Μια αρκετά δυσάρεστη ιστορία έρχεται από τις ΗΠΑ, δυσάρεστη τόσο για τον άτυχο κάτοχο του Chevrolet Bolt EV, όσο και για όλους όσους αγαπάμε την ηλεκτροκίνηση

Έχουμε ήδη αναφερθεί παλαιότερα στα προβλήματα των Bolt EV και τις μπαταρίες τους. Αρκετές φωτιές έχουν σημειωθεί τα τελευταία 2 χρόνια και η GM προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα μέσω software. Δυστυχώς, η προσπάθειά της μάλλον απέτυχε. Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία προέτρεψε τους κατόχους Bolt EV να μην επαναφορτίζουν το αυτοκίνητό τους χωρίς επίβλεψη (!) και να μην το παρκάρουν σε εσωτερικούς χώρους/κτίρια! Της ανακοίνωσης είχε προηγηθεί η ανάκληση 68.000 Bolt EVs, τον Νοέμβριο του 2020.

Το… PR nightmare της GM συνεχίζεται με την ιστορία του Scott, ενός κατόχου Bolt EV το οποίο αναφλέγη στις 29 Ιουνίου του 2020. Έχει περάσει πάνω από ένας χρόνος έκτοτε, οπότε υπό κανονικές συνθήκες δε θα υπήρχε συνέχεια στην ιστορία αυτή. Ωστόσο, η GM αρνείται πεισματικά να αποζημιώσει τον Scott και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια “χιονοστιβάδα” αρνητικής δημοσιότητας, με την ιστορία να αναπαράγεται από ακόμα περισσότερα Μέσα (όπως ακριβώς κάνουμε εμείς αυτή τη στιγμή).

Το χρονικό μιας καμένης μπαταρίας

Δεν χρειάζεται να μακρυγορήσουμε, καθώς ακόμα και το Electrek, στο οποίο μίλησε ο Scott, έχει δώσει έναν ιδιαίτερα… μελοδραματικό τόνο στην ιστορία. Επί της ουσίας, το Chevrolet Bolt EV του Scott είχε αγοραστεί καινούριο από τον ίδιο. Μέσα σε 1,5 χρόνο είχε ήδη διανύσει 33.800 Km και… έπινε νερό στο όνομά του. Το επαναφόρτιζε με αργό ρυθμό για να μην καταπονεί την μπαταρία και εν γένει ακολουθούσε όλους τους γενικούς κανόνες για την μακροζωία της μπαταρίας του.

Μια ημέρα το άφησε σε ένα φανοποιείο για μικρο-επισκευές στη βαφή του. Μετά από λίγες ώρες, το κατάστημα επικοινώνησε μαζί του για να τον ενημερώσει πως το Bolt EV του… αναφλέγη. Τη στιγμή που συνέβη αυτό είχε λίγο πάνω από 90% μπαταρία και ήταν εντός του μαγαζιού. Εδώ υπάρχει ένα μικρό “κενό” στην ιστορία καθώς δεν γνωρίζουμε αν έγινε πιθανή κακή χρήση ή ατύχημα από τους υπαλλήλους του καταστήματος, αν και φυσικά δεν υποννοείται πουθενά κάτι τέτοιο.

EV fire: Round 2

Κλήθηκε αμέσως η πυροσβεστική, η οποία δεν ήξερε πως να αντιμετωπίσει το συμβάν. Ο ίδιος ο Scott πραγματοποίησε ταυτόχρονη συνομιλία με την αντιπροσωπεία της GM και τους πυροσβέστες, ώστε να τους βοηθήσει. Μισή ώρα αργότερα η πυροσβεστική αποχώρησε, αφού η μπαταρία σταμάτησε να βγάζει καπνούς. Ο Scott έφθασε λίγη ώρα αργότερα, πήρε φωτογραφίες και κάλεσε την ασφαλιστική του εταιρεία για να δηλώσει το συμβάν και να αιτηθεί αποζημίωση. Έφυγε μετά από 20 λεπτά και μόλις έφθασε στο σπίτι του, το κατάστημα τον κάλεσε εκ νέου. Το Bolt EV είχε αρχίσει να βγάζει καπνούς και πάλι. Το video παρακάτω τράβηξε ο ιδιοκτήτης του καταστήματος.

