Η κινέζικη NIO, για την οποία σας γράφουμε εδώ και χρόνια καθώς είναι εκ των σημαντικότερων κατασκευαστών παγκοσμίως και με σημαντικό της “ατού” το δίκτυο battery swapping και τις εναλλάξιμες μπαταρίες των οχημάτων της, πλέον είναι επίσημα στην Ελλάδα, μέσω του Ομίλου Μοτοδυναμική. Σήμερα (10/11) πραγματοποιήθηκε το launch event του brand στην Παιανία και μάθαμε περισσότερα για τα μοντέλα και την εταιρεία, τα είδαμε από κοντά και μάθαμε τις τιμές τους (θα τις βρείτε παρακάτω).
Την εκδήλωση “άνοιξε” η Σοφία Μητράκη, νέα επιφαλής του brand NIO στην Ελλάδα, ενώ ο Πρόεδρος και CEO του Ομίλου, Πάρις Κυριακόπουλος, στάθηκε στη σημασία του brand για την αγορά μας αλλά και τη σημασία της ελληνικής αγοράς για την ίδια τη NIO (να σημειώσουμε οτι η Ελλάδα είναι μέσα στο πρώτο “κύμα” χωρών που λαμβάνουν το Firefly). Στην εκδήλωση μας μίλησε (έστω και μαγνητοσκοπημένα) ο William Li, Ιδρυτής και CEO της NIO, ενώ τη σκυτάλη έλαβε ο Thijs Meijlin, επικεφαλής της NIO στην Ευρώπη, όπως και συνεργάτες του οι οποία μας μίλησαν για τα οχήματα και εμβάθυναν στα τεχνικά τους χαρακτηριστικά.
Τα 4 μοντέλα που είδαμε κατά το λανσάρισμα είναι ήδη διαθέσιμα στην Ελλάδα και πρόκειται για τα Firefly (το οποίο είχε κάνει την πρώτη “open air” εμφάνισή του στο πρόσφατο 5th Electric + Micro Mobility Festival, στο booth της ΔΕΗ blue), ET5, ET5 Touring και EL6. Για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές τους (πλην του Firefly) θα βρείτε πληροφορίες στο www.nioauto.gr, το επίσημο site της εταιρείας στην Ελλάδα, αν και αναμένεται να εμπλουτιστεί περισσότερο το επόμενο διάστημα.
Για το Firefly, να αναφέρουμε οτι πρόκειται για ένα B-segment ηλεκτρικό με μήκος 4m, είναι 5θέσιο, έχει 400+ λίτρα πορτ-μπαγκάζ αλλά και 90+ λίτρα frunk, όπως και χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα, αλλά και αυτό του συνοδηγού! Έχει πολλά βοηθήματα οδηγού, 7 αερόσακους, έχει λάβει 5 αστέρια στο Euro NCAP με μια από τις υψηλότερες βαθμολογίες ασφάλειας επιβατών και γενικώς μπόλικη τεχνολογία. Αποδίδει λίγο πάνω από 140 ίππους και 200 Nm ροπής (0-100 Km/h σε 8,1′), είναι πισωκίνητο και φέρει μπαταρία 41,2 KWh που του προσφέρει περίπου 330 Km μικτής αυτονομίας κατά WLTP, με μέση κατανάλωση 14,5 KWh/100 Km. Επαναφορτίζεται στα 100 KW (10-80% σε 29′) και υποστηρίζει V2L έως 3,7 KW.


Εδώ να σημειώσουμε οτι οι μπαταρίες των οχημάτων της NIO είναι αφαιρούμενες και σε επιλεγμένες χώρες της Ευρώπης (π.χ. Γερμανία, Ολλανδία, Δανία κ.λπ.) η εταιρεία πωλεί τα αυτοκίνητα χωρίς την μπαταρία, σε μειωμένη τιμή, ενώ την διαθέτει με τη μορφή της μηνιαίας συνδρομής (subscription model, battery as a service). Έτσι οι κάτοχοι μπορούν να κάνουν και χρήση των battery swap stations που διαθέτει η εταιρεία και στην Ευρώπη, αλλά και να αλλάζουν μπαταρία με διαφορετικής χωρητικότητας, αν και όποτε το θελήσουν (π.χ από 73,5 σε 90 KWh)! Το κόστος της μηνιαίες συνδρομής για τη μπαταρία είναι μεταξύ €100-150 αλλά σε αυτό περιλαμβάνονται 4 δωρεάν battery swaps και 100 KWh δωρεάν ενέργειας, έτσι το τελικό κόστος πρακτικά είναι πολύ μικρότερο. Ωστόσο, αυτό το μοντέλο διάθεσης δεν θα ισχύσει στην Ελλάδα, σε πρώτη φάση, αλλά κάποια στιγμή ίσως το δούμε και στη χώρα μας…

Πάμε και στις τιμές! To ΝΙΟ FireFly είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις Select και Comfort, με τιμή €31.900 και €33.900 προ επιδότησης. Το NIO ET5 είναι διαθέσιμο με μπαταρίες 73,5 και 90 KWh, έναντι €61.900 και €71.900 αντίστοιχα, ενώ για το ET5 Touring οι αντίστοιχες τιμές είναι €66.900 και €73.900 αντίστοιχα. Τέλος, για το NIO EL6, οι τιμές με τις ίδιες μπαταρίες είναι €69.900 και €76.900 αντίστοιχα.
Όσο για την εγγύηση, φτάνει τα 5 χρόνια/150.000 για το όχημα και τα 8 χρόνια/160.000 για τη μπαταρία.
Θα σας ενημερώνουμε για το brand NIO στο άμεσο μέλλον…
Δείτε επίσης:
960 Km αυτονομίας με την 150 KWh semi-solid-state μπαταρία της Nio




















