Ριζική αναμόρφωση θα υποστεί το πρόγραμμα επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στις Η.Π.Α., όπως φαίνεται. Οι Δημοκρατικοί υπέβαλαν τις προτάσεις τους προς έγκριση από το ομοσπονδιακό όργανο, στο πλαίσιο του “πακέτου” κοινωνικών παροχών ύψους $3,5 δις.
Οι προτάσεις διορθώνουν σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα του ισχύοντος προγράμματος επιδοτήσεων. Επιπλέον, αυξάνουν σημαντικά το “ταβάνι” της επιδότησης, στις $12.500. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Joe Biden, έχει ήδη δείξει σε πολλές περιπτώσεις τις διαθέσεις του για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Ωστόσο, με τους “Big 3” της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας (GM, Ford και Chrysler Stellantis North America) να είναι στο πλευρό του (κι αυτός στο δικό τους), αρχίζει να υποβόσκει μια αυξανόμενη “κόντρα” με την επίσης αμερικάνικη Tesla, το αποτέλεσμα της οποίας διαφαίνεται και στις προτάσεις των Δημοκρατικών.
Ας δούμε, όμως, τις κυριότερες αλλαγές:
- Αφαιρείται το όριο των 200.000 επιδοτούμενων EVs ετησίως ανά κατασκευαστή. Αυτό είναι σημαντικό για τους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης, όπως η Tesla, που ήδη ξεπέρασε το όριο μέσα στο 2020.
- Διατηρείται η επιδότηση των $7.500 για αγορά EV, για άλλα 5 χρόνια. Να σημειωθεί πως για EVs με μπαταρία μικρότερη των 40 kWh, η επιδότηση θα είναι $4.000.
- Μια πολύ σημαντική αλλαγή αφορά τον τρόπο απόδοσης της επιδότησης. Με το ισχύον πρόγραμμα, ο αγοραστής καταβάλει την πλήρη τιμή του οχήματος. Η επιδότηση αφαιρείται από τους φόρους που πρέπει να καταβάλλει, την επόμενη χρονιά. Αν “περάσει” η νέα πρόταση, το ποσό θα αφαιρείται επί τόπου κατά την αγορά του οχήματος.
- Προτείνεται επιπλέον επιδότηση ύψους $4.500 για όσα EVs κατασκευάζονται σε “union factories”. Πρόκειται για μονάδες των οποίων οι εργαζόμενοι εκπροσωπούνται νομίμως από σωματεία. Εδώ η Tesla θα βγει “χαμένη” καθώς ο Elon Musk απαγορεύει διά ροπάλου τη σύσταση σωματείων από τους εργαζόμενους της. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι της Tesla μπορούν να λαμβάνουν μετοχές της εταιρείας ως πληρωμή και αυτό είναι το “αντιστάθμισμα” για την πολιτική που ακολουθεί ο Musk, στο συγκεκριμένο ζήτημα. Επιπλέον, τόσο η Honda όσο και η Toyota θα αντιμετωπίσουν το ίδιο πρόβλημα, για παρεμφερείς λόγους.
- Προτείνεται επιπλέον επιδότηση ύψους $500 για EVs με μπαταρίες που κατασκευάζονται τουλάχιστον κατά 50% στις ΗΠΑ (συμπεριλαμβανόμενων των στοιχείων).
- Μετά την 5ετία, η επιδότηση των $7.500 θα ισχύσει μόνο για EVs που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ. Το θετικό είναι πως λαμβάνει 5 χρόνια επέκταση. Πρακτικά, τα EVs στις ΗΠΑ θα επιδοτούνται για άλλα 10 χρόνια, όπως φαίνεται!
- Μπαίνουν όρια στην ανώτατη τιμή EVs που μπορούν να επιδοτούνται. Για τα σεντάν στις $55.000, για τα SUVs στις $69.000, για τα pickup trucks στις $74.000 και για τα vans στις $54.000.
- Μπαίνουν όρια στο μέγιστο εισόδημα του ατόμου ή της οικογένειας που θα μπορεί να επιδοτηθεί. Στις $400.000 ετησίως για ένα άτομο και στις $800.000 για ζευγάρια.
Μένει να δούμε αν και πόσες από αυτές τις προτάσεις θα ψηφιστούν ως έχουν και ποιες θα είναι οι αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι ΗΠΑ θα προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια, πάντα δίνοντας πλεονέκτημα στους εγχώριους κατασκευαστές.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Η ηλεκτροκίνηση φέρνει σε αδιέξοδο τις αντιπροσωπείες στις ΗΠΑ
Πηγή: Electrek