Τα ηλεκτρικά ποδήλατα κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην Ελλάδα, τόσο για χρήση αναψυχής, όσο και για τις ανάγκες των καθημερινών μας μετακινήσεων. Ειδικότερα για το 2ο σενάριο, τα urban e-bikes, τα ηλεκτρικά ποδήλατα πόλης, γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, καθώς μπορούν να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο ή ακόμα και τη μοτοσυκλέτα σε μεγάλο ποσοστό. Η Ducati είναι ένα τεράστιο, ιστορικό brand στο χώρο των μοτοσυκλετών και πλέον διαθέτει τα δικά της e-bikes. Έτσι, δε χάσαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για μερικές ημέρες με το Ducati e-Scrambler, το ηλεκτρικό ποδήλατο πόλης της εταιρείας και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας στα παρακάτω video + review!

Το Ducati e-Scrambler όπως και το Ducati MIG-S αλλά και άλλα, premium e-bikes θα βρείτε στη γκάμα της Kosmoride.

Κατασκευή και εργονομία

Βασικό για ένα ποδήλατο πόλης και καθημερινών μετακινήσεων, είναι το βάρος. Η Ducati συνεργάστηκε με τη γνωστή Thok και το αποτέλεσμα είναι ένα ελκυστικό, ελαφρύ frame από αλουμίνιο 6061, με τμήματα κατασκευασμένα σε CNC και με χρήση hydroforming. Βάρος, περί τα 22,5 Kg. Μπορεί να φανεί βαρύ σε ορισμένους ποδηλάτες, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε το βάρος των εξαρτημάτων που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση.

Το μέγιστο φορτίο που μπορεί να υποστηρίξει το e-Scrambler είναι 120 Kg. Ωστόσο, δεν θα έχετε πρόβλημα και με περισσότερα, με ήπια χρήση και κατάλληλη πίεση στα ελαστικά. Στο πίσω μέρος του διαθέτει σχάρα για φορτίο έως 25 Kg, αρκετά χρήσιμη στην καθημερινότητά μας. Φτερά εμπρός και πίσω είναι απαραίτητα σε ένα ποδήλατο, ειδικά αν έχετε σκοπό να το χρησιμοποιείτε και βροχερές μέρες.

Δεν υπάρχει quick release στους τροχούς και το τιμόνι έχει μεγάλο μήκος (760mm με 20mm rise), οπότε βεβαιωθείτε πως… έχετε αρκετό χώρο για το μοντέλο της Ducati, στο αυτοκίνητο, στο ασανσέρ, στο σπίτι. Από την άλλη, είναι πολύ ξεκούραστο και προσφέρει εύκολο έλεγχο του εμπρός τροχού. Τα εργονομικά χερούλια της Ducati στηρίζουν το χέρι ιδανικά και προσφέρουν υψηλό grip. Η σέλα, επίσης της Ducati (Comfort Plus), δεν μας κούρασε ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές. Το seatpost της eTEN (100-125mm), ρυθμίζεται καθ’ύψος εύκολα με δύο τρόπους. Προτιμήστε να μην έχετε σε πλήρη συμπίεση το άνω τμήμα του, για σταθερότητα και αξιοπιστία.

Η ύπαρξη ηλεκτροκινητήρα μεσαίας τριβής εξασφαλίζει μεγάλο ground clearance. Δεν είναι ζωτικής σημασίας εντός δρόμου, αλλά θα το εκτιμήσετε σε μεγάλα σκαλοπάτια κ.λπ.

Ανάρτηση, τροχοί, φρένα

Τα highlights του Ducati e-Scrambler, εκτός από την ηλεκτρική υποβοήθηση, είναι τα τρία παραπάνω. Εξασφαλίζουν άνεση, ενεργητική ασφάλεια και γενικότερα, απολαυστική χρήση. Ξεκινώντας με τους τροχούς, είναι οι Thok e-plus των 27,5″ και “φοράνε” εξαιρετικά ελαστικά της Pirelli. Τα Cycl-e GT με φάρδος 2,35″ προσφέρουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε οδόστρωμα, με περιορισμένη αυλάκωση. Προσοχή, λοιπόν, στο “βρεγμένο”. Βοηθούν πολύ στην απόσβεση των κραδασμών, κάτι ευπρόσδεκτο, δεδομένου οτι έχουμε ανάρτηση μόνο στο εμπρός πηρούνι. Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι το grip τους, ειδικά σε συνδυασμό με τα φρένα.

