Είναι γεγονός πως σημαντικό τμήμα των εξαρτημάτων ενός EV είναι κοινά με ενός θερμικού. Ωστόσο, ένα εξίσου σημαντικό μέρος των εργαζόμενων στην αυτοκινητοβιομηχανία, εξειδικεύεται σε εξαρτήματα που τα EVs δεν διαθέτουν. Τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα περιφερειακά του, την εξάτμιση κ.λπ. Η ταχεία έλευση της ηλεκτροκίνησης, μοιραία θα επηρεάσει πολλές θέσεις εργασίας στη βιομηχανία. Επιπλέον, θα επηρεάσει και πολλούς εργαζόμενους σε συνεργεία αυτοκινήτων, έστω μακροπρόθεσμα.

Στη νέα, “ηλεκτρική” αυτοκινητοβιομηχανία, θα απαιτούνται λιγότεροι εργαζόμενοι αλλά με πολύ μεγαλύτερες ικανότητες σε τεχνικό επίπεδο. Συνολικά 14,6 εκατομμύρια άνθρωποι εργάζονται πανευρωπαϊκά στον κλάδο, περί το 7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της ηπείρου.

Η Andrea Knebel εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο της Bosch, στην πόλη Buehl της Γερμανίας. Παρ’ότι ήδη 20 χρόνια ως εργαζόμενη εκεί, δηλώνει ανήσυχη για το μέλλον της, όπως και αρκετοί ακόμα εργαζόμενοι. Σύμφωνα με την ίδια, ελάχιστες ευκαιρίες μετεκπαίδευσης πάνω στην ηλεκτροκίνηση έχουν προσφερθεί στους υπαλλήλους μέχρι σήμερα. Η ένωση των εργαζόμενων θεωρεί οτι περίπου οι μισές από τις 3.700 θέσεις εργασίας απειλούνται από την ηλεκτροκίνηση, στα δύο εργοστάσια της πόλης.

Η δημιουργία ενός diesel κινητήρα απαιτεί 10 φορές περισσότερους εργαζόμενους απ’ότι ενός ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σύμφωνα με την ίδια τη Bosch, η οποία έχει προαναγγείλει τη μείωση των θέσεων εργασίας, αλλά με έναν τρόπο “όσο το δυνατόν πιο αποδεκτό, κοινωνικά”.

Έρευνα της VW στη Γερμανία κατέληξε στο ότι θα χαθεί περίπου το 12% των θέσεων εργασίας στον κλάδο κατασκευής αυτοκινήτων μέχρι το 2030. Στη Γαλλία, έρευνα ιδρύματος του πρώην Υπουργού Περιβάλλοντος Nicolas Hulot αναφέρει πως το 70% των 57.000 εργαζόμενων στη βιομηχανία δεν θα είναι πια απαραίτητοι μέχρι το 2050.

Ο αντίλογος έρχεται από έρευνες, όπως αυτή του Boston Consulting Group. Σύμφωνα με την έρευνα, συμπεριλαμβάνοντας τη δημιουργία σχεδόν 100.000 θέσεων εργασίας χάρη στην ηλεκτροκίνηση, η “καθαρή” μείωση των θέσεων μπορεί να είναι 35.000 μέχρι το 2030. Αυτό χάρη και στα πολλά “Gigafactories” κατασκευής μπαταριών που ήδη δημιουργούνται στην Ευρώπη και θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια. Σε αυτά απαιτούνται αρκετά εργατικά χέρια, οπότε θα αμβλύνουν το πρόβλημα.

Η μετάβαση θα είναι δύσκολη για πολλούς

Ανεξαρτήτως του πραγματικού αριθμού των θέσεων που θα χαθούν εν τέλει, σίγουρα θα επηρεαστούν αρνητικά εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι. Όσοι είναι μεγαλύτερης ηλικίας και δεν τους δοθεί η ευκαιρία μετεκπαίδευσης, δύσκολα θα παραμείνουν στις θέσεις τους. Αντίστοιχα, αρκετοί νεότεροι σε ηλικία, με υψηλό επίπεδο μόρφωσης, θα βρουν εργασία στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.

Το πρόβλημα θα αποκτήσει και τοπικό χαρακτήρα, αργά ή γρήγορα. Ο λόγος είναι οτι πολλά Gigafactories κατασκευάζονται στην Αν.Ευρώπη, όπου τα εργατικά χέρια είναι φθηνότερα. Έτσι, εργαζόμενοι σε άλλες χώρες δεν θα μπορέσουν να μεταβούν από την κατασκευή “παραδοσιακών” εξαρτημάτων στην κατασκευή μπαταριών.

Σε κάθε περίπτωση, η έλευση της ηλεκτροκίνησης ήδη αρχίζει να επηρεάζει την αγορά εργασίας. Όπως σε κάθε μεγάλη τεχνολογική επανάσταση στην ιστορία, όσοι αδυνατούν να προσαρμοστούν εγκαίρως, μοιραία βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Η μετάβαση θα μπορούσε να γίνει ήπια, με οργανωμένα και μαζικά προγράμματα μετεκπαίδευσης, για μεγαλύτερους σε ηλικία (και προϋπηρεσία) εργαζόμενους. Ωστόσο, η νέα γενιά ετοιμάζεται να μπει στον “στίβο” και είναι σαφώς πιο συμφέρουσα επιλογή για τους κατασκευαστές, για πολλούς λόγους.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η Audi προχωρά σε 9.500 απολύσεις για να εστιάσει στα ηλεκτρικά

Πηγή: JapanTimes

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.