιστα, σχεδόν 3.000 δεν είναι κάτοικοι Ελλάδος, το οποίο δείχνει πολλά για τη χρήση φορτιστών από τουρίστες/επισκέπτες της χώρας μας. Οι τιμές στο επίπεδο αυτό διαμορφώνονται σε €0,40, €0,52 και €0,62 αντίστοιχα, χρεώσεις μειωμένες σε σχέση με των guests. Επίσης όλοι οι εγγεγραμμένοι χρήστες θα λαμβάνουν και RFID κάρτα, που θα κάνει τη διαδικασία φόρτισης πολύ πιο εύκολη. Επίσης μπορούν να βλέπουν το ιστορικό φόρτισής τους στην εφαρμογή αλλά και να βλέπουν αν ο φορτιστής που τους ενδιαφέρει είναι διαθέσιμος, real-time.

Η ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι τα premium members. Εδώ έχουμε τις χαμηλότερες τιμές που αγγίζουν τα €0,37, €0,49 και €0,59 ανά KWh, αντίστοιχα. Η ετήσια συνδρομή θα κοστίζει €50 (αλλά θα είναι στα €25 για το πρώτο έτος) και επιπλέον θα υπάρχουν κάποια benefits για τον χρήστη. Θα μπορεί να κάνει κράτηση (booking) φορτιστή για slot 30′, έως και 8 ώρες νωρίτερα, το οποίο θα “τρέξει” αρχικά πιλοτικά για να διαπιστωθεί ο ορθότερος τρόπος λειτουργίας αυτού του concept, στην Ελλάδα. Για να μην υπάρξουν προβλήματα διαθεσιμότητας, η δυνατότητα booking θα είναι διαθέσιμη μόνο σε σημεία που υπάρχουν τουλάχιστον 4 plugs και το 1 από αυτά θα είναι διαθέσιμο για κράτηση. Θα δίνεται επίσης δωρεάν η RFID κάρτα και επίσης θα υπάρχει έκπτωση 20% για εξοπλισμό φόρτισης από καταστήματα nrg και έκπτωση 10% σε όλα τα προϊοντα καταστημάτων nrg.

Πρόοδο έχουμε και στον τομέα του roaming, χάρη στο οποίο πλέον οι φορτιστές incharge είναι προσβάσιμοι και διαθέσιμοι μέσω και των on-board εφαρμογών πλοήγησης πολλών κατασκευαστών, μέσω της συνεργασίας με τις DCS και Elli. Έτσι, τα οχήματα των BMW, MINI, Mercedes, Hyundai, KIA, Subaru, Volvo, Volkswagen, μπορούν να βρίσκουν και να ενεργοποιούν τους φορτιστές χωρίς την ανάγκη χρήσης του incharge app ή της RFID κάρτας. Γενικώς δίνεται βάρος από την εταιρεία στην δυνατότητα plug’n’charge, ώστε να βελτιωθεί σημαντικά η εμπειρία χρήσης τους. Είναι σε φάση δοκιμών και σύντομα θα είναι διαθέσιμη.

Η εφαρμογή incharge γενικώς θα λάβει ένα “facelift” και θα παρέχει περισσότερα notifications στον χρήστη αλλά και επιπλέον δυνατότητες.

Όσον αφορά την δυναμική της ελληνικής αγοράς, η nrg προβλέπει μια ήπια ανάπτυξη, με 1 στις 3 νέες ταξινομήσεις το 2030 να αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα (PHEVs και BEVs) και το μερίδιο plug-ins να είναι κοντά στο 5,7% επί του συνόλου του ελληνικού στόλου επιβατικών.

Τέλος, αξίζει μια αναφορά σε ένα από τα ηλεκτρικά vans που μας μετέφεραν στο ταξίδι μας, το Maxus MIFA 9. Πρόκειται για ένα πολυτελές 8θέσιο ηλεκτρικό με 245 ίππους, μπαταρία 90 KWh και αυτονομία κατά WLTP έως 435 Km (μικτή). Πλέον τα οχήματα της Maxus (SAIC Motor) θα εισάγονται αποκλειστικά στην Ελλάδα από την Automotive Solutions, 100% θυγατρική της nrg που εξαγοράστηκε από την εταιρεία το 2022.

Αυτή είναι η ανταπόκριση από το EV road trip μας και μείνετε συντονισμένοι για το video του ταξιδιού, όπου θα δείτε όλη την εμπειρία μας σε επίπεδο φόρτισης, κόστους και συνολικού χρόνου ταξιδιού!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.