Τα πραγματικά προσιτά (στον μέσο Έλληνα) ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι, δυστυχώς, μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού. Παρ’ότι στην αγορά της Κίνας βλέπουμε να λανσάρονται μοντέλα που θα κάλυπταν τις ανάγκες μας σε τιμές άκρως δελεαστικές, η ευρωπαϊκή (και δη, η ελληνική) πραγματικότητα φέρνει τις “δικές μας” τιμές σε επίπεδα που η επιλογή καθίσταται δύσκολη, ακόμα και όσους θέλουν διακαώς να μπουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Ειδικά στα μικρά αυτοκίνητα πόλης η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη, καθώς πρακτικά η μόνη λύση μέχρι σήμερα ήταν τα microcars, με απειροελάχιστες εξαιρέσεις. Το Leapmotor T03 είναι ένα από τα μοντέλα που αλλάζει αυτή την κατάσταση και έχει ήδη γυρίσει αρκετά κεφάλια με την δελεαστική του τιμή. Το είχαμε στα χέρια μας και… πάμε να το δούμε!

Leapmotor T03 video review

Τα μοντέλα της Leapmotor συστήθηκαν στους Έλληνες πέρυσι και εισάγονται στη χώρα μας από την Italian Motion, με τους “δεσμούς” με τον όμιλο Stellantis να είναι έντονοι, πάντως. Το T03 εδώ και λίγα 24ωρα διατίθεται σε ακόμα χαμηλότερη τιμή, στις €18.400 (προωθητική ενέργεια) και έτσι με μια πιθανή επιδότηση από το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 μπορεί να αποκτηθεί έναντι €13.948. Δίνεται, επίσης, εγγύηση 8 ετών ή 160.000 Km για τη μπαταρία του και 5 ετών για το υπόλοιπο όχημα.

Εξωτερικές διαστάσεις και κατασκευή

Είχαμε στη διάθεσή μας το αυτοκίνητο σε γαλάζιο χρώμα αλλά δεν είναι το μόνο διαθέσιμο, ενώ η μονοτονία “σπάει” χάρη στη μαύρη οροφή και τους μαύρους πλαϊνούς καθρέπτες. Το Leapmotor T03 έχει μήκος 3,62m, πλάτος 1,652m με τους καθρέπτες “κλειστούς” και ύψος 1,577m, με μεταξόνιο 2,4m. Ζυγίζει 1.175 Kg και ο κύκλος στροφής του είναι κοντά στα 9,7m, ενώ “πατάει” σε 15άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 165/65/15. Επίσης έχει απόσταση από το έδαφος 14cm και μπορεί να υποστηρίξει φορτίο έως 375 Kg (μαζί με επιβάτες), αλλά δεν υπάρχουν στοιχεία για μάζα έλξης (προφανώς) ή φορτίο στην οροφή (άγνωστο).

Σχεδιαστικά κυριαρχούν οι καμπύλες και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, με το πίσω μέρος μάλλον “συμβατικό” ενώ το εμπρός ξενίζει ελαφρώς με το “παζλ” που σχηματίζουν τα διάφορα panels, ενώ οι αρμοί δεν είναι και το… δυνατό σημείο του αυτοκινήτου. Μπροστά βρίσκουμε και το πορτάκι για τη θύρα φόρτισης, όπου δεσπόζει το λογότυπο της Leapmotor. Οι ζάντες είναι όμορφες και μια ευχάριστη έκπληξη (αντί των σιδερένιων με τάσια, για λόγους κόστους) και στο παρμπρίζ υπάρχει ένας υαλοκαθαριστήρας, ενώ πίσω απουσιάζει. Στο πάνω μέρος διακρίνεται η ηλιοροφή των 42′ που “δένει” όμορφα με την μαύρη οροφή. Στα εμπρός παράθυρα υπάρχουν και μικρά φινιστρίνια, κοντά στο A-pillar, για αύξηση της ορατότητας. Οι καθρέπτες είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι ενώ αναδιπλώνονται με το χέρι και προσφέρουν καλη ορατότητα.

