Τα microcars ξεκίνησαν από τα “ρηχά”, με χαμηλή ποιότητα κατασκευής και εξοπλισμό, αλλά και χωρίς να διεκδικούν… βραβεία για την εμφάνισή τους. Ωστόσο, βελτιώνονται γοργά κάθε χρόνο και πλέον βλέπουμε μοντέλα που θα μπορούσαν να “σταθούν” ως αυτοκίνητα πόλης με άνεση, ενώ σημειώνεται πρόοδος και στον τομέα της αισθητικής. Μετά το καλαίσθητο Ecocar Pocco που είδαμε το καλοκαίρι, ένα νέο μοντέλο της εταιρείας έφθασε στα χέρια μας. Το Ecocar G300 είναι η νέα πρόταση στην κατηγορία των ηλεκτρικών microcars και αποδεικνύει οτι η “ψαλίδα” μεταξύ των L7e και των συμβατικών επιβατικών αυτοκινήτων πόλης (A-segment) έχει κλείσει σημαντικά! Πάμε να το δούμε…

Ecocar G300 video review

Το G300 της δοκιμής μας παραχώρησε Ecocar, στην έκθεση της οποία θα το βρείτε διαθέσιμο και για test drive, όπως και τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της, επιβατικά και επαγγελματικά. Να τονίσουμε ότι η εταιρεία προσφέρει σημερα το G300 ως επαγγελματικό μοντέλο και αναμενεται το ανοιγμα διάθεσής του και για ιδιωτική χρήση. Επίσης δίνει εγγύηση 4 ετών ή 60.000 Km για τη μπαταρία2 έτη για όλο το υπόλοιπο όχημα και δυνατότητα επέκτασης αυτής κατά 1 ή 2 έτη, με ένα μικρό επιπλέον κόστος.

Το G300 ταξινομείται ως τετράκυκλο L7e, άρα χρειάζεται κανονική άδεια Ι.Χ. (Β κατηγορίας) για να το οδηγήσετε, από 18 ετών και πάνω. Η τιμή λιανικής του ανέρχεται στις €15.250 για την έκδοση Line, στις €16.500 για την έκδοση Premium και στις €17.890 για την έκδοση Executive, μείον €3.000 χάρη στην επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2.

Εξωτερικές διαστάσεις και κατασκευή

Ξεκινώντας με το εξωτερικό, να σημειώσουμε οτι είχαμε το Ecocar Pocco σε γαλάζιο χρώμα, αλλά θα το βρείτε επίσης σε λευκό και τυρκουάζ. Με μήκος 2,91m, πλάτος 1,48m και ύψος 1,64m, είναι σχετικά μικρό, με εξαίρεση το ύψος, το οποίο είναι μεγάλο και αυτό αφορά τόσο τις εξωτερικές διαστάσεις, όσο και το ύψος των θέσεων οδηγού και συνοδηγού. Επίσης συμβάλει στην “boxy” εμφάνιση που σίγουρα δεν είναι πιο ελκυστική που έχουμε δει, αλλά εξυπηρετεί από πλευράς χώρων και πρακτικότητας. Οι γωνίες πάνω στο G300 είναι περισσότερες από τις καμπύλες αλλά εσωτερικά η κατάσταση αλλάζει, όπως θα δείτε στη συνέχεια.

Γενικά, το παρκάρισμα είναι παιχνιδάκι, μόλις συνηθίσετε τον όγκο του. Το μεταξόνιο είναι 1,93m και η απόσταση από το έδαφος είναι αναπάντεχα μικρή, στα 13,5cm, λόγω των μικρών τροχών των 12″ που έρχονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Η διαφορά του αυτοκίνητου της δοκιμής μας, όμως, ήταν η αντικατάστασή τους με αλουμινένιες ζάντες των 14″ και αντίστοιχα ελαστικά. Αποτέλεσμα μια σαφώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, ώστε να μην “βρίσκετε” πουθενά, αλλά και ένα πιο καλαίσθητο αποτέλεσμα. Εν ολίγοις, αν μπορείτε, προτείνουμε να το αποκτήσετε με τους extra τροχούς των 14″.

