Το πολυαναμενόμενο προσιτό και compact διαστάσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen, είναι επιτέλους εδώ. Έστω και σε μορφή prototype, βέβαια, σίγουρα διαφορετικά από τα concepts που είχαμε δει στο παρελθόν (ID.Life). Προς το παρόν είναι γνωστό ως VW ID.2all και αναμένεται στην Ευρώπη το 2025 με τιμή “κάτω από €25.000”.
Το ID.2all σίγουρα φαίνεται πιο οικείο καθώς δανείζεται στοιχεία από τα υπάρχοντα EVs της VW. Θα μπορούσε, άραγε, να ονομάζεται ID.Golf; Είναι ένα σενάριο που “παίζει” αρκετά, αλλά προς το παρόν δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί.
Το ID.2all είναι πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για τη Volkswagen για δύο προφανείς λόγους. Το πρώτο είναι η τιμή του, με την οποία η εταιρεία θέλει επιτέλους να προσφέρει ένα πιο προσιτό EV. Άλλωστε, το “all” στην ονομασία παραπέμπει σε ένα αυτοκίνητο για “όλους”, δηλαδή για μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού. Βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Entry του Ομίλου Volkswagen για EVs με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ο εμπρός τοποθετημένος κινητήρας αποδίδει 222 ίππους. Αυτό επιτρέπει το 0-100 km/h σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα. Αν και η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν αποκαλύφθηκε, η εταιρεία ανακοίνωσε αυτονομία έως 450 Km κατά WLTP. Επιπλέον, η ταχεία φόρτιση θα επιτρέπει το 10-80% σε 20′.
Το πεντάθυρο hatch έχει μήκος 4,05m, πλάτος 1,812m και ύψος 1,53m, με μεταξόνιο 2,6m. Οι διαστάσεις αυτές είναι ελάχιστα μικρότερες του VW Golf Mk8. Ενδιαφέρουσες, σχεδιαστικά, λεπτομέρειες αποτελούν η εμπρός μάσκα με LEDs σε όλο το πλάτος της, οι “φουσκωμένοι” θόλοι με 20″ ζάντες και ελαστικά 225/40, οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών και το ανασχεδιασμένο C-pillar που θυμίζει το πρώτο Golf. Γενικώς… όλα “φωνάζουν” ID.Golf!
Το εσωτερικό έχει επίσης καθαρό και λιτό σχεδιασμό, με μια κεντρική οθόνη αφής 12,9″ και ένα digital dash των 10,9″. Η πανοραμική, γυάλινη οροφή θα βοηθά στη φυσική θέρμανση της καμπίνας, όπως σε πολλά EVs. Το ID.2all διαθέτει επίσης HUD, ξεχωριστό πίνακα ελέγχου κλιματισμού με πλήκτρα (κάτι ευπρόσδεκτο από όλους μας) και δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης smartphone κάτω από την κεντρική κονσόλα, αλλά και δύο ακόμη για τους πίσω επιβάτες.
Επιπλέον θα έχει νέα ηλεκτρικά καθίσματα με λειτουργία μασάζ και νέο τιμόνι. Μια USB-C θύρα των 45W και μια έξοδος 230V θα επιτρέπουν την τροφοδοσία κάθε σύγχρονης μικροσυσκευής. Αναμφίβολα, το εντυπωσιακότερο χαρακτηριστικό του είναι οι χώροι του. Παρά το μικρό (για EV) μήκος του, η πλατφόρμα MEB Entry κάνει πολύ καλύτερη διαχείριση χώρων. Έτσι, το ID.2all έχει πορτ-μπαγκάζ 490 λίτρων (!), το οποίο φθάνει τα 1.330 λίτρα με τα πίσω καθίσματα “ριγμένα”. Πρόκειται για όγκο αρκετά μεγαλύτερο ακόμα και από μεγάλων ηλεκτρικών/υβριδικών SUVs.
Τέλος, το ID.2all περιλαμβάνει την πιο πρόσφατη έκδοση του Travel Assist Level 2 ADAS, Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης, προβολείς IQ.Light LED matrix, συμπλέγματα πίσω φώτων 3D LED ενωμένα με οριζόντια λωρίδα LED και διαδραστικά φώτα ID.Light για τον οδηγό και τους επιβάτες.
Το μεγάλο ερώτημα, πλέον, είναι το πόσο σύντομα θα έρθει στην αγορά το ID.2/ID.Golf αλλά και πόσο πραγματικά θα κοστίζει. Προφανώς, κάθε πιθανή “κρίση” μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα, οπότε οι προβλέψεις είναι δύσκολες. Ακόμα κι αν κοστίζει €25.000 στην Ευρώπη, επίσης, στην Ελλάδα θα είναι ακριβότερο. Το πολυπόθητο EV των €20.000-25.000 στην Ελλάδα θα έρθει κάποια στιγμή, αλλά ίσως αργήσει και ίσως δεν είναι το ID.2.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: InsideEVs