Στην δύσκολη απόπειρα επιλογής του σωστού ηλεκτρικού ποδηλάτου, κάτι που παίζει μεγάλο ρόλο είναι και η αξιοπιστία αλλά και η αποτελεσματικότητά του σε συγκεκριμένες συνθήκες. Σπάνια υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κάποιου “δοκιμασμένου” ποδηλάτου, ειδικά αν αυτό βρίσκεται λίγο καιρό στην αγορά. Ωστόσο, εταιρείες όπως η γνωστή μας Aurelia Bikes από τη Νάξο έχουν το πλεονέκτημα της μεγάλης εμπειρίας με την καθημερινή χρήση των ποδηλάτων ή/και των επιμέρους περιφερειακών τους (tours στο νησί), έτσι ώστε να προσφέρουν στη γκάμα τους e-bikes που θα καλύψουν τις ανάγκες σας και θα αποδειχθούν, εν πολλοίς, αξιόπιστα. Αυτή τη φορά η εταιρεία μας έστειλε δύο νέα μοντέλα για δοκιμή, τα Aurelia C26 και Aurelia FL1 και ήρθε η ώρα να τα δούμε διαδοχικά, ξεκινώντας από το πρώτο!

Aurelia C26 video review

Πριν συνεχίσουμε να σημειώσουμε οτι το Aurelia C26 κοστίζει αυτή τη στιγμή €1.720 και μάλιστα η εταιρεία δίνει την επιδότηση “στο ταμείο” μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων! Αυτό σημαίνει οτι μπορείτε να το αγοράσετε άμεσα έναντι €1.165, χωρίς καμία αίτηση και διαδικασία και χωρίς να περιμένετε την επιδότηση για μήνες! Μπορείτε να το δείτε στο aureliabikes.com.

Κατασκευή και εργονομία

To C26 είναι ξεκάθαρα ένα city e-bike, για commuting σε άσφαλτο, αλλά με αξιοσημείωτες δυνατότητες cargo/μεταφοράς φορτίου! Είναι διαθέσιμο σε γαλάζιο χρώμα και σε Medium μέγεθος, κατάλληλο για αναβάτες 1,65-1,85cm περίπου, ενώ ζυγίζει περίπου 26 Kg. Δεν είναι “σπαστό” αλλά με τους τροχούς των 26″ είναι αρκετά “μαζεμένο” και θα το… διαχειριστείτε πιο εύκολα από ένα μεγαλύτερο 27,5άρι, 28άρι ή 29άρι ποδήλατο. Το quick release εμπρός βοηθάει πολύ, βέβαια, αν χρειαστεί να το τοποθετήσετε σε περιορισμένο χώρο. Το τιμόνι είναι τύπου “cruiser” και σε βοηθά στην άνετη, όρθια στάση κατά την ποδηλάτηση, ενώ και το σασί είναι low-step και βοηθά πολύ στο “ανέβα-κατέβα”. Το τιμόνι ρυθμίζεται και ως προς την γωνία του, ώστε να το φέρετε στα μέτρα σας.

Το ποδήλατο μπορεί να υποστηρίξει φορτίο 110 Kg (μαζί με τον αναβάτη) και έρχεται με προεγκατεστημένο πίσω rack (25 Kg), ενώ προαιρετικά μπορείτε να βάλετε και εμπρός rack (15 Kg). Επίσης η Aurelia δίνει και μεταλλικό “καλάθι” το οποίο με quick release μπαίνει εύκολα εμπρός και πίσω, έτσι δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα να μεταφέρετε αρκετά πράγματα με το C26.

Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη καθ’ύψος και έχει ικανοποιητικό εύρος, σχετικά άνετη για καθημερινή χρήση. Το σταντ είναι μια χαρά, αν και τοποθετημένο αρκετά προς τα πίσω, ωστόσο προσφέρει ικανοποιητική στήριξη. Επίσης υπάρχουν μαύρα, πλαστικά φτερά εμπρός και πίσω, για να προστατεύσουν από τα νερά του δρόμου.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί η ύπαρξη φώτων εμπρός και πίσω, αρκετά ισχυρών για ημέρα και νύχτα, τα οποία ενεργοποιούνται μέσω του χειριστηρίου στο αριστερό χέρι και τροφοδοτούνται απευθείας από τη μπαταρία. Τα φώτα δεν είναι δεδομένα σε πολλά entry-level e-bikes, έτσι αποτελούν ένα “υπέρ” για το C26.

Ανάρτηση, τροχοί, φρένα

Με τα χρήματα του Aurelia C26 δεν παίρνετε ένα εντελώς “basic” ποδήλατο, φυσικά, αλλά κάτι αισθητά καλύτερο. Αυτό γίνεται προφανώς και στον τομέα της άνεσης, αφού έχουμε εμπρός πηρούνι της Suntour με διαδρομή 100mm, δυνατότητα κλειδώματος και ρύθμισης προφόρτισης. Στους κακούς, ελληνικούς δρόμους χρειαζόμαστε σίγουρα μια κάποια απόσβεση κραδασμών και το C26 την προσφέρει, χάρη και στα ελαστικά της CST με μεγάλο προφίλ και φάρδος 2,3″. Είναι αρκετά μαλακά και άνετα, με μικρή τριβή, αλλά δεν προσφέρονται για χρήση εκτός δρόμου, προφανώς.

Οι ζάντες είναι ακτινωτές (36h), αλουμινένιες και βοηθούν στον περιορισμό του βάρους αλλά και στην άνεση, αν και είναι λίγο πιο απαιτητικές σε θέμα συντήρησης, μακροπρόθεσμα.

