Η οικονομική στήριξη των ευρωπαϊκών χωρών από το Ταμείο Ανάκαμψης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορους τομείς από την εκάστοτε κυβέρνηση και η Ισπανία επιλέγει να “ρίξει” την πρώτη δόση που θα λάβει στην ηλεκτροκίνηση!

Η ιβηρική χώρα έχει ήδη επενδύσει στις “καθαρές” μετακινήσεις και τις νέες μορφές αστικής κινητικότητας. Πολλές ισπανικές πόλεις είναι γεμάτες ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια, ενώ σε ανάπτυξη βρίσκεται και ο κλάδος των ηλεκτρικών σκούτερ, χάρη σε εγχώριους κατασκευαστές όπως η Silence. Η κυβέρνηση αναμένει σημαντικά οφέλη από την επένδυση στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι, θα εκμεταλλευθεί το Ταμείο Ανάκαμψης ώστε να δημιουργήσει μια εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και μπαταριών.

Τα SEAT MO eScooter και eKickScooter

Το πρώτο μεγάλο project θα αποτελεί ΣΔΙΤ μεταξύ της SEAT (που ανήκει στον όμιλο VW) και της γνωστής και στην Ελλάδα Iberdrola (αιολικά πάρκα), με συμμετοχή και των Caixaban και Telefonica. Σύμφωνα με την Υπουργό Βιομηχανίας, Εμπορίου και Τουρισμού, Maria Reyes Illera, το project θα εξασφαλίσει πως η Ισπανία θα έχει τις απαραίτητες υποδομές και μηχανισμούς για την κατασκευή connected EVs.

Σε δεύτερη φάση, η κ.Illera επιβεβαίωσε πως η κατασκευαστική μονάδα θα κοστίσει περί τα €5 δις, αν και δεν διευκρίνισε το αν το ποσό αυτό θα αφορά τη συνολική επένδυση ή μονάχα την κρατική συμμετοχή. Ο πρωθυπουργός της χώρας, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, αναφέρθηκε επίσης στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης της χώρας. Μαζί με τη μονάδα κατασκευής μπαταριών (κοντά στην έδρα της SEAT, στην πόλη Martorell της Καταλονίας), η κυβέρνηση θα ωθήσει προς τη δημιουργία ενός στρατηγικού πλάνου για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.

“Μάχη” για τις μονάδες που έκλεισε η Nissan

O κ.Castejon επισκέφθηκε την έκταση όπου θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο, μαζί με τον Βασιλιά της Ισπανίας και τον Herbert Diess, Πρόεδρο της VW. Η επίσκεψη συνέπεσε με τα 70 χρόνια παρουσίας της SEAT στην περιοχή. Αυτή η εξέλιξη άμβλυνε σε ένα βαθμό το πλήγμα που προκάλεσε στην Βαρκελώνη η Nissan, κλείνοντας τρεις από τις μονάδες της εξ’αιτίας και της πανδημίας. Το Reuters ανέφερε τον περασμένο μήνα πως τα εργοστάσια της Nissan θα μπορούσαν να μετατραπούν σε μονάδες κατασκευής μπαταριών. Το κόστος για κάτι τέτοιο θα άγγιζε τα €6,8 δις, προερχόμενα από τα €140 δις που θα λάβει από το Ταμείο Ανάκαμψης η Ισπανία μέχρι το 2023.

Τόσο η Schneider Electric Γαλλίας όσο και η LG Energy Solution από τη Ν.Κορέα είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για τις μονάδες αυτές. Σε περίπτωση που το σενάριο υλοποιηθεί, ένα μεγάλο τμήμα των μπαταριών θα καταλήγει στη SEAT, η οποία σκοπεύει να λανσάρει αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025. Η εταιρεία ήδη συνεργάζεται με την Iberdrola για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης στην Ισπανία. Το δίκτυο θα αποκτήσει 150.000 νέους φορτιστές μέσα στα επόμενα 5 χρόνια ώστε να υποστηρίξει τα 8 EVs που αναμένονται από το VW Group μέχρι το 2023.

Η Ισπανία έχει μείνει πίσω στον “αγώνα δρόμου” για την κατασκευή μπαταριών, σε σχέση με Γαλλία και Γερμανία. Ωστόσο, τα σημαντικά κοιτάσματα Λιθίου στη γειτονική Πορτογαλία μπορούν να τη βοηθήσουν ώστε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Μια ισπανική startup ονόματι Phi4Tech ανακοίνωσε τον Φεβρουάριου τα σχέδιά της για μια κατασκευαστική μονάδα μπαταριών στην Badojox της Extremadura, στη ΝΔ Ιβηρία. Σκοπεύει να εκμεταλλευθεί τα κοιτάσματα Λιθίου στη γειτονική Canaveral, όπως και ακόμα μια εταιρεία, η Infinity Lithium. Βέβαια, δεν απουσιάζουν οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, οι οποίες ίσως μπλοκάρουν αυτά τα πλάνα.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

Δείτε επίσης:

Ο Δήμος Μαδρίτης δίνει €150 επιδότηση για ηλεκτρικά πατίνια

Πηγή: GreenTechMedia

Προηγούμενο άρθροΤο KIA EV6 θα είναι ένα εκ των 11 επερχόμενων KIA EVs
Επόμενο άρθροΥποχρωτικό το κράνος στα ηλεκτρικά πατίνια
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.