Ερευνητές από κινεζικά πανεπιστήμια χρησιμοποίησαν βιοσυμβατά οξέα, όπως το κιτρικό οξύ, για να διαχωρίσουν τα συστατικά στις μπαταρίες NCM. Το υλικό που προκύπτει από τη διαδικασία ανακύκλωσης μπορεί να μετατραπεί απευθείας σε ηλεκτρόδια NCM.

Στην προσπάθειά τους να βρουν μια απλή, εξαιρετικά αποτελεσματική, φθηνή και φιλική προς το περιβάλλον διαδικασία για την ανακύκλωση των εξαντλημένων μπαταριών ιόντων λιθίου, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Μεταλλείων και Τεχνολογίας της Κίνας (Πεκίνο), το Πανεπιστήμιο Fuzhou, το Πανεπιστήμιο Χημικής Τεχνολογίας του Πεκίνου και το Πανεπιστήμιο Tsinghua, Shenzhen, διαμόρφωσαν μια νέα μέθοδο με βάση το κιτρικό οξύ για την εκχύλιση, το διαχωρισμό και την ανάκτηση των μετάλλων από τις καθόδους NCM.

Σε αντίθεση με τις συμβατικές μεθόδους, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια σχετικά μικρή ποσότητα κιτρικού οξέος για να εκχυλίσουν και να διαχωρίσουν πάνω από το 99% των μετάλλων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου και μαγγανίου στις μπαταρίες NCM. Στο πείραμα δεν χρησιμοποιήθηκαν άλλες χημικές ουσίες. Αυτή η μέθοδος έκπλυσης καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. Επιπλέον, οι εκπομπές CO2 είναι σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες των συμβατικών υδρομεταλλουργικών διαδικασιών ανακύκλωσης. Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι το πείραμα απέδωσε ένα «νέο προϊόν NCM lamellar framework», το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί «ως υλικό ηλεκτροδίων υψηλής ποιότητας».

battery-recycling-ncm-reserach-project-2024

Το άρθρο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό της Γερμανικής Χημικής Εταιρείας με την ονομασία Angewandte Chemie τον Οκτώβριο.

Το “NCM” είναι ένα μικτό οξείδιο μετάλλων που συνδυάζει νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο σε μια ελασματοειδή δομή, με ιόντα λιθίου μεταξύ των στρωμάτων. Οι μπαταρίες NCM βρίσκουν εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρικά οχήματα, αλλά έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής σε σχέση με τις LFP μπαταρίες. Σύμφωνα με τον Δρ Ruiping Liu, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, οι υπάρχουσες διαδικασίες ανακύκλωσης μπαταριών είναι ενεργοβόρες, έχουν υψηλές εκπομπές και περιορισμένο ή χαμηλής ποιότητας ανακτούμενο υλικό. Επιπλέον, η παραδοσιακή διαδικασία έκπλυσης περιλαμβάνει την υπερβολική χρήση χηλικών παραγόντων σε μια περίπλοκη διαδικασία που είναι επίσης επικίνδυνη για το περιβάλλον.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η Mercedes-Benz εγκαινίασε την πρώτη της μονάδα για ανακύκλωση μπαταριών

Πηγή: Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.