Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely αναδιοργανώνει τα brands της και στο πλαίσιο αυτό, η Zeekr αναλαμβάνει τον έλεγχο της Lynk & Co.

Η κινέζικη εφημερίδα Economic Daily αναφέρει ότι η Geely ήθελε να ενοποιήσει τις μάρκες της για τα οχήματα νέας ενέργειας (NEVs). Σύμφωνα με ανώνυμους πληροφοριοδότες, η Zeekr πρόκειται να αποκτήσει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Lynk & Co. Μια επίσημη ανακοίνωση θα γίνει σύντομα.

Αυτό ακριβώς συνέβη, αν και έμμεσα: Η θυγατρική της Geely, η Volvo Cars, η οποία ίδρυσε τη Lynk & Co ως κοινοπραξία με τον όμιλο Geely το 2017, ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης ότι θα πουλήσει το 30% του μεριδίου της εσωτερικά στη Zeekr. Το τίμημα αγοράς ανέρχεται σε 5,4 δισεκατομμύρια γουάν (710 εκατομμύρια ευρώ) – το 70% του ποσού θα καταβληθεί άμεσα και το υπόλοιπο 30% συν τους τόκους θα καταβληθεί ένα χρόνο μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, δήλωσε η Volvo.

zeekr 001 qilin catl 1000 km (3)
Zeekr 001

Η ίδια η Geely επιβεβαίωσε επίσης το δημοσίευμα λίγα λεπτά μετά τη Volvo: «Η προτεινόμενη κίνηση στοχεύει στην επιτάχυνση των τεχνολογικών συνεργειών μεταξύ των δύο εμπορικών σημάτων, στον εξορθολογισμό των χαρτοφυλακίων προϊόντων και στην ενίσχυση της ανάπτυξης ταλέντων, οδηγώντας τελικά σε μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων παγκοσμίως», δήλωσε η Geely. Η Zeekr δεν θα αναλάβει μόνο το 30% του μετοχικού κεφαλαίου της σουηδικής εταιρείας, αλλά και μετοχές από τη Geely. Εν τέλει, η Zeekr θα κατέχει το 51% της Lynk & Co και η Geely το υπόλοιπο 49%.

Ταυτόχρονα, η Geely Auto σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιό της στη Zeekr σε περίπου 62,8%, προκειμένου να προωθήσει περαιτέρω τη στενή συνεργασία μεταξύ των εμπορικών σημάτων Geely Auto, Lynk & Co και Zeekr.

Η Lynk & Co είναι το παλαιότερο από τα brands αυτά και αρχικά επικεντρώθηκε στα υβριδικά και plug-in υβριδικά. Το μοντέλο 01 είναι ένα παράδειγμα, το οποίο μάλιστα διατίθεται στην Ελλάδα και το έχουμε δοκιμάσει εδώ. Ωστόσο, η εταιρεία αναζητά ισχυρότερο momentum, ειδικά εκτός Κίνας, κάτι που ίσως είχε ως αποτέλεσμα αυτή την εσωτερική αναδιάρθωση.

Η Lynk & Co τρέχει ισχυρές ελπίδες και για το νέο BEV 02 (που πωλείται ως Z20 στην Κίνα). Η Zeekr, από την άλλη πλευρά, έχει επικεντρωθεί στα BEV από την ίδρυσή της το 2021 και έχει επιτύχει με αυτά στην Κίνα, ενώ έχει ξεκινήσει επέκταση και στην Ευρώπη, μεταξύ άλλων. Το Lynk & Co 02 είναι τεχνικά στενά συνδεδεμένο με το Zeekr X – οπότε υπάρχει εσωτερικός ανταγωνισμός.

Lynk & Co 01

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, η Zeekr και η Lynk & Co αντιπροσώπευαν μαζί περίπου το 30% των συνολικών πωλήσεων της Geely. Τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις των 31.074 μονάδων της Lynk & Co εξακολουθούσαν να είναι υψηλότερες από τις 25.049 οχήματα της Zeekr, αλλά αυτό είναι πιθανό να αλλάξει σύντομα. Στο σύνολο του έτους, η πρώτη κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 92%, σε σύγκριση με «μόνο» 26% για την δεύτερη.

Η Zeekr παρουσίασε επίσης πρόσφατα τα επιχειρηματικά της στοιχεία για το τρίτο τρίμηνο. Η μάρκα πέτυχε κύκλο εργασιών ύψους 18,36 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,4 δισεκατομμύρια ευρώ), εκ των οποίων τα 14,4 δισεκατομμύρια γιουάν προήλθαν από την επιχείρηση οχημάτων και τα 3,25 δισεκατομμύρια γιουάν από την πώληση μπαταριών και εξαρτημάτων. Η Zeekr πλησιάζει επίσης προς το θετικό αποτέλεσμα: Η καθαρή ζημία το γ’ τρίμηνο ήταν 1,14 δισεκατομμύρια γουάν ή περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ – σχεδόν 22% λιγότερα από το γ’ τρίμηνο του 2023 και 37% λιγότερα από το β’ τρίμηνο του 2024.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Δοκιμή: Lynk & Co 01 PHEV!

Πηγή: Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.