Στα μεγάλα του “υπέρ”, όπως σε κάθε microcar, είναι ο κύκλος στροφής. Δυστυχώς η εταιρεία δεν τον ανακοινώνει, ούτε τον βρήκαμε σε κάποιο spec sheet, αλλά πρέπει να προσεγγίζει τα 4-4,5 μέτρα. Όντως, οι στροφές επί τόπου με το G300 είναι πανεύκολες, όπως και κάθε είδους ελιγμός σε δύσκολα σημεία. Όσο για το καθαρό (κενό) βάρος του, ανέρχεται στα 484 Kg στην έκδοση Premium (467 Kg στην Line και 485 Kg στην Executive). Το μέγιστο φορτίο αγγίζει τα 270 Kg, μαζί με τους επιβάτες.

Επιστρέφοντας στο εξωτερικό, τα εμπρός φώτα και τα πίσω φώτα είναι απλού τύπου, με λάμπες αλογόνου/πυρακτώσεως. Η δέσμη είναι ικανοποιητική (και για τη μεγάλη σκάλα), ρυθμιζόμενη καθ’ύψος ηλεκτρικά, ενώ πίσω υπάρχει και φως ομίχλης. Απουσιάζουν τα εντυπωσιακά DRLs αλλά αυτό το βάζουμε στα “δευτερεύοντα”.

Καμπίνα και χώροι

Με το τηλεχειριστήριο (διαθέτει και find my car λειτουργία) ξεκλειδώνουμε το Ecocar G300 και περνάμε στα ενδότερα. Τα δύο καθίσματα έχουν υφασμάτινη επένδυση και είναι ενιαία, χωρίς ξεχωριστό προσκέφαλο. Έχουν ρύθμιση ανάκλισης και θέσης (εμπρός-πίσω) καθώς βρίσκονται πάνω σε σιδηρόδρομο. Γενικώς η αίσθησή τους μας άρεσε και η μέση… δεν κουράστηκε ακόμα και μετά από αρκετές ώρες στο τιμόνι, ωστόσο η πλευρική στήριξη είναι ελάχιστη. Οι ταπετσαρίες στις πόρτες συνδυάζουν σκληρό πλαστικό με ύφασμα, ξανά σε διχρωμία. Όσο για το ταμπλό, είναι λιτό αλλά όμορφο, με τις δύο οθόνες να δεσπόζουν πάνω του και τις οπές για τον αέρα να ξεχωρίζουν. Σαφώς το πιο ενδιαφέρον, σχεδιαστικά, εντός της καμπίνας είναι το τιμόνι, με ανάγλυφο λογότυπο στο κέντρο, εργονομικό και με αρκετά ωραία αίσθηση στην αφή και την περιστροφή.

Η καμπίνα είναι γενικά ευρύχωρη, αλλά η ύπαρξη της μπαταρίας στερεί ορισμένα εκατοστά σε headroom, τα οποία θα “λείψουν” από επιβάτες άνω του 1,90m. Η πρόσβαση από το εμπρός μέρος στον χώρο αποσκευών δεν είναι πολύ εύκολη, καθώς το άνοιγμα μεταξύ των δύο καθισμάτων είναι μικρός.

Ο χώρος αποσκευών είναι από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του G300, καθώς ξεπερνά τα 820 λίτρα! Παρ’ότι διθέσιο, πρακτικά κατασκευάζεται και διατίθεται ως τετραθέσιο εκτός Ευρώπης. Έτσι, η απουσία των δύο πίσω θέσεων μεταφράζεται σε μπόλικο χώρο για φορτίο, με μόνο μειονέκτημα την μικρή και “ψηλή” πίσω πόρτα για την φόρτωση.

Οι μικροχώροι περιλαμβάνουν τσέπες στις πόρτες, ένα διχτάκι κάτω από το κέντρο του ταμπλό, μια ποτηροθήκη στο ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό και μια πολύ μικρή θήκη για smartphone ή κλειδιά, επίσης μπροστά από το συνοδηγό.

