Ελληνικές προσπάθειες στη μικροκινητικότητα και την ηλεκτροκίνηση σας έχουμε παρουσιάσει κατά καιρούς, δεν είναι πολλές, αλλά αξίζουν τη στήριξή μας στις περισσότερες περιπτώσεις. Ακόμα και ηλεκτρικό τρίκυκλο/σκούτερ από ελληνικά χέρια σας έχουμε δείξει παλαιότερα, το Archon Anemos. Ωστόσο, στην διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των cargo bikes, των τρίκυκλων ηλεκτρικών ποδηλάτων με χώρο μεταφοράς, μια νέα προσπάθεια από τη Θεσσαλονίκη τράβηξε την προσοχή μας, κυρίως χάρη στην εξελιγμένη ανάρτηση που διαθέτει… γνωρίστε το BiTrike!
Εμπνευστής και δημιουργός του BiTrike είναι ο Κώστας Σιμελίδης, με τον οποίο συνομιλήσαμε και μας είπε περισσότερα πίσω από το concept του BiTrike, πέρα από τα specs του. Αυτά, άλλωστε, θα τα βρείτε στο crowdfunding campaign του στο KickStarter, όπου μπορείτε κι εσείς να στηρίξετε την προσπάθεια, έστω και με €10. Ο Κώστας έχει μεγάλη εμπειρία στον χώρο της ποδηλασίας και πλέον, των e-bikes, αλλά το σημαντικότερο είναι οτι σχεδιάζει και κατασκευάζει ο ίδιος το σασί και την ανάρτηση του BiTrike, με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Αυτό είναι και το highlight του τρικύκλου, που το κάνει να ξεχωρίζει από τα τυπικά cargo bikes που βλέπουμε στην αγορά.
Αυτά έχουν το μειονέκτημα του σταθερού πίσω μέρους. Είναι απλούστερο και πιο οικονομικό, αλλά μειώνει την ευκινησία του cargo bike. Το πίσω μέρος δεν επιτρέπει το “πλάγιασμα” και άρα ο κύκλος στροφής αυξάνεται, ένα πρόβλημα στα στενά σημεία της πόλης όπου ένα cargo bike συχνά χρησιμοποιείται. Επιπλέον, οποιαδήποτε… απόκλιση από flat, καλό οδόστρωμα δημιουργεί προβλήματα σε ένα απλό cargo bike. Δεν μπορεί να ακολουθήσει το ανάγλυφο του εδάφους με αποτέλεσμα μειωμένο ride comfort, αστάθεια, ακόμα και αδυναμία να συνεχίσει. Αυτά δεν ισχύουν στην περίπτωση του BiTrike, κατά τα φαινόμενα.
Λοιπά specs και εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης
Στο εμπρός μέρος το BiTrike έχει ένα τυπικό πιρούνι FOX AWL που κάνει τη δουλειά του ικανοποιητικά. Στο πίσω μέρος, ο έξυπνος σχεδιασμός της ανάρτησης επιτρέπει στον κάθε τρόχο να είναι σχεδόν ανεξάρτητος. Ένα μονό αμορτισέρ Marzocchi Bomber CR με ελατήριο αναλαμβάνει την απόσβεση των κραδασμών στο πίσω μέρος. Αξίζει να αναφερθεί η ύπαρξη πίσω διαφορικού που αναλαμβάνει το διαμοιρασμό της ροπής στους δύο τροχούς, απαραίτητο “συστατικό” αυτής της “συνταγής”. Υπάρχουν δισκόφρενα Shimano εμπρός και πίσω, 7άρι σασμάν Altus, ενώ προαιρετικά τοποθετείται μοτέρ 48V-500W μεσαίας τριβής, με μπαταρία LG 13Ah. Τέλος, το BiTrike ζυγίζει 37 Kg και έρχεται σε μεγέθη 19′ και 21΄.
Μπορείτε να δείτε πολλά περισσότερα, αλλά και video/εικόνες στο KickStarter. Εκεί ήδη έχουν συγκεντρωθεί πάνω από €4.000 αλλά ο Κώστας χρειάζεται €62.000 μέχρι το τέλος του 2022. Αν, λοιπόν, είστε επιχείρηση ή ιδιώτης που χρειάζεται ένα all-terrain cargo bike, μπορείτε να το αγοράσετε με το early bird option από €2.600, καθώς η τελική του τιμή στην αγορά θα αγγίζει τις €4.000, πιθανότατα. Τα πρώτα 20 κομμάτια θα είναι έτοιμα για παράδοση τον Αύγουστο του 2023 σύμφωνα με τον δημιουργό του. Εμείς ευχόμαστε καλή επιτυχία και ανυπομονούμε να δούμε από κοντά και να δοκιμάσουμε ένα BiTrike!
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Mimo C1, το foldable cargo πατίνι έρχεται στην Ελλάδα [EICMA 2022]