Καμπίνα και χώροι

Περνώντας στο εσωτερικό, βρίσκουμε όμορφο, υφασμάτινο σαλόνι (2+2 θέσεις) με τα εμπρός καθίσματα να έχουν ενιαίο προσκέφαλο. Υπάρχουν 2 θέσεις isofix στα πίσω καθίσματα, αν και λιγάκι δύσχρηστες. Τα εμπρός καθίσματα ρυθμίζονται χειροκίνητα ως προς το ύψος, την ανάκλιση και τη θέση (εμπρός-πίσω) ενώ τα πίσω καθίσματα “πέφτουν” ενιαία για να μεγαλώσουν το χώρο αποσκευών. Το πάτωμα πίσω είναι σχετικά επίπεδο αλλά, αναμενόμενα, μικρό, όμως γενικά ο χώρος για τους επιβάτες είναι αποδεκτός και το headroom πίσω αρκετό για άτομα ύψους μέχρι 1,80-1,85m. Μια ποτηροθήκη για τους πίσω επιβάτες είναι γεγονός, ενώ εμπρός έχουμε επίσης άπλετο headroom χάρη και στην ηλιοροφή. Για την ακρίβεια δοκιμάσαμε τη χωροταξία και με παιδικό καθισματάκι (rear-facing), όπως θα δείτε και στο video και μείναμε σχετικά ικανοποιημένοι, από ένα EV με μήκος λίγο πάνω από 3,5 μέτρα.

Εμπρός έχουμε το ταμπλώ, με συνδυασμό υλικών (συνθετικών), διακριτική σχεδίαση και ποιότητα που θα περίμενε κανείς σε αυτή την τιμολογιακή κατηγορία. Το θετικό, όμως, είναι οτι δεν παρατηρήσαμε τριγμούς και κακή συναρμογή, με το όχημα της δοκιμής να έχει 3.000 Km στο οδόμετρο (και σίγουρα δεν έγιναν… ευλαβικά). Οι χειρολαβές στις πόρτες είναι όμορφες και τα παράθυρα είναι όλα ηλεκτρικά και με Auto mode, εμπρός και πίσω. Επίσης να αναφέρουμε την ύπαρξη αερόσακου οδηγού και συνοδηγού αλλά και 4 πλευρικών αερόσακων.

Ανοίγοντας το port-baggage βρίσκουμε 210 λίτρα αποθηκευτικού χώρου τα οποία γίνονται έως 510 αν ρίξετε τα πίσω καθίσματα. Το Leapmotor T03 είναι ένα αυτοκίνητο πόλης οπότε δεν περιμέναμε θαύματα από πλευράς διαθέσιμου χώρου, σαφώς, αλλά θα καλύψει 2-3 ανθρώπους με τις αποσκευές τους ακόμα και για ένα μικρό ταξίδι. Υπάρχει φωτάκι στον αποθηκευτικό χώρο και εκεί θα βρείτε τα καλώδια φόρτισης και τα λοιπά, απαραίτητα.

Στην οροφή βρίσκεται η διπλή πλαφονιέρα με αρκετά ισχυρά LEDs, το πλήκτρο SOS και ο διακόπτης για το ηλεκτρικό σκιάδιο. Αυτό είναι πολύ βολικό, έχει και Auto mode στον διακόπτη, ενώ μέσω της οθόνης μπορείτε να ρυθμίσετε τη θέση του και σε περισσότερα “σκαλοπάτια”. Θα βοηθήσει να ζεσταθεί η καμπίνα το χειμώνα μέσω του Ήλιου ενώ το καλοκαίρι κλείνει και δεν επιτρέπει καθόλου φως και θερμότητα εντός του οχήματος. Για τους εμπρός επιβάτες υπάρχει επίσης μια ποτηροθήκη, κάποιοι μικροχώροι και δύο USB-Α θύρες για φόρτιση των κινητών τους, όπως και έξοδος 12V (αναπτήρα). Το ντουλαπάκι στα πόδια του συνοδηγού είναι κλασικού τύπου.

Τέλος, η ηχομόνωση είναι σε ανεκτό επίπεδο, με δύο “αλλά”. Το πρώτο αφορά τον αεροδυναμικό θόρυβο από τα 85-90 Km/h και πανω, ο οποίος είναι έντονος. Το δεύτερο αφορά τον υψίσυχνο ήχο που ξεκινά μόλις αρχίσετε να κινείστε και διαρκεί μέχρι τα 32 Km/h, αλλάζοντας διαρκώς συχνότητα όσο επιταχύνετε. Σας παραπέμπουμε στο video για να καταλάβετε.

Infotainment και χειρισμός

Στον τομέα του χειρισμού και του infotainment, το χειρόφρενο βρίσκεται ως κουμπί-διακόπτης ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα, είναι φωτιζόμενο, εργονομικά σωστά τοποθετημένο και με ωραία αίσθηση. Οι αεραγωγοί είναι μακρόστενοι και ρυθμίζονται με το χέρι, καλαίσθητοι.