Εργονομικά, σχεδόν όλα είναι εκεί που θα θέλαμε, όπως ο διακόπτης επιλογής σχέσεων και οι διακόπτες των παραθύρων. Ωστόσο, η κεντρική οθόνη του infotainment είναι σχετικά μακριά από το κάθισμα και θέλει “τέντωμα” για να την φτάσετε, ενώ μικρό τμήμα της “κρύβεται” από το τιμόνι. Επίσης το πλήκτρο για τα alarm είναι “κρυμμένο” πίσω από την οθόνη αυτή και όχι εύκολα προσβάσιμο. Τέλος, η ορατότητα είναι γενικά καλή, με εξαίρεση τις πίσω γωνίες, όταν κάνετε όπισθεν και συγκεκριμένα οπισθογωνία.

Χαρακτηριστικά και βοηθήματα

Στον τομέα της τεχνολογίας και των βοηθημάτων, υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα και προβάλλει στo dash, όταν επιλέξετε “όπισθεν”. Συνοδεύεται και από ηχητική ειδοποίηση, κάτι που έλειπε από το Pocco και κάνει το παρκάρισμα πολύ πιο εύκολο. Τα παράθυρα, φυσικά, είναι επίσης ηλεκτρικά (χωρίς “Auto” mode). Ωστόσο, οι πλαϊνοί καθρέπτες είναι ρυθμιζόμενοι μόνο χειροκίνητα (όπως και αναδιπλούμενοι).

Η κλειδαριά του port-baggage είναι ηλεκτρομαγνητική και το ανασηκώνει ελαφρώς μόλις πιέσετε το πλήκτρο πάνω του, ενώ και το πλήρες άνοιγμα είναι αρκετά εύκολο. Αξίζει, επίσης, να αναφέρουμε την ύπαρξη αερόσακου οδηγού, κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα σε ένα microcar, αφού δείχνει πρόοδο και στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, παρ’ότι τυπικά δεν είναι υποχρεωτική.

Το dash των 7″ είναι “χωμένο” πίσω από το τιμόνι, σε “portrait” διάταξη, έγχρωμοευκρινές μέρα και νύχτα και παρέχει όλες τις βασικές πληροφορίες που θα θέλαμε. Αλλάζει σε “dark” mode μόλις ανάψετε τα φώτα πορείας, έχει ειδική επιφάνεια για μικρότερη αντανάκλαση του φωτός και γενικά μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους. Ίσως θα μπορούσε να έχει λίγο περισσότερες ρυθμίσεις και παραμέτρους στο menu του, αλλά μερικές φορές η απλότητα σε τέτοια συστήματα είναι προτιμότερη.

Όσο για το infotainment, αποτελείται από ένα Android tablet των 9″ και 1 ηχείο, δυστυχώς, στην πλευρά του οδηγού. Ελπίζουμε οτι αυτό θα διορθωθεί στο μέλλον, έστω και με retrofit. Η οθόνη αντανακλά έντονα το φως τη μέρα και έχει μέτρια προς καλή απόκριση στην αφή. Τα swipes θα μπορούσαν να γίνονται λίγο πιο ομαλά και το μεγάλο “μείον” εδώ είναι ο χειρισμός μέσω των πλήκτρων αφής στα αριστερά της οθόνης, ειδικά για την ένταση του ήχου. Είναι μια δύσκολη κίνηση και σαφώς θα μπορούσε να λυθεί το πρόβλημα με πλήκτρα για τον ήχο στο τιμόνι, αλλά αυτά απουσιάζουν. Κατά τα άλλα υπάρχει FM ραδιόφωνο, δυνατότητα σύνδεσης του κινητού σας μέσω bluetooth αλλά και δύο USB θύρες εισόδου, μέσω καλωδιών που βγαίνουν στο διχτάκι, κάτω από το ταμπλό. Εκεί θα βρείτε και μια 12V έξοδο (αναπτήρα).

