Η Ιταλία είναι μια από τις χώρες όπου τα ηλεκτρικά πατίνια έγιναν δημοφιλή πολύ γρήγορα και κατέκλυσαν τους δρόμους της. Ωστόσο, αρκετές πόλεις στράφηκαν εναντίον τους, ως αποτέλεσμα της άναρχης χρήσης και στάθμευσής τους, αλλά και των αυξανόμενων ατυχημάτων. Φυσικά, τη μερίδα του λέοντος σε αυτά τα περιστατικά έχουν τα ενοικιαζόμενα πατίνια, καθώς είναι πολύ εύκολο να ξεκλειδωθούν ακόμα και από ανήλικους, παρακάμπτοντας τις όποιες μεθόδους προστασίας των εταιρειών ενοικίασης. Παράλληλα, η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου αλλά και η σπάνια καταγραφή παραβάσεων με ηλεκτρικά πατίνια, ευνοεί -μοιραία- ένα ατύχημα, ακόμα και δυστύχημα.

Εκτός των παραπάνω, η Ιταλία δεν υποχρεώνει τους αναβάτες πατινιών να φορούν κράνος. Ουσιαστικά είναι λίγες οι χώρες που έχουν τέτοια πρόβλεψη στη νομοθεσία. Η Ελλάδα, ευτυχώς, είναι μια από αυτές, εδώ και μερικούς μήνες. Δεδομένης της υψηλής πιθανότητας τραυματισμού στο κεφάλι με πατίνι, η έλλειψη χρήσης κράνους οδηγεί σε δυσάρεστα αποτελέσματα…

Το δυστύχημα που “ξεχείλισε το ποτήρι”…

Έτσι, μετά το θάνατο ενός 13χρονου με ηλεκτρικό πατίνι στην πόλη Sesto, ο Δήμαρχος επέβαλε υποχρεωτική χρήση κράνους και χαμηλότερο όριο ταχύτητας (20 Km/h). Ο άτυχος αναβάτης βρισκόταν σε ποδηλατόδρομο όταν, για άγνωστους λόγους, έπεσε και χτύπησε στο κεφάλι, για να καταλήξει αργότερα σε τοπικό νοσοκομείο. Σύμφωνα με τις αναφορές, δεν φορούσε κράνος.

νομοσχέδιο πατίνια
(Photo by Andreas SOLARO / AFP)

Στα χνάρια της Sesto και η Φλωρεντία, σύμφωνα με τον δικό της Δήμαρχο. Προκειμένου να υπάρξει μια ενιαία ρύθμιση για όλη την ιταλική επικράτεια, το αρμόδιο Υπουργείο ετοιμάζει νέο νομοσχέδιο. Σύμφωνα με αυτό, η χρήση κράνους (ποδηλατικού) θα είναι υποχρεωτική. Επίσης, δεν θα επιτρέπεται η χρήση από άτομα κάτω των 18 ετών. Αυτό είναι από τα πιο αυστηρά ηλικιακά όρια για ηλεκτρικά πατίνια παγκοσμίως. Το “δικάβαλο” σε πατίνι θα τιμωρείται με πρόστιμα μεταξύ €50-250. Το όριο σε ποδηλατόδρομους θα είναι 20 Km/h και σε δρόμους πόλεων 30 Km/h. Τέλος, η στάθμευση των ενοικιαζόμενων πατινιών θα επιτρέπεται μόνο σε προκαθορισμένα σημεία και όχι οπουδήποτε, σίγουρα όχι επί των πεζοδρομίων.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

1 ατύχημα με πατίνι κάθε 3 μέρες στην Ιταλία

Πηγή: Thestar

Προηγούμενο άρθροΠειραματική ανακύκλωση ηλεκτροκινητήρων από τη Nissan
Επόμενο άρθροΈρχεται το Skoda Enyaq Coupe iV με αυτονομία 535 Km
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.