Αρχική EVs e-Cars Bosch εναντίον Ε.Ε.: “Ξεκολλήστε από τα ηλεκτρικά!”

Bosch εναντίον Ε.Ε.: “Ξεκολλήστε από τα ηλεκτρικά!”

Σε μια είδηση που σίγουρα θα κάνει αρκετά… κεφάλια να γυρίσουν, η γερμανική Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων της Ευρώπης, στρέφεται εναντίον των πολιτικών της Ε.Ε. όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Συγκεκριμένα, η Bosch θεωρεί πως η Ε.Ε. έχει “εμμονή” με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παραβλέποντας άλλες μεθόδους μείωσης των εκπομπών ρύπων, διατηρώντας όμως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Να σημειωθεί πως η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει €5 δις σε τεχνολογίες που αφορούν τα EVs. Επιπλέον, ενισχύει την δυναμικότητά της όσον αφορά τα υδρογονοκίνητα οχήματα. Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι πως η Bosch “πιστεύει” ακόμα στους κινητήρες βενζίνης και diesel. Ο μεγάλος κατασκευαστής θεωρεί πως οι ΚΕΚ βενζίνες και πετρελαίου έχουν εξελιχθεί τόσο ώστε να μην έχουν αξιοσημείωτο αντίκτυπο στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα.

Ποια θα μπορούσε να είναι η εναλλακτική; Το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα, μεταξύ άλλων. Ο Volkmar Denner, CEO της Bosch, δήλωσε πως “η δράση κατά της κλιματικής αλλαγής δεν πρέπει να ταυτίζεται με το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά με το τέλος των ορυκτών καυσίμων. Παρ’ότι η ηλεκτροκίνηση και η “πράσινη” ενέργεια καθιστούν τις οδικές μετακινήσεις “carbon neutral”, το ίδιο μπορούν να κάνουν και τα ανανεώσιμα καύσιμα”.

Το Euro 7 καταδικάζει τους ΚΕΚ

Ο Denner αναφέρθηκε και στο επερχόμενο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7. Όπως και αρκετοί κατασκευαστές οχημάτων, έτσι και ο ίδιος δε συμφωνεί με τις αλλαγές που θα επιφέρει. Αυτό διότι ουσιαστικά επιβάλλει την πλήρη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο Denner κατηγορεί την Ε.Ε. για το οτι βλέπει το… δέντρο και χάνει το δάσος, θέτοντας ένα πολύ βραχυπρόθεσμο στόχο. Το “δάσος”, στην περίπτωση αυτή, είναι οι επιπτώσεις που θα έχει στην αγορά εργασίας η κατάργηση των ΚΕΚ. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως “όταν ο Κέννεντυ ανακοίνωσε οτι θα στείλει άνθρωπο στο Φεγγάρι, έδωσε το ελεύθερο στους μηχανικούς για να το πετύχουν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κινδυνεύει να κάνει το αντίθετο. Με την πολιτική τους, που παραπέμπει σε μονοπωλιακές πρακτικές, δε θα φτάναμε ποτέ στη Φεγγάρι. Πιθανές λύσεις στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής αποκλείονται τεχνητά, με τον τρόπο αυτό.”

NEW YORK, April 10, 2020 – (Photo by Michael Nagle/Xinhua via Getty)

Το Euro 7 δεν αναμένεται σε ισχύ πριν το 2025. Σε κάθε περίπτωση, η Bosch θα συνεχίσει να επενδύει στους ΚΕΚ τουλάχιστον για 20-30 χρόνια ακόμα, σύμφωνα με τον Stefan Hartung, μέλος του Δ.Σ. της. Η εταιρεία ανακοίνωσε οτι το 2020 πήγε καλύτερα απ’ότι αναμενόταν και η ανάκαμψή της συνεχίζεται μέσα στο 2021. Ειδικά στην Κίνα, η άνοδος των πωλήσεών της είναι σημαντική. Ωστόσο, προειδοποιεί οτι οι ελλείψεις σε τσιπ (ημιαγωγούς) θα συνεχιστούν για όλο το έτος. Λίγες μέρες νωρίτερα η Daimler μείωνε την απασχόληση για 18.000 εργάτες της στη Γερμανία, εξαιτίας της έλλειψης ηλεκτρονικών.

Η άποψη του GetElectric:

Η Bosch, φυσικά, έχει πολλά να χάσει με μια τόσο απότομη “στροφή” προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η βιωσιμότητα των ΚΕΚ είναι ένα τεράστιο ζήτημα που καλώς μας απασχολεί και πρέπει να συζητηθεί. Οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου όντως είναι αρκετά “καθαροί”, πλέον. Αρκεί, βέβαια, να δέχονται τη σωστή συντήρηση και να παραμένουν σε καλή λειτουργική κατάσταση. Επίσης, η εξέλιξη των συνθετικών καυσίμων μπορεί να δώσει πνοή στους ΚΕΚ για αρκετά χρόνια ακόμη, αν όχι για δεκαετίες. Όσο για την υδρογονοκίνηση, παραμένει ένα μεγάλο “ερωτηματικό” από πολλές απόψεις…

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

Δείτε επίσης:

Η ηλεκτροκίνηση “αλλάζει” τα συνεργεία αυτοκινήτων

Πηγή: FT

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.