Η επιλογή σχέσεων γίνεται μέσω του περιστροφικού “διακόπτη”. Είναι σε καλό σημείο, εργονομικά, είναι φωτιζόμενος, με ικανοποιητικό feedback και έχει σχέσεις R, N, D και S (Sport). Εξαιρετικοί και οι 3 περιστροφικοί διακόπτες για κλιματισμό/εξαερισμό της καμπίνας, κάτω από την κύρια οθόνη. Πολύ καλή αίσθηση, feedback και ορατοί το βράδυ χάρη στα LEDs τους, όπως και τα περισσότερα πλήκτρα/διακόπτες μέσα στο Pocco. Να τονιστεί και η ύπαρξη Cruise Control αλλά και Speed Limiter με πλήκτρα στο αριστερό μέρος του τιμονιού, τα οποία λειτουργούν πολύ καλά.

Όσον αφορά τον κλιματισμό καθαυτό, είναι σημαντικός για κάθε microcar και με χαρά αναφέρουμε οτι μας ικανοποίησε πλήρως στο G300. Χρησιμοποιήσαμε τη θέρμανση αρκετά αυτές τις μέρες και η καμπίνα ζεσταίνεται ταχύτατα, ο θόρυβος είναι χαμηλός στα 2-3 πρώτα επίπεδα και υπάρχει δυνατότητα ξεθαμπώματος παρμπριζ και πλαϊνών παραθύρων. Δυστυχώς δεν υπάρχει αντίσταση στο πίσω τζάμι, όμως. Η ψύξη παράγει περισσότερο θόρυβο αλλά λειτουργεί εξ’ίσου αποτελεσματικά.

Τέλος, σημειώνουμε και την ύπαρξη αισθητήρων πίεσης ελαστικών. Αν η πίεση πέσει χαμηλά, εμφανίζεται η σχετική ένδειξη στο dash (και σβήνει manually μέσω ενός πλήκτρου, δεξιά του τιμονιού.

Συμπεριφορά και άνεση

Οδηγώντας το Ecocar G300, χαρήκαμε ιδιαίτερα με την άνεση και την ποιότητα κύλισης, πάντα με δεδομένο το οτι είναι ένα microcar. Εμπρός έχουμε γόνατα McPherson και πίσω μη ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια σε κάθε πλευρά. Η απόσβεση των κραδασμών είναι πραγματικά πολύ καλή και μόνο το πίσω μέρος είναι αυτό που μοιραία δεν έχει πολύ καλή αίσθηση ισορροπίας, στρίβοντας πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες με μεσαίες ταχύτητες. Ωστόσο, είναι ίσως η καλύτερη ανάρτηση που έχουμε δοκιμάσει σε microcar και η βαθμολογία μας εδώ είναι υψηλή.

Τα παραπάνω, βέβαια, με τους τροχούς των 14″, όπως προείπαμε. Αυτοί ήταν “ντυμένοι” με ελαστικά 165/60/14 (Trazano Zuper Eco), ενώ με τους 12″ σιδερένιους τροχούς τα ελαστικά είναι 145/70/12. Σαφώς και θα υπάρχει διαφορά σε επίπεδο πρόσφυσης με τα στενότερα “145άρια”, τα 165 πάντως μας κάλυψαν.

Στην κατηγορία της άνεσης θα βάλουμε και την ηχομόνωση, η οποία σε συνδυασμό με την σχετικά αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, κρίνεται αρκετά καλή. Ακόμα και ο περιορισμένος, υψίσυχνος ήχος του μοτέρ δεν είναι ενοχλητικός και άνετα καλύπτεται με μουσική σε χαμηλή ένταση.

Οδηγικά, το Ecocar G300 είναι περίπου όπως το περιμέναμε. Ευκίνητο στην πόλη, με 3 στροφές τιμονιού από stop σε stop και χωρίς να εμπνέει για πλευρικές επιταχύνσεις. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και ξεκούραστο, αλλά δεν έχει ιδιαίτερη επαναφορά και ειδικά σε υψηλές ταχύτητες “χαζεύει” λίγο, αποκλίνοντας από την ευθεία του, έτσι πρέπει να το κρατάτε στη σωστή θέση με τα δύο χέρια. Ίσως πρόκειται και για ζήτημα ευθυγράμμισης του οχήματος αλλά δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε με σιγουριά.