Τα χειριστήρια για τον κλιματισμό λάμπουν δια της απουσίας τους, αφού η ρύθμιση γίνεται μέσα από την κεντρική οθόνη. Το τιμόνι είναι τριάκτινο, με ογκώδες κέντρο, όμορφο σε γενικές γραμμές, ρυθμιζόμενο καθ’ύψος. Πάνω στο τιμόνι θα βρείτε τα απαραίτητα πλήκτρα για το χειρισμό του ήχου, τις τηλεφωνικές κλήσεις, το cruise control κ.λπ., χωρίς κάποια παρατήρηση εδώ.

 

Ο μοχλός δεξιά του τιμονιού δεν αφορά τον υαλοκαθαριστήρα, όπως θα περίμενε κανείς, αλλά την επιλογή των σχέσεων. Είναι και αυτός με φωτιζόμενες ενδείξεις και το πλήκτρο του επιλέγει την θέση “P”. Γενικώς εύχρηστος αν και το χέρι μας πήγαινε σε αυτόν αυθόρμητα για τον υαλοκαθαριστήρα, ενώ πάντα προτιμούμε την επιλογή σχέσεων να γίνει από σημείο πιο βολικό για τον οδηγό. Ο αριστερός μοχλός αφορά τα φλας, τη μεγάλη σκάλα των φώτων και… τον υαλοκαθαριστήρα.

Όσον αφορά τις οθόνες, έχουμε μια ως dash του οδηγού (8″) και μια κεντρικά τοποθετημένη (10,1″), η οποία είναι αφής και αναλαμβάνει πολλές “ευθύνες”. Αμφότερες έχουν καλή φωτεινότητα και αντίθεση αλλά και υψηλό βαθμό αντανάκλασης του φωτός, το οποίο ήταν κάπως ενοχλητικό. Το dash είναι έγχρωμο, παρέχει τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες, με μέτριο ρυθμό ανανέωσης, ενώ έχει πολλές, μικροσκοπικές ενδείξεις που πρακτικά είναι δύσκολο να παρακολουθείτε εν κινήσει. Επίσης δεν έχει trip παρά μόνο οδόμετρο.

Μέσω της κεντρικής οθόνης γίνονται σχεδόν… τα πάντα! Θα σας παραπέμψουμε και πάλι στο video μας όπου τα δείχνουμε όλα αναλυτικά αλλά η γενική μας εντύπωση είναι οτι κάποιες λειτουργίες θα μπορούσαν να γίνονται πιο άμεσα μέσω φυσικών πλήκτρων και διακοπτών. Αυτό με δεδομένο οτι δεν μιλάμε για κάποια μεγάλη οθόνη με μεγάλη ανάλυση και παρά την καλή απόκριση στην αφή, δεν είναι ό,τι πιο εύχρηστο έχουμε δοκιμάσει.

Το όχημα είναι always online μέσω 4G sim και υπάρχει συνδεσιμότητα με το app της Leapmotor για απομακρυσμένο έλεγχο, αλλά δυστυχώς δεν καταφέραμε να το δοκιμάσουμε. Σύμφωνα με την εταιρεία επιτρέπει απομακρυσμένο κλείδωμα/ξεκλείδωμα, θέρμανση/ψύξη καμπίνας, χρήση του κινητού σας ως Bluetooth key για keyless entry και προθέρμανση μπαταρίας, για κρύα κλίματα, αλλά δεν ξέρουμε ποια από αυτά λειτουργούν όντως, στην πράξη. Οι χάρτες του δουλεύουν κανονικά, λαμβάνουν και δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο, ενώ μπορείτε να εντοπίσετε και φορτιστές με τη λίστα να είναι αρκετά έγκυρη και ενήμερη. Android Auto και Apple Carplay δεν υποστηρίζονται.

Τέλος, τα ηχεία του αυτοκινήτου δυστυχώς δεν μας άφησαν καλή εντύπωση μιας και ο ήχος αλλοιωνόταν από μεσαίες εντάσεις ήδη.

Συμπεριφορά, άνεση, φρένα

Ο τομέας της άνεσης και της ανάρτησης είναι ένας από τους καλύτερους για το Leapmotor T03. Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημι-ανεξάρτητη με torsion bar πίσω) αποδείχθηκε εξαιρετικά άνετη και με ωραία αίσθηση στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες. Προφανώς το T03 δεν φτιάχτηκε για πλευρικά φορτία αλλά δεν θα σας προβληματίσει με τη συμπεριφορά του σε καμία τυπική συνθήκη και ειδικά μέσα στους κακούς δρόμους της πόλης είναι απολαυστικό, σχεδόν.