Τα φρένα είναι πλήρως υδραυλικά και προέρχονται από την Sram. Τα Sram Guide T-4 συνδυάζονται με δίσκους των 203mm εμπρός και πίσω. Η αίσθηση στις μανέτες είναι εξαιρετική και μπορείτε να φρενάρετε άνετα με ένα δάκτυλο και μικρή προσπάθεια. Δεν παρατηρήσαμε fade (αν και δεν τα πιέσαμε σε ακραίες συνθήκες), ενώ σε συνδυασμό με τα ελαστικά της Pirelli, η δύναμη πέδησης είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα και θα σας προσφέρει μεγάλη αυτοπεποίθηση στο δρόμο. Να σημειώσουμε πως όλα τα e-bikes της Kosmoride παραδίδονται στον κάτοχο μετά το απαραίτητο break-in των φρένων. Έτσι, θα έχετε μέγιστη απόδοση και ελάχιστο θόρυβο από την πρώτη βόλτα.

Το εμπρός πηρούνι είναι της Suntour (XCR 34) με διαδρομή αμορτισέρ 100mm, ρυθμιζόμενη προφόρτιση και rebound αλλά και δυνατότητα κλειδώματος της ανάρτησης. “Καταπίνει” τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με άνεση, αν και με τα συγκεκριμένα φρένα σχεδόν επιβάλλεται μια σκληρή ρύθμιση. Στους μέτριους προς κακούς δρόμους του Λεκανοπεδίου βοήθησε ιδιαίτερα στο να καλύψει την έλλειψη full suspension.

Ισχύς και υποβοήθηση

Πάμε και σε αυτό που λατρεύουμε, την ηλεκτροκίνηση. Ο σκοπός των e-bikes είναι να κάνουν εύκολη και ευχάριστη τη μετακίνηση με ένα ποδήλατο, σε καθημερινή βάση, ακόμα και σε περιοχές με πολλές ανηφόρες. Όντας ένα premium μοντέλο, το Ducati e-Scrambler ενσωματώνει μια μεσαία τριβή της Shimano (Steps E7000), με ισχύ 250W και υψηλή ροπή (60 Nm). Το βάρος του, δε, είναι μόλις 2,8 Kg και βοηθά στο να διατηρείται χαμηλά το βάρος του ποδηλάτου. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι σχεδόν αθόρυβος, τουλάχιστον με τη χρήση των μικρών γραναζιών στο 11άρι Sram NX σασμάν (11-42). Όσο “κατεβάζετε” ταχύτητες, για μια μεγάλη ανηφόρα, η ροπή που αποδίδει το μοτέρ αυξάνεται αισθητά. Μαζί και ο παραγόμενος θόρυβος, αν και δεν είναι ενοχλητικός σε καμία περίπτωση.

 

Η διαφορά μιας μεσαίας τριβής σε σχέση με ένα hub motor, εντοπίζεται στην απόκριση. Ο αισθητήρας ροπής του μοτέρ αναγνωρίζει την κίνηση των ποδιών σας και την προσπάθεια που ασκείτε στα πετάλια, μέσα σε milliseconds. Έτσι, η υποβοήθηση είναι όσο πιο ομαλή γίνεται, ξεκινά σχεδόν μόλις ξεκινήσετε την ποδηλάτηση και διακόπτεται ακριβώς της στιγμή που σταματάτε. Φυσικά, διακόπτεται στα 25 Km/h, ακριβώς τη στιγμή που μας… ανοίγει η όρεξη για περισσότερα. Ακόμα και με την 11η σχέση, λοιπόν, θα “πιάσετε” τα 25 Km/h από στάση πανεύκολα. Από εκεί και πάνω, η δική σας προσπάθεια θα σας φτάσει μέχρι τα 35-37 Km/h με ανεκτό cadence (90 rpm). Σε αυτό βοηθά και ο 34Τ δισκοβραχίονας.

