Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν τα περισσότερα, κοινά e-scooters (20-25 Km/h) δε θεωρούνται ιδιαίτερα επικίνδυνες από τους αναβάτες τους. Η πραγματικότητα, όμως, είναι πως μπορείτε να χτυπήσετε ακόμα και με τέτοια ταχύτητα και θα το διαπιστώσετε στο παρακάτω crash test video.

Τo test πραγματοποιήθηκε από τη γερμανική εταιρεία FKA που εξειδικεύεται σε τέτοιες διαδικασίες και περιελάμβανε τρία διαφορετικά σενάρια: Ένα πλευρικής σύγκρουσης του αναβάτη με το B-pillar (την “κολώνα” που χωρίζει τις εμπρόσθιες από τις οπίσθιες πόρτες), ένα στο οποίο το προπορευόμενο του e-scooter αυτοκίνητο κάνει απότομη δεξιά στροφή και ο αναβάτης προσκρούει στην πόρτα και το A-pillar (την “κολώνα” του παρμπρίζ) και ένα στο οποίο το αυτοκίνητο, ερχόμενο από το αντίθετο ρεύμα, επιχειρεί να στρίψει κάθετα στο δρόμο και πάλι έχουμε πρόσκρουση με το A-pillar και το παρμπριζ.

Η ταχύτητα και στις τρείς περιπτώσεις είναι 25 Km/h και το αυτοκίνητο είναι στάσιμο, ενώ το dummy, η πλαστική κούκλα που υποκαθιστά τον αναβάτη, δε κάνει καμία προσπάθεια να προστατευθεί με τα χέρια ή να πηδήξει/αλλάξει πορεία πριν τη σύγκρουση. Έτσι, προσκρούει βίαια με το κεφάλι, τα χέρια και τον κορμό στο αυτοκίνητο. Αν επρόκειτο για άνθρωπο, θα κατέληγε τουλάχιστον στο νοσοκομείο με σημαντικό τραυματισμό, αλλά το πλέον επικίνδυνο είναι το χτύπημα στο κεφάλι κατά την πλευρική πρόσκρουση (1ο σενάριο), όπως θα δείτε και στο video.

Σε κάθε περίπτωση, η χρήση κράνους επιβάλλεται ακόμα και με τόσο “μικρές” ταχύτητες κίνησης, ενώ δε πρέπει να ξεχνάμε πως αν το αυτοκίνητο κινείται προς το μέρος μας, η πρόσκρουση θα είναι ακόμα πιο σφοδρή. Ακόμα και βάζοντας τα χέρια μπροστά σας, δεν είναι σίγουρο πως θα γλιτώσετε το χτύπημα στο κεφάλι, έτσι το κράνος μπορεί να αποβεί σωτήριο.

Δείτε το crash test video:

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.