Όσον αφορά τα φρένα, η Aurelia έχει εμπειρία με το τι χρειάζεται το κάθε ποδήλατό της, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Το C26, λοιπόν, δεν έχει κάποια “εξωτική” λύση, καταφεύγοντας στη σιγουριά των 180mm δίσκων της Tektro εμπρός και 160mm πίσω, με δαγκάνες και μανέτες επίσης της Tektro (σετ Aries M300). Το αποτέλεσμα είναι μια μέτρια (αλλά αναμενόμενη) αίσθηση στα χέρια, αλλά και μια καλή πέδηση και μικρή απόσταση ακινητοποίησης, τουλάχιστον στο “στεγνό” που τα δοκιμάσαμε. Δεν χρειάζεται πολλή δύναμη στη μανέτα, απλώς δεν μπορούν να συγκριθούν σε αίσθηση με τα υδραυλικά φρένα, αν και η εταιρεία τα προσφέρει προαιρετικά, αν τα θέλει κάποιος, με επιπλέον κόστος.

Μοτέρ και ισχύς

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του Aurelia C26, πάντως, είναι και η λειτουργία των 48V. Διαθέτει ένα hub motor της Xofo των 250W και 45Nm στον πίσω τροχό, με αισθητήρα κίνησης στο καρέ και όχι στον τροχό. Ακόμα και έτσι, βέβαια, η απόκριση υπολείπειται αισθητά σε σύγκριση με ένα mid-drive e-bike, αφού υπάρχει υστέρηση στην έναρξη και διακοπή της υποβοήθησης, στο “πάτα-άσε”. Γι’αυτό, άλλωστε, η εταιρεία έχει και μοντέλα όπως το CG-1. Εδώ αρχίζουν τα θετικά καθώς η ροπή του είναι αρκετή για να σας ανεβάσει άνετα και σε δύσκολες ανηφόρες, παρά τις μόλις 7 σχέσεις του freewheel της Shimano. Ο δισκοβραχίονας είναι 52T της Prowheel και σε γενικές γραμμές, με 2η ή 3η σχέση θα ανεβείτε άνετα ανηφόρες κλίσης 10% (στο μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης), ενώ με 7η σχέση θα κινηθείτε με 30 Km/h περίπου. Έτσι, άνετα καλύπτονται οι αστικές μετακινήσεις σας, στις περισσότερες περιοχές.

Ο επιλογέας της Shimano (Acera) στο τιμόνι είναι ο απλούστερος δυνατός (τύπου thumb shifter) και δεν διεκδικεί… δάφνες αίσθησης, ενώ στο αριστερό χέρι θα βρείτε κουδουνάκι και το χειριστήριο των 5 πλήκτρων για τις ηλεκτρικές δυνατότητες του ποδηλάτου και τα φώτα. Μέσω αυτού κάνετε τα πάντα και η οθόνη στο κέντρο είναι TFT, μεγάλη και ευκρινής το βράδυ, αλλά και τη μέρα υπό συγκεκριμένη γωνία (ευτυχώς ρυθμιζόμενη εύκολα). Να σημειώσουμε οτι παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις μέσω του menu της, ακόμα και ορισμό password ώστε να μην μπορεί κάποιος να ενεργοποιήσει το ποδήλατο χωρίς αυτό. Τέλος, κάτω από το χειριστήριο στο αριστερό χέρι υπάρχει και μια USB θύρα.

Οι καλωδιώσεις είναι αδιάβροχες της Julet και ο controller είναι 18A, της ίδιας εταιρείας, προστατευμένος μέσα στο frame (όπως και τμήμα της “κρυφής” καλωδίωσης και των ντιζών).

Μπαταρία και αυτονομία

Ένα χαρακτηριστικό του T7 που μας ικανοποίησε πλήρως είναι η μπαταρία και η αυτονομία του. Η μπαταρία είναι 48V με χωρητικότητα 14Ah/672Wh. Είναι αφαιρούμενη, φυσικά, τοποθετημένη στο κάτω μέρος της “διαγωνίου” του σασί, ενώ κλειδώνει στη θέση της όπως στα περισσότερα e-bikes. Έχει στοιχεία της LG (3.500mAh) και η εταιρεία ανακοινώνει τουλάχιστον 600 κύκλους φόρτισης, το οποίο σημαίνει οτι θα σας “βγάλει” αρκετά χρόνια, ακόμα και με καθημερινή χρήση (γι’αυτό φτιάχτηκε, άλλωστε).

Η χωρητικότητά της είναι τόση ώστε να προσφέρει άνετα 60+ Km αυτονομίας σε δύσκολες συνθήκες και στο μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης, ενώ με ήπια χρήση, σταθερή ροή, σε flat κομμάτια θα πετύχετε ακόμα και 100+ Km. Εν ολίγοις, το C26 παίρνει “άριστα” στον τομέα της αυτονομίας και θα σας καλύψει πλήρως!

Συμπέρασμα

Το Aurelia C26 είναι πολύ κοντά σε αυτό που θα θεωρούσαμε ως τον “ορισμό” του προσιτού, city commuter e-bike! Low-step frame, όρθια θέση αναβάτη, ελαστικά δρόμου (αν και αρκετά φαρδιά, για ασφάλεια), πολύ μεγάλη αυτονομία, μεγάλη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου και αρκετή ροπή για κάθε ανηφόρα, με εμπρός ανάρτηση για αυξημένη άνεση. Προφανώς και έχουν γίνει μικρές παραχωρήσεις σε ορισμένους τομείς αλλά έτσι διατηρείται η τιμή σε χαμηλά επίπεδα και ειδικά με την επιδότηση “στο ταμείο”, όπως προαναφέραμε… συστήνεται!

Βρείτε το Aurelia C26 στο aureliabikes.com

Aurelia C26 photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.