Το εντυπωσιακό, όμως, είναι η ροπή στις ανηφόρες. Μόλις νιώσετε τα… δύσκολα με μια μεγάλη σχέση, αρκεί να “κατεβάσετε”. Η προσπάθεια που καταβάλλετε θα μένει σταθερή, ενώ η ηλεκτρική ροπή θα αυξάνεται. Ειδικά με τις πρώτες τρεις σχέσεις, μπορείτε πρακτικά να ανεβείτε οποιαδήποτε ανηφόρα, όσο μεγάλη κλίση κι αν έχει, με ελάχιστη προσπάθεια! Η ροπή παραμένει υψηλή ακόμα και με την μπαταρία σχεδόν άδεια.

Μπαταρία και αυτονομία

Η μπαταρία είναι της Shimano, με χωρητικότητα 504 Wh (36V – 14Ah). Έχει μικρό βάρος και βρίσκεται στο κάτω μέρος της διαγωνίου. Έτσι, αφήνει αρκετό χώρο για τσαντάκι, θήκη για μπουκάλι κ.λπ. Είναι εύκολα αφαιρούμενη και κλειδώνει στο frame για ασφάλεια. Πάνω της θα βρείτε ένα πλήκτρο για την ενεργοποίηση του e-bike, όπως και μια σειρά πράσινων LEDs για την κατάσταση φόρτισης. Δεν είναι ιδιαίτερα βολικά στο σημείο εκείνο, ωστόσο. Φυσικά είναι αδιάβροχη και επαναφορτίζεται πλήρως σε 4 ώρες και έως το 80% σε 2,5 ώρες. Αυτό χάρη στον παρεχόμενο φορτιστή των 4Α.

Η εταιρεία ανακοινώνει αυτονομία έως 110 Km στο Eco mode. Προσωπικά, με βάρος 80 Kg, πέτυχα 55 Km σε δύσκολες διαδρομές εντός πόλης, με το μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης (Boost). Το μεσαίο (Trail) είναι ιδανικό για ήπιες κλίσεις ενώ το Eco mode προσφέρει τη μέγιστη αυτονομία, ρεαλιστικά πάνω από 100 Km.

Χειριστήρια, οθόνη, φώτα

Η αλλαγή του επιπέδου υποβοήθησης γίνεται από ένα διπλό μπουτόν στο αριστερό χέρι. Κρατώντας το κάτω πλήκτρο πατημένο, ενεργοποιείται το Walk mode. Έπειτα, με το πάνω πλήκτρο έχετε μια υποβοήθηση έως 5 Km/h, ιδανική για να περπατάτε μαζί με το ποδήλατο, σε μια ανηφόρα π.χ.

Το Shimano kit περιλαμβάνει μια μικρή, monochrome LCD οθόνη 1,39″. Είναι πολύ διακριτική αλλά ευκρινής, ακόμα και υπό έντονη ηλιοφάνεια. Διαθέτει πλήκτρο για εναλλαγή μεταξύ των διαθέσιμων πληροφοριών (οδόμετρο, αυτονομία, cadence, ρολόι κ.λπ.). Κρατώντας το πατημένο εισέρχεστε στο menu, όπου μπορείτε να κάνετε κάποιες (λίγες) ρυθμίσεις. Άξια αναφοράς η δυνατότητα καλιμπραρίσματος του ταχυμέτρου. Επίσης, η ένδειξη Range είναι αρκετά ακριβής, έτσι θα γνωρίζετε πάντα πόση αυτονομία έχετε. Να σημειωθεί πως η οθόνη έχει Bluetooth συνδεσιμότητα μέσω του E-Tube app, αν και ουσιαστικά αφορά τα OTA updates του firmware, δεν επιτρέπει άλλες ρυθμίσεις και προορίζεται για χρήση από τους τεχνικούς της Kosmoride, οι οποίοι είναι πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε βοήθεια.