Τα φρένα μας κάλυψαν (αεριζόμενοι δίσκος εμπρός, απλοί πίσω) χάρη και στην ισχυρή αναγεννητική πέδηση, η οποία τα βοηθάει σημαντικά (είδαμε μέχρι -35 KW αφήνοντας το γκάζι). Μάλιστα, το αυτοκίνητο σχεδόν επιτρέπει το one-pedal driving καθώς σε 2 από τα 3 modes του, επιβραδύνει έντονα μέχρι και το 1 Km/h. Έπειτα κάνει creep και πρακτικά θέλει ένα “τσίμπημα” του φρένου για να μπει σε Auto Hold, κάτι που θα σας ξεκουράσει αρκετά στην πόλη και στο μποτιλιάρισμα.

Τo ESC ελέγχει την ολίσθηση των τροχών και κάνει καλή δουλειά, χωρίς να ενοχλεί, αφού η πρόσφυση ήταν ικανοποιητική, με τα εργοστασιακά ελαστικά.

Από πλευράς βοηθημάτων οδηγού έχουμε μπόλικες δυνατότητες, τις οποίες θα δείτε στο βίντεο. Η κάμερα οπισθοπορείας έχει καλή ποιότητα, ηχητική ειδοποίηση και αναφέρει την απόσταση από το εμπόδιο πίσω σας. Θα θέλαμε LEDs στους καθρέπτες για την ειδοποίηση τυφλής γωνίας αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει. Το Cruise Control λειτουργεί λίγο απότομα και θα θέλαμε να είναι καλύτερο, ενώ γενικώς, διαρκώς θα ακούτε ήχους από το αυτοκίνητο, για πάσης φύσεως ειδοποιήσεις που έχουν να κάνουν με το ADAS. Το καλό είναι οτι μπορείτε να απενεργοποιήσετε τα βοηθήματα, αλλά εξ’ορισμού τα περισσότερα επανέρχονται την επόμενη φορά που θα εκκινήσετε το αυτοκίνητο. Ειδική μνεία στους αισθητήρες αναγνώρισης προσώπου σας που σας ενημερώνουν αν πάρετε την προσοχή σας από το δρόμο, αλλά μερικές φορές γίνονται ενοχλητικοί αφού θα πρέπει να κάνετε αναγκαστικά κάποια πράγματα μέσω της κεντρικής οθόνης. Η διατηρήση λωρίδας λειτουργεί ικανοποιητικά ενώ το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και η ειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης είναι διακριτικά στη λειτουργία και όχι πολύ παρεμβατικά.

Σε γενικές γραμμές, για αυτοκίνητο πόλης, το Leapmotor T03 μας κάλυψε με τη συμπεριφορά και τις δυνατότητές του.

Ισχύς, απόδοση, μπαταρία, αυτονομία

Στον τομέα των επιδόσεων, ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και στέλνει 95 ίππους σε αυτούς, με σχεδόν 160 Nm ροπής. Όπως καταλαβαίνετε, η ροπή είναι αρκετή για να κινήσει σβέλτα τα κάτω από 1.200 Kg του T03, ειδικά σε εκκίνηση από στάση και σε χαμηλομεσαίες ταχύτητες. Η απόκριση στο Eco υστερεί αλλά στο Normal και στο Sport είναι καλή, ενώ το 0-100 Km/h έρχεται σε 12,7″ και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 130 Km/h. 

Το θετικό είναι οτι αυτή η απόδοση διατηρείται σχεδόν αυτούσια μέχρι η μπαταρία να πέσει κάτω από το 10-15%. Αλλά ακόμα και τότε, μέχρι και να αδειάσει σχεδόν τελείως (φτάσαμε μέχρι το 2%), το T03 έχει αρκετή ισχύ και ταχύτητα να κινηθεί άνετα, παντού. Αυτό δεν είναι αυτονόητο για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα και η συμπεριφορά τους ποικίλλει όταν η στάθμη της μπαταρίας πέφτει χαμηλά, έτσι το T03 ξεχωρίζει θετικά στον τομέα αυτό.

Όσον αφορά την αυτονομία του, η μπαταρία είναι LFP, στα 400V, με ωφέλιμη χωρητικότητα 36 KWh (nominal 37,3 KWh). Σε μικτό κύκλο κατά WLTP η εκτιμώμενη αυτονομία είναι 265 Km και η κατανάλωση κοντά στις 16 KWh/100 Km.