Φρένα

Τα φρένα του Ecocar G300 είναι υδραυλικά (dual-channel) και αποτελούνται από δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω. Παρά την έλλειψη δίσκων πίσω, είναι άλλος ένας τομέα που δίνουμε υψηλή βαθμολογία στο μοντέλο αυτό. Καλή αίσθηση στο πεντάλ, αποτελεσματικότητα ακόμα και σε φρενάρισμα πανικού. Μας ικανοποίησε απόλυτα και το ABS με EBD, αφού δεν είναι υπερ-ευαίσθητο και λειτούργησε αποτελεσματικά σε γλιστερές συνθήκες. Το χειρόφρενο είναι μηχανικό και στην “κλασική” θέση, κάτι που επίσης εκτιμήσαμε.

Σε αντίθεση με το Pocco, ωστόσο, το G300 μας ικανοποίησε και με την έντονη αναγεννητική του πέδηση. Άλλωστε, αυτή είναι που καλύπτει εν μέρει και την έλλειψη δισκόφρενων πίσω. Το e-brake είναι ισχυρό και εφαρμόζεται όταν αφήσετε το γκάζι. Αρχίζει να λειτουργεί κάτω από το 95% της μπαταρίας και μεγιστοποιείται κάτω από το 60%. Τότε είδαμε μέχρι και -75% “αρνητική” ισχύ στο dash, το οποίο έχει μια ωραία “μπάρα” ένδειξης ισχύος. Εδώ πρέπει να σημειωθεί οτι στο D mode, ουσιαστικά το “Eco” mode του οχήματος, η αναγεννητική πέδηση δεν είναι η μέγιστη δυνατή. Αυτό συμβαίνει μόνο στο Sport mode, κάτι που έχουμε δει και σε άλλα οχήματα αλλά πραγματικά δεν κατανοούμε, καθώς το regen βοηθά και στην μεγιστοποίηση της αυτονομίας, άρα θα έπρεπε να είναι έντονο σε ένα “ήπιο” mode λειτουργίας.

Anyway, στο μέγιστο επίπεδό του το regen είναι αρκετό ώστε να σας κρατήσει με σταθερή ταχύτητα σε κατηφόρες 10-15%, χωρίς να πατάτε καν φρένο. Επιτρέπει με άνεση το one pedal driving, για όσους αρέσκονται σε αυτό, κυρίως στο Sport mode. Μόνο του μειονέκτημα το “lag”, η υστέρηση από τη στιγμή που θα αφήσετε το γκάζι, μέχρι τη στιγμή που θα έχετε το μέγιστο regen. Ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να περάσουν ακόμα και 2-3″ για να συμβεί αυτό, έτσι πρέπει να οδηγείτε αρκετά προνοητικά.

Τέλος, να σημειώσουμε και την ύπαρξη μιας λειτουργίας τύπου “Auto Hold”, που μπορεί να λειτουργήσει και ως hill assist. Βλέπετε, αν το G300 ακινητοποιηθεί πλήρως με D ή S σχέση και έπειτα αφήσετε το φρένο, δεν θα ξεκινήσει αυτόματα, δεν θα κάνει “creep”, ούτε θα τσουλήσει εμπρός ή πίσω σε κατηφόρα/ανηφόρα αντίστοιχα. Αυτό το Auto Hold είναι ιδιαίτερα βολικό στο μποτιλιάρισμα αλλά και όταν πρέπει να ξεκινήσετε σε μια απότομη ανηφόρα, καθώς κρατά το όχημα στη θέση του χωρίς φρένο/χειρόφρενο. Απλώς πατήστε γκάζι και φύγατε!

Επιδόσεις και απόδοση

Πάμε και στους σημαντικούς τομείς της απόδοσης και της αυτονομίας. Το Ecocar G300 έρχεται ως “13KW” στην άδεια και την έγκριση τύπου. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 17,5 ίππους συνεχούς ισχύος. Ψάχνοντας “βαθύτερα” στα κινέζικα specs, βρήκαμε 20KW peak ισχύος, δηλαδή περίπου 27 ίππους. Το θετικό είναι οτι στο δρόμο δείχνει να έχει αυτή την ισχύ, κάτι που επιβεβαιώθηκε τόσο από τις μετρήσεις επιτάχυνσης που κάναμε, όσο και κατά την δυναμομέτρηση που πραγματοποιήσαμε. Το 0-30 Km/h ήρθε σε 3,3″, το 0-50 Km/h σε 6″ και το 0-70 Km/h σε 10,5″ κατά μέσο όρο, νούμερα ικανοποιητικά και αντάξια της ανακοινωθείσας ισχύος. Στο δυναμόμετρο το G300 απέδωσε 31 και κάτι ίππους, με αρκετά καλή καμπύλη, κάτι σημαντικό για την πραγματική απόδοση στο δρόμο.