VIDEO

Η πυροσβεστική επέστρεψε, τράβηξε το όχημα σε ένα άδειο, υπαίθριο parking και προσπάθησε επί 4 ώρες να σβήσει τη μπαταρία, με κάθε πιθανό τρόπο. Εν τω μεταξύ, η ασφαλιστική εταιρεία ζητούσε από τον Scott να ρυμουλκύσει το όχημα στο σπίτι του, αν και ακόμα έβγαζε καπνούς.

Η συνέχεια του… γολγοθά

Μετά από αυτή τη δύσκολη μέρα, ο γολγοθάς συνεχίστηκε. Το Bolt EV είχε εγγύηση μπαταρίας 8 ετών και ήταν πλήρως ασφαλισμένο. Η GM, όμως, δεν απαντούσε στις κλήσεις και τα emails του Scott. Επί 3 εβδομάδες προσπαθούσε για να πάρει τα απαραίτητα αποδεικτικά ώστε να αιτηθεί αποζημίωση. Δυστυχώς, η ασφαλιστική εκτίμησε το όχημα στις $21.000, αν και ο ίδιος χρωστούσε ακόμα $32.964 από την αγορά του. Λόγω των μεγάλων εκπτώσεων που κάνει η εταιρεία στο Bolt EV, το αυτοκίνητο έχασε σχεδόν το 50% της αξίας του μέσα σε 18 μήνες.

Η GM αρνείται να τον αποζημιώσει, αντικαθιστώντας τη μπαταρία του ή δίνοντας στον Scott ένα νέο Bolt EV. Μάλιστα, ο ίδιος υποστηρίζει οτι τον προέτρεψαν να τους κάνει αγωγή για να διεκδικήσει κάτι τέτοιο. Επιπλέον, του είπαν πως… “η φωτιά ακυρώνει την εγγύηση”, παρ΄ότι έχουν παραδεχθεί επίσημα τα προβλήματα του μοντέλου και έχουν προχωρήσει σε μαζική ανάκληση.

Ο Scott ταλαιπωρήθηκε για αρκετούς μήνες με το θέμα αυτό. Εν τέλει, το αυτοκίνητο κρίθηκε επισκευάσιμο και πουλήθηκε σε δημοπρασία έναντι $10.000. Ακόμα κι έτσι, ο ατυχής κάτοχός του βρέθηκε ζημιωμένος οικονομικά και ψυχολογικά. Επέστρεψε αναγκαστικά σε ένα diesel truck για τις μετακινήσεις του, αν και δηλώνει πως το απεχθάνεται. Φυσικά, δηλώνει πως δεν πρόκειται να αγοράσει ποτέ ξανά όχημα της GM και έχει χάσει ελαφρώς την πίστη του στα EVs. Το χειρότερο; Η GM προσφέρει το 2022 Chevrolet Bolt EV μαζί με χρηματικό ποσό στους κατόχους των παλαιότερων μοντέλων, ώστε να αποφύγει αντίστοιχα συμβάντα. Όχι, όμως, στον Scott.

To be continued…

Φυσικά, η ιστορία αυτή “ελέγχεται”, καθώς αν μη τι άλλο πρόκειται για μια πολύ σοβαρή υπόθεση και πρέπει να ακουστούν αμφότερες οι πλευρές. Αν, όμως, τα λεγόμενα του Scott επαληθευθούν, τότε η GM σίγουρα έχει υποπέσει σε μεγάλο “φάουλ”, τόσο ως κατασκευαστής οχημάτων, όσο και ως κατασκευαστής που ήδη υιοθετεί και προωθεί την ηλεκτροκίνηση.

Παρακολουθούμε την υπόθεση και θα ενημερώσουμε το άρθρο αν υπάρξουν νέα στοιχεία.

Update 24/7: Η GM ανακαλεί εκ νέου περίπου 70.000 Chevrolet Bolt EV, για τους παραπάνω λόγους. 

Δείτε επίσης:

Οι Έλληνες πυροσβέστες έτοιμοι να αντιμετωπίσουν φωτιές σε ηλεκτρικά οχήματα

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

 

Προηγούμενο άρθροΗ Μοτοδυναμική κινείται μπροστά, δυναμικά.
Επόμενο άρθροΟι δοκιμές του Audi RS Q e-tron για το Ράλι Ντακάρ ξεκίνησαν
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.