(Ο ρυθμός ανανέωσης δεν επέτρεψε την πλήρη φωτογράφηση του display)

Όσο για τον επιλογέα της Sram στο δεξί χέρι, είναι αρκετά βολικός, γρήγορος και ακριβής, χωρίς ενοχλητικά “κενά” και ασάφεια. Τέλος, ένα πλήρες ποδήλατο πρέπει να διαθέτει και τα απαραίτητα φώτα. Στο εμπρός μέρος, πάνω στο τιμόνι, έχουμε ένα ισχυρό φως με 2 LEDs και απόδοση 80 Lux. Είναι υπερ-αρκετό για χρήση εντός πόλης αλλά σαφώς καλύτερο από οποιοδήποτε “βασικό” φωτάκι, καθώς μπορεί να φωτίσει ικανοποιητικά ένα σκοτεινό δρόμο. Στο πίσω φτερό υπάρχει ένα μικρό, αλλά ισχυρό κόκκινο LED, ώστε να αντιλαμβάνονται την παρουσία σας οι οδηγοί που ακολουθούν.

Συμπέρασμα

Το Ducati e-Scrambler είναι ένα high-quality ηλεκτρικό ποδήλατο πόλης. Κύρια πλεονεκτήματά του, η υψηλή ροπή, η μεγάλη αυτονομία, τα πανίσχυρα φρένα και τα grippy λάστιχα. Είναι ένα πλήρες e-bike, έτοιμο για χρήση από την πρώτη στιγμή, καθώς ενσωματώνει όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ. Φυσικά, μην ξεχνάτε το κράνος σας! Το Ducati e-Scrambler επιδοτείται με €800 μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά και θα μπορείτε να το δοκιμάσετε μέσω test drive στην Kosmoride.

Ducati e-Scrambler Gallery

Προηγούμενο άρθροΙδού το VW ID.6, ηλεκτρικό SUV για την αγορά της Κίνας
Επόμενο άρθροBosch εναντίον Ε.Ε.: “Ξεκολλήστε από τα ηλεκτρικά!”
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ωραία παρουσίαση όμως βρήκα μια ανακρίβεια.
    Η οθόνη SHIMANO STEPS E7000 (https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/e-bike-e7000-series/SC-E7000.html ) μπορεί να συνδεθεί με την εφαρμογή E-TUBE RIDE της Shimano ( https://apps.apple.com/us/app/e-tube-ride/id1437969979 ) σύμφωνα με το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=QxGSnu3MpUc

  2. Δεν είναι ακριβώς…ανακρίβεια 😛 Το ποδήλατο όντως συνδέεται με το E-Tube, το σύνδεσα κι εγώ. Απλώς δεν σου επιτρέπει να αλλάξεις τα modes και την ισχύ τους, που είναι το βασικό feature. Κατά τα άλλα κάνει update firmware κανονικά (έκανα) και πειράζεις μερικές ρυθμίσεις αλλά τα σημαντικά είναι “κλειδωμένα”. Τουλάχιστον στο ποδήλατο που είχα εγώ στα χέρια μου. Είδα και το video που έβαλες και το interface στη δική μου περίπτωση ήταν τελείως διαφορετικό.

  3. Υπάρχουν δυο ξεχωριστές εφαρμογές, η E-Tube ride και η E-Tube Project.
    Προφανώς είχατε κατεβάσει την δεύτερη που είναι μόνο για firmware updates και κάποιες εξειδικευμένες ρυθμίσεις που δεν είναι διαθέσιμες σε όλα τα ποδήλατα.
    Λεπτομέρειες θα πει κάποιος αλλά σε αυτά τα χρήματα, κάποιος υποψήφιος αγοραστής πιστεύω πρέπει να κοιτάει και τις λεπτομέρειες.
    https://www.shimano-steps.com/e-bikes/europe/en/service/E-tube

    • Όντως, ήταν το project, ομολογώ ότι έχετε δίκιο! Την επόμενη φορά θα δοκιμάσω και το ride. thanks!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.