Ωστόσο, όπως διακρίνεται και στην καμπύλη, η απόδοση από στάση μέχρι και τα 10 Km/h περίπου είναι περιορισμένη, μέχρι να αυξηθεί απότομα προς το peak της. Αυτό φαίνεται και στο δρόμο, ειδικά σε απότομες ανηφόρες, όπου το όχημα θα ξεκινήσει αργά, ακόμα και με το γκάζι στο “πάτωμα”. Με γεμάτη μπαταρία αυτό δεν προβληματίζει, αλλά με χαμηλότερη στάθμη είναι αισθητό και κάπως ενοχλητικό, μέχρι το όχημα να ξεπεράσει τα 10 Km/h και να αποδώσει πλήρως. Εν ολιγοις, θα θέλαμε λίγη περισσότερη ισχύ στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, καθαρά και μόνο για την εκκίνηση σε ανηφόρες.

Το μοτέρ μας κάλυψε και από πλευράς μέγιστης ταχύτητας. Στο D mode αυτή αγγίζει τα 85 Km/h, για χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά στο S mode είδαμε ακόμα και 110 Km/h στο κοντέρ, σε ευθεία, ενώ να σημειωθεί οτι το κοντέρ δεν “κλέβει”, αντιθέτως είναι απαισιόδοξο (περίπου -2 Km/h στα 100 Km/h)! Είναι μια ταχύτητα υπέρ-αρκετή για κίνηση ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, αν χρειαστεί, σίγουρα ένα πλεονέκτημα του G300, το οποίο παραμένει σταθερό ακόμα και τόσο “ψηλά”. Όσο για τις μεγάλες ανηφόρες, σε κλίση 20%, στο Sport mode, με γεμάτη μπαταρία, είδαμε 40-45 Km/h.

Τι γίνεται όταν η στάθμη της μπαταρίας πέσει αρκετά; Η απόδοση μειώνεται, προφανώς, αλλά το Sport mode εξακολουθεί να είναι επιλέξιμο και θα κινηθείτε άνετα στις περισσότερες περιπτώσεις. Οι μεγάλες ανηφόρες θα σας δυσκολέψουν λίγο κάτω από το 20% της μπαταρίας, αλλά καταφέραμε να ανεβούμε σε 10% κλίση με 3% μπαταρία, έστω και πολύ δύσκολα.

Ανοίγοντας το καπό θα δείτε τα ηλεκτρονικά υποσυστήματα, όπως και την μπαταρία 12V και τα δοχεία υγρού φρένων και υαλοκαθαριστήρων. Όχι το μοτέρ, όμως, καθώς αυτό βρίσκεται στο πίσω μέρος, κινώντας τους πίσω τροχούς και μάλιστα με τη βοήθεια ενός μικρού, ελεύθερου διαφορικού. Σε μεγάλες, κυκλικές ράμπες συνέβη να ολισθήσει ο εσωτερικός τροχός και να χάσουμε την πρόσφυση, αλλά πρόκειται για ακραίο, συγκεκριμένο σενάριο. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις εκτιμήσαμε την πίσω κίνηση ενώ ακόμα και σε εσκεμμένη ολίσθηση του πίσω μέρους, η μονάδα ελέγχου μας… επαναφέρει στην τάξη.