Τι είδαμε στην πράξη; Πρώτον, η μέση κατανάλωση στο “trip” της κεντρικής οθόνης, μερικές φορές… τα έχανε, έτσι δεν την εμπιστευθήκαμε πλήρως. Η σε πραγματικό χρόνο ένταση του ρεύματος (Α), όμως, έδειχνε να είναι πιο ακριβής. Στην πράξη, με Eco mode, σε μικτό κύκλο (1/3 πόλη, 1/3 μεσαίες ταχύτητες, 1/3 αυτοκινητόδρομος με 100 Km/h), είδαμε 230-240 Km αυτονομίας, με εξωτερική θερμοκρZασία 6-9 βαθμών Κελσίου και αρκετή χρήση καλοριφέρ. Η θέρμανση της καμπίνας έδειξε να αυξάνει αισθητά την κατανάλωση, αν και βάση της ένδειξης ρεύματος, δεν πρέπει να ξεπερνά το 1-1,5 KW. Η απουσία αντλίας θερμότητας, βέβαια, είναι ένας παράγοντας, όπως και οι χαμηλές θερμοκρασίες, αφού η μπαταρία είναι αερόψυκτη και όχι υδρόψυκτη. Αυτό ίσως επηρεάζει την απόδοση και με καύσωνα, αλλά δεν έχουμε τρόπο να το ξέρουμε αυτό τη στιγμή, προφανώς.

Με ήπια κίνηση στην πόλη, με Eco mode και ιδανικές θερμοκρασίες, μπορείτε να πέσετε και κοντά στις 10 KWh/100 Km, σε ένα πραγματικά καλό σενάριο. Με σταθερή ταχύτητα 100 Km/h, χωρίς κλιματισμό, μπορείτε να έχετε μια κατανάλωση κοντά στις 15,5-16 KWh/100 Km. Θα μπορούσε να τα πηγαίνει και καλύτερα από πλευράς κατανάλωσης το T03, αλλά το κρύο των ημερών δεν βοήθησε, σίγουρα. Πάντως τα 200+ Km είναι εύκολα σε μικτό κύκλο, ακόμα το χειμώνα, ενώ αποκλειστικά με χρήση στο κέντρο της πόλης θα πετύχετε 300 Km σίγουρα.

Φόρτιση και V2L

Κλείνουμε με τον τομέα της φόρτισης. Αρχικά να πούμε οτι χαρήκαμε με τη παραλαβή του οχήματος τόσο με Type-2 σε Type-2 καλώδιο, όσο και με το EVSE των 10A για φόρτιση από πρίζα σούκο, σε ένα μεγάλο βαλιτσάκι. Το Leapmotor T03 μπορεί να επανφορτιστεί από οικιακή πρίζα, λοιπόν, στα 2,2 KW περίπου, πλήρως μέσα σε 18,5 ώρες, κατά προσέγγιση. Ο On-Board Charger (OBC) είναι 6,6 KW και έτσι μέσω wallbox ή κοινόχρηστο AC φορτιστή, μια πλήρης φόρτιση απαιτεί 6,5 ώρες και το 30-80% έρχεται σε 3,5 ώρες.

Όσον αφορά την ταχεία, DC φόρτιση, η εταιρεία ανακοινώνει υποστήριξη έως 48KW ισχύος και 30-80% σε 36′. Στην πράξη είδαμε οτι η φόρτιση ξεκινά στα 32 KW από άδεια μπαταρία, φθάνει τα 40-41 KW περίπου στο 28% και μένει εκεί μέχρι το 93%, οπότε και ξαναπέφτει στα 30 KW. Το 2-95% έγινε σε μια ώρα ακριβώς, στην περίπτωσή μας, για να έχετε εικόνα. Υποστήριξη V2L δεν υπάρχει, για ορισμένους που ίσως αναρωτηθείτε.

Συμπέρασμα

Το Leapmotor T03 είναι το προσιτό ηλεκτρικό πόλης που περιμέναμε εδώ και καιρό. Ειδικά στην τιμή που διατίθεται αυτή τη στιγμή, η επιλογή είναι εύκολη απόφαση και πρακτικά παίζει χωρίς ανταγωνισμό, αν εξαιρέσουμε τα microcars, προφανώς. Ελπίζουμε το παράδειγμά του να ακολουθήσουν και άλλα EVs ώστε η ηλεκτροκίνηση να αφορά ακόμα περισσότερους αγοραστές και να έχουμε εναλλακτικές προτάσεις.

Δείτε το Leapmotor T03 εδώ

Leapmotor T03 photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.