Αυτονομία και φόρτιση

Πάμε και στα της αυτονομίας. Η κύρια διαφορά μεταξύ των 3 εκδόσεων του G300 είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας. Γίνεται αντιληπτή και από τις κωδικές ονομασίες των μοντέλων και είναι 9,2 KWh, 13,8 KWh και 16,8 KWh αντίστοιχα. Εμείς είχαμε την έκδοση Premium με τις 13,8 KWh και ανακοινωθείσα αυτονομία έως 180 Km. Τόσο λέει και το “range” στο dash, αν ξεκινήσετε με 100% μπαταρία. Φυσικά, με την ισχύ του, την θέρμανση διαρκώς στο “ON” αυτές τις μέρες, εξωτερική θερμοκρασία 12-14 βαθμούς και μικτή χρήση, περιμέναμε ένα μικρότερο νούμερο, σαφώς. Στην πράξη, λοιπόν, το G300 πέτυχε 100 Km αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση, κάτι που επαναλάβαμε 3 φορές. Ως συνήθως με περίπου 1/3 χρήση σε αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες, 1/3 με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη και 1/3 σε “ενδιάμεσες” συνθήκες. Αυτά στο Sport mode κυρίως, καθώς θέλαμε ισχυρό regen, με ελάχιστα Km στο “D”.

Η εταιρεία ανακοινώνει κατανάλωση περίπου 8 KWh/100 Km, αυτό είναι το “καλό” σενάριο. Χωρίς ιδιαίτερη “εγκράτεια” καταλήξαμε σε μια αυτονομία κοντά στις 13-14 KWh/100 Km, ενώ η υπολοιπόμενη αυτονομία στο dash επανυπολογίζεται διαρκώς για να έχετε μια καλή εκτίμηση. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι οτι το καλοριφέρ αυξάνει αισθητά την κατανάλωση, πιθανότατα και η ψύξη το καλοκαίρι. Χωρίς καλοριφέρ, με πιο ήπιες ταχύτητες κίνησης και χρήση του D mode, η κατανάλωση μπορεί να “πέσει” στις 10 KWh/100 Km εύκολα, για μια αυτονομία κοντά στα 130-140 Km. Για να πετύχετε τα 180 Km, όμως, θα πρέπει να “δουλέψετε”…

Η θύρα φόρτισης είναι Type-2 και βρίσκεται πίσω από ένα πορτάκι, στο κέντρο του εμπρός μέρους του G300. Εκεί μπορείτε να συνδέσετε το παρεχόμενο καλώδιο schuko σε Type-2, το οποίο από απλή μονοφασική παροχή “τράβηξε” σταθερά 2100-2200W κατά τη διάρκεια της φόρτισης, χωρίς αυξομειώσεις. Η πλήρης φόρτιση ολοκληρώθηκε σε 7-7,5 ώρες και απαίτησε 15 KWh. Έτσι, ανάλογα με την κατανάλωση του οχήματος, το κόστος χρήσης κυμαίνεται από €2-3/100 Km, περίπου, με οικιακή τιμή ρεύματος.

Να σημειώσουμε οτι το G300 μπορεί να συνδεθεί και σε AC φορτιστή και να υποστηρίξει ταχύτερη φόρτιση, αλλά είναι κάτι που η εταιρεία δεν συνιστά και δεν προβάλλει ως λύση, παρά μόνο σε περίπτωση ανάγκης. Ο λόγος είναι το “stress” στην μπαταρία με τέτοια ισχύ, αφού μιλάμε για πλήρη φόρτιση σε σχεδόν 3-4 ώρες. Κάτι που, αν συμβαίνει συχνά, θα έχει επίπτωση στη μακροζωϊα της.

Συμπέρασμα

Το Ecocar G300 μπορεί να μην έχει ιδιαίτερα εκλεπτυσμένη σχεδίαση αλλά παίρνει υψηλή βαθμολογία σχεδόν σε όλους τους υπόλοιπους τομείς και σίγουρα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός ιδιώτη ή επαγγελματία, εντός πόλης, με άνεση. Μεγάλοι χώροι, επαρκής ισχύς και αυτονομία, βοηθήματα και ανέσεις οδηγού που όλοι επιζητούμε αλλά υπέρανω όλων, πρακτικό και ευέλικτο!

Βρείτε το Ecocar G300 στο ecocar.city!

 

Ecocar G300 photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.